[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:25

Wat een super schattig veulentje Sammy.

Verschil is wel te zien Celeste. Hoeveel dagen zit ze nu op?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:26

Siptje schreef:
Prachtig Sammy!! <3

Hier nog steeds volle uier geen verandering.. 354 dagen. :Z
Maaaar het mooie weer komt <3

Die doet rustig aan! :')

Celestexxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:28

berdien85 schreef:
Wat een super schattig veulentje Sammy.

Verschil is wel te zien Celeste. Hoeveel dagen zit ze nu op?

Ik heb echt geen idee. Ik had haar drachtig gekocht zonder dat ik het wist. Dierenarts kon helaas ook geen inschatting maken.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:40

Hier vandaag op 307 dagen en echt 0,0 uier :=

Afbeelding

Afbeelding

berdien85

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:59

Ohh wat vreselijk spannend Celeste! Een verrassing dus!

Komt vanzelf Dieuwke :)

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:59

Sorry even wat afwezig met reageren, maar wel steeds aan het meelezen. Hier momenteel even heftige tijden. Gelukkig doet de merrie het heel goed. Groeit mooi, glanst als een spiegel en nog mooie flinke theezakjes. Maar goed wij zitten pas op 233 dagen, dus zou niet best wezen als er al uier ontwikkeling was. Frummel is wel lekker aanwezig. Als je je hand voor haar uier op de buik legt en even wacht dan trapt zij/hij er flink op los. Dus ondanks geen uier ontwikkeling hang ik er regelmatig even onder om te kijken naar onze toekomstige voetbal(ler/ster)

Prachtige veulentjes! En al hele mooie buitenfoto's voorbij zien komen.
Merendeel is zo te zien ook al jasmak, brrr vies stom weer. Al staan de dekentjes wel erg schattig.

Kabayo, wat zei de da?

Weet niet meer hoe ze heet, maar ook hier kreeg ik een naar gevoel bij de zin het is een boer.... Ken heel veel boeren, jong en oud en geen van allen zou dat doen... Ik had het ook echt niet geaccepteerd. Hij had bij je moeten komen ipv stiekem de stal weer leeghalen. Ik zou me er ook absoluut niet prettig bij voelen. Ik heb mijn paarden ook in pension, aangezien ik zelf op een postzegel woon. Mijn huur is bijna gelijk aan mijn stallingskosten. :+
Maar ik heb de plek voor mijn paarden wel zo uitgezocht dat ik mijn stalbaas zowel hier als van de opfok 100% vertrouw. Dat is naast fijne faciliteiten etc net zo'n belangrijke must voor mij. Ik was dus in jou geval nu het nog kan vanwege de dracht om me heen gaan kijken. Als het veulen net geboren is en er komt dan onenigheid: Je stal wordt leeggehaald, merrie krijgt te weinig voer noem het maar op, kun je geen kant uit. Echt waar er is geen excuus, dat je stalbaas zomaar je box weer mag leeghalen zonder jou er eerst op aan te spreken. En dit mag je ook best met hem bespreken.

Celeste, zo op de foto's te zien mag jij nog wel even rustig wachten. De foto's zijn uit een verschillende hoek gemaakt. Dit maakt dat het wat vertekent misschien. Maar heel eerlijk zie ik bijna tot geen verschil. :o
Wel lastig als je de dekdatum niet weet, maakt het extra spannend.

En ik las iets over een Bay die zijn mannetje al flink stond met de kennismaking met het halster. Een echte man!

Hier vorig jaar op dag twee het halster al gepast en paar keer om en af gedaan. Was nog te groot om om te laten. Maar wat gaatjes erbij geprikt, paar dagen gewacht en meneer had hem netjes om. Nooit problemen mee gehad. Voor dit jaar heb ik een kleiner halstertje erbij gekocht. Zodat het hopelijk wel direct past.

Seven, wat een plaatje! Leuke naam ook.
Maar he, praat je hem nu al een complex aan? Roze halstertje voor een stoere man? >;) :P :D

Dieuwke, dat zie ik liever dan wel uier. Ze moet immers nog wel even. Geen zorgen het komt goed. Vorig haar had mijn maiden bij de bevalling ook minimaal uier, dat was voor Rey even zoeken. Maar naar zijn landing groeide de uier ook mooi.

En AM, ik heb een zwak voor Oriana. Wellicht omdat het een halfzusje van mijn frummel is. Maar ze is ook gewoon echt leuk. <3

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:06

Heftige tijden? Dat klinkt niet goed?

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:14

Wat een prachtig veulen en een mooie naam sammy.

Celeste wat spannend. Hopelijk geeft ze duidelijke tekenen anders word het wel lastig inschatten.

Alicelover sterkte met wat er dan ook is.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:19

berdien85 schreef:
Heftige tijden? Dat klinkt niet goed?

Stuur je wel even een pb Berdien.

Het is niet dat ik het perse stil wil houden voor jullie bokkers. Maar dit is een openbaar forum en zo open en bloot hoeft het niet op het internet. Maar mocht je de reden willen weten dat ik af en toe even minder actief ben en zomaar inspring na een tijdje wil ik best een en ander uitleggen via de pb. Ik negeer niemand bewust en het spijt me als dat de komende tijd misschien af en toe zo over kan komen. Maar ik zou het hele seizoen meelezen en waar ik kan fanatiek en betrokken reageren. :j

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:37

Alicelover, verkeerde woordkeuze inderdaad.
Op zijn Zuid-Limburgs zeggen we dat wel eens zo. :o

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:51

Zilver is gelukkig helemaal goedgekeurd. Het is oedeem :) Goed in de gaten houden. Mocht ze melk lekken direct bellen.
Heb het veulentje via de echo gezien. Super leuk!

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:57

Alicelover sterkte met de situatie!

Oriana is knap <3

Kabayo hoe is het met Zilver? Wat dacht de DA van haar uier?
EDIT; LEES NU DAT ALLES GOED IS !! SUPER FIJN!

Celeste met die theezakjes hoef je je nog niet druk te maken ;-)

Woogy is Bay de sterke man aan het uithangen :D

Dieuwke, ook lekkere slappe theezakjes :D gaat het verder goed met haar?

Sammy hij is leuk :j

Siptje jij gaat voor ee langste dracht van het seizoen? _O-

Penny fijn dat je er uit bent gekomen met de "boer". Ik heb ook afgesproken meer te betalen om een lekker bedje een veel hooi te krijgen. En daar zorgt hij wel voor.

Vulina wat schattig zo met dat dekentje!

AM horses Esmeralda schiet al op. Flink uier, zou ze wachten op het mooie weer?

Mijn dikke dame vandaag 338 dagen. De onrustige momenten die ik op camera zien worden veroorzaakt door een stuiterveulen. Jemig wat kijkt ze dan boos naar haar buik :+ oren in de nek en een keer stampen met een been alsof ze wil zeggen "hou je gemak" haar uier is nog altijd minimaal.

Afbeelding

Afbeelding

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:01

Kabayo schreef:
Zilver is gelukkig helemaal goedgekeurd. Het is oedeem :) Goed in de gaten houden. Mocht ze melk lekken direct bellen.
Heb het veulentje via de echo gezien. Super leuk!

Fijn. Gelukkig!
En leuk dat je de kleine Bartele even mocht bewonderen.

Siptje, nog steeds geen veulen?

Cheyenne, spannend.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:32

Goed dat je de DA even hebt laten komen kabayo! En super dat alles ok is. Lekker genieten nu!

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:33

Fijn dat alles in orde is Kabayo!

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:42

Ik ga even mn best doen zoveel mogelijk te reageren, staat echter niet helemaal op chronologische volgorde...

@Sammy gefeliciteerd , Leuk dier en mooie bles! Leuke combi ook van jouw merrie/hengst.

@Vulina jeetje dat was echt weinig uier voor de geboorte. Maakt me wel extra alert met mijn merrie, niet enkel focussen op uier dus. Merkte je verder veel aan haar? En wat schattig met dat dekentje.

@Desi ze heeft al wel wat harsjes of niet?

@Skaay inmiddels al vorderingen? Of ziet het ernaar uit dat ze langer gaat dragen dit jaar?

@Applester Lenthe maakt misschien wel werk van haar naam, het is immers bijna lente :))

@Cubalibre lastig boxrust.. Wel fijn dat ze relatief rustig staan zolang ze samen zijn.

@AMHorses Jammer van de proef met Formidable. Hoe staat het er nu voor met Esmeralda? Oriana is echt leuk <3

@tinkerbellz, Mijn droomkleurtje, hij is zo knap <3 Gelukkig geen ernstige gevolgen voor hem.

@Siptje hoe is het inmiddels met je merrie? Vaart aan het minderen of laat het veulen niet lang meer op zich wachten?

@Kabayo fijn dat het enkel zucht is! Niks om je zorgen over te maken dus vooralsnog. Silver glimt wel als een spiegel trouwens :D

@Penny Fijn dat je het wbt het stro hebt kunnen regelen. Heb je nooit problemen met ruwvoer?

@CP112 dat teruglopen van de uier is hier ook wel een beetje, ondanks dat ze 24/7 buitenstaat. Soms is het ineens heel iets minder en een paar uur later weer voller.

@Baudyh zelfde hengst weer of dit jaar een andere? :)

@Dustinlover wat een dotje <3 Hond is denk ik niet gek veel groter? :=

@Cheyenne best bescheiden uier voor 338 dagen :)

@Dieuwke vind jouw merrie zo leuk! Ben ook heel benieuwd naar hoe de combinatie uitpakt.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:46

_cheyenne_ schreef:
Dieuwke, ook lekkere slappe theezakjes :D gaat het verder goed met haar?

Ja verder doet ze het hartstikke goed! Het is natuurlijk haar eerste veulen (en die van mij :)) ) en als je dan al die dikke uiers voorbij ziet komen ... Gelukkig zit hier een heleboel kennis :o

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:58

Wat fijn dat alles goed gaat!

Ik hou het niet meer bij.

Mijn merrie is heel erg sinds ze drachtig is hinnikt ze de heletijd als het paard naast haar weg is, helemaal in de stress niet eten rondjes lopen, is dat herkenbaar? Zijn dat hormonen? Hopelijk word het minder straks....

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:59

Zitten hier ook spring fokkers? :))
Die mij dan eventueel wat meer kunnen vertellen over Inaico VDL, wat die fokt. Of Kallmar VDL. Spreken mij beide erg aan voor komend seizoen.
Quickthago VDL ziet er ook erg leuk uit, maar moet me even verdiepen in hoe dat dat zit met regristratie aangezien die Hannover en Oldenburg is goed gekeurd en ik graag regristreer in KWPN.

Mag eventueel ook via PB. Wil graag meningen, maar een topic openen is weer zo definitief. Blijft maar staan.. Ik twijfel over een topic openen.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:01

Misschien weet penny wat hengsten ze heeft ook met een springpaard gedekt

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:02

@berdien ja op haar gemakje hè :D
@cheyenne hahah liefst niet hoor _O- maar zal geen werk meer duren uier is goed vol blijft vol ben aan het wachten tot ze kegelt :9
Jou merrie is ook er al hè wat denk je bij jou? Ja Cadence is ook zo boos het veulen wilt volgens mij er uit maar de merries houden ze binnen :=
@alice neeeeee :Z
@ilja voorlopig blijft ze het zelfde maar veulen bonkt er op los _O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:22

Wat glimt hij mooi sammmy
Mooie naam ook :j

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:23

@kabayo; fijn dat alles goed is! Opluchting!

@sammy; mooie foto's en wat een heerlijk ding

@vulina; staat goed dat dekje. Fijn diertje of niet?

@alicelover; heftige tijden klinkt niet fijn! Sterkte

En hier nog steeds geen veulen te zien. Zelfs nog geen fatsoenlijk uier bij beide dames. Nummer 3 (20 april) heeft nog meer. Ik ruik hengsten....

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:38

Caesar schreef:
Ik ruik hengsten....

Ik ook :D

Volgens mij staan de hengsten ook al voor in dit topic.

@Siptje... die van mij wacht nog wel een weekje denk ik

Dieuwke; zo ook voor mij. Maiden merrie, mijn eigen eerste veulen. Wel al meerdere geboorten mee mogen maken op stal.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:49

Ilja, nee met het ruwvoer gelukkig nooit problemen gehad. Deze maakt hij ook zelf van het land. Het stro moet hij inkopen.

Chioccolato; geen ervaring/kennis over de genoemde VDL hengsten.
Fok zelf enkel bij het Zangerheide.

Welke afstammingen hebben deze hengsten?
En jouw merrie?