[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:03

Muronia schreef:
Ik breek even in met een vraag, want ik maak me een beetje ongerust. Mijn merrie is geboren met een navelbreukje. Deze is vanzelf weg getrokken en er was jaren niks van te zien. Net keek ik onder haar buik om haar uier te checken en ik zag opeens een flinke uitstulping bij haar navel.
[ [url=m/DMYIUD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het voelt zacht aan maar ze vindt het niet prettig als ik eraan kom. Kent iemand dit, kan dit nu kwaad, moet ik er iets mee? :oo

Interessant, hier precies hetzelfde.. al weet ik niet of zij navelbreuk gehad heeft.
Afbeelding
gokte het zelf op zucht... Maar ervaren opinie zou top zijn.

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:06

Oh dat lijkt er heel veel op ja!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:28

Dat bultje heeft Carlijn ook onder haar buik rond de navel. Ik gok ook op vocht/zucht wat naar het laagste punt van de buik loopt.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:31

Ik zou dan de foto even doorsturen naar de dierenarts, of hij er even naar wil kijken, weet je meteen hoe en wat.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:48

Herkenbaar 'probleem', m'n merrie had 't ook vorig jaar, is vanzelf weer weggetrokken toen 't veulen eruit was

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:59

Is volgens mij zucht.

Hier wordt ook al aan het uier begonnen.
Nog een weekje en dan is ze veilig.

Afbeelding

En haar buikje:

Afbeelding
Afbeelding
Voor de gene die het vroeg, de stal is een dikke 8 meter bij 4.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:23

Muronia schreef:
Ik breek even in met een vraag, want ik maak me een beetje ongerust. Mijn merrie is geboren met een navelbreukje. Deze is vanzelf weg getrokken en er was jaren niks van te zien. Net keek ik onder haar buik om haar uier te checken en ik zag opeens een flinke uitstulping bij haar navel.
[ [url=m/DMYIUD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het voelt zacht aan maar ze vindt het niet prettig als ik eraan kom. Kent iemand dit, kan dit nu kwaad, moet ik er iets mee? :oo

Volgens mij zucht inderdaad. Het vocht zoekt een zwakke plek lijkt het wel. Bij mijn merrie (die tot eind april moet) is dat bij het laatste stukje van haar koliekoperatielitteken.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:29

Maar jongens, die uiers. Soms zie ik het wel duidelijk, zoals bij de foto van Alicelover. Maar soms denk ik bij uier in wording ehhh.. Wat moet ik precies zien en wanneer moet ik me druk maken? Bij mijn merrie stelt toch nog niks voor, of wel? Met 303 dagen:

Afbeelding

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:36

Ik houd ze trouwens lekker thuis. Heb niks tegen een goede opfok, maar als het thuis in een gemengde groep kan, is dat wel zo fijn. Hier lopen dan straks 3 ukken met een heel speels ruintje wat wel opvoedt en met 3 moeders die variëren in leeftijd en opvoedstijl ;-)

Wat naar Ddara ook van jouw veulen. Maar inderdaad, het kan overal gebeuren.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:37

Oke dat stelt me wat gerust, bedankt voor de reacties. Ik hou het zeker even in de gaten of het niet nog veel erger wordt. Mijn andere merrie had ook zucht, maar dat was een plaat onder haar buik.
We zitten op 290 dagen vandaag, nog even volhouden dus.

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:49

Luutje, wat een prachtige foto's!

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:53

Ik sta (helaas) op pension en vind deze niet geschikt voor een jong, opgroeiend paard. Ik ben wel kritisch wat betreft opfokken. Vind rust echt wel heel belangrijk. Net als een zorgvuldig worm/hoefbeleid. Maarja, ongeluk zit in een klein hoekje..

Inderdaad rare plek Muronia. Vraag me wel af of het te maken heeft met de breuk. Kan je geen foto naar de da sturen? Dan weet je het in ieder geval zeker.

Alicelover jouw merrie doet me een beetje aan de mijne denken. Heerlijk zo'n box!

J_emma dat stelt mijn inziens nog niet zoveel voor hoor! Maar het kan ineens snel gaan. Ze blijven je verrassen :+

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:55

Hier nog geen vaste plannen wat betreft opfok. Eerst afwachten wat het geslacht is. Neig er het meest naar bij huis en er dan een maatje bij te zoeken die hier opgroeit.

Laurenti hoeveel dagen is je merrie nu?

Suffie helemaal beduusd, of inmiddels al gewend om weer thuis te zijn?

Kabayo Hebben jullie thuis zoveel paarden dat je opfokgroepen hebt? Ik was in de veronderstelling dat je alleen Zilver had?

Dustinlover oei dat gaat dan wel hard..... eerste keer dat ze een veulen krijgt? Of al eerder geveulend? Zo ja, hoe lang heeft ze toen gedragen?

Muronia en Floripori ai, dat is idd een flinke bult, foto's zijn haast identiek. Heb er geen kennis van, dus kan jullie vraag niet beantwoorden.....

J_emma hier zelfde hoor, ook vandaag 302 dagen, en onderstaande foto is van gister.

Corina hoe is het met Diva?

Hier verder weinig nieuws, tijd lijkt te kruipen op het moment. Heb vanmorgen Divoza gebeld dat het alarm de 2e week van maart mag komen ipv de 1e week. Vorige veulen heeft ze 360 dagen gedragen, dus ik doe hem nog niet direct bij 320 dagen om. Mocht ik hem wel eerder nodig zijn dan kan ik zo bellen.
Hier een foto van gister.

Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:04

J_emma schreef:
Ik houd ze trouwens lekker thuis. Heb niks tegen een goede opfok, maar als het thuis in een gemengde groep kan, is dat wel zo fijn. Hier lopen dan straks 3 ukken met een heel speels ruintje wat wel opvoedt en met 3 moeders die variëren in leeftijd en opvoedstijl ;-)

Wat naar Ddara ook van jouw veulen. Maar inderdaad, het kan overal gebeuren.

Onze dames lopen gelijk :D zal zo ff foto van de mijn maken al ben ik bang dat ze er teveel (schaam :+) haar voor heeft zitten om wat te kunnen zien :')

Die van jou zie je dat er al wel wat bezig is met name aan het achterste gedeelte wat iets begint op te dikken. Maar het uier an sich is nog niks mee aan de hand verder hoor :D

Dit is een vol uier net voor bevallen.
Afbeelding

En deze idem, zoals je ziet best verschil in de spenen maar duidelijk beide een vol uier.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cp112 op 16-02-21 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:05

Oh ik quote je bekeerde post :') nouja je snapt 'm haha.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:03

Ik snap 'm zeker :)
Dank je wel, dat is wel duidelijk anders inderdaad. Ik ga gewoon maar elke week een foto maken vanaf nu, dan zie ik of er verschil is.
Haar buik krijgt trouwens wel meer een peervorm nu. Lage peer in plaats van hoge appel zeg maar. En de billen lijken ook iets minder rond.
Denk niet dat ze het jaar vol gaat maken :D

De andere merrie is 6 weken later aan de beurt, maar die heeft nog een bescheiden buikje en loopt nog heel soepel rond.

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:20

Muronia: lijkt mij ook zucht inderdaad.

Jacky84: volgende week woensdag is ze exact 11 maanden drachtig. Vandaag dag 328 denk ik.

Ik heb trouwens nog een bloem met een E gevonden, moest het een bonte merrie zijn :')
Egelantier

Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:45

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:46

Opfok is altijd lastig. De ene vindt dit goed de andere niet.
Nu vindt ik het heel belangrijk dat ze veel beweging hebben /buiten staan. Daar worden ze sterk van :D en natuurlijk goed voer.

Ik ben ook wel een beetje verpest waar die van mij staan. Is zeker niet luxe maar altijd lekker op de wei en nu in de winter komen ze in de avond op stal.
Nu staan er alleen merries. Als ik een hengstje wil dan moet ik opzoek naar een ander plekje.

Laurentii. Spannend hoor

Suffie. Wat is hij knap geworden

Muronia. Lijkt een beetje zucht idd. Je kunt het niet indrukken?

Alicelover. Bijna veilig. Super spannend

Jemma. Ik zal me niet te druk maken. Uier is echt nog niet vol

Jacky. Dat is nog niet veel uier

Vandaag <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sammie is toch zo knap he
Afbeelding

Nu de temperaturen flink hoger zijn, heeft wild Thing ook geen regen deken meer op.

Zometeen komt onze nieuwe aanwinst aan. Best wel een avontuur en spannend :j
Cremello hengst wordt in juli 3 jaar. Het is een Oldenburger,kan leuk bewegen.
Afbeelding
Afbeelding
In de vrachtwagen onderweg naar ons

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:05

Wat gaaf AM!

ManonDakotaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:22

Net bij mijn merrie geweest en die begint de druppelen. De hars propjes zijn er uit en af en toe hangt er een druppel. Onze spullen zijn gepakt en wij gaan waken vanavond!

Hebben de melkstrips gepakt en ze eindigt rond de 7,0 /7,5. Valt dus nog mee!
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:25

Gefeliciteerd keresa met je stiekeme verrassing
Beterschap voor jezelf

Ik heb ook ooit eens paard gehad dat verongelukt is op een stalling. Ik hou ze nu graag thuis maar meer omdat ik het voor de mensen ook heel erg vind en ik dan alleen mezelf de vinger kan wijzen want ongelukken zitten idd echt in een klein hoekje en zijn zo gebeurd vooral met jonge paarden. Maar ja ooit moeten ze dan eens in training ook. Tis een beetje loslaten denk ik dan.

Is idd zucht aan de navel. Had men andere merrie over 2 jaar ook. Trok ook wel weer weg na het veulenen al duurt dit toch enkele weken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:40

Knappe nieuwe AM.

Oe spannend @manondakotaZ! Die hpoh kan soms zo ineens zakken.

Hier de schimp haar uier en schaamhaar :+ met 303 dagen. Nog niks te zien.

Afbeelding

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 23:05

Hier ook nog een klein uier met 300 dagen, begint zich wat te vullen. Afbeelding

Spannend ManonDakota!! En meteen een mooi voorbeeld van hoe een vol uier eruit moet zien :D

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 23:20

Ik weet ook nog niet wat ik met mijn veulen ga doen, opfok of aan huis met mama gewoon. Vind het ook wel fijn dat hij/zij met leeftijdgenootjes staat.. nog een tijd over te denken gelukkig.

Keresa aaah wat een lieverdje! Gefeliciteerd <3 jij sterkte met je been, hopen dat je er snel vanaf bent.

Laurenti die van jou maakt het ook spannend, wij liepen samen toch?

Muronia ik kan je er helaas niet mee helpen. Zou even de da vragen of even een foto doorsturen naar hun.

Alicelover ook jij bijna de veilige mijlpaal gehaald. :o

Jemma en jacky, stelt nog niet veel voor de uiers.

Am horses wat zijn die toch ook lekker rond, vooral sammie staat op ploffen _O-
Knappe zeg, cremello wat gaaf <3

Manondakota oeeh die gaat hard he ineens! Ben super benieuwd naar het Milfordje <3

Mijn merrie zit morgen op 320 dagen en dan dus ook veilig. Ze begint ineens haast te maken sinds vanmorgen. Banden zijn super slap en echt een dakje op haar kont. Ook zie ik het veulen heel erg bewegen bij de bovenkant van de bil van me merrie := dus niet bij flanken of waardan ook. Heel apart. Ook haar vulva is als ik het zie veranderd sinds vanmorgen, ik ben benieuwd hoelang het nog gaat duren. Ze is nu veel aan het gapen, maar verder nog wel rustig.

Vulva vanmorgen
Afbeelding

Vulva net
Afbeelding

En haar dakje op de billen

Afbeelding