[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:10

Mac schreef:
Jaaaaa dus toch! Proficiat Merilyn!!

Eeeeehhh Saffier: een HASLTER ??

Doe ik het weer Laten we het erop houden dat het komt omdat het redelijk vroeg was..... En ik iets te snel wou tikken.....

Merilyn GEFELICITEERD!!!

Ga zo naar de paarden toe..... Voor Flappie wordt het ook al best spannend.... nog 20 dagen.... Ze heeft een hele dikke buik, maar nog weinig uier.... Lady moet langer, maar heeft al meer uier......

Ben benieuwd of er al meer veulens zijn geboren.....

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:17

haha saffier, je hebt gewoon last van plaatsvervangende zwangerschapsdementie... Roep ik ook al weken als ik er weer eens een zooitje van maak... Werkt prima...

Amandake

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:45

stelletje kletskousen !!!!

Heb vandaag slecht nieuws gehad,,,de hengst die mijn tinkermerrie zou dekken is helaas overleden

Nu op zoek naar een andere

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:52

Oh jeetje Amandake, dat is zeker slecht nieuws!! Gaat het om een bekende hengst?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:54

Ja is wel jammer, ook voor de eigenaar v/d hengst uiteraard.
Nee is geen gekende denk ik , zijn naam was Fury uit Herselt hier in Belgie.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:30

Merilyn,gefeli!!!
Toch nog een veulen!!

saffier:

amandakè: getverdegetver... Maar bedenk dat het voor de hengstenhouder erger is dan voor jou,hij is zijn paard kwijt..
Heb je al een andere hengst op het oog?

WenK: die rotmerries laten ons mooi wachten..

tonie: gedult...

Keevagirl: ook gedult..

flettie: als Femke nu nog het veulen aan het inkleuren is,dan betekend dat vast veel zwart..
Met wit was ze zo klaar geweest...

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:31

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:40

Ik ben er bijna 100% van overtuigd dat het een heel eigenwijs hengstje is, want het is nog niet geboren! Gisteravond stopte ze ineens met kegelen/lekken en was heel haar uier droog. Toen sloeg ineens de stop eruit, en hadden we geen Fleur meer! Tot 23:30 dus in het donker gezeten, zonder camera want de stalhouder was er niet en ik wist niet waar de stoppenkast zat. Gelukkig deed daarna alles het weer en stond ze heel rustig. Vanacht ook alleen maar staan slapen.

Vanochtend gauw kijken bij haar en toen zaten er op alletwee de spenen toch wel weer flinke kegels. Even laten eten en haar weer in de paddock gezet. Daar ging ze eigelijk gelijk liggen slapen. Toen gepoetst en nu staat ze weer op stal! Gewoon rustig dus.

Ik gok op vrijdag/zaterdag nacht/ochtend. Ben benieuwd. De wallen hangen intussen op mijn knieen want elk uur je wekker daar wordt je ook niet vrolijk van! Leuk hoor, merrie's!

Vanmiddag eens kijken of ik haar HUUUUGE uier op inet kan zetten! Echt waar, voller KAN gewoon niet!

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:44

pff hier nog 1 dag tot de uitgerekende datum.. maar denk dat ze er wel overheen gaat

@mac: idd de uier kan nog wel wat voller, als ik zie hoe vol die was toen sammy werd gespeend..

en toch nog een veulie vandaag!!! gefeli merilyn!!!!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:48

Tinkerloos, nee man, ze moet het wit er op ti-pexen...

Maar wachten duurt lang...

Amandake, die zegt me idd zo niets.... Wel erg zonde hoor! Sterkte ook zeker voor de eigenaars...

Heb je al een andere hengst op het oog?

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:50

Merilyn van harte gefeliciteerd *gaat zometeen foto's kijken!

Amandake: Balen zeg dat die hengst overleden is.... Succes met het zoeken van een nieuwe geschikte hengst.

Fleda, Tonie, Wenk, Keevagirl, Tinkerloos en de rest die wacht op 'n veulen: Geduld!!! Maar ik kan me voorstellen dat t erg moeilijk is als ze al dagen tot n week overlopen! (en sommige zelfs nog niet overlopen maar wel al klaar voor de bevalling) Ben ik ff blij dat Symfonie eerder (1 dag) voor de uitgetelde datum kwam

Verder mooie dikke buikies gezien en flinke uiers

En een schattig shetveulen

Ods
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:02

Merilyn gefeliciteerd!!!! Toch nog een veulentje geboren vannacht!!!

Spannend Keevagirl!!!!

Ahhh Amandakè! Wat een naar nieuws! Hebben ze geen sperma in het vat zitten?

Fleda ik ben zo benieuwd!! Ze kan het toch niet lang meer ophouden??

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:47

Merliyn gefeliciteerd! Fijn dat alles goed verlopen is.

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:00

Merylin: Gefeliciteerd! Super zeg!

Fleda: Fleur wacht gewoon even op Maroes denk ik Ben benieuwd naar die uierfoto!

Keevagirl, Tonie, Wenk en Tinkerloos: Waakse!!! Ik denk dat jullie er inmiddels wel zat van zijn...

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:32

Amandake, wat beroerd, zeker voor de eigenaar. En als je hem helemaal hebt uitgezocht, moet je wel weer dezelfde eigenschappen in een ander kunnen terugvinden....

Ach, wachten duurt lang, maar nog steeds geldt, het komt er pas uit als het er klaar voor is zeg ik, die nog drie weken moet wachten en nu al ongeduldig is

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:45

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:32

even een updateje van Mythe, nog niet veel verandering. Wel (volgens mij) iets meer uier, nog geen kegels. Dr buik is echt huge
Maandag
Afbeelding

Afbeelding
zijkant(je)

Afbeelding

Afbeelding
en dr staart helemaal ontklit trotsss was een heel werk erzaten heel veel klitten in en draaien

Vandaag

Afbeelding
kriebel, moeilijk met zo'n dikke buik:P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en dr staart in een vlecht

en wat denken jullie? is dr uier gegroeid?

ik zal binnekort even bijlezen en reageren, maar ik heb nu tentamen week dus weinig tijd

Melanie5 en Merilyn gefeliciteerd met de veulens! (het spijt me als ik iemand vergeten ben te feliciteeren)
kan iemand eigenlijk van fot's afzien of dr banden al los zitten?

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:43

Vraagje.. wanneer doen jullie de birth alarm om??
Viërra zit nu op dag 318 namelijk. Zie nu nog niet erg veel reden, maar vroeg het me even af.

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:46

hmmm ja , omdat het snel moet gaan en liefst in de buurt , en ook zijn eigenschappen uiteraard dacht ik aan "Kaylan van 't pieppelveld" heb e-mail naar de mensen gestuurd wacht nog op antwoord om hem eens te bezichtigen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:01

Antoontje,mooie ontklitte staart!
Ik kan niet van een foto zien of ze slappe banden heeft..dat kan je zelf makkelijk voelen.
De bespiering op de kont,bij de staart word dan drilpudding zeg maar..
(geen stevige bespiering meer dus..)
Lekkere melkbar.(bel eens naar de melkunie,misschien bieden ze haar een contract aan..)

youngster: voorlopig nog niet..
Ik heb geen birthalarm,maar ik denk dat als ik er wel een had,dat ik hem pas omzou doen als alle tekenen er waren.
Volle 'geplopte'uiers,slappe banden, kegelen...

amandakè: hopelijk krijg je snel bericht!

WenK: ti-pexen...

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:22

Ja, en zo'n veulen tipexen kost veel tijd, want er zitten altijd maar hele kleine kwastjes in die potjes, dus moet ie er extra lang in blijven zitten...

Antoontje, leuke foto's! Moeilijk te zien vanaf een foto hoor... Bij Lisje is dr hele ass gewoon drillpudding, echt erg!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:40

Antoontje: Mythe ziet er goed uit. Ik weet niet of ze altijd een beetje een puntkontje heeft (staartwortel meer bovenopliggend zeg maar), maar als ze dat normaal niet heeft zou dit wel eens kunnen betekenen dat ze slappe banden heeft. Maar zoals Tinkerloos al zegt is dat moeilijk te zien vanaf een foto. Maar als haar banden slap zijn kun je dar zelf ook heel duidelijk voelen. Dan kun je waar normaal de bespiering hard is haar kont nu zo induwen als t ware als een drilpudding.

Amandake: Hopelijk krijg je snel bericht idd. Is dat trouwens die tinker die je een dikke maand of maanden terug had gekocht die je wil laten dekken?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:43

@iwayalover :

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:59

iwayalover schreef:
Antoontje: Mythe ziet er goed uit. Ik weet niet of ze altijd een beetje een puntkontje heeft (staartwortel meer bovenopliggend zeg maar), maar als ze dat normaal niet heeft zou dit wel eens kunnen betekenen dat ze slappe banden heeft. Maar zoals Tinkerloos al zegt is dat moeilijk te zien vanaf een foto. Maar als haar banden slap zijn kun je dar zelf ook heel duidelijk voelen. Dan kun je waar normaal de bespiering hard is haar kont nu zo induwen als t ware als een drilpudding.

Amandake: Hopelijk krijg je snel bericht idd. Is dat trouwens die tinker die je een dikke maand of maanden terug had gekocht die je wil laten dekken?

nee normaal heeft ze niet zo'n punt kont, meer veel spek erop
ik kan geen foto vinden

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:07

even geen tijd maar zo tussendoor:

in limburg staat nog een ggk hengst van ics...Meadows Selwyn, 2de jonge hengstenpremie (is 3) en beste van de jonge hengsten 2006 (dacht ik) vond hem echt een plaatje...
Ze hebben ook een site dacht ik Meadows Irish Cobs heet het daar(dacht ik)