[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 12:04

Ik mag Vien zo ophalen, ei was eraf vanochtend.

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 12:12

Heel gaaf dat je dat wil gaan doen Milan_lover! Ik heb het er nog met de da over gehad.
Hij gaf al aan dat er jaren van onderzoek overheen zouden gaan als je er echt iets over zou willen zeggen. Mijn man wil graag een merrieveulen, ik ben met allebei blij :D Het gaat mij er om dat het geschikt is voor de dressuursport en stiekem vindt ik ruinen en hengsten leuker
Misschien ook maar een roze halster gaan om doen :+

Ik denk ook dat dat in de toekomst nog gaat veranderen. Zal met paardensperma uiteindelijk ook wel lukken. Als ik zie wat ze nu al allemaal kunnen

Ik duim voor je dat het toch is gelukt Ldenboer!

Fijn dat ze weer thuis is jazzejam!

Hopen op een merrieveulen AM_horses en super dat het vruchtje groeit

Fijn Kimsel!

Spannend Zamora, duimen maar!

Mooie combi zeg!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 15:58

Mooie nieuwe combinaties zie ik er bij!! Geweldig en wat leuk om dit zo samen te delen. Ik vind het erg leuk om mee te lezen.

Nu maar hopen dat we zelf over 2 weken ook helemaal happy zijn en we toch een gelukje hebben. De hh was er gisteravond en die gaf ook aan dat we juist op 2 hele goede momenten hebben geinsemineerd. Zowel net voor als net na de sprong. Dus 2 goede momenten gepakt....duimen nu. Zelf mijn man is heel erg enthousiast.

Ik heb goede hoop op een hengstje maar dat is een onderbuikgevoel nergens op gebaseerd...Dit veulen blijft bij ons dus alles is meer dan welkom.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:53

Vien opgehaald, het ei was eraf vanochtend (vrijdagavond geïnsemineerd). Maar ze toont nog superhengstig. Gebeurd dat vaker?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:56

Twinklebel, dat gebeurd vaker ja. Is vaak met een dag of 2/3 over :).

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:09

Oh, gelukkig, ik zag alweer spoken....ze was zo hengstig toen ze thuis kwam dat ze zich gewoon tegen de tralies aan duwde naar de buurman, terwijl ze normaal op hem niet zo reageert.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:22

Twinklebel schreef:
Vien opgehaald, het ei was eraf vanochtend (vrijdagavond geïnsemineerd). Maar ze toont nog superhengstig. Gebeurd dat vaker?

Mijn merrie is ook altijd nog een dag of 2 hengstig.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:36

Jullie stellen me weer gerust! Vorige keer was dat niet zo namelijk...maargoef, toen was ze uiteindelijk ook niet drachtig.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:55

Goed om te lezen...tooske was idd ook nog heel iets hengstig. Nou duimen he;-) .... maar normaal komt ze direct naar me toe in de wei en vanmiddag liep ze voor het eerst gewoon kats de andere kant op...mijn man zei al...nu al nukkig.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:56

Twinklebel schreef:
Jullie stellen me weer gerust! Vorige keer was dat niet zo namelijk...maargoef, toen was ze uiteindelijk ook niet drachtig.

We gaan duimen...

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:07

Twinklebel: dan zal het nu wel raak zijn.

Ldenboer72:gedragsverandering zou al wel snel zijn... maar je gaat er wel extra opletten natuurlijk.

Hier was het niet de merrie die zicht nog hengstig toonde,maar wel de ruin die dacht dat hij nog een klusje moest klaren }> is 23 en al 22 jaar ruin :+

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:24

Ik vrees dat ik komende weken ontzettend ga opletten of ik al wat zie...groot avontuur ons 1e veulen

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:27

Ja he? Je zou ze bijna drachtig kijken....

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:16

Op mijn werk worden dit jaar ook weer merries gedekt, dus ik kom ook weer een beetje mee kletsen hier :)

Voor 1 van de merries is het nu de tweede ronde, de andere twee zijn nu voor de eerste keer geinsemineerd.

Een andere merrie is nu voor de tweede keer een embryo van gespoeld, de eerste zit al netjes in de draagmoeder, de andere horen we over een paar dagen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:33

Goed aangeslagen Nicole? Bij wie hebben ze dat laten doen?

Wij hebben een merrie met een bacterie die nergens op reageert. Geen antibiotica reageert het op. Vandaag voor de 2de keer gespoeld met betadine, morgen nogmaals, op hoop van zegen....
Laatst bijgewerkt door Vulina op 07-05-17 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:39

Goed gelukt ja (de eerste iig, de tweede moeten we nog horen). Was de eerste keer dat ik dit van dichtbij meemaakte. Begeleid en gespoeld in St Oedenrode. De eerste embryo is via Someren ingebracht in de draagmerrie. De tweede is in een 'eigen' merrie gegaan die goed gelijk liep.

Oh jee, dat klinkt vervelend, waar hebben ze mee gespoeld, nu er niet echt iets duidelijks uit de swab kwam?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:52

Haha sorry :+ Autocorrect.. Met betadine. Hopelijk slaat het aan, ik zou nog graag een veulen willen uit deze merrie :j

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:40

oh leuk Nicole dat je er weer bij bent

vulina balen zeg als ze niet reageert op de AB

welkom xLaraaj, leuke combi en een roantje

twinklebel, hier ook al gehad, ei was echt weg en toch stond ze te pissen en drammen naar de hengst drie dagen lang.

oh en meiden vooral genieten, een eerste veulentje blijft toch zo speciaal <3

geslacht maakt me ook niet echt iets uit (buiten de statistieken ;) ), maar ooit zal ik toch moeten gaan verkopen helaas, ik kan ze niet allemaal blijven houden.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:50

Leuk Kimsel je opa als groom!

Twinklebel super! Nu weer afwachten!

Fierté is vandaag nog een keer geinsemineerd, 2e follikel doet niks meer, is ook gekrompen. Dus 1e follikel kon mooi afgespoten worden.
Doordat de DHL een fout heeft gemaakt en t zaad dus gisteren niet heeft geleverd is Bibi vandaag pas geinsemineerd, ze hadden de hengst vandaag nog een keer laten springen en zijn t op gaan halen..Echt zo verschrikkelijk als die bedrijven fouten maken..was weer ff een stress dagje gisteren..Gelukkig was Bibi dr follikel gisteren niet super hard gegroeid en zat ie er vandaag nog..maar wel weer jammer van de extra kosten..van de extra tijd en van de stress..Maar goed gelukkig zit er nu zaad in :P.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 23:11

Wat zijn jullie allemaal actief bezig! Alweer veel in afwachting van de 18 dagen, spannend!

Wij zijn nu ook aan ronde 2 begonnen. Ik heb de afgelopen dagen flink nagedacht en toch besloten om voor een ander hengstje te gaan en ik denk dat dit een verstandige keuze is zo. Ik hoop van harte dat het nu gaat lukken en het mooie is nu dat ze in een kudde met andere merries (en Mr Date) loopt en er geen haast bij is om haar weer op te halen. Ze kan daar rustig een paar weken of nog langer blijven lopen. Aangezien ik volgende week geopereerd word en daarna een tijdje niet kan autorijden valt er een hele last van me af hierdoor. Ik heb ook maar meteen een topic voor haar geopend, alle zinnen zijn erop gezet en als het niet mag lukken, dan hebben we ons best gedaan en houdt het op. [KS-MK] Kleine Suzie is op date; stippels, vlekjes of schimmel?

Hij is wel erggg leuk moet ik zeggen hoor.

Het stomme is dat ik door alle drukte en commotie zijn naam niet heb onthouden. Ik zal er morgen even naar vragen.
Afbeelding

Afbeelding

(mijn kleine Suzie is het witte bipsje, hengstje staat achteraan)
Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:23

Ooooh wat gaan jullie hard.

Ik zal vanaf nu weer proberen bij te benen. :D

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:32

Twinkebel, heel herkenbaar. Ik dacht onlangs bij onze merrie ook dat ze nog mega hengstig was, maar het ei was toch gesprongen. Na 3 dagen was ze weer de chagrijn in de kudde dus het wil wel eens langer aanhouden.

mijnlieverd, wat balen zeg dat je hengstenhouder daar een fout in gemaakt had. Wel erg fijn dat het toch goed gekomen is!

Murosch, wat een leukert zeg!

Hier was Spirit haar ei kwijt, maar twee gesprongen dus op 15 dagen scannen. Ik hoop in elk geval dat eentje pakt. Is al de derde cyclus dit jaar, dus zou nu toch wel moeten anders verder zoeken.
Ginette (onze welsh pony) is drachtig van New Challenge Braveheart voor volgend jaar. Hopen dat op 6 weken de vrucht er ook nog steeds zit.
Artalou hebben we donderdag hengstig gespoten en gaan we vandaag mee scannen. Hopen dat die nu ook opgang komt zodat we die nu ook kunnen gaan insemineren. We hebben besloten een andere hengst te gebruiken omdat bij de veulens de schoudervrijheid toch tegen valt. Dus nu uitgeweken naar Franklin.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:46

Hihi, vannacht gedroomd dat ik 2 x de bevestiging had gekregen dat Falke zwanger was. 1 x van mijn oude klasgenootjes/ huidige collega's en 1 x van de DA zelf :p. Hopen dat dromen uitkomen :Y)

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:55

Kelssz, nee de hengstenhouder heeft geen fout gemaakt, maar DHL, ze hebben niet gedaan wat de hengstenhouder aangegeven had en waar de hengstenhouder dus voor betaald had. Ze had aangegeven saturday delivery, maar de DHL heeft dat niet gedaan, en behandelde t pakket als een gewone levering zodat t dus maandag pas aangeboden zou worden..

Hopelijk heeft t bij Spirit gepakt en hopelijk maar 1 vruchtje :).
Hopelijk is Ginette nog steeds drachtig.
Hopen dat jullie Artalou ook snel kunnen insemineren.

Owh en Welkom Laraaj! Was ik in mijn vorige post vergeten :o.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:06

AM_Horses schreef:
Twinklebel schreef:

Mijn merrie is ook altijd nog een dag of 2 hengstig.

Ja mijn merrie is ook nog 2 dagen erg hengstig geweest en bleek toch gewoon goed drachtig :) Geen reden tot paniek dus.

Amai fout bij DHL, het zal maar net daardoor zijn dat je een cyclus moet overslaan. Ik mag er niet aan denken.
Zo ben ik toch blij dat wij zelf naar de kliniek gereden zijn om het zaad op te halen, maarja dat moet natuurlijk haalbaar zijn.

Welkom Laraaj!

Fijn dat je ook terug komt meekletsen Nicole :)