Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Maar Tanja kan ermee door
Vind mijn bruine leuker:
) 

inge176 schreef:Ik laat het halstertje van Fynn om in de wei, op stal gaat hij af.
Bij de merrie doe ik het halster wel af in de wei, dit voor als Fynn bij haar hoofd omhoog steigert (wat hij nu best vaak doet).
Ook heb ik ze vanaf dag een eventjes uit elkaar gehad, helemaal geen paniek bij de merrie en al helemaal niet bij het veulen.
Die keek niet op of om. Dus ik ben er al wel mee begonnen.
Ook hebben we Fynn de eerste dag even tegen het draad geduwd, sommigen vinden dit zielig.
Maar hij weet nu goed wat het is en hoef ik er ook niet bij te blijven.
Hij raakte het gisteren ook nog per ongeluk aan met zijn neusje, hij schrok wel even en nam even een sprintje door de wei.
parouscha schreef:Heb je hem er echt tegen aan geduwd? Ben zo bang als ik doe dat ik zelf onder stroom kom. En vloog hij uit angst niet als nog door de draden heen toen hij begon te rennen

MarijeR schreef:Ik heb overal hout als omheining met stroomdraadjes tussen de planken. Dus ze leren wel wat stroomdraad is maar kunnen er niet doorheen
Een paar dagen later kunnen ze ook op een wei waar stukken afgezet zijn met draad als tijdelijke afscheiding. Werkt heel fijn.
Diane_Basje schreef:Even een vraagje van mijn verzorgster. Is er iemand van jullie die nog een leuk plekje weet voor een klein hengstveulentje (welsh A) waar hij zowel winter als zomer buiten kan lopen? Het liefst in de omgeving; Capelle aan den IJssel, Nieuwerkerk aan den IJssel, Rotterdam, maar alle suggesties zijn welkom. Wel iets waar hij niet alleen komt te staan.
Ik dacht ik vraag het hier even, er zijn vast meer mensen die hun jonge hengstjes ergens willen onderbrengen in de winter.