[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:18

Hier eender hoe, als de kwaliteit is wat ik ervan verwacht :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:21

Das veel fijner als ze sowieso kunnen blijven annelies.

Hier kan een hengstje enkel blijven als ik em ergens kan stallen

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:28

Voor mij sowieso een blijvertje :j :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:31

Tjinta schreef:
De allereerste bevalling voor 11 jaar stonden we in stal met het grote boek van Paul de Vries in de hand.
Elke stap werd nauwkeurig gecontroleerd en beoordeeld op juistheid. Stopwatch in de hand om te kijken of de intervallen niet te lang duurden. :j _/-\o_ }:0

Serieus, dat boek is het eerste wat ik gekocht heb toen Miep drachtig bleek _O- En ben ook vast van plan dat in de "geboorte-kit" te hebben zitten, incl. stopwatch :)) :') Ik zie jou ook al zó voor me tijdens die bevalling toen :D

Twee Roos-en, dat wordt wel erg ingewikkeld hoor :P

Ahhh wat leuk Linda, beeb die zich zo duidelijk kenbaar maakt!

Wat zien de dames er tevreden uit Aniek :)

Vanaf morgen begin ik aan een nieuwe (tijdelijke) baan dus komende maanden weinig tijd voor Miepie, en aangezien buikje flink groeit en ze zelfs van haar dekensingels irritatie heeft vandaag dus maar een van onze laatste "echte" ritjes gemaakt. Schommeldeschommel door de verzopen buitenbak, en maar plassen stampen :D
Madam zit vandaag op 137 dagen, dus ik voorzie een lang zwangerschapsverlof. Gelukkig gaat longeren nog wel top, daar houden we ons nog wel wat maanden mee zoet :)

Pinda blijft ook, ongeacht wat ie is :j Zolang het financieel haalbaar is natuurlijk, het baasje zit momenteel even in zwaar weer wat dat betreft.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:55

Sorry Tjintha, dat was ik niet met spelende hengstjes, dus helaas geen foto's

Vind het ook spannend hoor, voor ons ook het eerste veulen dat we zelf fokken.
Heb ook al heel wat filmpjes zitten kijken via youtube. Ook expres flimpjes met een red bag, wilde wel graag weten hoe te handelen. Ook mijn man heeft die bekeken. Want die gaat sws mee, net als de kids.

Vandaag weer een paardje die weer bomvol met aanvallen van liefde zat <3 Gisteren niet geweest doordat we op we op visite moesten en daarna ook nog op verjaardag, beide aan de andere kant van NL.
Maar gelukkig een bijrijder die dat met liefde doet, net als alle paarden die dag voor me binnen halen.
Maar aan Bo merk je het wel.

Zo het gaat hier ondertussen al aardig te keer sinds een uurtje op 3, en het schijnt vanavond nog erger te worden.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:42

Oeps Sorry kiki verkeerd gereageerd.... _/-\o_

Maarre foto's van Bo zijn ook van harte welkom hoor... *\o/* *\o/*

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:59

Hahaha geeft niks hoor Tjinta. Is soms ook gewoon niet bij te houden wie wat post.

Maar helaas geen nieuwe buikfoto's. Nog wel een andere mooie die mijn schoonzusje had gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:47

jeetje wat gaat het snel hier := ,

ennasil welkom, erg leuke merrie heb je :j , ik hou wel van schimmeltjes

ik reken voor mijn mini's altijd 330 dagen, en meestal zitten ze ertegenaan, is maar één keer eentje later bevallen en die had ik drachtig gekocht, dus dan kan het ook een foutje van de dekdatum zijn

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:12

Ik reken voor mijn mini's gewoon 340 dagen. Vanaf 300 dagen ga je ze toch extra scherp in de gaten houden.
Jupi is bevallen op 331 dagen (vanaf de laatste dek) en star is 2x bevallen op dag 341
(ik hoop stiekem dat ze op dag 340 zal bevallen, dan zit ze op 11 april. Vorig jaar is pico geboren op 11 april :o zou leuk zijn hihi )

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:44

jolandje schreef:
ennasil welkom, erg leuke merrie heb je :j , ik hou wel van schimmeltjes

dankje, ik vind schimmels ook altijd wel wat hebben en als ze helemaal wit word(waarvan de kans zeer groot is) en verder uitgroeid dan zal ze wel een droompaard effect krijgen <3

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:46

ow en zijn er hier mensen die een beetje verstand hebben van camera's? ik wil graag een camera op de stal hangen zodat ik op afstand kan opletten, maar we hebben geen wifi of internet kabels bij de stallen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:48

Fotsy schreef:
leuk he Cynthia, begint echt vorm te krijgen en haar, spannend
Yolo, kom dit eigenlijk van You only live once, soms reclame op de radio over Yolo en moet dan altijd aan jou denken ;)

Wat leuk dat je aan me denkt, Fotsy <3
Mijn verzorgster sprong een keer in beeld toen ik een foto van Fiore wilde maken met haar vingers in de peace-houding en riep Yoloooooo!!! En toen riep ik: Zo noemen we Babbie2016! In ieder geval tot het geboren is! Het betekent inderdaad You Only Live Once. Vandaar dat ik dat ook een mooie naam vind voor Babbie2016 als ik er voor kies om de eerste naam niet te doen: Sublime's You Only Live Once CR en dan als roepnaam: Ehhhh... You? Only? Live? Once? Of gewoon Yolooooooooooooooooo!!!!!!! 8-)

Noisy schreef:
Cynthia, onze dames zitten dicht bij elkaar. Joan zit nu op 167 dagen.

Gezellig! dan loop jij 10 dagen achter op mij. Dikke kans dat jij je babbie eerder hebt dan ik :+

Inowa, wat zijn ze toch lekker bol <3

Ennasil92, welkom! Leuke merrie, zeg! Echt nog geen buikje te spotten, terwijl ze toch al redelijk ver is!

Aparte beentjes heeft Roos, Aniek, zwart van onder, dan wit, dan weer zwart en dan bruin. Apart! :+
En gefeliciteerd met je tweede 200 dagen!! *\o/*

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:01

Aah Vientje, Miep met zwangerschapsverlof! Het gaat allemaal hard he!

Kiki, heerlijk zo'n knuffelpaard! En inderdaad een mooie foto! Je kan je schoonzusje in haar oog zien hihi :)

Ennasil, welkom! leuk, een tinker! Zijn wij in een ver verleden ook nog weleens naar op zoek geweest. Helaas niks geschikts gevonden toen. Had me erg leuk geleken. Wel mooie kleur ook, gaat ze helemaal wit worden denk je?

Vandaag zit Wings op 153 dagen! Het veulen krijgt nu wimpers als het goed is :D Kan het verleidelijk naar potentiele kopers knipperen haha. Helaas moet het wel verkocht worden, maar misschien kan ik mijn vader nog wel overhalen om het nog een paar jaar aan te houden. Ben er nu al dol op...
Als ik mijn oor tegen haar flank leg, hoor ik het wel bubbelen. Duidelijk anders dan de normale darmgeluiden. Volgens iemand bij ons op de manege is dat het veulen dat in het vruchtwater beweegt. Wat zijn jullie ervaringen daar mee?
Bij deze nog wat foto's van mijn Dikkie Dik. Ze had nog wat sprietjes kuil ontdekt en absoluut geen intentie om een beetje leuk te kijken.

Afbeelding
Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:06

Wings_love schreef:
Ennasil, welkom! leuk, een tinker! Zijn wij in een ver verleden ook nog weleens naar op zoek geweest. Helaas niks geschikts gevonden toen. Had me erg leuk geleken. Wel mooie kleur ook, gaat ze helemaal wit worden denk je?

ja ik denk het wel, op FB had ik laatst contact met iemand die ook een blauwschimmel tinker van 7 jaar heeft en die liet een foto zien van toen haar tinker 3,5 was en was toen nog bijna geheel bruin.
dus ik denk dat Misha een droom paardje word(mits ik haar goed schoon hou :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:07

Hier is het veulen ook zeker een blijvertje. :j
Ik hou er nu al van en voel het helemaal in mijn hart als ik aan dat kleine wezentje denk dat nog opgevouwen in de buik ligt. <3

Ik zou ook absoluut geen professionele fokker kunnen worden om die reden. :+
Zou ze allemaal willen houden.

Haha, Kiki, heel erg herkenbaar!
Hier inderdaad ook flinke storm.
Mooie foto van haar oog!

Dat zou het kunnen zijn, Ennasil, van MP. :j

Cynthia, wordt het sowieso een valkje of palomino, of kan het ook iets anders worden?

Wings_love, mooi buikje heeft ze!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:10

[/quote]Ennasil92, welkom! Leuke merrie, zeg! Echt nog geen buikje te spotten, terwijl ze toch al redelijk ver is![/quote]

ja vond ik ook al, maar de DA was langs geweest en al kon ze de echo niet goed ingesteld krijgen kon ze het veulen duidelijk voelen en zei ze dat Misha al een aardig eind was.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:10

Bokker rommulus heeft ook een prachtige witte tinker ennasil! :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:12

Mooi buikie hoor Wings!

Ai helemaal overheen gescrold, leuk zo'n schimmel Tink Ennasil! :)

Het gaat idd verbijsterend hard :=

Ik vind Yolo een toffe roepnaam :D
Laatst bijgewerkt door Vientje op 29-11-15 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:12

ik wacht even af voordat ik ga zeggen dat het een blijvertje word, als het een merrietje word is de kans groter dan dat het een hengstje word. ook telt het karakter en de uitstraling natuurlijk mee.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:14

Hier is het makkelijk, Merries blijven hengsten worden verkocht

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:35

WL, ja klopt kan je idd zien.
Mooi buikje hoor.

Hier blijft het veulen in principe niet, maar zeg nooit nooit.

Vandaag wel gezinsuitbreiding gehad hihihi
Afbeelding
Afbeelding
Zijn echt klein nog, speldenknopje is groter hihi
Afbeelding
Niet heel helder, maar zo zien ze er volwassen uit.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:41

Hier blijft pepper haar veulen ook

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:10

Iiiieeeeuuuwwlllll kiki...... Bah!!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:29

Wings_love schreef:
Vandaag zit Wings op 153 dagen! Het veulen krijgt nu wimpers als het goed is :D

Ja, hahaha, cool he :D

KoudbloedKim schreef:
Cynthia, wordt het sowieso een valkje of palomino, of kan het ook iets anders worden?

Smokey black.

Vientje schreef:
Ik vind Yolo een toffe roepnaam :D

Ik ook :D Maar als ik aan een Yolooo denk, zie ik toch echt een smokey black hengstje voor me....

Fok jij ook slakken, Kiki? Fok je dan ook op kleur, of op soort huis (appartement, vila.. dat soort dingen?)

Yolooo blijft misschien. Ligt heel erg aan de klik die ik ermee heb.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:41

Whahhhaha nee hoor Cynthia.
Mijn man heeft een aquarium en wilde graag van die grote appelslakken. Via zijn zusje kregen we er 4. Zitten er nu in sinds 11 november, en de eerste jongen zijn er al. Dingen zijn nog erger dan konijnen joh _O-
Maar eentje met een mooi kasteel ......