[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 00:08

Zo pfoe, ik ben thuis. Had DA gebeld om een foalsnap test te doen voor de antistoffen. Daar kwam uit dat ze, zoals ik al verwacht had, te weinig had. Natuurlijk wanneer de DA er was, besloot ze toch even te kunnen drinken _O- gelukkig maar.
We hebben plasma toegediend, want ik vond ze veel te futloos. Nu kan ik het alleen mar even loslaten en hopen dat ze goed bijtrekt vannacht.
Wat is Desi een engel. Ze was natuurlijk ongerust, maar zolang ze met haar hoofd tussen ons in mocht staan, was ze zo rustig en lief. Ze verdient een standbeeld. Al vond ze de emmer slobber die ze kreeg ter beloning beter _O-
Heb ze maar onder de warmtelamp gezet en nu lekker laten doen.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 00:32

MelissaV schreef:
xYaartje: Jou geduld wordt ook op de proef gesteld zeg! Ik ben verpest wat betreft shetlanders, ik heb er 2 gehad en waren allebei krengen naar kindjes, maar ik vind Shet x Welsh wel heel leuk :D

Sorry als ik dingen over geslagen heb, 20 pagina's was een beetje veel om overal op te reageren :+

Verder dus waarom het zo hectisch en stress was, de stal die ik eigenlijk gereserveerd had, bleek dus geen plek te hebben.
Bij het reserveren in September zeiden ze: 'je kan brengen 1 week voor de 11mnd.' Nu had ze telkens te weinig uier en kon ik haar op zijn vroegst eigenlijk pas dit weekend brengen, na zeuren werd dat woensdagavond maar het zat mij niet lekker.
Merrie was zaterdagnacht mega onrustig, at slecht en lag veel.

Ik heb dus maandag overlegt met meerdere mensen (nogmaals dank aan Tinne voor de tip!!) en besloten om een andere kraamstal op te bellen.
Die hadden gelukkig plek en daar heb ik haar dinsdag naar toe gebracht. Ze staat er lekker rustig, zoals verwacht wel, maar het geeft mij vooral zoveel meer rust. Nu is het wachten tot veulenlief zich meldt :D

Wat onwijs fijn dat je een oplossing hebt gevonden en ze nu op een andere kraamstal staat! Kun je nu met een gerust hart uitkijken naar een veulen!

De ervaring leert hier dat niet elke Shetlander geschikt is voor kinderen/kinderen leuk vind. De ene Shet vind kinderen helemaal geweldig en de ander vind ze tien keer niks. Mijn ruin moet zo niks van kinderen hebben (en stiekem ook niks van vreemden. Is heel eenkennig).
Maria, Arwen en Frodo vinden het daar en tegen leuk om met kinderen te spelen, maar het liefst niet continue/elke dag.
Paar maand terug waren de kleinkinderen van de fokker van mijn pony/eigenaar van Maria en Arwen hier (Frodo is weer van een andere eigenaar, maar staat wel bij mijn pony in de kudde). Deed de kudde onwijs leuk! Jongste kleinkind van 9 a 10 jaar oud liep zo weg met Frodo en als hij dan even gek deed zorgde Frodo er voor dat die even opzij sprong zodat die niet gek deed in haar buurt. Hij was echt heel voorzichtig met haar. Zij hield hem ook echt goed onder controle terwijl ze 0.0 ervaring had met pony's. Die was ook echt niet bang. Was echt zo lief om te zien <3 . Uiteraard was ik er continue bij en als ik het niet had vertrouwd had ik ook echt wel ingegrepen, maar Frodo was zo lief en voorzichtig dat ingrijpen niet hoefde :j .
Mijn ruin Asfaloth is een heel ander verhaal. Probeerde een van de twee kleinkinderen Asfaloth (mijn ruin) te laten borstelen. Nou. Die keek echt van: "Gaat niet gebeuren.". Asfaloth zal niet happen of zo, maar die stapt gewoon opzij en laat het kind dan niet in de buurt.
Waar ik alles met Asfaloth mag, mag een ander dat echt niet zomaar. Asfaloth weet wat dat betreft heel goed wie zijn vrouwtje is :j .

Met Shet x Welsh heb ik dan weer weinig.

Ja, Maria heeft geen haast hier :D . Jenny ook niet trouwens. Als de dames zo door gaan bevalt Zoë nog als eerste :') _O- .

For_Que Jouw merrie heeft er zo te lezen ook nog weining zin om te bevallen :knuffel: . Je geduld word ook aardig getest zo!

Knolselder: Dat is meestal altijd zo! Zodra de DA er is doen ze het zoals ze het moeten doen _O- . Ooit een konijn gehad dat stopte met eten. Afspraak bij de DA gemaakt. Ja hoor. Een uur voor we naar de DA gingen besloot ze weer te eten. Toch maar naar de DA gegaan en daar huppelde ze vrolijk door de behandelkamer _O- .
Hoop voor je dat de plasma helpt bij het veulen van Desi en het nu vlotjes en goed gaat met drinken! En wat is Desi zo te lezen een lieve moeder <3 .

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 07:39

Knolselder toch je gevoel goed, te weinig antistoffen. Goed om de DA in te schakelen. En inderdaad, zal je net zien dan ze dan we drinken :+

Melissa wat super fijn dat je paard op een bevalstal staat! Dan maar even switchen inderdaad...

Cynthia gelukkig is het een hoefzweer. Beide beterschap!

For_que pff schiet eens op merrie hihi. Gelukkig kon je het alarm ruilen.
Moet zeggen dat een week lang harsen met lage PH ook niet bevorderlijk is hoor :+

Natasja haha je staat bijna gelijk met Luna. Ik gun jullie snel een veulen :(:)

Goldenarrow wat balen van de baarmoederontsteking. Arm meisje <3 Hoop dat ze snel opknapt

Moosss spannend!!

Luna een 8 -O- Bijzondere merrie heb je

Eilinora je hebt helemaal gelijk. Zal geduld moeten hebben.. Wat is ze mooi wit!! En haar uier heeft een flinke inhaalslag gemaakt

Niet te geloven dat Zilver dag 330 gehaald heeft... Niks dus vannacht hier

Merries veilig!
_Natasja_ - Babs - 357
Luna2006 - Sun - 356
Nicole288 - Geniaal - 338
Jennyk - Goldy - 337
Moosss - Mae - 337
Mer1980 -  Solo - 336
Moosss - Rose - 333
Nicole288 - Nina - 333
Kabayo - Zilver - 330
Moosss - Blondie - 328
XYaartje - Jenny - 326
Mukiwacobs - Wiske - 326
Mukiwacobs - Maddy - 324
Symke - Jacky - 322
XYaartje -Maria - 322
RanjaRietje - Chloë - 320
RanjaRietje - Charaya - 309
Eilinora - Pepper - 308

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 08:25

Knolselder: goed dat je je gevoel gevolgd hebt, meestal klopt zo'n gevoel wel :)

Natasja: gefeliciteerd met de titel langst dragende merrie :D

Melissa: fijn dat je een andere plek hebt kunnen vinden, geeft vast rust nu.

Cynthia: gelukkig "maar" en hoefzweer, hopelijk knapt ze er snel van op, sterkte jullie!

For Que: laat die fopmerrie nou eens opschieten zeg >;)

Kabayo: nog steeds geen veulen bij Zilver -O- 8)7

Caresse vandaag 300 dagen *\o/*
Smid heeft afgelopen dinsdag het beslag er onderuit gehaald en dat loopt toch wel raar en ik vind het wel heel spannend of dat goed blijft gaan met haar pees :o

ljongema

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 08:28

Hier de stille meelezer.

Gefeliciteerd voor wie een veulen *\o/* heeft en sterkte voor de andere 2. |(

Hier beginnen ze al aan hun tietjes.
vandaag 305 dagen *\o/*
Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 09:08

MelissaV: dat moet je moet Neonlight regelen dat kaartje :+ Gelukkig heb je een andere kraamstal gevonden! Geeft idd veel meer rust!

Knolselder: goed dat je je gevoel gevolgd hebt! En natuurlijk was ze toen de DA er was beter, zo zijn ze wel :+ Dikke pluim voor Desi!

Caresse: komt vast goed met haar pees, paar dagen wennen aan de blote voeten!

Ljongema: begin is er :D

Geen veulens vannacht? Merries maken het bont :+

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 09:11

Charisma: dat bont maken is voor een aantal merries wel de bedoeling inderdaad :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 09:53

Caresse: daarom dat ik het zei :D :D :D

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:00

Mijn merrie heeft gewoon al 3 nachten hars. Normaal was ze al lang gegaan, maar we wachten het maar gewoon rustig en met weinig slaap af!

Al zijn er andere die dit al veel langer hebben, dus dan heb ik het nog niet zo zwaar.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:01

Melissa, wat fijn dat je zo snel iets kon vinden. Scheelt je een hoop stress

Knolselder, oeh toch wat minder anti-stoffen. Fijn dat ze nu goed drinkt.

Caresse, mijn andere merrie ook altijd vlak van tevoren de ijzers eraf. Die had niks met haar pezen, maar wel heel gevoelige hoeven. Dan hielp die dikke buik ook niet. Gelukkig liep ze na de bevalling altijd gelijk weer goed. Hoop dat ze goed blijft, vast wel

ljongema, fijn om te zien he. Phoebe was ook begonnen, maar het loopt toch nog elke keer weer terug. Vanmorgen was het weer niks -O-

goldenarrow, oh wat balen dat ze toch een ontsteking heeft gekregen. Hoop dat ze gauw opknapt

Kabayo, jeetje dit wordt wel haar langste dracht ooit. Hoop dat je gauw een veulentje in je stal hebt!

Hier zit Phoebe vandaag op dag 312. Uier loopt af en toe iets op, maar mag nog geen naam hebben. Wel vind ik dat haar kling wat begint uit te rekken. Haar ronde kont is wat minder rond aan het worden en haar staart kan ik best soepel naar boven doen.

Ik kan nog steeds mijn foto's die ik heb geupload niet zien. Maar ik kijk mee vanaf de telefoon en dan kies ik op de gok een foto en hoop dat het de goede is (en dat ie zichtbaar is....)
Foto uier
Afbeelding

Foto van behind
Afbeelding

Foto kont
Afbeelding

Phoebe helemaal
Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:04

Hopelijk laat Zilver je niet lang meer wachten Kabayo!

Ook hier niks voor zover ik weet -O- . De dames vanmiddag maar even toespreken dat we er naar uitkijken.

Hier worden er volgens mij nog wat zwart/grijze haren bij geverfd bij Maria haar veulen. Vannacht gedroomd dat ze bevallen was van een prachtig grijs/zwart merrie veulen die vrolijk door de wei aan het rennen en spelen was. Nog steeds zowat een kopie van mijn pony als veulen qua kleur.
Eigenaar kwam mij in de droom ook vertellen dat ze was bevallen van een prachtig merrie veulen en we gaven elkaar heel vrolijk een high five (Maria heeft tot nu toe alleen maar hengst veulens gegeven, vandaar de high five vermoed ik :D ). Dromen komen uit toch?

Jenny moet als het goed is inderdaad wel wat vlekjes aan het afwerken zijn :D . Zoë... ik heb geen idee qua kleur van haar bij haar veulen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:11

Hier worden ook de witte aftekeningen in overvloed afgewerkt :))

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:17

Cioccolato schreef:
Hier worden ook de witte aftekeningen in overvloed afgewerkt :))

Daar hoop ik ook op Cioccolato :D

Evalien86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:22

Ik kan ook geen foto's plaatsen? Hoe kan dat.. Hierboven zie ik wel foto's..

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:24

Evalien86 schreef:
Ik kan ook geen foto's plaatsen? Hoe kan dat.. Hierboven zie ik wel foto's..

Ik kan mijn eigen foto's dus niet zien, wel die van anderen.
Ik zag net dat er al een topic over loopt, maar nog geen oplossing |( :(

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 11:06

Yaartje, volgens één of andere zanger zijn de meeste dromen juist bedrog _O-

Ja mijn veulentje werd gisteren echt slapper en slapper. De plasma was echt wel nodig ondanks het eindelijk wat kon drinken. Hopelijk blijft het nu goed gaan…

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 11:18

Ik denk dat het zo lang duurt omdat de veulenverf lastig te krijgen is :)* :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 11:29

Ze is gewoon mooie vlekken aan het inkleuren Kabayo 8-)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:26

Cp112 ik hoop het :D Maar niet teveel kleuren! Dan is ie zwart hihi

Caresse hmm klinkt logisch :)* Komt vast door de gebeurtenissen deze dagen dat ook de veulenverf is gehamsterd!
Gefeliciteerd met je mijlpaal :D

Knolselder ach arm veulen. Goed gehandeld! Nu maar lekker genieten

Cioccolato zolang de merries maar mooi schilderen is het prima O:)

Xyaartje zou lief zijn van Zilver >;) Ook mogen jou dames hun veulens wel laten zien vind ik :D
Benieuwd of je droom klopt

Setteli klopt, haar langste dracht tot nu toe. Gewoon 330 dagen :wow: Leuk dat je al veranderingen in haar lichaam merkt. Ik zie het inderdaad ook! Uier nog niet echt noemenswaardig inderdaad. Wat heeft ze een prachtige volle staart zeg!

Redd ik schud je (helaas) de hand.. hier al zo'n 5 dagen hars.. Leuk, merries!

Charisma maken het bont :+ Hoop het wel ja :')

Ljongema ook alweer zo ver in de dracht. Al redelijk vol uier

Even update met foto's nu. De upload doet 't weer :)
Redelijk geslapen vannacht, ze was heel erg rustig. Dus dat was wel fijn. Wel 6 wekkers gehad... nog eventjes...
Foto's van gisteren. Fayola 300 dagen *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
En Zilver vandaag gewoon 330 dagen...
Afbeelding
Afbeelding
Haar uier met het binnenzetten gisteren
Noemen we dit kegelen?
Afbeelding

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:46

Ik kom ook weer even binnenvallen, sorry jongens het reageren op iedereen lukt op de telefoon gewoon niet. Gefeliciteerd iedereen met een veulen! En veel sterkte voor degene met de verdrietige afloop...

Ik meende vandaag een miniscuul verschil te zien. Foto links 16 maart, foto rechts vandaag. Wat vinden de experts hier?
Afbeelding

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:51

Fijn te lezen dat hier nog andere merries geen haast hebben bij het bevallen.. hier ondertussen ook weer 339 dagen. Wel alle tekenen dat ze klaar voor is, maar mevrouw heeft er voorlopig nog geen zin in. :')

Wij hebben trouwens ook 75% kans op een vlekkenveulen.. zou het dan toch door het vlekkenpatroon komen? :')

Sweetiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:06

Ik ben een hele stille meelezer hier, maar telkens als ik een stuk of 10 pagina's moet bijlezen hoop ik een veulen te zien. Maar jeetje Kabayo, Luna en Natasja wat maken die van jullie er een circus van zeg :+ :Y)

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:19

Knolselder schreef:
Yaartje, volgens één of andere zanger zijn de meeste dromen juist bedrog _O-

Ja mijn veulentje werd gisteren echt slapper en slapper. De plasma was echt wel nodig ondanks het eindelijk wat kon drinken. Hopelijk blijft het nu goed gaan…

Ssssst. Dat nummer negeren we gewoon _O- . In dit geval zeggen we gewoon: Dromen komen uit :Y) _O-
Hoe gaat het nu met je veulentje?

:Caresse Ohhh zou dat het zijn? Dan zal ik wel even nieuwe verf voor de dames halen hier :D _O-

Kabayo: Zou zeker lief zijn van Zilver! Moeten we wellicht met zijn allen naar Zilver toe om haar eens goed toe te spreken? Wellicht helpt dat :D .
Nou, dat vind ik ook hoor! De dames hebben er alleen echt nog geen zin in. Zal ze vanmiddag nog eens toespreken :j . Komende week is het nog mooi/redelijk veulen weer. Daarna word het wat slechter en ik hoop dus echt dat ze komende week wel eens bevallen. En ik hoop het ook :j . We gaan het zien!

Gypsy: Hm, ik vind het een lastige om het verschil echt goed te zien. Uier lijkt nog niet heel veel te doen, maar kan het verkeerd zien natuurlijk :j .

kellykeuhh De merries testen ons geduld aardig. Straks gaan ze gewoon allemaal ineens tegelijk :j . Jouw merrie heeft ook nog geen haast nee!

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 14:08

@ Gypsy
Heel eerlijk? Ik zie geen verschil, enkel foto vanuit eens iets andere hoek genomen. :Y)

@ Kabayo
Fayola is ook lekker bol *\o/* Zilver is vrolijk verder aant afbakken. {:}

@ Knolselder
Hoe gaat het nu met je veulen? Al wel beter? :(:)

@xYaartje
Hopelijk zijn dromen geen bedrog, hopen dat jullie een merrie veulen krijgen! *\o/*

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 14:19

Ja hoor! Uier van Jenny doet wat en lijkt bezig te zijn met vullen! Als een zekere Maria nou even dat voorbeeld volgt *\o/*

Afbeelding