[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:59

oh jolandje hij was anders wel perfect, wat jammer toch steeds

leuke foto's tinniie

sorry ben nu de rest alweer vergeten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:59

pretty schreef:
Ach wat sneu en wat was ie leuk. Je wou nog zo graag een hengstje uit die combi aanhouden ook.
Maar af is hij niet,je ziet dat hij zijn vacht nog niet genoeg heeft onder andere. Verder ziet hij er wel al behoorlijk uit. Wat jammer toch altijd weer. :(:)
De DA zal misschien nog even kijken naar de navelstreng en de placenta,misschien vertelt dat nog iets.. Verder is ze toch niet in contact geweest met Yuma hé? Omdat hij op training geweest is,die kan soms een virusje meenemen van zo een stal onopgemerkt. Maar Glowy liep er nooit bij zeker?
Arme Glowy ook. ;(

nee glowy heeft niet bij Yuma in de buurt gestaan zelfs, alleen met camille en saphira maar die mankeren niks

Noisy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 11:06

Zat de navelstreng zo om z'n nek? Hij lijkt ook wel een groot voorhoofd te hebben?

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 11:07

Jeetje wat heftig jolandje, heel erg zonde..

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 11:09

jeej wat een naar nieuws veel sterkte

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 11:10

Noisy schreef:
Zat de navelstreng zo om z'n nek? Hij lijkt ook wel een groot voorhoofd te hebben?

dat noemen ze een dish , bij amerikaanse miniatuurpaardjes, is zelfs erg mooi, idd lijkt mij ook dat de navelstreng om de nek zit, maar hij had nog lang niet geboren mogen worden, pas uitgerekend op 5 juli en dan reken ik 330 dagen

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 11:11

Groot voorhoofd komt bij mini's vaker voor als ze heel jong zijn. Je hebt een hele extreme nodig om iets van dish over te houden. Heb even maylinn als voorbeeld genomen.

Op deze foto is ze een maand en is het al heel wat minder dan bij de geboorte.
Afbeelding
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 11:14

Misschien heeft die navelstreng wel heel ongelukkig iets afgekneld...het is moeilijk. Hopelijk kan de DA er nog iets over zeggen. Geen reden vinden is altijd verschrikkelijk,dan blijf je jezelf het afvragen.
Ik deed bij een te vroeg geboren veulen altijd sectie als de oorzaak onduidelijk was,even longen en lever controleren.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 11:15

Ik vraag mij af of we niet nog een derde veulentje kunnen verwachten :oo

Mijn vriend zegt dat ik te graag een veulentje wil en ik het me dus verbeeld maarrrr ..

Chelsea krijgt een aardig dikke buik, en haar uiers zijn ook meer zichtbaar nu. Heb het niet super goed kunnen zien omdat ze nog steeds wat wantrouwig is. Hoop vanavond of morgen iets beter te kunnen kijken als mijn vriend haar vast houd.

Afbeelding

Ze is eind februari uit Engeland gekomen dus de mogelijkheid is er. :')

Maar durf er niet echt op te hopen :oo

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 11:15

Ok. Kijk, weer wat geleerd :Y)

Het lijkt erop dat de toevoer dan is afgeknepen, als de navelstreng zo zat. Dan komt het inderdaad af, ongeacht hoe oud. Tenminste, dat is wat ik overal lees
Desalniettemin is het vreselijk. Je verheugd je er zo op en dan gebeurt er dit ;(

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 11:23

Veel sterkte jolandje. Het was een mooi beestje. Stal HD gefeliciteerd. Mooi dat je er op tijd bij was om foto's te maken.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 11:29

Ook hier nogmaals sterkte jolanda. Was een knap kereltje!

Die 2 veulentjes hoe schattig!!

Baby fre is coming!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 11:37

Jolandje, wat is hij mooi, en wat jammer dat het niet zo mocht wezen.
Heel veel sterkte. :(:)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 11:56

Jolandje sterkte zeg. Wat naar en wat was het een mooi mannetje. T lijkt inderdaad dat de navelstreng niet goed heeft gezeten.

Exception jij ook veel sterkte met het verlies van het veulen van je verzorgd pony.

Azara wie weet. Is scannen of opvoelen geen optie dan om het zeker te weten.

Hier staat fien weer terug op stal. Ze was heel onrustig in de wei en wilde graag naar binnen. Terwijl ze gisteren niet naar binnen wilde.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:03

Zou fien eindelijk door zetten dan?

Hmm kan geen fotos plaatsen. Muis heeft braaf geluisterd en begint haar uier weer verder te vullen. Zo trot ook dat ze gewoon naar je toe komt in de weide!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:07

Ohnee weer zo'n vreselijk nieuws. Jolandje: heel veel sterkte! Het zag er echt een mooi veulen uit.

Exception: ook veel sterkte. Weten ze de oorzaak? Was ze nu al uitgerekend of kwam het veulen te voreg?

Stal HD: Gefeliciteerd! Knappe rode hoor.

Azara: een 3de veulentje misschien voor jou. Leuk! Je hoort het echt vaak bij de ICS dat ze drachtig naar hier komen hier, dus kans zit er toch goed in denk ik.

Fre staat op knappen. Spannend!

pretty: ah ze is het echt wel aan het rekken hé. Komaan Vera, het is tijd :D

tinnie: Tankje en Chexy samen aan het slapen <3 Echt zooooo schattig. Ik hoop dat veulentje 2 zich ook snel laat zien, zodat die kleintjes met elkaar kunnen spelen. Furioso verveelt zich een beetje met die saaie mama en tante van hem en dan steekt hij de hele tijd kattenkwaad uit :P
En Lou is echt heel knap! Wat gek die lange manen en staart. Zoals pretty zei: een beetje te lang doorbakken :')

Noisy: begint er al op te lijken hé :j

En Dais krijgt natuurlijk een palomino merrie hé :Y)

Hier nog altijd niets te melden. Gisteren was ik wat nerveus omdat ik pas heel laat naar de paarden kon. Ik had namelijk stalwanden gekocht en die moest ik nog gaan ophalen eerst. Na een hele rit en een heel gedoe ter plaatse, waarbij we al de helft hadden ingeladen, bleek dan ineens dat er stukken ontbraken, delen beschadigd waren en dat 1 wand zelf ineen geknutseld was met wat betonplexplaten en ijzer (was absoluut niet zo meegedeeld en dus niet de afspraak). Geen probleem volgens hem, we kregen 50 EUR korting... Toen ik dat weigerde en alles terug begon uit te laden was het nog allemaal onze fout ook 8)7
Nuja uiteindelijk pas om 23u bij Imperiosa kunnen kijken, vol spanning onder die buik gaan hangen... NIETS :') Echt geen enkele verandering met vorig weekend of vorige week. Misschien zelfs nog leger -O- Op naar dag 354 dan maar hé :O

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:10

Jolanda hij is zeker veel te vroeg geboren de haartjes kwamen net erop. Hopelijk kan de da straks melden wat de oorzaak zou kunnen zijn. Hij zag er super leuk uit. Zo jammer.

En nog een veulen die het niet gered heeft. Ook heel veel sterkte gewenst Exception.

Pretty ja ik zag echt persbeweging zeg maar. net alsof een koe zou willen staan maar dan zonder die poging daartoe. Hoe kun je dat nu goed uitleggen... hihihi

angelpam ook al een merrie die het spannend maakt.
Fre kom maar op met de beeb.

helaas kan geen foto's nog plaatsen. ik krijg het volgende bericht in beeld... uploadform is niet geladen.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:15

Vreselijk Jolandje.. |( Y;(
heel veel sterkte en hopen dat Glowy gauw weer de oude is :(:)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:16

Exeption en Jolanda; sterkte :(:)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:23

DA is net geweest, de baarmoeder van Glowy was meegeperst en die heeft ze weer op de plek teruggezet, het veulen was volgens haar echt nog prematuur en had het zowiezo niet gehaald, vermoedelijk al in de baarmoeder gestorven . dood geboren dus. placenta was compleet en de baarmoeder was schoon, ze heeft even een spuitje gehad tegen de pijn en antibiotica

bokker1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:25

Het veulen was 15 mei uitgerekend, maar verder weet ik niet wat de oorzaak is. Volgende maand is er een veulen verwacht van een andere merrie. duimen maar!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:25

Hopelijk gaat ze er beter onder jolanda!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Luna2006 op 04-05-16 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:31

Angelpam : Nee dat wil ik haar nog niet aandoen. We kunnen nu nog maar net het hoofdstel om krijgen bij der en dan nog stijgert ze een keer als ze eenmaal aan de longe vastzit. Als we haar nu weer gaan forceren kunnen we weer helemaal op nieuw beginnen... Ik denk dat ze wel eens wat klappen op haar hoofd heeft gehad, is heel erg gevoelig als je je hand opheft ..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:41

jolandje jeetje wat kl*te zeg!

Jij ook veel sterkte Exception

Tinnie wat een schattige foto's, heerlijk spammateriaal <3

angelpam, zal Fien dan eindelijk ook eens gaan bevallen :-)

Pretty, oei toch maar eens gaan dreigen met een BBQ ;-)

AZ, oh spannend mogelijk nog eentje extra drachtig

Gelukkig was vanmorgen de slappe mest van Bryana een stuk minder. Hopen dat het zo blijft.

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:47

Dag meiden ik zal me ook weer eens melden.

Voor de mensen die het niet weten. Mijn merrie Viky heeft vorig jaar helaas haar veulen verloren (net voor tijdens of na de bevalling, dat weten we niet) toen besloten het nog een keer te proberen dus hier zijn we.
Ze is morgen uitgerekend, uitgaande van 342 dagen dracht. Vorige week had ze oppeens een dik uier. Na een paar dagen ging dat weg en nu begint hij eindelijk weer een beetje vol te lopen. PH is nog tussen 7,5 en 8 dus ik vermoed dat ze wel weer een tijdje over tijd zal lopen. Desalniettemin slaap ik al een week bij haar in stal (met een tussenwand er tussen hoor voor mijn veiligheid ;)) en lijkt ze dat wel een soort prettig te vinden, vannacht heb ik tot 4 uur thuis geslapen tot haar birthalarm af ging (ze slaapt ook plat) dat was wel een verademing moet ik zeggen :D