[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:59

kiki1976 schreef:
Whahhhaha nee hoor Cynthia.
Mijn man heeft een aquarium en wilde graag van die grote appelslakken. Via zijn zusje kregen we er 4. Zitten er nu in sinds 11 november, en de eerste jongen zijn er al. Dingen zijn nog erger dan konijnen joh _O-
Maar eentje met een mooi kasteel ......

haha, maar ze nemen iig minder plek in dan konijnen en ze knagen ook niet door deuren heen ofzo... :P :o

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:00

Smokey Black is ook erg mooi!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:04

Hihi Neon, laten we het dan voor het gemak op Roos en Rose houden ^_^

Thanks voor de leuke reacties op mijn leuke niet-betuigde-tweespannetje :+:
Ja Cynthia, apart getekend is ze he? Is heel bijzonder. Lies is nog bijzonderder, die kan haar hele witte voetjes zelfs weg toveren O:)

Yoloooo is wel een leuke naam voor de baby-to-be!

Kiki, leuke foto's van Bo hoor! De baby-slakjes zijn ook niet helemaal mijn ding :o

En over het aanhouden. Tja in principe gaan ze verkocht worden. Sowieso hengstveulens. Maar mocht er een heel mooi merrieveulen uitkomen evt. voor de toekomst, gaan we toch eens puzzelen. Lies gaat misschien nog een tijdje naar een ruitertje toe. Dan zou een eventueel merrieveulen hier een paar jaartjes op kunnen groeien om te kijken hoe deze uitgroeit. Of ergens een paar jaar in de opfok, maar dat moet ook uit kunnen natuurlijk.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:05

Het zijn net van die appeljellysnoepjes :9 :D Grappig zeg zulke huisdiertjes! Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding *\o/*

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:50

Arianne schreef:
Crines: Querida (geliefde), Moreno, Navarro? Volgens mij niet al te origineel :')

Haha Querida is dan ook de naam die ik aan het houden ben voor een merrieveulen van m'n eigen henst (Quiero) :o Dus goede smaak hoor Arianne :Y) _/-\o_

Ik ben nog niet helemaal rond met bijlezen: 5 pagina's weeral, jeetje }:0 Rest lees ik morgen wel.

Maar toch snel ff een egopostje :o

Bijna 200 dagen hier ook: Babybump op 195 dagen *\o/*
Afbeelding

Langs achteren gezien steekt er nog niet veel uit :o
Afbeelding

En hier nog steeds niets zien bewegen -O-

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:51

Hier dacht ik net iets gezien te hebben maar dat kan nog niet. Amper 130 dagen ver

Mooi buikje al zeg!
Als je nog namen zoekt? Ik heb wel een lijstje, wil ze gerust door pb'en

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:55

Crines, mijn merrie heeft net als die van jou ook de buik echt aan de onderkant zitten. :j

Heb het idee dat Kim de laatste dagen juist afvalt i.p.v aankomt, maar ribben zijn nog steeds alleen voelbaar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 01:28

Hier is een hengstveulen ook geen blijvertje waarschijnlijk. Wacht nog steeds op een merrieveulen met stippen.

Vientje, zat me ineens te bedenken, jij was toch ook bij de geboorte van Pepa 5 jaar geleden?
Even gechecked in mijn profiel, [KS-ITP] Het toetje van CHE; Reedhill's Salt 'n Pepa, yep, jij was erbij. :D

Hier heeft Neon zich misdragen vandaag. Gepoept voor de deur in plaats van achter in de hoek, dus heb haar eens flink toegesproken dat ik geen zwijnekeet uit wens te mesten. Vervolgens ging ze in de modder rollen, geen wit haartje meer te zien. -O- Heb haar uitgescholden voor zwijn, ben omgedraaid en naar huis gelopen, dat zal ze leren. :+ :') Geen aandacht en geen snoepjes voor haar vandaag. ~~}>

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 01:34

Zo even een hoop bijgelezen!

Sterkte met de overleden merrie op 6 maanden dracht.
Ook voor de herdershond.

Een hoop mooie buiken zag ik voorbij komen.

Ook schattige baby slakjes haha.

Trekpaard drachtig, ik blijf het eng vinden kwa bevallen.
Mijn schoonouders fokken die echt al een jaar of 10 en echt meer leed als dat het goed ging.
Vaak merries verloren, te grote veulens die er niet normaal uit kunnen.
Gewoon echt drama,s.
Ik hoop dat kim probleemloos bevalt.
Ik ga voor je duimen!

Hier nog helemaal niet nagedacht over de namen.
over het aanhouden, het is nieuw bloed bij de mini,s.
Dus hopenlijk zit er wat leuks tussen :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 06:58

Haha pak haar aan Neon!! En euhm... Als dat helpt... Wil je mijn zwijntjes dan even komen toespreken?? :')

Skaay, ik ben jouw combi's even kwijt :o zo de website eens bekijken...
Edit; oh wat leuk!! Ze zijn drachtig van een halfbroer van mijn merrie :D

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:07

Vandaag 225 dagen !!

Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:38

Booster aaah wat een droppie!

_/-\o_ *D Neon hihi ik kan me dat zo helemaal voorstellen... beeld voor beeld.
Hihi.

Crines ze ziet er supergoed uit!!

Cynth ik vind Yolo echt een geweldige naam. Voluit uit ook dus houden!!!!! :j :j

Kiki gave foto, fotograaf zichtbaar in oog.. Net zo gaaf als spelende hengsten *D
Slakken vind ik ook leuk, fascinerend om te zien. Moest bij de eerste foto wel even heeeeeel goed kijken wat voor een uitbreiding er nu eigenlijk was. hihi.

Wings mooi buikje heeft ze hoor. Hahaha wimpers om naar potentiele kopers te knipperen _/-\o_

Hier worden veulens verkocht ja. Niet allen, sommige blijven een poos en worden dan spontaan verkocht, sommige blijven als fokmerrie hier.
Als je fokker bent is dat wel de bedoeling toch?
Ik verkoop wel selectief en "geef de paarden niet zomaar aan iedereen die geld op de tafel legt mee".
Het afgeven van mijn dieren vind ik niet makkelijk, maar ik ben ook altijd heel blij als ik iemand gelukkig kan maken met een superfijn paard.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:41

Thanks iedereen! Ik ben iig veilig en wel in het koude kikkerlandje beland.... Na 32u geen slaap gehad te hebben in mn bed gedoken en vanmorgen om 8.45u mn ogen weer open gedaan (lag er gister in om 8.30u).

Kwa aanhouden, hier blijft het veulen in 1e instantie (ongeacht wat het word).... Aan de hand van wat ze geeft en hoe het eruit ziet dek ik haar terug met dezelfde hengst of met een nieuwe hengst.

*gaat proberen bij te lezen maar heb even n hoofd als een zeef!*

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:55

Ojee wat is hier weer flink bijgekletst!

Cynthia zoals gewoonlijk ben ik benieuwd naar de naam die je al liggen hebt. O:)
Tradities moeten we in stand houden hé. :D

Fotsy weideseizoen ook opgeschort nu bij jou :(
Het heeft hier weeral water gegoten dus drogen is er echt niet bij nu..
Haha intussen zal je zelf wel beter weten wanneer je mag gaan stuiteren. :o :+

CL sterkte met je oma.. :( :(:)

Tjinta fijn dat het iets beter gaat. Het maakt niet uit hoeveel dieren er nog rondlopen,het is altijd één te weinig.. :(:)

Inowa ik denk dat jij dit jaar wel blij bent met dikke Pepper. Onmiskenbaar drachtig. *\o/*

Ennasil92 welkom hier! Leuk zo een schimmel tinker.

Aniek zie ze staan wachten. Die willen zo snel als mogelijk weer binnen haha.
Verwende nestjes ook! ;)

Cemlys bij jou ook al zo nat zie ik..het is helaas niet anders. Mooi stelletje die twee!

Niet leuk KBK als je weer twijfelt. Zit vast goed hoor en dat teken van leven komt nog wel!

Fijn Arianne dat jullie weiden zo droog zijn,luxe nu!
Ook wat twijfels over Lonneke? Wanneer is ze aan de beurt?
Ja hele leuke plannen. We gaan namelijk onze eigen weide hebben binnenkort. Schuis over ons huis. Lekker 1.5 hectare voor onszelf. :))

Wat leuk Linda dat je het veulentje van Star hebt zien bewegen! Altijd bijzonder.
En ja ik zit ook al in spanning en ik fok al zoveel jaar. Vanaf 300 dagen inderdaad voel je dan écht die zenuwen door je lijf gieren. :=

Vientje succes met je nieuwe baan! Jammer dat het zo druk wordt voor je maar ach komt vast ook wel weer goed.

Kiki ook die achterkant van Bo is de moeite waard om te zien. <3 :D
Slakken?

Wingslove ja ze begint wel wat uit te buiken nu! Geen idee of je dat zo zou kunnen horen.

Crines je merrie ziet er super uit,en zo een lekker gras dat ze nog voor haar kiezen krijgt! :)

Foei Neon,dat is paardenverwaarlozing. }>
Ik haat het dus ook als ze aan de voorkant van de stal durven mesten. Ella durft het ook wel eens doen.

Booster die ga je echt kunnen rollen tegen het eind. :D

Aanhouden...meestal niet. Ik wacht nog steeds op het droomveulen die ik wel ga aanhouden.
Dat kan ik niet eens zeggen wat dat is. Dat weet je als het eruit komt.
Maar de mogelijkheid is er wel. :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:53

Nuja, als het 2 hengsten zijn zal ik ook wel moeten kiezen. 2 hengsten met dezelfde bloedlijn aanhouden is nu niet zo interessant. En als het merrie en hengst is ook. Dan zal ik moeten zien welke het meest kwaliteitsvol is, want merrie en hengst maken dan waarschijnlijk evenveel kans. Tenzij de merrie bij de AMHA geboren wordt en de hengst bij de NMPRS. Aaaahaha, ik zou zeggen, ik moet er nog wat over nadenken, maar uiteindelijk moeten ze toch eerst geboren worden voor ik iets erover kan zeggen :) In die 2 gevallen dan toch. 2 merries mogen sowieso beide wel blijven denk ik zo :P

Er zo over 'praten' maakt mij alleen maar zenuwachtiger :D

CL, dat wordt dan toch nog wel wat he, om moeder en veulen naar Nederland te transporteren?
Ze zullen in quarantaine moeten toch?
Maar ik zou ze ook niet kunnen achterlaten hoor.

Tjinta, hou je dan nooit af en toe een 'verbeterd' veulen aan om verder mee te fokken?
Ik fok in eerste instantie om te verbeteren en vooral om mijn eigen lijn te verbeteren. Maar natuurlijk wordt er ook verkocht. Je kan als fokker niet alles aanhouden.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:37

Jups, het word nog wel wat als ze eenmaal naar NL verhuisd gaan worden maar voorlopig is dat nog niet aan de orde ;)

Ze moeten sowieso 30 dagen in quarantaine en daarna mogen ze het land verlaten :D
Ik laat haar ook echt niet achter, geen haar op mn hoofd die daaraan denkt ;)

Ik aan het wachten tot de winkels open gaan, moet n simkaart halen (slim Lonneke om je simkaart in de VS te laten maar wel je telefoon mee te nemen) en n paar sloffen want heb koude voeten *gek hoor, heb ik : "thuis" nooit last van*

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:44

Even kort, aangezien ik aan het werk ben ;)
Maar voor alle mensen die Yolo een leuke naam vinden; Als jullie de andere naam zouden weten, vraag ik me af of jullie Yolo nog steeds de beste keus zouden vinden ;)

Enne, KBK, kan je aangeven wat jij erg mooi vindt aan een SB?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:46

Hoe die ook gaat heten, die staat al bekend als yolo :')

Haha CL kan me voorstellen!! Het is echt bagger weer!!! :(

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:57

@Cynth: Yolo blijft leuk hoor..... ;)

@Linda: Jups, bagger is het idd... Ik ga maar eens even in de winkels snuffelen zometeen ;)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:17

De andere naam is inderdaad nog veel leuker als je alles bekijkt. Maar Yolo is echt ook wel leuk. Dat zou nog een naam zijn voor een hengstveulentje van mijn mini's hier. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:27

Cynthia82 schreef:
Enne, [naam], kan je aangeven wat jij erg mooi vindt aan een SB?
Ik vind het een bijzonder kleurtje. :j
Met name omdat er onderling ook nog veel variatie in kan zitten.

Hier een rustige dag voor Kim.
Ze slaapt veel.
Ik merk bij haar ook dat ze de laatste maanden veel winderiger is dan anders. :+
En dan het liefst als je er net achter langs loopt. >;)

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:37

Hoi,

Ik zou graag raad en advies willen lezen van andere ervaren moeder-bokkers :D

Ik mag me hier (toch wel redelijk) onverwacht ook aanmelden. En hoop hier veel te leren aangezien ik geen ervaring heb met drachtige merries, laat staan veulentjes.

Ik heb 2 maanden geleden een een 2 jarige bonte merrie gekocht en afgelopen donderdag heb ik van mijn veearts te horen gekregen dat ze dragend is. Hij kon al wat botten voelen en gaf aan dat het veulen ongeveer in april geboren kan worden.

Nu zou ik graag wat meer willen weten over voeding....

Gezien haar leeftijd wordt er niets met haar gedaan qua arbeit. Ik benn bezig met haar om de basis dingen te leren BV meelopen aan halster, hoeven uitkrabben etc....de beginfase dus. Dit omdat ze 2 jaar in de kudde heeft geleefd en in die zin niet is opgevoed door mensen.
Dus basis en grondwerk wordt de komende tijd het "werk" wat ze moet verrichten.

Ze staat overdag op de paddock met zo goed als onbeperkt ruwvoer. Snachts slaapt ze in stal en om 20 uur krijgt ze 5,5 kilo hooi. Qua krachtvoer krijgt ze nu 2 kilo biks ( horsefood basis sportbrok) en 1 kilo muesli (hippostar kruiden muesli zonder haver) verdeeld over 2 porties.

Kan iemand mij helpen met het vinden van de juiste balans, dat ze genoeg binnenkrijgt om zelf te groeien en veulen, maar niet teveel binnenkrijgt zodat ze te veel energie krijgt.....of zit ik al goed qua voeding?

Het gaat trouwens om deze dame

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:26

welkom maatje31, wat een leuke merrie heb je gekocht, wel jammer dat ze zo jong al drachtig is, kun jij niks aan doen maar niet fijn van de vorige eigenaar, qua voeding kan ik je niet helpen, ik heb mini's :D maar er zijn hier vast veel mensen die je wel kunnen adviseren

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:39

sorry late reactie mijn merens heet saba ze is negen jaar ze zou nu rond 5 a 6 maand zijn :)

fotootje
Afbeelding

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:45

Oh haha Crines, kijk, dan heb ik toch nog een beetje smaak qua namen ;-) Klinkt ook lekker hè? Enne... mooie babybump hoor!
Nou CubaLibre, je hebt ook wel een dag 'uitgezocht' om terug te komen. Brrr, niets aan.
Pretty, wat heerlijk zo dichtbij je eigen stuk land. Klinkt goed. Per wanneer kan je er gebruik van maken? En niet zozeer twijfels over Lonneke hoor. Je kunt het alleen nog niet aan haar zien omdat ze laat is qua dracht. Ze is drachtig gescand en zit goed in haar vel; denk dat ze nog wel een beeb bij zich draagt.
Net lekker onze 2 veulens naar buiten gegooid; die hebben een aantal dagen op stal gestaan na het spenen. Wat gingen ze heerlijk tekeer; blijft toch een mooi gezicht <3
Maatje31, mooie dame heb je daar. Wat is dat voor bloed? Balen dat ze dragend is terwijl je haar als niet-dragend hebt gekocht. En dan zeker qua leeftijd. Meestal pikken ze het goed op gelukkig en redden ze zich wel. Succes ermee!