[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:49

inowa schreef:
4 zwangere dames hoor,jullie vergeten Cemlys nog.

Hier ijs en ijskoud,vind er niks aan.

Dat is wel erg :o Sorry Cemlys, jij bent notabene degene die nu als eerste komt van de mensenzwangere :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:00

Ice is slim, die denkt, laat nog maar ff zitten hoor met die kou!
Misschien de naam toch maar eens veranderen, naar Sunny ofzo :))

Hier vandaag met de mond open gestaan toen Nina, die altijd lieve zachtaardige Nina, ineens een hele felle uithaal deed naar Auri. :oo
Had ik niet verwacht!
Maar goed, ergens ben ik er wel weer blij mee, want ze deed echt nooit iets naar een ander paard, dat leek me wat een dilemma worden als ze dr eigen veulen straks niet eens zou gaan beschermen. Maar het zit er dus wel in!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:44

:= wel verschieten dan Faline

inderdaad vier zwangere dames :o amai das eerste jaar zoveel denk ik :) , vorig jaar knolselder en mijnlieverd, toch?

stal HD wat een knappe hengsten, leuk van die gewonnen dek

ice +:)+

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:54

Kabayo, Check die oortjes tijdens de sprong, ze vindt het echt leuk!

Cynthia82, Keuze maken om wat te verkopen, pfff
Wat leuk dat je daar een officieel certificaat bij krijgt!

linda2008, Hoe schattig dat halstertje <3

Diane_Basje, 85 dagen, dan kan je echt al af tellen!

daisyjazz, Wat een lieve foto!

Noisy, Prachtige achtergrond op de foto's!

skaay, Gave kleurtjes hebben de dames!

Fotsy , Leuk filmpje! En de buikjes worden nu echt rond

goeroe, Moeilijk dilemma, als je de plek, tijd en financiën hebt zou ik het doen
Ze is echt wel rond! Handige bak trouwens voor het hooi

Icecrystal, Het is ook zo koud..... Daar zou je uier toch ook van krimpen

En natuurlijk weer de nodige mooie foto's van dikke buiken voorbijzien komen!

Leuk, 4 mensen dames zwanger!

Wat een mooie combinaties voor dit jaar komen er voor bij.
Hier staat het ook redelijk vast, nog even overleggen met de mensen die er echt verstand van hebben.
Zal zo eens foto's op zoeken...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:09

Icecrystal schreef:
Ice vindt het nog te koud denk ik :brr: . Ze is over 5 dagen uitgerekend en haar uier is een beetje teleurstellend := .

Ik kan haar geen ongelijk geven, maar op zich is het inderdaad niet gek dat het uier 's avonds wat terugloopt. Op het moment dat ze er wel klaar voor is kan het ook zomaar ineens volschieten, dus nog niet wanhopen. :(:)

Aparte kleur heeft die hengst van de gewonnen dekking stal_HD. Indi is ook een aparte zeg, mooi!

Veel zwangere dames inderdaad. Ik ben blij dat ik dat vorig jaar al gehad heb, want ik vond er weinig aan. Die baby daarentegen. <3 <3 <3

hinte schreef:
goeroe, Moeilijk dilemma, als je de plek, tijd en financiën hebt zou ik het doen

Op zich wel, maar toen ik twee jaar geleden informeerde zocht ik ook echt een vriendinnetje voor mijn andere merrie en nu zou ze slechts een toevoeging zijn aan de uitgebreide collectie weideversiering. :+ Ze moeten allemaal wel eten en ondanks dat we het wel kunnen betalen kan ik ook wel andere dingen bedenken om te doen van dat geld. :P Wat het iets gemakkelijker maakt is dat ik net een berichtje heb gekregen dat ze er 1000 euro voor vragen, als je het mij vraagt nogal veel geld voor zo'n oudje. Daarbij weet ik dat ik voor de andere merrie (ook bij hem gekocht) bijna net zoveel heb betaald als hij destijds voor de twee merries samen. Met liefde overigens, maar eigenlijk vind ik dat hij nu wel eens met zijn hand over zijn hart mag strijken. :o

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:19

Mathilda, wat leuk dat je er al uit bent... ik vind het allemaal maar moeilijk hoor!!
Enige combi die vast staat is dat Angel mag daten met Habbie... :o :D

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:32

Dat maakt het toch wel anders inderdaad.
Een symbolisch bedrag zou voor mij eerder aan de orde komen dan.
Hij wordt gematst dat zijn oude pony een goede oude dag krijgt!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:37

4 zwangere dames hier! Wat leuk dat wist ik niet. Gefeliciteerd!

Ice vind t duidelijk te koud. Uiers zijn stuk leger..

Knappe hengst die van de gewonnen dekking <3

Oej faline. Bitch in wording? Teve afgekeken van lady??

Hinte ja lady vind springen geweldig

Ceasar wat bedoel je precies?

Koud hoor jongens. Bah

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:08

Aaah vier zwangere dames onder ons. Dat wordt nog extra zwaar als je en nog zwanger bent en een veulen georen wordt. Heb ik gehad in 2010. Mijn eerste zwangerschap en flirt haar eerste ook. pfff wat vond ik het zielig die bevalling voor flirt. hahaha

Faline, hartstikke goed van je merrie. Dan was ze het vast goed zat hahaha.

Goeroe ik zou ook denken een symbolisch bedrag. Zeker geen 1000,00 dacht eerder hooguit de helft. Je moet haar ook voeren idd. en waarschijnlijk nog extra voeren ook. De oude paardjes zijn vaak best nog wat nodig om op gewicht te blijven.

Hihi Linda. Ik heb dan zowiezo al een makkelijke keuze uit drie. De gewonnen dek moet ik dit jaar wel doen en wil liever geen veulen wegbrengen. En die mogelijkheid heb ik nu.

Indi had ik dit jaar ook al kunnen doen, maar kid heeft ook nog niet veel nakomelingen. Dus die mag eerst. Ik wacht dan nog wel een jaartje met indi. Die is tenslotte dan pas drie.
Dat vind ik trouwens ook wel super. Als ik dan eigen fok met eigen fok kruis. <3

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:24

Ceasar, wat grappig dat jij en maritb ook zwanger zijn!
En cemlys natuurlijk ;)
En ook nog in de maand van je merries.

Stalhd, leuke combies in het vooruitzicht!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:42

stal_HD schreef:
Indi had ik dit jaar ook al kunnen doen, maar kid heeft ook nog niet veel nakomelingen. Dus die mag eerst. Ik wacht dan nog wel een jaartje met indi. Die is tenslotte dan pas drie.
Dat vind ik trouwens ook wel super. Als ik dan eigen fok met eigen fok kruis. <3

Heb ik met Pico ook overwogen, maar ik vond het dekken met 2 jarige toch wel heeeeel erg spannend, dus ik denk niet dat ik het mezelf nog eens aan doe :')
Eigen fok x eigen fok is natuurlijk wel een heel leuk en tof doel! Maar dat zal er bij mij voorlopig nog niet in zitten, hihi zo ver ben ik nog lang niet ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:53

Ice neemt er de tijd voor en gelijk heeft ze met dit weer.. Ik wil voorjaar :(

Linda eigen fok x eigen fok als Bucks een merrietje krijgt kan je die met Pico kruisen :P dus duurt je ehh 4 jaar voor het er dan is :P

Zwanger zijn en dan nog drachtige paardjes.. lijkt me best zwaar.. moet er niet aan denken met mijn 6 op een rij bevallingen :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:02

hahaha ja dus nog minimaal 4 jaar ;) duurt nog wel even.
maar eigen fok x eigen fok is niet per se mijn doel... Gewoon leuke paardjes fokken die goed mee kunnen komen vind ik leuker. En misschien over een jaar of 10 dat ik dan wel ga bijschafen om eigen fok x eigen fok te willen ;) haha

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:24

Ah 4 'drachtige' mensen dames. Leven jullie dan plots meer mee met jullie merries? :D

En eigen fok x eigen fok is ook waar ik van droom :o
In afwachting lijkt Guapa x Furioso me echt een hele leuke combi. En Guapa voelt ene beetje als eigen fok :o

Al maak ik me dan wel zorgen over het karakter van die kleine := Guapa moet altijd alles persoonlijk gezien hebben en is van niets of niemand bang en Furioso ging als 3 maanden oude wees mijn hengst van 1m70 eventjes de les spellen en is verder zo autistisch als maar kan _/-\o_ Dat wordt echt de ultieme onverschrokken, nieuwsgierige betweter :')

Nouja, dat allemaal in de veronderstelling dat ze beiden over 2,5 jaar goedgekeurd worden door het stamboek natuurlijk :o
Laatst bijgewerkt door Crines op 18-01-17 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:28

Heb nog geen eigen fok x eigen fok, maar wel nu de eerste nakomelingen van mijn zelf gefokte hengst en merrie :)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:17

Hihi linda kan heel snel gaan ineens hoor.
Het begint eerst een met eigen gefokte hengst op een onverwante merrie in eigendom.
Ik heb het 1 keer gedaan een twee jarige hengst op mijn merries. Hengst werd verkocht maar moest nog voor de keuring verschijnen. Dus verplicht bij de verkoop ingedaan. 1x en nooit meer.
Hetzelfde als nu met indi. Of men koopt hem dit jaar tot en met de herfst. En anders wachten ze maar tot na het dekseizoen en na de goedkeuring het jaar erop. Plus de bijkomende kosten van goedkeuring. Is natuurlijk wel weer een plus voor de hengst en meerwaarde....

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:18

Onder voorbehoud worden dit de dates voor Gipsy en Hinte :D

Afbeelding

Hinte x Geraldo vd Sleedoorn 84 cm 1ste premie

Afbeelding

Afbeelding

Gipsy x Vanity vd Buxushof 1ste premie en Nationaal en ere kampioen 2013

Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:20

Leuk. Grote kans met hinte dus op een dun veulen.

Ik heb een zwak voor dun. He nu net zelf weer een dun bonte merrie. Wel met heel veeel wit hihi

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:27

Leuke combi's hinte :)
Hier ook een dun liefhebber Stal HD :) duimen voor veel streepjes voor ons dus, (dit én volgend jaar) :)

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:39

Van kleuren heb ik dus zo geen verstand :o

Dun, is dat wild kleur met aalstreep?
Ik hoop voor Gipsy dus op een bonte valk of gra met aalstreep of is dat bij voorbaat kansloos?
Anders voor haar waarschijnlijk ook Geraldo.

Heb je een foto van je dun bonte merrie?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:49

Ik vind Vanity wel de leukste van de twee hengsten Hinte. <3
Dun is gewoon wildkleur en dat heeft altijd een aalstreep. Kans op grullo heb je met beide combi's maar het blijft dus altijd een kans zolang hij niet homozygoot voor dun is.

Handig,de poort naar de paddock is bevroren en niet meer open te krijgen. Ik kan ze nog via twee kanten erheen krijgen maar dat is wel een stuk omslachtiger. Via de wei bijvoorbeeld,no way dat ze dan nog de paddock gaan inlopen. :D

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:08

Haha Pretty ik had ook al last van een bevroren poort :P, heb er wat warm water overheen gegooid en toen ging ie wel open *\o/* .

Mooie combinaties Hinte! :)

Ja idd Fotsy, ik en knolselder :).

Die gewonnen dekking is mooi Stal_HD, maar Indy is ook kei gaaf! Wauw!

Haha Icecrystal, tis wat met die teleurstellende uiers, weet er alles van haha, maar Bibi is vorig jaar ook gewoon bevallen met een niet al te volle uier, dus t zegt niks haha :P .
Laatst bijgewerkt door mijnlieverd op 18-01-17 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:13

Oh wat vervelend pretty. Helpt een grote beuk er tegen aan niet?

Dun is prachtig <3

Leuke combi's hinte!

Mijn meisje is aan het dromen <3
Afbeelding

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:31

Hier vanochtend met een föhn de poort ontdooid :D

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:16

Jaa 4 zwangere dames! Leuk!

Ik vind het wel spannend inderdaad! Hoop vooral dat Gwen niet overdraagt!

Vandaag hebben we een sneeuwrit gemaakt, heerlijk! Zelf hebben we geen sneeuw hier.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding