[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:43

Ik krijg net een filmpje doorgestuurd van een vrouw die aan mijn wei woont.

Dit is verdacht hè...
Waar Fi eerst continu Fizilla werd als één van de paarden aan de andere kant van het draadje maar naar haar baby keek, staat ze nu te knuffelen met de voor haar onbekendste pony (die Haflinger is Fi dr moeder en haar zusje staat er ook nog)

Toch maar morgen laten scannen, denk in
Afbeelding

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:16

Oeh... wachtbankje is druk... suc6 daar :D Ik duim voor jullie!

Drachtige merries GEFELICITEERD!! *\o/*

Hoop wachten nog op hengstigheid... ook daarvoor suc6... weet helaas wat t is... Kate laat tot nu toe ook 0 zien... zelfs nu er een nieuwe ruin op de wei bij is... haar vriendinnetje staat zo hengstig als maar zijn kan, maar mevrouw laat echt noppes zien... terwijl ze als ze als een gek naar alle (pas geboren <3 ) veulens staat te knorren... beetje hopeloos dit 8)7

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:37

Cynthia82 schreef:
Ik krijg net een filmpje doorgestuurd van een vrouw die aan mijn wei woont.

Dit is verdacht hè...
Waar Fi eerst continu Fizilla werd als één van de paarden aan de andere kant van het draadje maar naar haar baby keek, staat ze nu te knuffelen met de voor haar onbekendste pony (die Haflinger is Fi dr moeder en haar zusje staat er ook nog)

Toch maar morgen laten scannen, denk in
[ [url=m/GnOvDG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hihi, gekke merries.... ik zou idd niet te lang wachten met scannen :D
Vraagje; hoe deed jij dat met Fiore... toen ze de eerste keer gedekt moest en dus totaal niets liet zien... Laten scannen, afwachten...? Ik heb geen ervaring met merries die niets laten zien :') (de vorige waren zeikerds eerste klas :o )

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:59

Cynthia, ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

Pleun staat sinds gister op dekstation en plan was morgen insemineren maar morgen weet ik meer. Misschien wordt het dinsdag. Wat mij betreft regelen ze het maar en haal ik haar op als het erin zit :D

Zarahk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:35

Ik meld me ook! Gisteren mijn merrie naar en stal gebracht waar ze de hele merriebegeleiding overnemen. Morgen scannen waar ze zit in de cyclus. Ik kan neit meer met haar rijden, maar ze is zeker goed genoeg om een veulentje mee te fokken, dus dat gaan we proberen. Ze is wel al 16 en het wordt haar eerste veulen, ik vind het echt heel spannend!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:41

Cynthia, dat is zwaar verdacht ja. Die zou ik ook laten scannen.

Spannend idd Zarahk, mede ook omdat ze toch al wat ouder is.

Mijn merrie vandaag even geschouwd met ruin van mijn man, nou hij hoefde niet eens de pad op te komen en ze piste al alles onder. Deze ronde moeten we dus overslaan, ben blij dat ze zelf hengstig is geworden. Ik breng haar dan over 2 weken naar de kliniek zodat ze goed opgevolgd kan worden voor de dekking.

Zarahk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:49

ja precies. Ik heb dinsdag gehoord dat ze goed genoeg was voor een veulen. Als niet-fokker echt best een ingewikkelde beslissing om aan dat avontuur te beginnen en dan helemaal met een oudere merrie waar ik helemaal verliefd op ben. Knoop donderdagavond doorgehakt toen ik een fijne plek had gevonden en zaterdag verhuisd, juist omdat het nog wel eens langer kan duren... nog los van de risico's die er toch al zijn. We gaan het zien en lukt het dit jaar niet, dan niet. Dan mag ze met pensioen, we doen het niet nog een keer...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:08

Ik bel morgenochtend om 8 uur gelijk de veearts.
Vandaag werden Fiore en Shiloh op de foto gezet, dus we wilden ze ook even laten rennen. Nou, Fi wist niet hoe hard ze iedere keer terug naar het draad moest rennen. De andere kant op rennen wilde ze al helemaal niet :=

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:32

Dat klinkt wel hengstig Cynthia :):)

Zarahk. Spannend. Je ziet het wel vaker, oudere merries en wat ook gewoon goed gaat.

Busymissy. Nu weet je in ieder geval dat ze hengstig is. Op naar de volgende cyclus

Stalmelyn. Spannend. Wel fijn dat het allemaal geregeld wordt.
Ik zit er altijd graag op. Dekstation werd vast gek van al mijn vragen toen didi er stond :')

Lente. Spannend. Zo zie je maar de grootte zegt echt niks

Piarens. Fijn dat het goed is gegaan

Muronia. Dat is idd wel heel kort

Didi was gisteren nog mega hengstig. Vandaag al niet meer. Ze staat ondertussen ook weer lekker terug bij mijn andere paarden. Ik ben erg benieuwd of het nu gepakt heeft.
Wild Thing glimt je tegemoet en staat vol appeltjes. Woensdag zullen we het weten :j

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:48

Spannend Annet! :):)

Evelien__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:41

Succes Cyn! Hopelijk zit je er boenk op! :D

Welkom Zarahk

Das een goed teken BusyMissy!

Spannend AMH! Ik hoop echt dat ze gewoon allebei mooi drachtig zijn/worden

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:51

Fi wordt vanmiddag gescand. Volgens de veearts zal ze nu (dag 28) nog niet zo ver zijn dat ze geïnsemineerd kan worden. Dus ik app Marjolein (hengstenhouder), zij heeft haar merrie wél gisteren op dag 28 geïnsemineerd!
Maar Marjolein maakt een extra buisje. Mocht ze toch vandaag moeten, rij ik zelf heen en weer (125km enkele reis).
Alles voor die palominomerrie :')

Evelien__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:55

Spannend Cyn! Doe wel voorzichtig hoor, als je moet gaan rijden! Spannend! Ik ga alle kaarsen branden die ik heb! <3

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:14

AM horses, 2 jaar lang heb ik gedekt met kleinere hengsten en dat betekende scannen tot eisprong, hengst en merrie beide naar dekstation en dan hengst laten springen en merrie insemineren.
Wat een geregel en stress gaf dat want dan kon de hengstenhouder niet en dan kon het dekstation niet en je hebt maar heel even (soms besloot mijn veearts ei af te spuiten dus dan helemaal stress)

Nu echt heerlijk, ik breng haar en haal haar op als kwakje erin zit en ei eraf is. Het voelt een beetje alsof ik 'vrij' heb :') Hoef haar nu ook niet te rijden/verzorgen

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:16

Spannend cynthia, ben benieuwd of het al zover is. Ik vertrouw altijd op mijn gevoel. Soms zijn de merries gewoon wat eerder, zeker met mooi weer of als ze gras weer op mogen ben ik altijd iets vroeger erbij.
Hoe laat komt de veearts? Hoop niet te laat als je dan nog zo'n reis moet maken.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:33

Cynthia , hier Satinka ook op dag 28 gedaan.. spannend dus de scan!

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:33

Ik lees al een tijdje mee in dit topic maar ik kan nu eindelijk ook meeschrijven en straks ook in spanning afwachten op het wachtbankje.

Mijn merrie is afgelopen vrijdag gescand was beginnend hengstig maar verder nog weinig te zien. Vanmorgen is ze weer gescand, nu is ze goed hengstig en heeft ze een ei van 3.5 cm. Wel wat vocht in de baarmoeder dus ze krijgt vandaag en morgen een prikje om dit te verhelpen en dan wordt ze morgen geïnsemineerd.

Het is een eerste veulen voor ons beide :)

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:46

Ferera schreef:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic maar ik kan nu eindelijk ook meeschrijven en straks ook in spanning afwachten op het wachtbankje.

Mijn merrie is afgelopen vrijdag gescand was beginnend hengstig maar verder nog weinig te zien. Vanmorgen is ze weer gescand, nu is ze goed hengstig en heeft ze een ei van 3.5 cm. Wel wat vocht in de baarmoeder dus ze krijgt vandaag en morgen een prikje om dit te verhelpen en dan wordt ze morgen geïnsemineerd.

Het is een eerste veulen voor ons beide :)

Welkom!
Welke combinatie ga je proberen te maken?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:55

Ferera welkom, het is verslavend hoor dus wees gewaarschuwd hahaha.

Cynthia succes!

Ik had gisteren echt verwacht dat de eitjes eraf zouden zijn aangezien ze niet meer hengstig toonde maar niet dus. Ze is dus gisteren opnieuw geïnsemineerd en eitjes zijn afgespoten nu. Dinsdag had ik terug moeten komen om te zien of de eitjes dan werkelijk weg zijn maar ik moet dan werken en het lukt niet om dan te gaan. Heel erg balen, maar ik hoop er maar op dat ze nu springen en dan gaan we over 16 dagen kijken hoe het ervoor staat. Ik ben nog nooit zo vaak in 1 seizoen bij de kliniek geweest, hoe zou dat gaan met mensen die 3 of meer merries laten dekken pff.

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:00

Ik kan niet alles terug lezen is zoveel.. _/-\o_

AM horses, nu hopen dat het pakt en blijft pakkrn, spannend!

StalMelyn dat lijkt me toch ook wel lekker je merrie wegbrengen en weer ophalen als alles gebeurd is :)

Cynthia, dat is een ritje dan heen en terug, maar alles voor je merrie om die drachtig te krijgen.

Ferera ben erg benieuwd welke combinatie je maakt.

Ik ben vandaag geweest voor het kloppend hartje op 32 dagen, en jaahoor een mooi kloppend hartje te zien! <3
Alles verloopt dus nog goed tot nu :j

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:01

Wat fijn Michelle !
En spannend Cynthia.

Wij wachten nog steeds op een veulen :D
Gelukkig heb ik vakantie want die slapen loze nachten breken me een beetje ze zit vandaag op 333 dagen dus ik hoop wel deze week.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:14

Gefeliciteerd Michelle!

Spannend Cynthia!

Welkom Ferera.

Muriona, dat is jammer. Mag je niet na je werk komen scannen? Of een dagje later?
Dat deed ik altijd wel als ik moest werken. Of we gingen voor het werk scannen. Zo heb ik er ook wel eens 6:15 gestaan met de merrie. :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:23

Nee het merriespreekuur is echt tussen 9 en half 10 daar dus een andere tijd kan niet. Een dag later heeft geen zin, want als de eitjes dan wel weg zijn, dan weet ik nog niet of het te laat was of niet. Het is niet anders voor nu.

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:23

Bedankt voor de verwelkomingen :)

Mijn merrie is een Sandreo x Riant x Zeoliet.

De hengstenkeuze was voor mij, als leek zijnde, al een bevalling op zich. Ik heb uiteindelijk, op de valreep voor Kjento gekozen terwijl ik eigenlijk met mezelf had afgesproken niet meer verder te kijken dan de hengsten van een andere hengstenhouder :') maar dit voelde wel als volmondig ja toen ik hem zag op de online hengstenshow en enig speurwerk op het internet :j

Iedereen veel succes, leuk dat er al een aantal drachtig zijn van jullie!

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:32

AM horses, fijn dat het ei mooi weg was bij didi en spannende 2 dagen voor Wild thing, ik duim!

Spannend Stalmelyn, toch goed dat je het aanvoelde en nu mooi op tijd was qua hengstigheid en ei. Inmiddels al gehoord wanneer je haar mag halen?

Wat een prachtige getekende merrie Emita <3

CP en suffe ook afwachten dus.. altijd leuk wachten

Goed dat je haar nu al wegbrengt Cynthia, better safe than sorry... je zal net zien dat ze je straks voor is en je te laat bent. Die merries altijd :+

Haha balou, vervelend idd dat wachten op hengstigheid. Wat vervelend dat ze niet toont ook

Fijn dat je haar cyclus weet nu Busymissy, hopelijk gaat volgende ronde alles voorspoedig :)

Zarahk, Mijn merrie heeft twee jaar geleden ook haar eerste veulen gekregen op 15 jaar. Er wel voor gezorgd dat ze nog in topconditie was bij de bevalling (qua beweging) en alles is perfect gegaan. Geen garantie natuurlijk maar het kan dus wel, ze vond moeder zijn helemaal geweldig. :D

Leuk, welkom Ferera!

Spannend muriona, vervelend idd maar als het niet anders kan...

Hier is de DA net geweest om te kijken hoe het ervoor stond. Nog helemaal geen vooruitgang tov vrijdag. Ze heeft gewoon niet gereageerd op 2 keer hengstig spuiten. Ik begin het vermoeden te krijgen dat haar lichaam toch in de war is vanwege het verliezen van de vrucht.

Begin er een beetje van te balen. Het ging natuurlijk in maart na 1 keer scannen al meteen goed. Nu zijn we al 6 keer aan huis scannen en 2 prikjes verder en ze doet helemaal niets...