[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mopjemop

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:52

Dankjewel jolandje en arianne :)
Ze is een kruising Fries (moeder) en een bonte heer. Meer weet ik niet van haar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:13

CL, die 32 uur wakker blijven is je eigen schuld he, om maar meteen hier in Nederland d'n hort op te gaan. :P
Erg slim, je simkaart vergeten. Nu snap ik ook waarom ik vanaf dat nummer een berichtje kreeg, die had ik wel. :)) Nederland nummer had ik niet meer. :))

Pffff, ik moet me ertoe aanzetten om naar de stal te gaan, wat een vies weer. -O-

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:18

het is idd heel vervelend weer, gelukkig staat paardje bij me thuis, kan door raam kijken of het nog goed gaat

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:35

welkom Sabahartje!

Welkom Maatje31. Ze ziet er nog jong uit maar gelukkig heeft ze nu nog even om bij te komen.

KBK haha het hoort er allemaal bij zullen we maar denken. :D

Arianne Komt goed met Lonneke!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:47

@neon: nu heb je het nederlandse nummer wel ;)
Tja, 32u had idd niet echt gehoeven maar als ik in 1x goed van mn jetlag af wil zijn moet ik het gewoon zo doen :P

Daarnaast is er niets mis met de hort op gaan ;)

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:53

vandaag weer wat foto's gemaakt van mijn knappe dame

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:21

hoeveel maanden schatten jullie mijn pony en wat voor geslacht :)

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:26

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:27

Sabahartje schreef:
Ennasil92 schreef:
vandaag weer wat foto's gemaakt van mijn knappe dame

[ [url=m/E8kdzf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

hoeveel dagen is ze?

weet ik niet, ze komt ui een kudde uit Engenland.

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:28

aah okee mooi paardje :)

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:33

Sabahartje schreef:

Qua buik is ze ongeveer even ver als de mijne, dus zou zeggen een maand of 5. En ik denk dat het een merrie wordt.

Welkom maatje31, wat een leuke merrie heb je. Jammer dat ze zo vroeg al drachtig is. Qua voer/werkverhouding zit je denk ik wel goed, want neem aan dat ze buiten ook weleens lekker gaat draven en galopperen. Ter vergelijking; de mijne staat altijd op stal en mag maximaal 5 kwartier per dag stappen. Zij krijgt 4 x per dag ruwvoer en 3 x een bodempje bix. Daar doet ze het nu goed op. Het verschilt uiteraard per paard ook. Wings wordt bijvoorbeeld snel dik. Zou wel opletten dat je niet overvoert. Dat levert meer problemen op met de bevalling. Blijf ook goed kijken hoe ze het op deze hoeveelheid voer doet. Pas tegen de laatste twee maanden zou ik wat meer gaan voeren, want dan groeit het veulen opeens heel hard. Succes met je nieuwe paardje en zou er vooral heel erg van genieten.

Cubalibre, had het volgens mij nog niet gezegd, maar heel veel sterkte de komende tijd! Balen dat je je sim bent vergeten.

Hahah KBK, alsof ze het erom doet!

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:41

Wings_love schreef:
Sabahartje schreef:

Qua buik is ze ongeveer even ver als de mijne, dus zou zeggen een maand of 5. En ik denk dat het een merrie wordt.

Welkom maatje31, wat een leuke merrie heb je. Jammer dat ze zo vroeg al drachtig is. Qua voer/werkverhouding zit je denk ik wel goed, want neem aan dat ze buiten ook weleens lekker gaat draven en galopperen. Ter vergelijking; de mijne staat altijd op stal en mag maximaal 5 kwartier per dag stappen. Zij krijgt 4 x per dag ruwvoer en 3 x een bodempje bix. Daar doet ze het nu goed op. Het verschilt uiteraard per paard ook. Wings wordt bijvoorbeeld snel dik. Zou wel opletten dat je niet overvoert. Dat levert meer problemen op met de bevalling. Blijf ook goed kijken hoe ze het op deze hoeveelheid voer doet. Pas tegen de laatste twee maanden zou ik wat meer gaan voeren, want dan groeit het veulen opeens heel hard. Succes met je nieuwe paardje en zou er vooral heel erg van genieten.

Cubalibre, had het volgens mij nog niet gezegd, maar heel veel sterkte de komende tijd! Balen dat je je sim bent vergeten.

Hahah KBK, alsof ze het erom doet!

dankjee :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:46

Mooie drachtige buikjes zeg!

Marley nog steeds heel bescheiden met haar 130 dagen. Wat een verschil met mijn lieve luna.
Afbeelding

Hier was ze amper 98 dagen drachtig, zo'n buik had ze.
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:53

Hier hebben ze vandaag de hele dag binnen gestaan. Wilde de stal uitmesten, Neon stormde al naar buiten, terwijl het de bedoeling was om haar in een lege stal te zetten. Maar madam staat voor de open deur, kijkt naar buiten, en draait om en loopt zo de stal in die ze in moest. _O-
Paard lijkt op het baasje, wij smelten in de regen. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:38

Wings_love, geloof me, dat doet ze ook. :D

Wat zitten er toch verschillen in buikomvang, zelfs op dezelfde dagen! :wow:

Neonlight, misschien wil ze een regenjasje aan. :))

Hier maakte ik me net even zorgen.
We gingen de stal uitmesten en 2 van de 3 paarden waren erg onrustig, waaronder Kim.
Kim wilde niet eten en leek wat duf, niks voor haar.
Ze ging ook even liggen zonder te rollen, wat haar zichtbaar moeite kostte (niet het gaan liggen, maar de buik), dus voor de zekerheid even temperatuur opgemeten en was gewoon 37.6 dus geen reden tot paniek.
Even later ging ze ook gewoon weer eten, dus denk dat ze even last had van de baby.
We houden haar wel even in de gaten via de webcam.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:56

Welkom Maartje.
Oei ook al zo jong.
Bo is in het verleden bij de vorige eigenaar ook gedekt als 2 jarige. Was ook een ongelukje en ze wisten niet dat ze drachtig was. Moet zeggen dat ze ook echt niet dik toonde.
Ze heeft in die tijd (ook de winter) 24/7 buiten gelopen en is niet extra bijgevoerd. Na de winter weg gebracht om te laten beleren voor de wagen.
Toen vonden ze haar wel traag worden en weinig energie. Ze dachten eerst dat het toch allemaal even te veel voor haar was en gunde haar een vakantie om bij te komen.
Een paar weken later lag er een veulentje bij in de wei.
Allemaal super gegaan, en is er super moeder voor geweest.
Als 3.5 jarige kwam ze bij mij en toen was net het veulen er een maandje af. En ja dat was toch best wel aan haar te zien. Ze had alles aan haar veulen gegeven.

Daarna is ze goed bij getrokken zeg maar. Ook qua groei is ze nog lekker verder gegroeid.
Foto's staan eventueel in mijn profiel.
Ik voer nu nog niks anders dan anders, maar Bo is ondertussen 7
Maar je hebt wel een leuke merrie hoor!

Hhahahah die Neon, kan d'r geen ongelijk geven.

KBK gelukkig dat het mee viel. Houd d'r maar goed in de gaten, wel fijn dat ze nu aan huis staan zo.

CL, brrrr wat een temp schok voor je. Ik vind het weer al 10x niks, koud en nat. Voor jouw is de omschakeling nog erger vrees ik.
Stekte met alles.

Sabahartje, leuke merrie!

Cynthia, ik vind Yolo ook wel leuk, misschien kan je de naam in een a[paar namen voegen en Yolo als roepnaam houden als je twijfelt.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:17

jullie gaan echt hard, lees mooi mee maar reageren pfff
ok ik doe een poging van wat blijft hangen :P

CL oh terug even in Nederland, valt het weer wel tegen he, en veel sterkte, jammer dat het geen fun trip is.

Welkom nieuwelingen ik zie een mooie schimmeltinker, amai das zeldzaam, hopelijk blijft ze lang blauw ;)
en een mooie gevlekte dame, jammer dat ze nog zo jong is maar ze ziet er in elk geval wel geen pubertje uit.

neon zo baasje zo paard, zie het zo voor me

Cynthia, yolo is geweldig maar kan me iets voorstellen bij je bedachte naam dus die wordt ook top. En ik vind een SBtje ook wel mooi zwart komt namelijk ook niet vaak voor.

Aniekr moddervoetjes voor de dames :P
bij Cemlys ook al zo nat zeg, leuk met de hengst erbij.

Marley is ook maiden, buikje komt vast en zeker hoor en dan hoop je dat dit ooit nog weggaat :D

oeie Koudbloedkim lijkt last te hebben van beebje, even aankijken altijd, beebje is vast heel actief geweest en zit op mams haar darmen te duwen.

Booster leuke foto van een stippelmerrie, sneeuwt het bij jullie :+

Arianne als ze gescand is dan zal buikje nog wel komen.

Pretty ja stuiteren, heb soms heimwee naar die tijd :)) maar als alles goed gaat, mag ze in maart terug op date (met een rietje -O- ) en gefeli, wat goed toch, ben zo blij voor jullie +:)+

Hier is Elsa ook weer skippymerrie aan het worden :') soms heeft de ene kant een ander bolvorm dan de andere kant, raar om zien zo.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:37

Thanks allemaal!

Niet helemaal n fun tijd maar toch ga ik er het beste van maken... mn bijna 5 jarige palomino ruin (v. Don Cremello du Bois) weer even zien en wat vrienden en familie bezoeken...

De omschakeling is wel even wennen, niet echt vanwege de temperatuur want in de VS is het nu ook niet echt warm meer (iig niet in het gedeelte waar wij wonen) maar wel vanwege de luchtvochtigheid want die hebben we nauwelijks...

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 01:15

*\%/* *\%/* Ikhebhetgevoeld! Ikhebhetgevoeld! Ikhebhetgevoeld!!! *\%/* *\%/*
Eerst alleen darm geborrel en toen ineens pok pok pok, heel duidelijk :):) en we kunnen gaan aftellen, vandaag 170 dagen jeej!

Welkom maartje31 en sabarhartje.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 07:15

Groot gelijk CL, maak er het beste van! :)

Noisy, haha wat gaaf!! Leuk die eerste schopjes!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 08:15

Fotsy@ plaatselijke bui boven Sunny :D

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 08:18

awwh leuk dat je het gevoeld hebt, wil het ook zo graag voelen bij men paardje :) maar voel nog niks, geduld hebben is een schone zaak haha

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:33

Noisy, leuk he dat voelen!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:40

Ik zit ook al vanaf dag 160 iedere dag te staren en te voelen :)) Hoezo ongeduldig haha O:)
Weet je wanneer jouw paardje gedekt is sabarhartje?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:51

Aaah wat leuk dat je het veulen hebt gevoeld.

Ik snap nu ook dat mensen echt kunnen gaan geloven dat hun merrie drachtig is. Marley's darmen gaan enorm tekeer als ze echt geschrokt heeft (ze hadden een biet gekregen :+ ) sjonge net een druk veulen haha.

Op hoeveel maanden enten jullie je merrie? Normaal ent ik mei. Marley is juni uitgerekend, kan dat nog?