O, ik wist niet dat hij niet goedgekeurd was. Ik ga even spieken hoe deze knapperd eruit ziet
Lindor92
Geplaatst: 30-05-12 18:35
Cynthia82 schreef:
O, ik wist niet dat hij niet goedgekeurd was. Ik ga even spieken hoe deze knapperd eruit ziet
Die hengst zoude ook naar de keuring gaan in het jaar dat Amaretto geboren werd, maar de hengst kreeg een spastisch been, nu is het voor mij hopen dat het niet erfelijk is..
Cynthia82
Geplaatst: 30-05-12 18:48
Nou, inderdaad, ja! Ga je de volgende baby ook houden?
Pizza is op, ga nu Lotti opzoeken
edit: Wat een knapperd!!
Lindor92
Geplaatst: 30-05-12 18:54
Cynthia82 schreef:
Nou, inderdaad, ja! Ga je de volgende baby ook houden?
Pizza is op, ga nu Lotti opzoeken
ja die wil ik gaan houden en dan wil ik Wessa eigenlijk gaan verkopen
Cynthia82
Geplaatst: 30-05-12 19:04
En dan een bont tweespan beginnen?
Ik kan ze ook niet alle drie houden, maar Dais blijft sowieso. Dus of TiSento, of het volgende veulen wordt verkocht. Ligt aan het gevoel wat ik volgend jaar heb bij het veulen. Ik wil dolgraag een valkmerrie, maar als ik die krijg, en de klik met Ti is sterker, dan gaat merrietje alsnog weg.
blijft bij mij ook nog afwachten hoor...als er weer een hengt geboren word zal ik ook 1 van de veulens wegdoen. want ik wil zowieso 1 merrie houden om in de toekomst nog verder mee te kunnen fokken.
Cynthia82
Geplaatst: 30-05-12 19:19
Ik ook, daarom wil ik graag weer een merrie, omdat Dais wat ouder begint te worden. Maar Ti is zo'n schat! Daar kan een ander veulen niet makkelijk aan tippen.. We zien het volgend jaar wel, toch?
Lindor92
Geplaatst: 30-05-12 19:23
Cynthia82 schreef:
Ik ook, daarom wil ik graag weer een merrie, omdat Dais wat ouder begint te worden. Maar Ti is zo'n schat! Daar kan een ander veulen niet makkelijk aan tippen.. We zien het volgend jaar wel, toch?
DL, misschien is het voor jou wat minder moeilijk, omdat jullie sowieso veel pony's kopen en verkopen. Ik heb Dais en Ti echt als mijn kinderen. Maar ja, ik kies ervoor om toch nog een keer voor die valkmerrie te gaan, dus de consequenties zijn dan ook voor mij
Cynthia, voor mij is de verkoop van de kleintjes makkelijker.. Maar fab is voor mij ook echt alles.. Die gaat ook nooit weg.. Wat ik met dat beestje heb meegemaakt hebben vele niet meegemaakt,wens ik ze ook echt niet en dat is gewoon een enorm sterke band.. Ik heb vorig jaar Gerano verkocht(ken je miss nog wel) omdat ik gewoon zelf meer een merrie mens ben, hij stond gewoon te koop voor een echt hoog bedrag met het idee als er echt iemand komt die hem een goed tehuis kan geven anders niet.. En er kwam ook maar één iemand die het bedrag niet had, maar er wel veel voorover had en daar heeft hij het echt super.. Hij is nu al 1.41 groot met zijn 1 jaar(papa is 1.43 en mama 1.63).
Tjinta
Geplaatst: 30-05-12 21:44
Hihi Cynth nee misschien de palominobeeb niet. Maar zeker weten doe ik dat ook nog niet. Net als bij jou hangt dat van mijn gevoel af.
DL kan ik me voorstellen zo. Ik probeer me er ook op in te stellen. Dan gaat het beter toch?
Maar joh het genieten van de veulenperiode vind ik al zo gaaf... daarna mag iemand anders van ze genieten. is toch ook een hele goede zaak?!!!!
DL, ik weet wat je hebt meegemaakt met Fab. Ik heb met Dais hele andere dingen meegemaakt vanaf mijn 12e (scheiding van mijn ouders en hele moeilijke jaren daarna (tot nu toe) en Dais was er altijd. Zo'n paard kan inderdaad nooit weg. Gerano ken ik inderdaad nog wel. Super dat je zo'n goed thuis voor hem hebt gevonden. Ik keur verkopen ook niet af hoor, heb ik met mijn twee vorige veulens ook gedaan en Ti of het volgende veulen gaat ook.
Tjinta, precies! Dais is pas 27 dagen drachtig, maar ik kan nu al gefascineerd naar haar buik staren om wat daar allemaal in gebeurt en dat hou ik prima 355 dagen vol
Pff als je denkt hoelang het allemaal nog moet he haha.. En dan te weten dat ik hier nog niets drachtig heb.. Wel ehm ff denken 6 hengstig maargoed we hebben gelukkig nog eventjes om te dekken..
Er zijn er weer 2 bij die echt lang hengstig zijn, maar ik heb zo'n idee dat dat komt omdat die dan nog niet zolang bij ons staan en spontaan hengstig worden doordat de hengst er is ofzo.. Ik he besloten gewoon ergens in juli te scannen en dan zien we wel..En goed in de gaten houden wat hengstig word en wat niet...
Hier is het veulen dat er hopelijk in 2013 komt in principe ook voor de verkoop. Als je je daar van te voren op instelt is het toch anders.
Casa gaat hier ook nooit meer weg, en heb altijd gezegd dat ik haar eerste veulen wilde houden. Nou was haar eerste veulen Cashmere, en heb ik die in 2008 in moeten laten slapen, dus nu is Cascade het veulen dat hier blijft.
lisch
Geplaatst: 31-05-12 09:43
whhieeeuuuwwww!!!! olivia is gescand voor 31-3-2012 verwachten wij een veulen van cadans m!
cadans m afstammeling Sir Donnerhall x Pion x Elcaro x Ferro olivia
ik vind het ook makkelijker als je je er voorop instelt,dat het veulen verkocht moet. Ik heb er bij Folie geen moeite mee,en we hebben voorgaande jaren eigenlijk altijd al de veulens verkocht. Pretty Woman is mijn warmbloed en die heb ik al 18 jaar,de gaat ook nooit weg,ze staat hier al 7 jaar van haar pensioen te genieten,ik kan er verder niet mee rijden maar dat deert niet. Ik heb haar gekregen toen ik 12 was van mn moeder,die intussen al 13 jaar overleden is. Epos was haar eerste zoon en heb ik 7 jaar gehouden,dat heeft me ook jaren twijfelen en veel traantjes gekost om hem te verkopen,maar hij was gezond en kon prima bereden worden en dat kon ik niet met mn kleine zoontje en weinig opvangmogelijkheden helaas. Dan zijn de mini's makkelijker,kan hij gewoon mee.
Lish gefeliciteerd,'t lijkt mij een prima combi!
Fijn dat Wessa weer thuis is!
Poesnoes hopelijk is het eitje weg vrijdag!
DL 6 merries hengstig ineens? Oh dan zou ik even niet meer weten wie te nemen
Vera is ook nog steeds hengstig maar het lijkt wel op zijn einde te lopen,gisteren heb ik haar niet laten dekken,vanavond nog eens een poging doen,maar het zou kunnen dat ze al niet meer wilt. Lisa wordt nog steeds niet hengstig,zo raar. Ach,als ze niet wilt,dan wilt ze niet,komt ooit wel..