[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:18

Ik had het al gevraagt zonder foto, nu nog eens met foto.
Kromme beentjes, wie heeft er ervaring mee en hoe snel trekt het recht? (ik heb enkel wat week gekoote baby's gehad wat met 2 dagen op het land recht was)
Crissy vandaag 2 dagen. Bij de bevalling lag er 1 pootje terug. Ik heb het idee dat het al beter is dan dinsdag, maar ben begonnen met foto's te maken om het zeker te weten (je zie ze iedere dag, dan is het moeilijk te beoordelen)
Afbeelding
Afbeelding

hiboune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:20

Zie je het al voor je met een scheermesje haha!

Pvd dat zou veel verlies en pijn weer beetje goedmaken als het klopt!!!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:29

Joto, Nicole288, super gefeliciteerd, prachtige beestjes weer :j

NEON!! wat heb je die foto goed gephotoshopt! :wow: maar nu de echte foto :+ hahaha nee serieus das heel wat anders dan die vorige fotos :))

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:38

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:39

Dennis: heeft ze x beentjes dan of is t echt de stand van de hoeven/voeten? weet wel aantal jaar terug een veulentje wat na de geboorte ook wat xbenen had, dat ze die zoveel mogelijk in de box lieten ipv normaal veel naar buiten daarvoor.. maar verder echt
details of dingen weet ik er niet over/van.. anders toch even da voor advies vragen? hoop iig dat judith snel ook weer goed bijtrekt..

Sandravm: ziet er toch wel hoopvol uit hoor! uier kan misschien nog iets voller?? maar zal vast niet meer heel lang duren denk ik.. hoe zijn de banden??

Dyonne: leuke foto *say cheese*

Frenia: siuan draagt best bescheidenn, of vertekend dat.. ze wil gewoon bovenaan t lijstje komen van jenny ;)

step en ras: misschien wat melk opvangen dan als t er echt zo uitstroomt?? klinkt iig dat ze het niet heel lang meer kan ophouden dat veulen..

Fantast: wat fijn dat je ba hebt weten te bemachtigen, is toch wat geruster denk ik..

Hiboune: klinkt toch hoopvol voor alivia! hoop dat ze niet te laat gaat dat je nog wat slaap kunt pakken, zul je wel nodig hebben denk ik zo met je koorts en alles.. :(:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:41

Helaas, mag het scheerapparaat van mijn vent niet meenemen. Zelf heb ik voor de paarden alleen zo'n bijwerkmachientje. :+

Dennis, meestal is die kromme beentjes een kwestie van spieren of pezen die nog niet genoeg rek hebben of te veel, maar of dat ook zo bij dit veulen is weet ik niet.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:47

Ik heb het idee dat het nu al beter word, maar dat wil je zelf natuurlijk ook(daarom maak ik nu foto's zodat ik het echt naast elkaar kan houden om de paar dagen).
VA vond het op het eerste gezicht ook niet schokkend, maar wel in de gaten houden uiteraard.
Hoeven zijn wel recht en alle 4 aardig gelijk van vorm, al staat ze er nu (door de stand van haar been) wat scheef op. Dat ze achter nog wat week staat is niet zo gek, dat komt wel goed (ze heeft gister met moeders weinig bewogen omdat Judith afgelopen 2 dagen echt nog uitgeput was). Vandaag heeft ze al wel lopen scheuren en bokken.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:49

Bedankt allemaal voor de felicitaties! :)

Roepnaam van het ventje is Erizo geworden, stamboeknaam Erizona, als eerbetoon naar zijn grote broer Arie die er niet meer is

Neon: :oo Neon is breeeed, men hoe kan dat, dat moet ook wel een knoeperd worden!

Lisette: De speentjes hebben een onderonsje :) Die moeten nog meer uit elkaar

Dennis: Veulen van Judith heet Crissy? En dan van stal Denci erbij?

Sandra: Nou, dat ziet er toch goed uit, wat druppels aan die uier en ze zou zomaar kunnen gaan (en dat hoeft niet eens ;) )

Dyonne wat een pracht foto :D

De mega updates van frenia ga ik straks bekijken als ik terug ben :)

Joto: Ze is mooi! +:)+

S&R: Pona gaf voor het eerst tekens! :) Andere jaren zag je eht echt alleen aan het gedrag en dat veranderde dan ook pas op het laatst, nu werd ze al eerder onrustig ook.

Benen vol melk dan zal het toch niet te lang meer duren?

Joto: Heb je ook nauwelijks geslapen? :) Ik ging om 6 uur naar bed en om 8 uur weer er uit en ik ben zo fit als een hoentje, ga ik ook vast even moeten inhalen op de bank straks of zo :D

Hiboune: Alivia klinkt erg spannend!

Amandake opgegeten door baby’s :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:51

Nicole288 schreef:
Dennis: Veulen van Judith heet Crissy? En dan van stal Denci erbij?

Jups, Crissy van stal Denci, dochter van Judith van Schoonenburg en Chris van de Provincialeweg. Al mijn jeugd die ik heb open (tm mijn 3 jarige aan toe) is eigen fok, dus allemaal van stal Denci.

lelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:55

Dennis, bij onze buuren liep vorig jaar ook een veulen met kromme benen( ook in de kreukels gelegen ), iedereen dacht dat het niet zou herstellen.
Nu zie je er niks meer van, hoop dat het bij jou veulentje ook zo gaat

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:59

Ik hoor van veel kanten dat het wel goed komt. Maar dit is de eerste merrie in een gaaf kleurtje die ik ooit gefokt heb, vandaar dat ik extra zuinig op haar ben (niet dat ik op mijn andere niet zuinig ben).
Moeder en kind hebben heb maandag op dinsdag nacht goed zwaar gehad, VA vertrouwde de merrie ook voor geen meter dinsdag ochtend (hele lieve merrie, maar kan heel zuur uit de hoek komen bij te veel gedoe aan haar lijf) omdat we er alles mee konden doen (ook spoelen terwijl ze los in haar box stond, gister avond hadden we 4 man nodig terwijl ze een praam op had).

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:24

Ïk hoop ook dat alivia me beetje spaart en vroeg in de nacht gaat dan slaap ik toch nog niet..
Het zou mooi zijn als ze het vannacht doet dan heb ik een paar nachten rust voor de volgende naar binnen komen..die zijn de 20e uitgerekend en dacht de 24.. Maar nog niet bijzonder veel uier!
Al zit er een maiden bij wieteke die houdt ik wel goed in de gaten!

Wat een topic van die kleine te vroeg geborene!
Dat wordt een zware klus hoop dat het lukt voor ze!

Maar als er iemand bij mij in de buurt woont en met scheer machine en die kan scheren mag die graag langskomen!
Ïk kan er de ballen niet van en heb het geduld ook niet!
Het is maar een 2 jarige kleine shet etter ;)
Kleine vergoeding mogelijk!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:32

haha :P

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:44

hiboune schreef:
Wat een topic van die kleine te vroeg geborene!
Dat wordt een zware klus hoop dat het lukt voor ze!

ik vraag me af hoe de kansen liggen...
Vind het wel ontzettend moedig en, ook al haalt ze het niet, dan hebben die meiden wel een onvergetelijke ervaring opgedaan, waarbij pijn, liefde, geduld, doorzettingsvermogen en verdriet hen tot het uiterste beproefd hebben. Duim voor ze dat ze het kunnen opbrengen, en dat hun vechten beloond wordt.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:50

hoop het ook voor ze :j echt sneu.. dat het uberhaupt nog leeft,, normaal is het toch pas vanaf 320 dagen levensvatbaar? als het dan 335 uitgerekend zou zijn, is het 50 dagen tevroeg.. :(:)

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:57

Zo, er is weer heel wat bij gekletst, zeg. Gaat zo hard hier. :D

Wet Look kreupel nog steeds, balen zeg. Met de kleine Enjoy wel alles goed?

Joto gefeliciteerd, maar wat een rare droom die nog uit kwam ook. Bijzonder hoor.

Nicole, jij ook gefeliciteerd. Wat een geweldig veulen met een super coole naam zeg 8-) .

PVD heeft het druk :=

Neonlight plaatst een heeeeele dikke buik }>

Ik zie weer leuke updates en geweldige topics van Twinklebel en Frenia.

Verder ben ik weer leuke foto's tegengekomen en Dennis haar veulen met x-beentjes. Duim voor je dat het bijtrekt! Maar vaak sta ik echt versteld van hoe snel die benen bijtrekken. Als je ze soms ziet staan :oo

En wat een topic van die vroeggeboorte zeg. :oo :oo . Arm klein ding :(:) .

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:58

succes met waken vannacht! :)

ik ga douchen en lekker mn warme nest in :D

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:58

Ïk zou hetzelfde gedaan hebben als die meiden ervoor gaan ervoor knokken..
Zijn ook zat die het meteen opgeven en laten inslapen..
Mijn dieren zijn mijn alles en daar doe ik ook alles voor zoals iedereen hier volgens mij..
Wij hebben jaren geleden ook moeten vechten voor een veulentje heb ik ook met de fles moeten voeden die heeft het helaas toch niet gered ik was kapot van verdriet en moeheid maar had wel een voldaan gevoel dat ik alles geprobeerd had wat ik kon..
Ïk zou het zo weer doen zonder twijfel!

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:59

Mijn merrie blijft hetzelfde eigenlijk, al wordt ze wel met de dag weer een stukje 'dikker'. Banden iets slap, 's ochtens uier maar in de avond weer leeg (harsjes zijn wel weer weg). Nog niet echt tekenen dat het er snel aan zit te komen.

Toch gaat ze vanaf dit weekend alvast in de grote box. Kan ze daar in ieder geval alvast wennen. Haar buurvrouw kent ze al, maar dat is de leider van de kudde dus hoop dat ze zich een beetje op haar gemak voelt daarnaast..... := Maar komt vast goed. :j

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:00

Jeetje, wat een heftig verhaal! Zal duimen voor dit paardekindje. :j

Update hier: hoewel ik niet kan zien dat de banden slapper worden, kan ik wel haar staart makkelijk op de rug klappen. Ook de kling is behoorlijk. :oo Uier was ietsje toegenomen, met heel kleine kristallen harsjes erop. :)
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 16-04-09 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:00

hiboune schreef:
Ïk zou hetzelfde gedaan hebben als die meiden ervoor gaan ervoor knokken..
Zijn ook zat die het meteen opgeven en laten inslapen..
Mijn dieren zijn mijn alles en daar doe ik ook alles voor zoals iedereen hier volgens mij..
Wij hebben jaren geleden ook moeten vechten voor een veulentje heb ik ook met de fles moeten voeden die heeft het helaas toch niet gered ik was kapot van verdriet en moeheid maar had wel een voldaan gevoel dat ik alles geprobeerd had wat ik kon..
Ïk zou het zo weer doen zonder twijfel!

Hiboune ik ook denk ik. Pff, dat roept alle 'moeder' gevoelens in mij op zo'n klein ziek diertje |(

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:01

Las trouwens dat het ook weer stuk beter met je merrie gaat. Top! Nu jij nog. ;)

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:01

Joto en Nicole van harte gefeliciteerd!!!

Hiboune fijn dat het beter gaat met Silke!!

Ach die kleine van 285 dagen...krijg ik nou echt kippenvel van!

Ben zoooo trots op mijn beessies, Aziz is echt een beer, wat is die sterk! Kan alles met hem doen, poetsen, voetjes geven, mee aan n touwtje lopen. Alleen halstertje omdoen is elke dag een klein drama, gaat steigeren tot hij omvalt....MANNEN ;)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:05

Gefeliciteerd met de geboren veulens! Ze zie er super lief schattig en mooi uit.

Wat fijn dat het met Silke beter gaat hoop dat ze net zo goed blijft gaan nu de ab voor het laatst is geweest.

Wat een verhaal zeg van dat tevroeg geboren veulen wens ze sterkte en alle moed en kracht om het goed op te voeden en er een gezond en mooi veulen van te maken. Maar inderdaad een onvergetelijke ervaring sterkte.

alle wakers heel veel succes vanavond

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:09

nou Pvd..hier nog wat op komst vannacht? Haha.

Ze (Greta) harst de hele dag al flink door. Mijn gevoel zegt eerder morgen dan vannacht, maarja merrie's he..