[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:52

Thirsa_ schreef:
was jouw merrie er ook echt ziek van marlijn? mijn merrie oogt totaal niet ziek, en eet ook nog gewoon goed enzo (ik klamp me maar een beetje vast aan het positieve...)

Ze was alleen die dag wat lusteloos, en ze zat niet meer zo mooi in haar vacht. Ze at die dag wel wat minder goed.
We hebben de DA laten komen en ze bleek al volledige ontsluiting te hebben. Ze had totaal geen weeen.
Ik heb dus ook samen met de DA het veulen er zonder weeen uit moeten trekken.

Ik hoop dat het met Thirsa allemaal goed blijft gaan!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:54

het word steeds beter ,de antwoorden op men open vraagje Knipoog Ik vind, "juist in deze winterse periode, het scheren van een paard dierenmishandeling"

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:55

Thirsa_ schreef:
ja ze staat bij sam! enne, volgens mij een DA van de Delta maar ik kan het mis hebben (was er niet bij!)

Juist... Vollaers zit op 500 meter afstand en is echt een hele goede DA. Delta kost ontzettend veel en ze doen vaak deprimerend, gaan meestal van het slechte uit. Meursing heeft 3 arabs verpest in de tijd dat wij nog naast Sam stonden, waarvan onze njadien en shanaia...
Nogmaals veel sterkte, blijf goede hoop houden!

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:03

zooo ik meld me ook maar weer eens....

Ik werk sinds kort 40 uur ipv 24 uur, dus heb nauwelijks nog tijd om te internetten! ik lees wel braaf de pagina's maar heb weinig tijd om te reageren!

Maar hier gaat alles zijn gangetje, ik heb er inmiddels weer een keer op gezeten. ze heeft duidelijk minder last van haar buik. ik hobbel nu zo een 2 x per week 20 min in de bak, daarnaast longeer ik haar nog 2 x en de rest van de week wandelen we lekker. en ze komt van 9 tot 15 heerlijk in de paddock dus die komt niets te kort!!!!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:12

Sterkte Thirsa... Hoop dat het allemaal meevalt Ach gut Ach gut Ach gut

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:13

@Thirsa, bah wat eng, zou ik ook ongerust van zijn, ga ook voor je duimen dat alles goed gaat.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:27

@Thirsa :heel veel sterkte ,hoop dat het onschuldig is.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:34

Thirza: heel veel sterkte! ik hoop ook heel erg voor je dat het meevalt.

vandaag even een fotootje van Ravita op 240 dagen!!:

Afbeelding

Nog maar 100 dagen te gaan! ik zal morgen een duidelijkere fot maken en plaatsen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 00:06

Minnie_muis: gefeliciteerd! En Turella al spannend aan het doen!

Frenia: schrikken als je dat hoort, dan wil je er meteen naartoe om te gaan kijken he. Gelukkig ging het al weer beter met haar!

Lucy: Wat heb jij toch steeds prachtige foto’s van je prachtige dames (ik durf mijn in-de-haast-genomen-kiekjes-met-tegenlicht helemaal niet meer te laten zien nu Lachen )

Whitney: Wat leuk dat je er op mocht, dat zijn nog eens leuke foto’s om te hebben!

Suffie: vast een avondje proef-waken dus? Fijn hoor, lekker je merrie op de cam!

Amandake: Heb jij je tinker geschoren?!? Knipoog Pff laat mensen praten joh, hij heeft het toch niet koud met zijn deken op, gewoon doen wat je wil hoor.

Thirsa: Dat is een minder bericht zeg, hopelijk zit alles nog goed en houdt ze het nog een tijdje vol!

Dana: Kijk, dat is nog te overzien, gewoon een dracht van een maand, wat laten die merries ons dan afzien he Lachen

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 08:57

Thirsa: Hopen dat het meevalt!
CindyBijl : Die heeft ook al een mooie ronde buik!

Nou toen ik gisteravond bij tutje kwam stond ze rustig alleen je kon zien dat ze geschraapt had. Wij de banden pakken om er een nieuwe batterij in te doen (we hebben 2) doen ze het gewoon allebei niet. Boos! Dus nu elk uur er uit. Ging vannacht wel aangezien mijn pa er vroeg uit moest. Maar goed vanochtend is ze erg onrustig en er hangen dikke druppen aan. En ook al echte melkdruppen. Dus hoplijk vannacht. Morgen ga ik op vakantie. Echt perfecte timing. Ahum.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:02

Nicole288 schreef:
Lucy: Wat heb jij toch steeds prachtige foto’s van je prachtige dames (ik durf mijn in-de-haast-genomen-kiekjes-met-tegenlicht helemaal niet meer te laten zien nu Lachen )

Nee joh... Gewoon blijven plaatsen... Die kiekjes had ik vroeger ook en daar is helemaal niks mis mee... Had alleen het geluk dat ik een spiegelreflexcamera 2e hands kon overnemen... En daar ben ik inderdaad wel heel blij mee.... Ja
Ben niet zo'n professional als Frenia en Muzefee... Bij mij staat de camera veel op automatische stand Knipoog
Maar bedankt voor de complimenten... Altijd leuk om te horen dat je foto's mooi zijn... Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:13

bijlezen is voor vanavond ofzo...

Gisterenavond was Angel weer niet goed. Bij het op stal zetten was ze nog fit, ze kreeg de helft van haar normale portie wortelen, die heeft ze met tussenpozen gegeten. Avoneten was ze niet in geïnteresseerd, voelde zich toen al duidelijk niet goed (19u) wilde niet eten, zocht aandacht, ogen stonden dof, buik was keikeihard en haar rug stond gespannen. Ben toen bij haar gebleven en heb haar wat gemasseerd, ging toen weer iets beter.
Gedoucht en weer gaan kijken, mn moeder dacht dat het misschien koliek was, maar ik was ervan overtuigd dat het veulen dwars lag, buikvorm veranderde soms.
Uiteindelijk om kwart voor 9 de dierenarts gebeld. Ze stond echt met krampen, benen uit elkaar en soort van persbeweging maken. Uier was plots ook een stuk groter. Dus voor alle zekerheid da erbij gehaald.
Temperatuur was goed, buik en darmen wat rommelig, hartslag was goed, ook van het veulen.
Uiteindelijk heeft hij haar opgevoeld om meer zicht te krijgen op de ligging van het veulen.
Nu is Angel geen makkelijke met opvoelen, dus heeft wel even geduurd vooraleer hij "binnen" was Clown (ze nijpt zowat je arm af Knipoog)
Toen was het snel duidelijk, veulen lag hard te wriemelen en met beentjes tegen de darmen aan te meppen.
Ze heeft 2 prikjes gekregen intraveneus (in de bloedbaan) 1tje buscopan, dus krampstillend middel en 1tje ter verslapping van de baarmoederwand om valse weeën te voorkomen.

Mama grapte nog van: dan komt het veulen morgen al Clown
maar tis natuurlijk omgekeerd, door de verslapping van de baarmoederwand wordt het juist uitgesteld Knipoog

Weet nu niet hoe ze de nacht is doorgekomen en hoe ze vanochtend is, maar mn ouders houden haar in de gaten, dus zal alles wel goed zijn, want heb nog geen nieuws gehoord Knipoog

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:15

Pffff, schrikken Frenia, het begint natuurlijk ook al op te schieten voor Angel, maar ze moet dat zwartbonte merrieveulen toch nog even lekker laten zitten, hoor ! Hoop dat ze vandaag fitter is.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:32

vervelend zeg frenia, hopen dat ze vandaag weer een beetje de oude is.
mini-muis; superspannend zeg. wel balen dat je morgen op vakantie moet, maar het komt vast vandaag wel, succes!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:34

minnie_muis schreef:
Thirsa: Hopen dat het meevalt!
CindyBijl : Die heeft ook al een mooie ronde buik!

Nou toen ik gisteravond bij tutje kwam stond ze rustig alleen je kon zien dat ze geschraapt had. Wij de banden pakken om er een nieuwe batterij in te doen (we hebben 2) doen ze het gewoon allebei niet. Boos! Dus nu elk uur er uit. Ging vannacht wel aangezien mijn pa er vroeg uit moest. Maar goed vanochtend is ze erg onrustig en er hangen dikke druppen aan. En ook al echte melkdruppen. Dus hoplijk vannacht. Morgen ga ik op vakantie. Echt perfecte timing. Ahum.

Spannend zeg!! Haha!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:50

Toch fijn dat de DA erbij is geweest Frenia... Weet je in ieder geval waar het vandaan komt.... Maar blijft spannend zeg! Ach gut
Wordt een pittig veulen als het nu al zo ligt te friemelen.... Knipoog

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:10

goedemorgen Knipoog

@Frenia :gelukkig dat ze nu wat pijnstillers heeft gekregen...zo'n wriemelaar ,is vast een hengstje Knipoog

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:11

tjonge, tjonge......wat gaan jullie snel zeg!! Kan het niet bijhouden....... Huilen

voor iedereen met "enge" verhalen: heel veel sterkte en hoop dat jullie toch binnenkort allemaal van een gezond moederschap mogen genieten.

Is het waar dat de temperatuur zakt als de geboorte nadert? Moet nl Unaira sowieso al twee maal daags tempen omdat er bij ons op stal eentje met een fikse verkoudheid staat en unaira daar natuurlijk nu extra vatbaar voor is. En koorts kunnen we nu niet gebruiken !! dus ben haar nu twee maal daags aan het tempen, maar als het waar is van die temp wisseling vlak voor de geboorte, blijf ik dit nog een paar weken langer volhouden......ben er nu aan gewend om sochtends voor mijn werk al te gaan tempen Tong uitsteken

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:22

Thirsa wat erg,zo me ook erge zorgen maken
Heel veel sterkte en in duim voor je voor een goede afloop Ach gut
Frenia wat een narigheid ook bij jouw,gelukkig dat je nu nog niets gehoord heb
Ik duim ook voor jouw Ach gut
Cindybijl gefeliciteerd met je mijlpaal
Nou hier nog 1 dag tot de volgende mijlpaal
Zal zo een foto neer zetten
Ik vind Yashilha er erg vermoeid uitzien
Afbeelding

Afbeelding

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:30

Goedemorgen!
Gefeliciteerd met alle mijlpalen!
Minnie muis hoe is het daar?? Leuke verjaardag gehad verder??
Thirsa och jee.. hoop dat het mee valt!! Ik duim voor je!!!
Yas, inderdaad ze ziet er een beetje moe uit.. maar verder wel gezond zo te zien Lachen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:46

@Yashilha: die kijkt inderdaad wat vermoeid! Is blij als het veulen eruit is denk ik zo *LOL*

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:05

Goedemorgen!

Nog geen tijd gehad om bij te lezen. Bloos

@ frenia, hopen dat ze nu minder pijn in de buik heeft. Ach gut
@ yashilha, die ziet er inderdaad uit of ze het wel gehad heeft met die dikke buik. Ach gut Moet maar snel komen!

Ik werd vanochtend vroeg gebeld of ik van 11 tot 6 wil werken ipv. 6 tot 9. Heb maar ingestemd. Moet ik morgen nog van 5 tot 9 en zaterdag nog van 5 tot 8. En volgende week ook al zoveel werken. Nagelbijten / Gniffelen (maakt me weinig uit, maar werk liever overdag dan 's avonds)

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:11

Yashilda, die ziet er inderdaad een beetje afgebrand uit ... Ach gut . Mijn oudste merrie had dat vorig jaar ook, was het zooo zat. Ik heb dan echt medelijden met haar, maarja, je doet er weinig aan, hé .. Straks als het veulen er is, leeft ze vast weer helemaal op !

Kyara zat gisteren op 240 dagen dracht :

Afbeelding

Afbeelding

(Foto's zijn van 239 dagen, maar dat mag de pret niet drukken, toch Knipoog ). (en ja, ze is een beetje vuil, het is een echte smeerkees Clown )

Liberance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:04

DRINGENDE VRAAG..

MOETEN de ijzers eraf voor de bevalling????

Dat is mij namelijk gister verteld en ben hier neit zo blij mee.. Boos!

Kan iemand mij hier iets over vertellen??
Ik heb trouwens weer nieuwe foto's van Mama Lou..komen zo snel mogelijk Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:08

Frenia: arme angel, zo'n last van d'r beeb Ach gut

Minnie-muis: idd je hebt je vakantie goed gepland zeg Ach gut wat denk je houdt ze het zolang nog vol tot je weer terug bent?

Yashilha: zoo joh die is dik, maar ze is er ook al bijna. Idd ze oogt niet echt fris.

Thirsa: dat ziet er ook niet echt lekker uit.....maar hopen dat ze het nog een maandje volhoudt!

Keeva: mooi buikje zeg!

Allemaal bedankt voor de felicitaties van creamer!
Sjanty zit vandaag op 280 dagen (precies 40 weken!) ook een echte mijlpaal vind ik Go jij! Go jij!
Dus maar foto's gemaakt, ook van creamer

vandaag 221 dagen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en haar uier Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Dan sjanty, vandaag dus 40 weken drachtig:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding