[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:46

"Gouden ketting" _O-

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:22

Wat is er veel gepraat! :=
Klinkt al als een mooie naam cynthia!

Zoiezo veel mooie namen.

Ik ben ook niet gebonden aan namen maar weet ook nog niks. Eerst zien dat liz gedekt wordt. Al heb ik vandaag even mijn gedachten eruit gemend. Met liz gaan mennen samen met een vriendin en tussendoor lekker uit eten :D

Afbeelding

Afbeelding
Nieuwe velgen :+

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:36

fokfanaat schreef:
Chininella, maar je hebt ze in weides naast elkaar staan? Vind ik niet. Heel verrassend dat ze uitbreken.

Champie (Kharamel) stond altíjd zo naast zijn merries (en veulens), nooit problemen mee gehad. :D
Nou was hij natuurlijk ook wel uitzonderlijk braaf voor een hengst. :j
Maar zowel de merries als de hengst bleven heel netjes achter de draad, ook nooit pogingen tot uitbraak of iets wat er op leek gedaan.

Afbeelding

Ik begin altijd veel te laat met namen. :+
Maar ik wil me niet al helemaal inleven en verheugen voordat er een gezond veulen is... ben altijd teveel aan het stressen over wat er mis kan gaan.
Merrie is nu drachtig gescand op 19 dagen, maar ben pas overtuigd als het er over een tijdje nog steeds zit.

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:42

Wat een knappe brave hengst :j

Namen verzinnen ben ik pas mee begonnen toen ze 6 mnd drachtig was ofzo, en nog begon ik met bijna 11 mnd ineens weer opnieuw, want alles wat ik verzonnen had, stond me al niet meer aan :')
Ik denk dat ik dat dit jaar ook zo zal doen.
Eerst maar eens hengstig worden, gedekt worden, scannen, en dan heel hard duimen :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:28

Afbeelding
Zo stond Bo bij de hengst (Ryon) vorig jaar. Ryon bleef netjes achter de draden hoor. Was meer dat Bo besloot er onderdoor te gaan en richting Ryon te lopen _O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:51

Jeej voor arabs! Geen naam verplichting *\o/*

Onze hengst staat in de stal naast een merrie. Toen ze van het land kwamen stond Pris kathengstig naast hem, wat natuurlijk mooie plaatjes opleverde:
Afbeelding
Vervolgens werd Priska verruild voor jaarling dametje Tara en inmiddels staat de koningin van de kudde naast hem. Hij vind het maar wat gezellig <3

Priska's lichaam is al echt drachtig, ze eet lekker door en wordt eindelijk voller \o/

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 23:00

Leuke foto Woogy <3

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:43

Dankje, Rianne :)

Oooooooooooooooooooowwwwwwwwwww........ Champie! <3

Coole, foto, Woogy!!:D

Hier is de grote dag eindelijk aangebroken, we gaan zo op pad om Dais weg te brengen! *\o/*

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:57

Spannend Cynthia, succes!

Onze merrie moet vandaag ook weer geïnsemineerd.. Had ik niet gedacht. Vrijdag was het ei 5,4 en vandaag net groter en het veranderde van vorm. Dus vanavond weer insemineren en er vanuit gaan dat het dan goed is. Dinsdag weer scannen :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:20

Rianne, jouw nieuwe velgen zijn wel echt super leuk hihi
Woogy, wat een lief plaatje zo!
Cynthia, ik heb geen verstand van zulk bloed maar wat een plaatje van een hengst <3 Je merrie ziet er ook echt goed uit voor haar 19 jaar :)
Vulina, Spannend dat wordt dus duimen!

Vandaag wip ik toch even stiekem langs mijn merrie, heb haar nu al een week niet gezien en begin haar toch wel echt te missen :+ Gelukkig staat ze bij de hengstenhouder een dorp verder dus ik sneek gewoon even langs om een knuffel te geven.

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:30

Ho jullie denken al aan nieuwe namen en ik heb er nog niet een voor mijn 2 merries die nu op 306 dagen zitten :+ .
Gelukkig zal mijn dochter voor het veulen uit haar merrie sportpaard zelf zoeken. Maar blijft er wel nog eentje voor mij over. De naam moet voor merrieveulen steeds met G. De merrie heet madeliefje in het duits en dus ben ik begonnen met plant en bloemennamen vandaar merrieveulen in 2013 klavertje4 in het duits. Ik weet echt niet of ik in die lijn doorga :o? .
Voor hengstveulen moeten we starten met letter D. Haar veulen van 2014 heette Dexter. Ik denk dat ik combi ga maken van naam vader (Dante Weltino) en naam vader vd merrie (Canaster), dus zoiets als Danaster of Dancano.

Ik heb beslissing genomen om toch mijn merrie te laten dekken. Vorige week kreeg ik bericht dat ze haar aan het voorbereiden zijn en dus kan inseminatie gisteren gebeurd zijn :) . Ik heb nog geen nieuws :( . Mijn keuze is bij Bordeaux gebleven als hengst!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:30

Oh alweer heel wat merries bij de hengst... Spannend allemaal!!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:48

Spannend Linda :)
Bordeaux is ook een fijn hengst! Was hij röntgen helemaal goed geweest, dan had ik hem ook zeker overwogen...

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:58

Liz gaat 6 mei erheen. Wat vinden jullie verstandig zal ik nog een ab kuur geven aan liz of gewoon alleen spoelen laten.

Ik ken bordeaux niet. Ik ben daarin ook niet zo thuis. Shetlander hengsten dan weer wel. Voor het nmprs dan natuurlijk :o

Fijn cynthia zit er schot in de zaak :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:02

Ik vroeg het aan mijn veearts, wbt de AB. Hij vind het totaal geen nut hebben. Volgens hem kan een AB kuur niet door de wand van de baarmoeder komen. Alleen de buitenwand wordt aangepakt. Met spoelen werk je van binnen naar buiten, en pak je alle bacteriën aan.
Nu hebben we hier al een hele discussie daarover gehad, ik heb er zelf geen ervaring mee. (heb een enkele keer laten spoelen en daarna vlot drachtig) Maar dit was wat mijn veearts vertelde.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:07

Oke dankjewel. Zoiets zei mijn dierenarts ook. Dat er dan alsnog vuiligheid achter kon blijven in de baarmoeder. Vandaar ook dat ik haar al heb laten spoelen :)

Bah heb heel lang een drachtigheid gevolgd van een shetmerrie, veulen dood gegaan tijdens of net iets voor de bevalling :( Wordt daar spontaan verdrietig van. Begon ook nog te twijfelen of ik liz laat dekken

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:21

Ik ben volgens mij helemaal super vroeg met namen hahaha ben nu al over van alles aan het nadenken terwijl ik voor de tweede keer op de 18 dagen scan moeten wachten :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:51

Ik meld mij hier ook al :D

Luna gaat in Juni/juli naar Yuma!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:55

Cynthia ik heb gister sponte nog gezien op de show. Benieuwd naar je combi

Ik lees nog niet heel actief bij. Hier al een veulentje, niet de beste start, merrie en veulen beide niet lekker geweest maar nu weer op de rit. Andere merrie wacht ik nog op.

Ik dek dit jaar weer in juni denk ik en liefst allebei hetzelfde moment.

Afbeelding
Dit is mn hengst voor de 2016 veulens

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:55

Ik meld mij ook mijn merrie milkyway gaat ook naar de hengst dit jaar. Volgend weekend wat bezichtigingen staan met 1 favoriet, en dan ga ik de keus bekend maken naar wie milk begin juni heen gaat.
Ook al staat dat voor mijn moeder al vast, naar wie milk moet haha :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:32

Cynthia, goede reis en succes, hopelijk in 1x drachtig!

Zoals ik al vaker gezegd heb, mijn merries worden altijd standaard behandeld met AB tegen bacteriën in de baarmoeder. In Nederland wordt dit amper gedaan, in Duitsland heel veel. Na deze behandeling waren mijn merries steeds de eerste keer drachtig, terwijl mijn merrie daarvoor een heel jaar niet drachtig wilde worden.
Spoelen houd ik persoonlijk niet van, liever zo min mogelijk gerommel in mijn merries.

Maar als je al gespoeld hebt, zou ik niet daarnaast ook nog AB geven, dat is een beetje dubbelop.

Ik ben gisteren bij een enorm leuke, jonge hengst op bezoek geweest, misschien dat het voor volgend jaar wel een mooie match is voor Mausi. Maar ik maak mijn beslissingen nooit heel vroeg, eerst maar eens zien of ik in de loop van het jaar geen beter passende hengsten meer tegen kom.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:56

Vulina schreef:
Spannend Linda :)

Bij mij nog niet hoor, duurt nog ff ;)
Ik bedoelde meer dat in het topic alweer zo veel merries bij de hengst staan :o :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:47

Zo, Daisje is veilig afgeleverd bij Sublime. Maar madame had meer oog voor het gras dan voor de knappe man :D

De eerste twee keer vond ik het lang zo moeilijk niet als nu om haar daar achter te laten. Ik weet dat ze in goede handen is, maar sinds Ti er niet meer is, ben ik zo bang om ook één van mijn andere paarden te verliezen. Zo bang dat ze er ineens niet meer zijn.. Maar er is niets aan de hand, dit is leuk! :D

Hoe is het insemineren gegaan, Vulina?

Venthe, dankjewel :) Niemand gelooft dat Dais al bijna 20 is (totdat je haar voorpluk weg haalt, dan is ze toch best grijs :D ).
Dais is overigens een doodgewone Haflinger (van Star) en Sublime is een Welsh Cob. Dus het veulen wordt een Part Bred Welsh.

Gblover, dat verhaal van jouw merries naam en je veulen van 2013 ken ik nog wel :D Daisy is natuurlijk Madeliefje in het engels en ik heb bij Fiore ook bewust voor een bloemennaam gekozen (en TiSento bleek achteraf ook een plant te zijn :D )

iEmmaaa schreef:
Ik ben volgens mij helemaal super vroeg met namen hahaha ben nu al over van alles aan het nadenken terwijl ik voor de tweede keer op de 18 dagen scan moeten wachten :')

Je bent lekker niet de vroegste!! :P

Cemlys, ik had ook zo'n vermoeden dat je er gisteren ook zou zijn :j
Als ik Fiore niet naar de wei had moeten brengen, was ik ook komen kijken. Sublime heeft het weer goed gedaan gisteren, daar had ik wel bij willen zijn (voor de 3e keer Premium Stallion).

Wat een lekker bekkie heeft dat hengstje <3 Hoe heet hij?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:14

Love is in the air! :+:
Afbeelding

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 00:13

Zo zo er is veel gekletst :D

Hier was het heel erg druk en er komt misschien een nieuwtje *\o/*
Als het zeker is laat ik het hier gauw weten.

Ik zit er ook aan te denken van wel of niet ab.
Ik denk maar eens met de va overleggen.

Vandaag tot 5 over half 12 s' avonds op stal geweest, oeps, tja dat krijg je met zulke lieve paardjes.

Kwa namen ons veulen hebben we good hope reaven genoemd, roepnaam reaven.