Hier ook nog niets! Hoe kan het ook anders. Ik krijg in elk geval geen 05-05-05 veulen! De uier is nog steeds mooi aan het indalen, vanochtend ook wat vochtigs bij de vulva, banden worden eindelijk iets slapper en komt meer een punt op de kont. Maar haar gedrag is gewoon heel normaal. Vannacht heeft ze ook een hele rustige nacht gehad en ik heb het gelukkig niet koud gehad, best lekker geslapen!
Vandaag ga ik de hele dag weg, want hier gebeurd het op 5 mei in Wageningen
Uiteraard ga ik, als ik de stad uit kan komen, nog om de paar uur kijken. Mijn vader vraag ik ook ff tussendoor te controleren. Vanavond ga ik sowieso voeren, Morgen had ik een bbq, helaas kan ik daar niet naartoe, want daar moet ik een paar uur voor reizen en om nou ineens zo ver weg te zitten vind ik ook niks. Vanaf maandag zal ik ook hele dagen weer weg moeten. Maar ik hoop dat ze dit weekend het veulen uitpoept. Ze is nu wel genog overtijd... Hopelijk morgen al.
Nog even een vraagje, wordt de bevalling 'moeilijker' als merries overdragen? Ik hoorde van een merrie die een heel groot veulen bij zich droeg en de bevalling moest worden opgewekt?! Opwekken is toch niet perse nodig als merries overtijd zijn (ik zou het niet willen in elk geval). Mijn Da zei wel dat ze kon scannen om te kijken of het veulen goed ligt en als ie niet goed ligt dat ze er dan wel wat aan kon doen...maar er hoeft toch niet perse iets mis te zijn als ze overtijd is? De merries hier op bokt die rond de 370 dagen droegen hebben toch een 'normale' bevalling gehad?
Verder geen 05-05-05 veulentjes????