Equinecoach schreef:@Hoefijzers: Waarom zouden ze er onder moeten blijven? Ik neem aan dat je na de bevalling geen stevige buitenrit met de merrie gaat maken... Ik heb ze er ook afgehaald, ik vind het niet nodig om er dan ijzers onder te hebben. Sowieso voor evt. verwondingen als het nutteloze aspect...
De mijne staat om medische redenen voor op ijzers en voor zover ik weet blijven die ook gewoon zitten. Ik zal het vandeweek wel eens aankaarten bij de manege-eigenaar. Achter heeft ze geen ijzers.
Verder gaat alles goed met haar. Mijn man heeft maandag nog staan voelen en het veulen een paar keer voelen bewegen. Om een of andere reden lukt mij dat iedere keer niet, zelfs niet als ik 2 seconden na hem op precies dezelfde plek voel. Zal wel aan mij liggen. Ik merk wel dat ze van hem beter accepteerd dat hij aan haar buik aan het voelen is dan van mij. Gelukkig mag ik wel gewoon aan haar buik en uier komen.
En nog een beetje goed nieuws van een andere kant. Vorig week had de manege-eigenaar alle mogelijke opties bekeken om voor de woensdag les een vast paard voor mij in te delen, maar hoe hij ook keek er was niets mogelijk (De woensdag is net op mijn uur erg druk met manegepaarden en de laatste tijd zijn er erg veel uit de woensdagmiddaglessen overgestapt naar paarden dus bijna alle paarden lopen al of zitten aan hun limiet voor die dag). Dan maar iedere weken kijken wat er afgemeld heeft, ook geen probleem dacht ik. Dus vraag ik gisteren wat er afgemeld en onze bar dame pakt de map met lesindelingen erbij om te kijken op welke paarden die afmeldingen rijden blijkt er al een paard achter mijn naam te staan. En nog wel mijn eerste keus ook. Ik natuurlijk helemaal happy en ik heb ook heerlijk gereden. Voor de vrijdag les heb ik nog steeds geen vast paard, maar ik weet al wie ik vrijdag kan pakken en daar is ook helemaal niets mis mee.