Sabbuh mijn doel is om een fijn recreatiepaardje voor mezelf te fokken (als het klikt met het veulen). Boscrosspaardje, geen dressuur of andere ambities.
Mijn merrie is een nuchter paard, braaf, goudeerlijk. Alleen haar vertrouwen voor je winnen is een punt. Geen makkelijk verleden gehad en helaas was dit bij bezichtiging niet zo duidelijk. Maar we maken vooruitgang!
Ik had ze te koop gezet, maar op deze manier gaan we elkaar toch nog anderhalf jaar de tijd geven om met elkaar te werken en hopelijk verder groeien. Ik heb haar heel graag, alleen is het in combinatie met mijn studie en gezin en minipaarden geen weg die ik gekozen zou hebben als het duidelijk geweest zou zijn op voorhand. Gebrek aan genoeg consequente tijd om ermee te werken. Maar wie weet, nu enkele maanden zomervakantie en dus even wel die tijd om te zien wat dat brengt.
Ik had 2 opties als hengsten. 1 was Perry, waar ik na informeren bij Kabayo en de eigenaar ook kon opmaken dat het een fijn dier is. En volgens mij mooi bij mijn merrie aansluit. Helaas is Perry nu alleen diepvries of op locatie. Locatie is 2,5u rijden wat ik mijn merrie op dit moment nog niet wou aandoen. En ik weet nog niet of ze wel vlot drachtig raakt en dan is vers de beste optie.
Dus is in samenspraak met DA keuze gevallen op nummer 2 (al is die nr 2 enkel en alleen gebaseerd op het woordje ‘homozygoot’ dat ontbreekt
ik hou wel van een leuk kleurtje erbij)
Een Silver grulla Morgan Horse. De Morgan horse spreekt me erg aan qua karaktereigenschappen als recreatie en familiepaard. Ik had geen idee dat ze binnen handbereik stonden haha. Ook qua lichaamsbouw sluit die volgens mij goed aan bij de merrie (Spaans).
Beide zijn ongeveer 1.54m, mijn ideale maat.
Mijn merrie

Hengst Silver Lining