[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardjes123

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:12

Ik ben ook wel wezen kijken voor een alarm maar wat een geld! Ook huren tikt aardig aan. Gelukkig mag ik de camera lenen van een vriendin en dan maar waken

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:12

stalbluemoon schreef:
Wij kunnen het geboortealarm van onze buurman gebruiken maar dat ga ik echt niet doen bij Sintra.
Zij is een platslaper en als het kan ligt ze heeeelllll veeeeeel

Precies hierom heb ik het ook niet gedaan!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:14

kennis van mij had er eentje, al 3 weken om bij de merrie, 8 euro per dag huren...bevalt ze staande :')

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:20

Ohh dat kan ook nog haha woogy

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:22

Woogy schreef:
kennis van mij had er eentje, al 3 weken om bij de merrie, 8 euro per dag huren...bevalt ze staande :')

_O- Da's pas een sterk staaltje baasje pesten... _O-

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:26

Ik heb het jaren met de camera gedaan, ging eigenlijk best goed.
Vorig jaar kon ik extra een birthalarm erbij gebruiken... bleek madam ook een platslaper te zijn.
Heb wel honderd keer rechtop van schrik in bed gezeten.
_/-\o_

Gelukkig met de camera ook nog nooit tot nu toe een geboorte gemist.
(behalve de dames die het leuk vonden overdag op de wei te bevallen).

DM dat is spannend... ziet er goed uit.

Woogy wat een tantetje... *\o/*

Rooslover he bah dat is niet leuk.
wat een teleurstelling dan he?

Nicole wat een kereltje <3 . Grappig om bij jou nu stalfoto's te zien.
Staan ze niet in de geboortecirkel buiten?

Euforio is ook echt prachtig!

Pretty wat is ze gaaf. En Palo en merrie <3 <3
En nu dus Kiki aan de beurt...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:28

Woogy ze is knap hoor.
Ik ben stik jalours

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:48

aaah dat smoeltje he van Tara, gewéldig!!!

ik heb sinds altijd al camera in de stal
daar kwam dan eerst nog een babyfoon bij voor beter geluid, dat was geen succes, want als de haan gaat kraaien, lijkt het alsof hij bij je op bed zit :+
dan een tweedehands birth alarm gekocht van MarijeR. Heb toen 500 euro betaald en beschouw het als mijn beste investering ooit +:)+ Het is geld, zeker als je hem nieuw koopt, maar wel goed besteed, tenminste, als je wel meerdere veulens fokt. Voor eentje is het natuurlijk gewoon reteduur.
daarna begonnen met de refractometer melk testen
en nu zijn vandaag alvast mn strips binnen gekomen van MHS :D (ik had de neiging gelijk al te gaan testen :o :+ )

en vorig jaar dan nog alle geboortes quasi gemist 8)7
dat komt ervan als je smoorverliefd bent en te zeker bent geworden van het feit dat je geboortes perfect kunt voorspellen
normaal kón ik dat ook en ik maar pochen tegen mn vriend...en hij vindt dat dus allemaal maar onzin ;)
en toen gingen de merries dus raar doen met melkwaardes enz en heeft hij erg hartelijk om mij kunnen lachen omdat ik telkens zei van nee het komt nog niet vannacht

ik heb trouwens vrij weinig last van vals alarm met de birth alarm
maar heb wel een oudje
heb eens een nieuwer systeem gebruikt en die zijn gevoeliger denk ik :? want daarbij had ik wel meer vals alarm
ik stel voor platslapers als angel in op de b-stand, dan is er geen of nauwelijks probleem
maar moet zeggen dat het aantal dagen dat ze met BA rondlopen ook beperkt is meestal tot 1 à 2 nachten
dus weinig kans op vals alarm
dit jaar ga ik echter toch weer wat voorzichtiger zijn O:) ze lappen het me niet nog eens!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:41

Wat een gaaf koppie heeft ze zeg!!

En wij hebben ook B Alarm en camera... Ook wel af en toe vals alarm, maar wel altijd bij geboorte aanwezig.

En hier ook veulen nieuws! Vanmorgen vroeg is er weer een veulentje geboren!
Een heel mooi Palomino hengstje !

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:49

We hebben gedacht om haar op te geven als pleegmerrie, maar op dat moment was er geen vraag naar via die instelling en vandaag was haar uier al weg...

Aap heeft ook echt afscheid genomen van haar kind. Denk dan dat het te verwarrend is als er opeens een nieuwe komt.

We hebben haar vandaag lekker gepoetst en wat grondwerk opgepakt, maar ze heeft er bizar veel zin in.. We gaan niet opnieuw met haar fokken.

Gefeli met alle nieuwe kinders weer !

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:52

Hier alleen vamera en melktest sinds dit jaar ook.

Ik ga nu even 3 uurtjes slapen. Ben inmiddels dik 48 uur op de been met hier en daar een uurtje slaap :z dat trek ik niet nog een nacht

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:56

Marjolein gefeliciteerd.
Zag de foto van Domingo al

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:59

Zielig zeg Jolinda :( hopelijk dat het grondwerk haar positieve afleiding geeff

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:24

Die melktesten, doen jullie dat met een refractormeter? En op moment van kegelen? Ik kan er vrij weinig over vinden maar hoor jullie er regelmatig over.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:28

Ik test met refractometer.
Maar test al voor dat ze kegelt.
Zodra het uier goed vol is kijk ik of ik niet al te moeilijk een druppeltje kan krijgen.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:37

We hebben onze ba. Zo meteen eens testen... Ik heb echt zooooveel stress, niet normaal. Kan geen twee seconden blijven zitten, raak moeilijk in slaap, slechte eetlust... Door gisteren alleen al 2kg afgevallen!(niet dat dat zo erg is :+ ) dat het er maar snel is. Dit is niet gezond!

Ik ga zo meteen bijlenen dames, nu terug naar stal, nog pony's op de weide voeren en casu nogmaals checken. Poeh :P

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:46

Allereerst Jolindaa erg veel sterkte met het verlies van jullie veulen.

Yellomofoon Casu maakt het spannend zo te lezen. Fijn dat je nu ook een BA hebt voor haar.

tanjaatjuhh ons trekpaard had ook altijd een plaat zucht onder haar buik wat na de bevalling gelijk weer wegtrok. Hier geen flemende merries.

Pretty wat een heerlijk mooi meisje heb je daar rond huppelen.

Woogy gefeliciteerd met de mooie pittige dame. Snelle bevalling zo te lezen en een snelle dame met een mooie naam.

Dustinlover Ook bij jou wordt het spannend banden slap en uier al mooi vol.

Cp ook bij jou nog geen veulen maar al heel spannend. papa Noedel zenuwachtig hij bouwt de spanning lekker op.

set_elkol heerlijk hé als de merrie zo te vreden is daar geniet je gewoon van.

Inowa García verandert ook lekkere bolle buik bij Donna begint het veulen ook te dalen.

DMHorses die van jou heeft ook al een groot uier zeg.

Joyceee86 en Nicole gefeliciteerd met het hengstje. Heerlijk zo een snel zelfstandig veulen.

Frenia wat grappig dan je aan de bok kon zien dat er wat met de geiten aan de hand was.
Gefeliciteerd met de mijlpaal.

setteli fijn dat het goed gaat met de merrie.

Annikab Euforio ziet er super mooi uit echt een knap mannetje.

rooslover wat jammer van Koosje.

marjolein88 gefeliciteerd weer een palomino.

Even 10 pagina's doorgeworsteld. Hoop dat ik niemand ben vergeten.

Met Donna gaat het goed veulen begint al wel te zakken ze valt in op de flanken.

Mijn twijfel bij Dora wordt steeds groter dus morgen de DA maar even laten komen. Hij moet toch komen om Donna te enten. Hoop alleen wel dat hij mij duidelijkheid kan geven.
Vanmorgen zette ik haar op de paddock en ze lijkt ineens weer erg dik en rond.
Afbeelding
En toen ik net pony's op stal zette ging Dora plassen en dat was echt net sinasappelsap dus ik dacht helaas maar die is nu hengstig dus haar en Victor in de paddock samen gezet.
Nu Victor loopt een rondje door de paddock totaal niet geinteresseerd in Dora en Dora blijft bij mij staan en kijkt totaal niet op of om naar Victor :( .
Even later lopen ze naar elkaar toe en gaan uitgebreid staan kroelen?????
Afbeelding
Afbeelding
Ze hebben vorig jaar van mei t/m 1 augustus bij elkaar gelopen dus ik heb geen datum.
Heb haar 1 augustus laten scannen niet drachtig maar het zag er anders uit dan normaal vond de DA maar wat er was kon ze niet zeggen. (misschien was ze toen pas net drachtig?)
24 februari op laten voelen maar toen kon ze niets voelen dus nu mijn eigen DA er maar een keer bij.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:05

Ik heb ook een IP camera (dus ook op afstand te volgen) op de stal staan, én een birth alarm. De camera staat al wel aan. Maar Birth alarm is nog niet om. Ik vind het altijd zo sneu als ze 3 / 4 weken met zo'n singel om moeten staan, dus dat doe ik pas om op het moment dat het uier echt vol gaat schieten.

Mijn vorige fokmerrie heeft nooit vals alarm gegeven, als het birth alarm af ging was het ook echt bingo. Nu heb ik een andere fokmerrie (nu 1e x veulen bij mij, merrie heeft al 1x eerder een veulen gehad). Dus dan is het even afwachten hoe ze 'slaapt' enzo.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:23

Birth alarm kun je als je de goede hebt ook op slaapstand zetten en zelf de aantal graden instellen.
Heb ook melktesten dus hoop er doormiddel van die 2 hoop ik er ook bij te zijn :)

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:38

Ze heeft wel echt een buikje Karin! Het zou mij niet verbazen dat dat een veulenbuikje is.

Ze heeft wel een lief koppie hoor Woogie, overigens was Sammie ook een draak van een veulen vanaf dag 1, maar nu is het echt een schat van een merrie(meestal hihi)

Ja setteli, ik wil mijn oude Arabische merrie Soleda waarschijnlijk met hem dekken, vind hem echt onwijs leuk en een keer een ander kleurtje dan vos is ook wel eens leuk ;)

Ik ga zo weer naar stal in de caravan slapen, uier is hartstikke vol en ook niet leeg gelopen vandaag, buikje lijkt ook iets veranderd van vorm, verder vind ik haar nog niet helemaal klaar maar vorige keer had ze ook geen tekenen vooraf en kwam het onverwachts dus wil haar toch in gaten houden.
Ik heb zelf een Birth alarm en die heeft altijd goed geholpen dus doe hem nu ook weer om.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:49

Leuk DM als je voor een kruising gaat

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:08

Ik dacht gisteren een berichtje geplaatst te hebben maar is schijnbaar niet goed gegaan....
Braaf heb ik zo'n 30 pagina's doorgeworsteld....
ik lees heel veel spannende momenten. een boel gezonde veulentjes, maar ook wederom weer een veulentje wat het niet gered heeft... heel veel sterkte gewenst. wat akelig om mee te maken.

hier wacht ik nog op twee merries. precieze aantal dagen weet ik zo niet, maar de een is op een week na een jaar dragend en de ander zo'n 330 dagen. en ze foppen me constant. Wat is dat toch met de merries dit jaar.

Echter heeft damira een mooi bruinbont of sabinobont merrievelen gegeven op 3 april rond 2 uur snachts. fotos zak ik wel weer opnieuw proberen te plaatsen als ik me weer fit voel. Ben gisteren geopereerd en ben nogal vergeetachtig en moe...

dus voor nu waak ze dames en dat er dan vannacht maar veel gezonde veulentjes mogen komen.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:09

oja voor de geborenen natuurlijk van harte gefeliciteerd. *\o/* *\o/* *\o/*

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:11

stal_HD gefeliciteerd

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:23

Spannend nachtje gaat het weer worden voor sommigen hier!
Hier is het dag 321 en rustig.