En de hepsi weer eens.. lekkere ondeugd en stoere ti!!
Maseike hoe is het nog met girlie??
Hier gaat nog alles goed, al heeft guusje wat last van de dikke haren.. Die zweet wat af op een dag!!
Diane65
Geplaatst: 10-07-11 22:07
Sjongejonge, wat gaat het toch hard met die veulens zeg. Mooie foto's van een keuring, mooie foto's van sportende veulens. Leuke foto's van pruikjes en slaapkopjes, heerlijk! En Amandake, dat ziet er heeeel spannend uit!
Gilly-Gail gisteren opgemeten, ze is 1.30m. Verwachte stokmaat als ze volwassen is: ergens tussen de 1.69m en 1.78m! Nu ga ik uit van een gemiddelde van 1.73,5m en aangezien het een merrie is misschien iets over de 1.70m. Ik denk dat 1.78 eerder voor een hengst/ruin is. (Meetmethode: op leeftijd drie maanden afmeting/0,77 of afmeting/0,733 ervan uitgaand dat de veulens tussen de 0,77 en 0,733 van hun eindmaat al hebben bereikt).
Als ik de foto's van dag 1 bekijk en van nu.... (voorbeeldje)
We hebben nu ook de stal dik opgestrooid boven het normale vlas. Emmer met benodigdheden hangt om de hoek en accu's van de camera's worden opgeladen. Maw, wij zijn er klaar voor. Nu moeders nog.
Jilleke lijkt nu ook op te schieten. Wat een olifantdracht.
Het was eventjes spannend ,1 beentje was teruggeslagen en ik kon het maar niet vinden......uiteindelijk heb ik het veulen er toch kunnen uittrekken door de schouders beet te nemen en zo te trekken (ik dacht dat veulen ondertussen al dood was)...tot mijn grote vreugde begon hij te bewegen ....een grullo/valk achtig hengstje genaamd Moonlight....foto's komen zo
Maseike
Geplaatst: 11-07-11 00:34
Amandake jeeeeeeeeh dat ging snel. Van harte zeg en ben benieuwd naar de foto,s
Whisperke Lief dat je het vraagt, het gaat echt super met der. Prettig diertje in de omgang en ik mag het eigelijk niet zeggen maar dit is echt een veulen die zo gemakkelijk is in der doen en laten Top veulen deze Girlie. Zal binnen kort foto,s en filmpjes van der maken
Aangezien we niet meer fokken met Monchique heeft mijn mannetje nieuwe hobby, steekt alles in de fik
Maar niet de honden hoor Een van mijn drie honden Franse bulldog
Amandake
Geplaatst: 11-07-11 00:37
leuk die Franse bulldog..........ik heb 4 engelse
Maseike
Geplaatst: 11-07-11 00:41
Heel de fam staat bij de nieuwe aanwinst gave ezel zeg. Morgen droog foto,s dan maar ???
Ow die vind ik ook erg gaaf een engelse bull ............. ben toch al zo in de bullie.s
Gefeliciteerd Amandake! Erg mooi veulen zo te zien, ben ook benieuwd naar droogfoto's!
Hier hebben we gister de boel maar eens gewisseld kwa boxen. Kwamen er dus gister achter dat Dazzle Me dus toch stiekum water drinkt! Geen wonder dat hij aan de diarree blijft (al moeten ze daar op deze leeftijd toch wel tegen kunnen volgens de VA), nu staan ze in een andere box waarbij de waterkraan dichtgedraaid is (Chennai krijgt voldoende water hoor, alleen nu even enkele dagen uit een emmer) en in die box is een veulenvoerbak bevestigd zodat Dazzle ook brokjes kan eten. Dit kon hij in de andere box niet en waarschijnlijk is hij daardoor water gaan drinken (verveling). Nu enkele dagen de waterkraan dichthouden en daarna gaat hij weer open, dan zal Dazzle wel weten dat hij geen water kan drinken en hopelijk is het probleem dan eindelijk over! Ben eerlijk gezegd wel blij dat we alsnog erachter zijn gekomen dat meneertje water drinkt want we snapte er al helemaal niets meer van dat hij nog steeds aan de diarree is. Mijn ruin staat nu dus in de box van Chennai en Dazzle Me en daardoor staat hij nu naast zijn broertje en die 2 vinden het ook wel gezellig.
Volgende week zaterdag fotoshoot van Dazzle Me en Chennai dus ik mag aan het eind van de week aan het wassen en vlechten slaan, ben wel erg benieuwd of daar mooie foto's van gaan komen.....
Nog even een vraag voor diegene die een veulen hebben van Dazzle zijn leeftijd: Verharen jullie veulens goed? Dazzle staat helemaal stil kwa verharen en met deze temperaturen heeft hij het dan ook erg snel warm. Aangezien hij niet helemaal lekker is geweest dacht ik dat hij mischien daardoor niet aan het verharen is.... En nu ben ik hard aan het denken of ik hem wel of niet moet scheren, zucht! Wil natuurlijk niet hebben dat hij nog zieker gaat worden maar nu heeft hij het zo snel heet dat dat ook wel zielig is.
Gefeliciteerd. Kyra heeft gelukkig geen last gehad van diaree maar drink wel al een hele tijd uit de waterbak. Niet te weinig ook, terwijl peeps ook gewoon nog vollop melk geeft. En kuil. Eten doet ze als een bouwvakker.
amandake gefeliciteerd!! mooi manneke... En hele leuke naam..
Maseike: ben benieuwd!!
Cubalibre: zelfde probleem met verharen.. Haar hoofd verhaard de rest blijft staan en guusje heeft het harstikke warm.. Persoonlijk durf ik niet te scheren, het weer is zo wisselvallig. 1ne moment is het harstikke warm en het andere moment is het weer best koud!!
Gefeliciteerd! Leuk veulen hoor!! Kayenne drinkt volgens mij ook uit de waterbak, kan hem ook niet hoger zetten. Kan dit heel schadelijk zijn dan? Ik heb ook het idee dat Shanti minder melk gaat geven, maar misschien had Kayenne hem net leeggetrokken, dat kan ook. Vanavond nog eens kijken. Ze groeit goed, ze eet goed, ze doet alles goed eigenlijk Mooie keuringsresultaten langs zien komen! Super hoor! En kleintjes die groot worden