[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:28

Veel sterkte Andrea, hoop dat het toch goed komt!

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:56

Andrea heel erg veel sterkte.. Wij duimen mee!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:08

Cynthia82 schreef:
Noisy, ook hier gefeliciteerd! Ik kom zo snel mogelijk op kraamvisite!

Andrea, heel veel sterkte!

Ik heb even weinig tijd om uitgebreid te reageren. Naast dat ik al 3 weken iedere dag na werk naar stal ga voor Fi en Déjà, is Daisy nu ook ziek (hoefbevangen). Ze staat nu op een kaal stuk wei, krijgt 14 dagen metacam en ascal(?) mag alleen droog oud hooi en water en over 14 dagen verder kijken. Het is me even te druk allemaal en ik maak me zorgen om Dais.
Zondag gaan Fi en Déjà ook naar de wei, dus hoef ik nog naar naar één plek. Dat scheelt in ieder geval al iets.

Och jee jij ook al!! Bij mijn merrie is vandaag ook lichte hb geconstateerd!!
Sterkte!!

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:13

Sterkte Andrea, beterschap voor May

Maudi, vivicka , vulina, granouk, djabbo gefeliciteerd met de mooie veulentjes

Hier gaat alles heerlijk

Afbeelding
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:14

Granoek gefeliciteerd

Anniekslijk, zijn er aanwijzingen om op stal te gaan slapen?

Vivicka gefeliciteerd!!

Sparklingapp, lijkt mij wel het beste ja, laat je weten wat ze heeft?

Soezee, ik vind ze altijd wel het leukste als ze hun eigen plan trekken, in de meeste gevallen draait dat uiteindelijk wel weer bij :)

Jennybaby: dikke kans dat ze al heel vlug hengstig werd en dus ook drachtig. Dan zie de hengst immers ook niet meer springen en de merries niet sexy doen. ze heeft wel een lekker snuitje zeg

Pretty, die grullo van jou vind ik echt geweldig. Al vind ik grullo's überhaupt helemaal te gek :)

Alexandra, dat is wel hele mooie hars. Qua meting kan ik je niet verder helpen. Speentjes zijn nog wel wat 'leeg', maar dat zegt tegenwoordig ook niets meer :')

Igniss op je slippertjes bij de paarden, krijg er de rillingen van :D

Rowan wat gaaf! Is er veel animo voor Harley?

Marit: eerste dagen zijn ze altijd wat meer gefocust op het veulentje. Eerste keer dat ze mama is geworden toch?

Vivicka, wat een wonderschoon ventje zeg

Andrea wat heftig, heel veel sterkte en hoop dat ze zich eruit weet te worstelen.

Sblom, wat een mooie kanjer

Ik weet even niet meer van wie Camacho is. Wel een eer als de hengstenhouder hem zou willen kopen. Snap wel dat je in dubio zit. Heb destijds ook veel biedingen gehad voor onze Tara en heb het nog overwogen maar een stemmetje in mijn achterhoofd zei steeds 'nee niet doen, dat gaat je enorm spijten'. Hoe langer het duurde, hoe groter de nee werd. Toen we haar moeder niet meer drachtig kregen wisten we dat de juiste keuze was gemaakt. De enige merrie van onze Pony, die kan niet weg.

Overigens betrap ik mezelf erop dat ik sinds zaterdag Tara aanspreek met Pony. Ondanks ze ontzettend verschillend zijn, hebben ze een aantal typische trekjes die overeen komen, van die typische trekjes die mij zowel enorm konden irriteren aan haar moeder, als die haar ook uniek maakten, waardoor ik juist nog meer van haar hield.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:41

Andrea, heel veel sterkte! :(:)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:03

Andrea heel veel sterkte en met zo een inzet en doorzettingsvermogen moet dit wel goedkomen. Ik duim heel hard mee.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:07

Gefeliciteerd nog aan granoek en vivicka.

Alexandra dat kan vast niet zo lang meer duren. Flo teste ook nog 7 de dag voor ze ging en paar uur ervoor pas 6. Ondanks de harsen en melk druppen.

Stal HD ben ook wel benieuwd wat je veulen heeft

Noisy genieten he

Nog velen die aan de beurt moeten komen, spannend.

Oh en al drachtige merrie ook

Maritb het zijn zorgen he maar ze zal vast straks wat rustiger worden. Hizr is Flo ook altijd kip zonder pluimen

ze draagt inderdaad nog bescheiden igniss

knapperd sblom

oeie hoefbevangen, hoe gaat het inmiddels Cynthia en polleman?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:21

Met mijn merrie lijkt het zo op het oog een stuk beter te gaan..komende wkn wordt t spannend!
Lief dat je het vraagt fosty!!

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:41

Andea heftig ik zal duimen dat de behandeling alsnog aanslaat! :(:)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:56

Gwen stond begin van het seizoen met nog een drachtige merrie en toen eventjes alleen toen de drachtige merrie veulentje kreeg omdat zij ook heel beschermend was.
Toen Gwen alleen stond ging dat wel goed, soms als er wat gebeurde was ze dan wat onrustig maar niet heel erg.

Vanmiddag vond ik haar erg onrustig maar vanavond ging het wel beter. Kindlief mocht ook lekker rondjes rennen en Gwen at nu wel gras, af en toe mee rennen als die even wat verder weg ging maar niet meer zo extreem. Dus dat is wel fijn.
Overdag gebeurt er ook veel meer in de omgeving dus dat zal wel mee spelen :)

Afbeelding
Nu denk ik toch weer Smokey black :)
Voor valk is die toch iets te grijs.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:57

Vickiva gefeliciteerd.

Fries merrieveulen. Ook gefeliciteerd.

Andrea. Heel veel sterkte. Hopelijk slaat het nu aan.

Pol1 Hopelijk zet de stijgende lijn voort.

Gaya heeft smorgens een voller uier. S avonds helder leger. Maar haar banden worden alweer nog slapper. Ik vind ook dat haar buik echt weg is. Geboorte komt steeds dichterbij zo....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:57

*\o/* Even Ego Maar We Hebben de merrie op camera! Dankzij AniekR, mijn doet het gewoon echt niet, wordt nu teruggestuurd.

Straks nog weer even controleren maar lijkt nog vrij rustig. Ze mag nog een weekje wachten van mij. Volgende week donderdag vakantie.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:59

Sterkte pol1. Hoe gaat het nu met Daisy, Cynthia?

De uitslag van de CT-scan was positief. Het kraakbeen, bot en de groeischijven zijn onaangetast. Ze hebben wederom gespoeld en antibiotica achter gelaten. Ze gaan nu dagelijks aanprikken en antibiotica in het gewricht spuiten. Hopelijk slaat de behandeling snel aan, want de prognose wordt er naarmate de tijd verstrekt niet beter op. En mijn eigen state of mind wordt er ook niet rooskleuriger van.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:22

Goed nieuws Andrea, ik blijf duimen!

Marit, wat is hij toch knap! Nu heb ik weinig kennis om smokey black te onderscheiden, maar valk wel en dat zie k er niet in. Het lijkt mij wel een smokey black, zwart is toch net wat anders grijs hoewel dat moeilijk op een foto te zien kan zijn.

Cemlys, fijn dat je ze nu onder de camera hebt! Hilde aan Aniek!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:29

Wauw Marit, wat een knapperd!

Andrea, moed houden hoor! Het komt vast goed, helemaal met zo'n scan. Ik duim ook mee!

Márquez heeft last van zijn buikje, het meconium komt niet goed af. Al eerder een klysma gehad, vanavond ging hij op de kop liggen :( Dus nu heeft hij ook paraffine en pijnstillers gekregen. Zo sneu hè, zo'n kleintje...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:38

Ach zielig is dat he! Probeer dat altijd voor te zijn, maar dat zal ook wel niet altijd lukken.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:38

Goed nieuws Andrea!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:42

Neonlight schreef:
Goed nieuws Andrea, ik blijf duimen!

Marit, wat is hij toch knap! Nu heb ik weinig kennis om smokey black te onderscheiden, maar valk wel en dat zie k er niet in. Het lijkt mij wel een smokey black, zwart is toch net wat anders grijs hoewel dat moeilijk op een foto te zien kan zijn.

Cemlys, fijn dat je ze nu onder de camera hebt! Hilde aan Aniek!

Ja, ik denk ook Smokey Black, zeker gezien de lichtere kleuren tussen zijn achterbenen en bij zijn hoofd :)

Thnx Vulina!
Ach gosh wat sneu! Ik dacht dat het bij ons kleintjes er goed af was, maar de DA zag hem toch iets te veel persen en toen ook clysma, daarna niets geks meer gezien gelukkig.

Andrea, dat klinkt toch wel voorzichtig positief.

Fijn Cemlys een werkende camera.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:45

Andrea ik duim voor je!

Vulina ahh zo'n kleintje..

Woogy ja opzich wel wat animo maar ik heb gezegd dit jaar niet buiten af te dekken omdat ik het gewoon zelf te druk heb. 2 merries van vriendinnen dekt hij wel, maar dit zijn ook kwaliteit merries waarvan ik weet dat het op de keuring word voorgebracht en dus goed is voor zijn naam. Hoe us het met de verkoop van kaz?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:06

Wat een verhaal Andrea! Niet leuk! :n
Denk dat we hier allemaal voor je meeduimen dat het de goede kant op mag gaan! :j

Vulina jij ook nog gefeliciteerd met het veulen! Fijn dat het goed gaat!

En natuurlijk de anderen ook gefeliciteerd met het kleine grut! Als ik het goed gelezen heb waren er veulentjes bij Granoek Maudi, Vivicka, en Djabbo! Wat een veulens dan ineens he! *\o/*

Nina zit morgen op dag 320, dus laat dat veulen ook maar komen :D
Maar vrees dat ik nog even geduld moet hebben, weinig uier nog en geen slappe banden.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:24

Oh Andrea veel sterkte... hopelijk blijft er nu positief nieuws komen.

Sbblom en marit, mooie foto's <3

Rowan, gefeliciteerd met de eerste drachtige. Tot DBT2018 maar weer :P hahaha

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:45

Ohhh Andrea, dat is niet leuk. Gelukkig nu wel licht positief nieuws, lees ik. Ook hier draaien de duimen onafgebroken voor de kleine May Y;(

Pol1, jouw meissie ook in de lappenmand. Jij ook sterkte Y;(

Vulina, sneu als ze zo'n pijn hebben. Hopelijk helpen de pijnstillers.

Fotsy, jaaaa dit is echt genieten. Het is een heerlijk vrolijk mannetje. Voor de duvel niet bang ook, komt gelijk naar je toe om even lekker te koelen en snuffelen. Daar ligt nog wel een taak om hem bij te brengen wat persoonlijke ruimte inhoudt :))

Marit, ik denk ook smokey black. Hij is wel heel goed gelukt hoor. Joan is ook zo beschermend. Nu gaat het al wat beter maar voor de zekerheid staat ze nog apart van haar weidemaatje, die het haar overigens helemaal niet mee eens is. Die is helemaal verliefd op de baby.

Sblom, mooie foto's. Joan snuffelt ook steeds aan Rudi terwijl hij staat te drinken. Wat een heerlijk gezicht vind ik dat <3

Woogy, jij vroeg laatst nog hoe het met mijn vriend was. Afgelopen donderdag hebben ze biopten genomen en daarvan krijgt hij vrijdag bericht. In de tussentijd is hij wel alweer afgevallen ;( Nu eet hij extra astronauten voer om maar genoeg calorieën binnen te krijgen. Z'n vertering werkt al niet meer naar behoren ;(

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 01:01

Andrea, wat kl*te! Heel veel sterkte met je kleine meisje :(:)

Ach, Pol, wat sneu :(:) hoe ben je erachter gekomen? Liep ze slecht? En wat nu qua medicijnen en voerbeleid?

Fotsy, lief dat je het vraagt. Daisy is stoned van de medicijnen ;) Nu is het een vrolijke merrie die op haar dooie gemakkie op een kaal stukje wei staat (achter een draadje zonder stroom) het is zo'n veel te brave merrie <3
Morgen voor de laatste keer bloedverdunners en vrijdag laatste keer metacam en dan wordt het spannend. Hoe reageert ze als ze geen medicijnen meer krijgt? En hoe reageert ze als ze weer een paar dagen later weer wat gras mag?
Maar voor nu kan ze er niet beter bij staan dan ze nu doet, hopelijk is dat niet alleen door de medicijnen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 05:47

Cynthia82 schreef:
Andrea, wat kl*te! Heel veel sterkte met je kleine meisje :(:)

Ach, Pol, wat sneu :(:) hoe ben je erachter gekomen? Liep ze slecht? En wat nu qua medicijnen en voerbeleid?

Fotsy, lief dat je het vraagt. Daisy is stoned van de medicijnen ;) Nu is het een vrolijke merrie die op haar dooie gemakkie op een kaal stukje wei staat (achter een draadje zonder stroom) het is zo'n veel te brave merrie <3
Morgen voor de laatste keer bloedverdunners en vrijdag laatste keer metacam en dan wordt het spannend. Hoe reageert ze als ze geen medicijnen meer krijgt? En hoe reageert ze als ze weer een paar dagen later weer wat gras mag?
Maar voor nu kan ze er niet beter bij staan dan ze nu doet, hopelijk is dat niet alleen door de medicijnen.

Tja mijn merrie was stijf en kreupel in de wendingen! 2 wkn terug had ze pittig gewerkt ( ik dacht dat ze stijf van t werk Was!!)..de dag ernaar wat gelongeerd liep redelijk normaal..toen er even op in t bos stappen voelde niet goed! Rechtuit bleef ze goed met monsteren..we ontdekte knobbeltje in de rug..fysio erbij..wij weer monsteren niet goed..da gebeld lichte hb vastgesteld! Nu direct vd wei af..op hooi, zandpaddock In! Nu aan de ascall en onstekkingsremmers. Geen krachtvoer helemaal niets! Over een wk of 4 controle foto..en hard duimen tussentijds!!
Hoe ontdekte jij het Cynthia??