[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 14:21

Knolselder: Hopelijk sterkt je veulentje snel aan! Maar vaak knappen ze van plasma wel goed op
xYaartje: Dadelijk gaat Jenny nog eerder dan Maria :+

Mijn merrie haar uier was gister zo op 334 dagen zo:

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:06

MelissaV schreef:
Knolselder: Hopelijk sterkt je veulentje snel aan! Maar vaak knappen ze van plasma wel goed op
xYaartje: Dadelijk gaat Jenny nog eerder dan Maria :+

Mijn merrie haar uier was gister zo op 334 dagen zo:

[ [url=m/k0psEX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat zie ik nog wel gebeuren ja _O- Maria vind volgens mij dat Jenny het prima alleen af kan zonder dat Jenny het eerst van haar af kan kijken.

Jouw merrie is ook al goed bezig met de uier zo te zien!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:22

gelukkig drinkt kleine meid nu wel knolselder! altijd balen zo'n zorgen!

Wat een stress melissaV! gelukkig nu wel op een fijne kraamstal! merrie doet nog rustig aan met der uier!

Wij fokken zelf NMPRS, heb 3 grotere maat merries welke echt fijn zijn om te werken, ook met kinderen. Hier selecteer ik ook echt mijn hengsten op bij die merries! Van die merries fok ik ook liever wat op tot een jaar of 2 zodat ik zeker stabiele jonge dieren heb.

Iljongema: die is al goed bezig zeg!

Setteli; op der uier na is ze er goed werk van aan het maken

Dat zijn inderdaad flinke harsjes Kabayo! Ze is dat wit tekenen nog niet gewend, ze zal precies zijn :D

Gypsy; zie nog niet heel veel verandering

Eindelijk heeft ze de vulknop gevonden yaartje!

Echt schiet me lek. Al een dikke week loopt mevrouw rond met gevulde spenen, dan gaat ze leeg lopen en nu zijn zelfs der spenen leeg!
Afbeelding

Yvk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 18:01

Knolselder O nee wat balen dat het niet goed gaat met de kleine. Hopelijk is ze snel fitter en gaat het drinken ook allemaal goed. Wat een toppertje die Desi.

Eilinora Pepper ook onderweg naar een veulentje. Benieuwd wanneer ze gaat.

Luna wat een merrie heb jij :+ Ze houd je goed in spanning.

Natasja hopelijk draagt ze niet tot een jaar. -O-

Melissa fijn dat je een andere kraamstal hebt kunnen vinden. Geeft toch een geruststelling.

Kabayo dag 330. Zilver wil ook een record :')

Caresse spannend zonder ijzers. Duimen dat het goed blijft gaan met haar pees.

Setteli ze heeft al een mooie wc borstel op haar kont :D

Gypsy ik zie ook niet echt verschil.

Kellykeuh nog zo'n merrie die op zich laat wachten haha.

Yaartje daar is vooruitgang! Jenny was ook al een aantal dagen verder dan Maria toch?

Hier niks te melden. Havanna is nog steeds hetzelfde. Al begint ze nu soms wel te trappen met het poetsen van haar buik of billen. De baby beweegt nog goed in haar buik, dat zal ook wel vervelender worden nu.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 18:48

Haha ik twijfel zelf ook steeds of ik het me niet verbeeld.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 18:57

Het lijstje wordt wel lang zo!

Hoe gaat het nu met je veulen, knolselder?

Hier 280 dagen hehe, nog 60 te gaan maar mag ook eerder. Ze is vooral erg verliefd op het lammetje <3
Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 20:28

Luna2006: Wat is dat toch met Sun zeg? Die weet geloof ik nog niet of ze wel wilt bevallen, maar ze zal toch echt een keer moeten!
Eindelijk ja! Werd een keer tijd dat Jenny de vulknop zou vinden. Maria daar en tegen.... Die heeft hem nog niet gevonden -O- .

Yvk: Jenny is 5 dagen eerder uitgerekend dan Maria inderdaad! Al zou Maria normaal al een maand tot anderhalve maand beginnen met uier, maar nu heeft ze er gewoon nog geen zin in -O- .
Havanna doet het ook rustig aan bij jou zo te lezen!

rensju: Wat is je lammetje toch schattig <3 .

Ik geef het op bij Maria haar uier -O- . Qua gedrag zou je zeggen: Moet voor elk moment nu toch wel zijn. Vandaag wilde ze zelfs geen knuffels wat ze de afgelopen dagen wel wilde. Haar uier? Niks. Nadda, noppes -O- . Kan de uier nu wel zien trouwens zonder problemen wanneer ik echt onder Maria kijk, maar vermoed dat het komt doordat er veel haar weg is nu daar.
Banden iets slapper, maar niet echt noemenswaardig. Vulva/Kling laat ook al verandering zien.
Die kleine staat er vanzelf gewoon een keer naast op een moment dat ik het niet verwacht.

Afbeelding

Uier vandaag

Afbeelding

Uier op 19 maart

Afbeelding

Jenny weet gelukkig nu wel hoe het moet *\o/* . Je ziet de uier nu zelfs al van achteren *\o/* . Kan nog veel voller, maar ze is er nu echt mee begonnen om die te vullen en daar ben ik al heel blij mee! Moet deze foto's van Jenny morgen maar aan Maria laten zien denk ik. Wellicht helpt het haar om toch ook verder te gaan met het vullen van haar uier.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een dagje en vanaf morgen is Zoë eindelijk ook echt veilig *\o/* . Vanaf maandag ga ik haar uier ook checken :j .
Zij heeft nu als enige pony onwijs haast met verharen. Van alle pony's die ik verzorg is zij het verst en zie je al op verscheidene plekken de zomervacht doorkomen.

Afbeelding

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 20:58

Yaartje Lammetje is idd lief, maar ik vond vooral het hoofd van mn merrie zo schattig. Ze kan uren naar het lammetje staren zoals op de foto.

Ligt het aan mij, of heeft maria helemaal niet een dikke buik? Bij de andere twee zie je de buik veel duidelijker?

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 21:09

Knolselder hoe is het nu met je veulen? Hopen dat het plasma goed gedaan heef! Altijd naar om ze zo te zien..

xYaartje fijn dat er met het uier van Jenny wat gebeurd! Die heeft ook duidelijk meer buik dan Maria, maar goed is ook lang niet altijd te vergelijken met elkaar :)

Verder veel frustraties van merries die ons lang laten wachten zeg!
Wij vandaag op dag 355 met Galienke. Ik word inmiddels ook wel knettergek zeg :(

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 21:18

Xyaartje ik denk dat Jenny eerst gaat :D Op deze foto vind ik Maria ook helemaal niet dik

Bamorka pfff wat een aantal dagen zeg.. Hopelijk meld het veulen zich snel!

Rensju wat kijkt je paard lief naar het lammetje <3

Yvk dat denk ik ook :=
Oh aanraking niet meer leuk.. ik ben zelf nooit zwanger geweest maar het lijkt mij ook niet zo comfortabel

Luna hihi Wat zeg je dat mooi. Dat zal het zijn
Jeetje wat voor merrie heb jij -O-

MelissaV ze heeft er inderdaad nog niet echt zin in

Zwarteheks jaa fayola doet goed mee 8-)

Zilver drupt melk *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zonet ging ze liggen, kreunen, onrustig zijn. Ik zag toch echt bewegingen, ik denk dat ze voorweeën heeft. Ik dacht echt dat ze begonnen was. Iets te vroeg gejuicht. Nu eet ze weer :') Wat een paard, serieus
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 21:20

kabayo: ja dat noemen we pegelen! Je hebt gewoon een bijzonder paard!

yaartje: maria doet haar best met het uier.

melissa: ook al iets uier vorming

Bamorka: :(:) ze gaat voor langst dracht op bokt. Ik snap dat je er gek van wordt.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 21:22

Met veulentje gaat alles goed nu! De plasma heeft duidelijk goed gedaan! Ze crosste daarstraks met hele bokkensprongen door de paddock <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik supporter voor een Zilverveulen! **\O/**

Evalien86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 21:24

Ooeh spannend weer! Morgenvroeg een veulen!

Nou het lukt eindelijk weer om foto te plaatsen. Deze is van de ochtend. Avond is het weer iets minder. Maar er zit vordering in *\o/*
Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 21:35

rensju": Je merrie kijkt inderdaad ook heel schattig! Die wilt nu vast snel haar veulen :D . is ze al veilig? Maria draagt altijd heel bescheiden :j . Je wilt niet weten hoe vaak we in het verleden wel niet hebben getwijfeld of ze dragend was en dan kwam er toch echt iets uit.

Bamorka: Precies! Elke merrie draagt anders en Maria draagt gewoon heel erg bescheiden. Zo is ze nu eenmaal altijd geweest.
Dag 355? Arme jij! Wat is dat toch met die merries die maar niet willen bevallen en zo lang dragen?

Kabayo: Dat denk ik nu ook hoor dat Jenny eerst gaat :D . Idd, viel mij ook op, maar komt wellicht door hoe de foto is genomen :D .
Nou, zou het nu dan echt met Zilver :D ? Melk, liggen. Kom op Zilver *\o/* . Niet eten, maar bevallen :D .

Knolselder: Wat een fijn nieuws dat het goed gaat met Desi haar veulen en ze nu bokkend rond rent!

Had laatst foto's van de dag van de dekking opgezocht (toevallig gemaakt vorig jaar) en dan zie je wel echt verschil :j .

Dit was vorig jaar 7 mei (dag dat ze gedekt werd. Ja het is echt dezelfde merrie :D Maria is een toverbal met verharen):

Afbeelding

Maria op 22 maart van dit jaar. Zelf zie ik nog steeds verschil. :
Afbeelding

Vandaag. Vermoed eigenlijk dat baby is gedraaid. Want nu jullie het zeggen. Ze oogt nu echt niet meer dik en 22 maart nog wel :') . Ben er zeker van dat ze dragend is. Staat niet hengstig, Frodo mag ook niks. Die word continue afgewezen of word weggetrapt. Ze zondert zich af etc. Heeft het zwaar, maar ze is gewoon niet overdreven dik zoals Jenny. Morgen maar eens even goed kijken naar mevrouw. Nu lijkt ze haast hetzelfde als op 7 mei vorig jaar. Ik snap niks meer van die merrie _O- :

Afbeelding

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 21:40

Vannacht hopelijk voor jullie Natasja en Luna2006 _/-\o_

Spannend kabayo :j

Oeh wat een gaaf veulen is dat knolselder <3 ik ben helemaal verliefd. Fijn dat ze nu goed drinkt!

Vandaag joly even gepoetst, verhaart behoorlijk. En even gelongeerd. Ze zit nog lekker in haal vel met 284dagen dracht.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 21:41

Kabayo: Geen pijl op te trekken, die Zilver. Had je van te voren toch niet gedacht dat ze de 330 aan zou tikken. Fayola ook over de 300 dagen +:)+

Cynthia82: Oef, altijd pijnlijk, een hoefzweer. Helemaal met zoveel extra gewicht op de pootjes. Jij ook beterschap.

goldenarrow: Ach gut, ook nog baarmoederontsteking. Sterkte ermee Y;(

Eilinora: Dat kan niet lang meer duren. Wel fijn dat ze de kleine iets langer binnen houdt dan gebruikelijk.

Luna2006: Ik kan me voorstellen dat je een beetje frustie bent :’) . Maar ach, liever te lang in de oven dan te kort, toch?

Moosss: Spannend! Al een veulen? :):)

For_Que: Het is soms best even puzzelen met die alarmen. Fijn dat je zo snel een andere hebt gekregen.

MelissaV: Jeetje, wat een gedoe, zeg! Kan me voorstellen dat je er stress van had. Fijn dat je toch nog een andere fijne plek gevonden hebt.

Knolselder: Sterkte met de kleine. Dat is niks als ze futloos zijn. Gelukkig is ze goed opgeknapt. Het is echt een plaatje! <3

Caresse07: Gefeliciteerd met de mijlpaal! Is inderdaad altijd even spannend als ze op ijzers staan en er ineens af moeten.

Redd: Dat kan niet lang meer duren! Succes! *D

Setteli: Mooi buikje heeft Phoebe. Loopt allemaal goed op schema zo te zien.

xYaartje: Maria maakt het spannend. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt.

Met Haven gaat het goed. Gisteren heeft de fysio haar achterbeentjes getaped. De DA kwam met die suggestie; een stuk minder ingrijpend dan spalken (wat dus ook niet nodig was), maar toch een beetje ondersteuning. Ik ben benieuwd hoelang het erop blijft zitten :') . Deja is ook geholpen met lymfedrainage. Die heeft het wel zwaar met de boxrust, haar been is behoorlijk dik, maar wat wil je, zonder beweging. Nog een weekje volhouden en dan weer foto's maken.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:06

Go merries, go merries, go merries **\O/** **\O/**

Knolselder: wat een schatje <3 Gelukkig dat het goed gaat.

xYaartje: ben benieuwd wie er eerst gaat, Jenny of Maria

Kabayo: *\o/* dat ziet er veelbelovend uit *\o/*

Kathleen: fijn dat Haven het goed doet en hopelijk helpt het tapen

Evalien: vooruitgang *\o/*

Moosss: spannend, zal toch wel snel gaan gebeuren nu :):)

Sterkte voor alle wakers!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:11

Als die straks geen veulen heeft Kabayo dan eet ik m'n klomp op :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:11

Hehe, eindelijk zit er schot in bij Zilver. *\o/*

Jessicazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:20

Mijn knappe paardjes hebben weer een fotoshoot gehad, deze foto’s moet ik echt even delen met jullie!! <3 <3

Ook voor het eerst op de trailer gestaan, ging heel goed! Wat een onwijs braaf veulen heb ik :=

Afbeelding
Afbeelding

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:22

Succes vannacht Kabayo *\o/*

Cyra heeft haar benen ook onder het melk en ze houdt al de hele dag haar staart eraf! Dus je zou denken dat ik vannacht ook op stal ben. Al is madam nu rustig aan het slapen :+ we gaan het zien!

Prachtige foto's!! <3
Laatst bijgewerkt door Redd op 25-03-22 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

lovejouuuIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:22

Nog gefeliciteerd Knolselder ! Prachtig ! <3

Kathleen wat een plaatje is ze ! Hopelijk lijken de beelden goed volgende week en mogen ze even de benen strekken dan

Kabayo ik hoop echt dat zilver gaat doorzetten vanavond :D

Yaartje die fotos van maria maken het wel wat appart haha al lijkt de op de ene foto toch wel echt drachtig

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:29

Succes voor de spannende dames!!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:34

Dat begint er bij sommige serieus op te lijken!! Succes vannacht *\o/*

Prachtige foto’s hierboven <3

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:46

lovejouuuIB schreef:
Nog gefeliciteerd Knolselder ! Prachtig ! <3

Kathleen wat een plaatje is ze ! Hopelijk lijken de beelden goed volgende week en mogen ze even de benen strekken dan

Kabayo ik hoop echt dat zilver gaat doorzetten vanavond :D

Yaartje die fotos van maria maken het wel wat appart haha al lijkt de op de ene foto toch wel echt drachtig

Dat inderdaad! Ik zou haast durven zweren dat het veulen gedraaid is en nu zo ligt dat Maria bijna niet dragend lijkt. Als ze nu gewoon eens begint met uier vullen en echt goed vullen dan hoeven we ook niet meer zo te twijfelen, maar mevrouw heeft geen haast :D .
Dus we wachten maar braaf tot er een keer wat naast staat. Ooit komt het er wel uit :j .

Nog een volledige kudde update trouwens wat ook zeker interessant is. Papa to be Frodo lijkt geen kudde leider meer te zijn.
De afgelopen maanden was er wat onrust in de kudde. Vooral Frodo leek niet echt happy met zijn leiderschaps positie en niet echt te weten wat er mee te doen. Was op die plek ook onwijs alert, moest van zichzelf alles in de gaten houden en kon niet echt rust vinden tijdens het grazen.
Die onrust voelde en zag ik ook in de kudde. Van de winter toen grote broer to be Asfaloth fysiek weer helemaal genezen was na zijn heftige reactie op brokken was ik al eens getuige van hoe hij Frodo uitdaagde en een gooi deed naar het leiderschap. Hij had toen niet gewonnen. Frodo zette hem weer terug op zijn plek. Was geen heftig gedoe trouwens. Ging met veel respect en leek haast meer spelen dan echt vechten, maar het was echt wel Asfaloth die probeerde het leiderschap op zich te nemen.
Na die ene keer ook dat niet meer gezien, maar onderling waren ze er nog niet helemaal over uit.
Sinds gisteren heerst er complete rust in de kudde. Geen gestresste Frodo meer. Roept zelfs niet meer naar Jenny/Zoë. Jenny/Zoë roepen ook niet meer naar hem en vandaag zag ik dit. Helemaal vooraan in de leiderspositie is mijn ruin Asfaloth.
Durf niets met zekerheid te zeggen. Het is afwachten hoe dit zich de komende dagen ontwikkeld, maar Frodo lijkt het prima te vinden zo. Hij hoeft de omgeving niet meer in de gaten te houden, nergens meer alert op te zijn en Asfaloth is helemaal happy met zijn nieuwe positie. Hij moet er nog wel aan wennen, maar vind het helemaal prima zo.
Dit is de complete gedrags verandering van de kudde, maar of het een teken voor een veulen is? Daar durf ik nog niks over te zeggen. Meestal is er juist wat onrust als het veulen er bijna aan komt en geen complete rust, maar ja. Dit jaar gaat alles toch al anders dan voorgaande jaren dus wie weet is complete rust nu wel teken van: "Veulen komt er bijna aan."

Afbeelding