[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:47

Vulina. Gefeliciteerd *\o/* duimen dat de embryo goed aanslaat in de draagmerrie!

Eef93. Spannend!

Jeannaa. Duimen dat het gelijk pakt :j met wie is ze gedekt?

Wild Thing is 18 februari uitgerekend. Ik denk één van de eerste, of niet?

Dankjewel allemaal voor de felicitaties! Ik moet zeggen dat ik nooit had verwacht dat ze allebij gelijk drachtig zouden zijn :D

Wij hebben ook het idee dat het dekseizoen wat later op gang is gekomen. Wisselvallig weer? Veel merries werden niet hengstig of eitjes zetten niet door. Van een ander station gehoord, dat ze veel terug komers hebben, soms al voor 3e of 4e keer :oo

Gelukkig zijn de merries van Formidable, tot nu toe gelijk drachtig. *\o/* goede zwemmertjes heeft hij :+

Tinniie

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:01

Hier niks bij Jade... en waarschijnlijk ook een slechte hengstigheid.. een hele hoop kleine eitjes, vrijdag terug scannen om te zien hoe het geëvolueerd is.. maar anders misschien deze hengstigheid overslaan.. :/

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:13

Tinniie schreef:
Hier niks bij Jade... en waarschijnlijk ook een slechte hengstigheid.. een hele hoop kleine eitjes, vrijdag terug scannen om te zien hoe het geëvolueerd is.. maar anders misschien deze hengstigheid overslaan.. :/

Balen -O- duimen dat het toch nog doorzet en een mooi ei komt!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:15

Jammer! Hier Kikkie ook terug hengstig,had het wel verwacht,ze bleef veel te lang hengstig. Kijken of het weer zo is,anders gaat ze aan de regumate.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:18

Zo jammer tinniie. Idd anders deze overslaan en zien of ze herstelt in cyclus.

Ohjee Kiki ook terug hengstig.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:18

Jammer meiden. Hier helaas nog steeds geen tekenen van hengstigheid. Ze staat er nu bijna twee weken. Ik geef het nog tot en met Pinksteren, als ze dan nog niet gedekt is dan laat ik haar scannen en wellicht hengstig spuiten. Toen ik haar na het rijden terug bij de hengst zette mocht ie even snuffelen, daarna kreeg ie twee achterbenen naar zijn hoofd en gingen ze zij aan zij staan grazen. Merries... :roll:

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 23:26

Ik kom voorzichtig even weer om de hoek kijken hier. Gefeliciteerd aan de reeds drachtige merrie's. Balen van de merries waarbij het nog niet is gelukt (het is nog vroeg, alles kan nog gelukkig) en succes voor de merrie's die nu hengstig staan.

Ik heb me een tijdje teruggetrokken na het verlies van ons veulentje van dit jaar. Het heeft een hoop twijfels doen komen en gaan, maar ik vind het fokken alsnog zoiets moois dat ik denk ik alsnog ga proberen om 1 van mijn merries drachtig te krijgen dit jaar. De plannen waren anders, maar ik ga het met de kleintjes toch echt niet meer aandurven. De merrie in kwestie werkt alleen niet bepaald mee, ze toont namelijk totaal geen hengstigheid tot nu toe.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 23:43

Fleur toonde goed bij de veulenhengstigheid maar afgelopen cyclus niet. Afgaande op wat ik moest zien had ik het niet doorgehad enkel op basis van de eerdere cyclus heb ik laten scannen en zat er wel degelijk een ei.

AM: ze is geïnsemineerd met de jonge hengst Veenstra’s krack.

Welke wil je dekken Murosch?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:53

Ah wat balen van jade zeg...

Welkom terug murosch. Ga je je 3jaarse laten dekken? Of moeders?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:56

Bedankt. Ik wil moeder (Wainonia) laten dekken. Die is dit jaar 15 en kan nog mooi 1 of 2 veulens krijgen. De drie jarige is net beleerd en doe ik rustig aan mee dit jaar.

En de kleintjes.. daar hebben we onze plannen mee aangepast. Geen veulentjes meer, maar wel dit:
Afbeelding

En dat is denk ik ook erg leuk :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:10

Super leuk Murosch dat je met de kleintjes gaat mennen.
Ik vind het een moedige maar heel goeie beslissing. Wainonia is ideaal om nog wat verder mee te fokken. Je hebt nog tijd genoeg om ooit met veronia te fokken.

Imre vervelend als ze dan niet hengstig willen worden.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:32

Ik ben vast gewoon te ongeduldig.

Heftig Murosch! Ik kan me je twijfels goed voorstellen. Heb je al een hengst op het oog?

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:11

Murosch schreef:
Bedankt. Ik wil moeder (Wainonia) laten dekken. Die is dit jaar 15 en kan nog mooi 1 of 2 veulens krijgen. De drie jarige is net beleerd en doe ik rustig aan mee dit jaar.

En de kleintjes.. daar hebben we onze plannen mee aangepast. Geen veulentjes meer, maar wel dit:
[ [url=m/jNKvri.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dat is denk ik ook erg leuk :)

Leuk!

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:12

Dream vanmorgen weer gescand. Ei was maar 2.6 dus nog veel te klein. Nu even afwachten. Denk dat we hem maandag weer laten komen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:27

Dank je Fotsy, ik denk ook dat het goed is zo. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze het doen voor een karretje.

Imre ik heb 2 hengsten op het oog zelfs. Het hangt even van wat factoren af welke het gaat worden. Als het goed is weet ik komend weekend meer daarover. Of ik ga net als een aantal jaren geleden met Veronia terug in de Groninger richting met een pas goedgekeurde hengst die me erg aanspreekt, dat is Boudewijn (Borre v. Bascal) x Hanno
Afbeelding
Afbeelding

Of het wordt Houston
Afbeelding
Afbeelding

Natuurlijk is Houston een bewezen hengst. Boudewijn is pas 3 maar op de keuring viel hij ontzettend positief op dit jaar. Ik ga hoe dan ook voor een vosje, dat mag duidelijk zijn <3

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:42

Vulina: gefeliciteerd, hoop dat de embryo goed pakt bij de draagmoeder.

Tinniie: echt balen, hopelijk zit er wel gewoon een goed ei.

Imre: hopelijk wordt ze snel hengstig, vooral nu ze de hengst lekker voor zichzelf heeft

Murosch: welkom terug, leuk dat je met de kleintjes gaat mennen, en allebei gave hengsten.

Gisteren Sandra laten scannen, was nog even een dingetje omdat de DA zei dat ik waarschijnlijk veelste te vroeg was ( ik had deze afspraak in overleg gemaakt met een andere DA van hun kliniek) ik dacht oh god heb ik weer hoor..

Maar en ik kan het zelf bijna niet geloven... ze is gewoon drachtig gescand *\o/*
op 13 dagen maar waarschijnlijk meer.
Afbeelding

ik had na vorig jaar alles uit de kast te hebben gehaald om der drachtig te krijgen zonder succes,
niet meer zoveel hoop dat ze überhaupt drachtig zou worden..
nu hopen dat het er over 3 weken nog steeds zit, maar we zijn in elk geval verder dan vorig jaar :o .

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:56

Kelly gefeliciteerd!!

Wat zegt een hele lange hengstigheid? Ebby staat nu nog spannend te doen...zou nu dag 9 moeten zijn :wow:

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:57

Weinig. Avalon liet zich bijna 14 dagen dekken en nu mooi drachtig :j

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:03

Naar mate het richting de zaterdag gaat komt er bij mij toch wel steeds meer een stukje spanning. Want wat als ze wel dragend is. Ze is maiden en de eerste x geinsemineerd. Kan een teken zijn dat het goed zit. Maar ook niet. Lastige situatie zo.

En welke beslissing ik ook neem met betrekking tot het eventuele vrucht. Ik ga toch veroordeeld worden door bepaalde mensen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:06

Wat is er precies loos Angelpam? Je merrie was een WFFS drager toch? Met wat voor hengst heb je nu gedekt? Een die vrij was neem ik aan??

Vulina: moeten we dan maar braaf verder dekken tot ze er flauw van is? Hoeveel dagen moet ik dan scannen? Nog steeds 18 na de laatste dekking?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:15

Als je met een niet drager dekt is het toch prima Angelpam?
Ik heb nog niet getest..

Dat hebben ze bij Avalon wel gedaan Woogy.. Maar de hengstenhouder heeft het verder geregeld. Ik heb alleen maar verstand van scannen en insemineren :+

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:19

Mijn merrie is gedekt met Inclusive. Die is helaas ook drager.

Ik heb haar laten insemineren omdat toen de dierenartsen in mijn omgeving zeiden van joh de kans dat zowel Inclusive als jou merrie drager is heel klein is. Helaas zijn ze dus beide drager.

Ze is dus gedekt voordat de resultaten bekend waren.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:20

Onze Pris is een CA drager(komt veel voor bij arabs) en die dekken we met vrije hengsten zodat ze in elk geval niet ziek geboren worden.

Dan houden we het maar braaf vol Vulina :)

Pittige keuze Angelpam. Persoonlijk zou ik het afknijpen/spuiten en kijken wat er met de hengstenhouder te bespreken is.
Als ik Pris toch per ongeluk met een CA drager zou dekken, heeft het veulen als lijder gewoon geen kans op een fatsoenlijk leven dus dan maar niet.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:44

Moet zeggen dat ik het wel een pittige opmerking van de hengstenhouder vind. Warmbloeds zijn zo wild gefokt, in zo'n enorme hoeveelheden elk jaar, dat de kans dat het extreem wijdverspreid is, heel erg groot is.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:36

@kelly gefeliciteerd!! Hopelijk blijft het vruchtje zitten :)

@murosch wat een gave hengsten! Is je merrie zelf een Groninger? Ik hou wel van het stevige :) (maar goed, dat kan ook niet anders met een Gelderse haha)