Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kimmes schreef:Wat mensen je ook vertellen,na de bevalling is niet alle pijn meteen weg hoor.Dan heb je nog steeds (na) weeën
En die kunnen nog behoorlijk veel pijn doen,dus vandaar dat de meeste merries na een bevalling nog steeds onrustig zijn.
youngster schreef:Ja maar zo hevig? Het leek eerder op dat de merrie nog vol in de persweeën zat.
Zowiezo vind ik het een rare gang van zaken om met 2 man aan zo'n veulen te gaan trekken als de merrie het ook zelf red
Maargoed dat is mijn mening.
ellepel schreef:ik heb wel geholpen vroeger bij kalfjes...je wil niet weten hoe ze soms aan die koeien zitten te trekken...dat gaat soms echt grof vind ik.
maar t lijkt nu goed,merrie is veel rustiger,mooi veulentje trouwens
Kimmes schreef:youngster schreef:Ja maar zo hevig? Het leek eerder op dat de merrie nog vol in de persweeën zat.
Zowiezo vind ik het een rare gang van zaken om met 2 man aan zo'n veulen te gaan trekken als de merrie het ook zelf red
Maargoed dat is mijn mening.
Die naweeën kunnen behoorlijk heftig zijn hoor.Sommige merries persen hierdoor zelfs de baarmoeder naar buiten
Kimmes schreef:Ach,als je alleen al naar mensen kijkt;de één bevalt binnen een uur en de ander doet er 2 dagen over
Ze is nu weer rustig in elk geval
Meavey schreef:Ja maar bij mensen volgen ze ook de hartslag van het kind, dat kun je bij het paard niet zien of horen.
Ik heb een merrie gehad die het veulen eruit perste, 3 tot 5 minuten bleef liggen, opstond en nageboorte viel er dan ook af, als het bij zo een dus te lang duurt had het veulen gestikt, want het krijgt geen zuurstof meer.