Het gaat vandaag een stuk beter, na de 2e baarmoederspoeling. Ze heeft heel veel snot dus ik denk dat die infectie nu ook loskomt en verbeterd. De koorts is minder (38,2 tegenover 39,6 gisteravond) en ze is veel kwieker en eet ook weer lekker.
Veulen drinkt goed hoewel ik het idee had dat er gisteren minder melk was, ze bleef om de paar minuten drinken. Colette was ook wat kortaf tegen Lola maar vandaag is alles weer goed. Zo'n opluchting (hoewel we er nog niet zijn natuurlijk). Vanavond weer temperaturen en spuiten.
Het is een heel gedoe 's ochtends hoor. Eerst krijgt het veulen antibiotica pasta om te voorkomen dat de luchtweginfectie overslaat op haar. Dan Colette temperaturen, Equipulmin (voor de luchtwegen) in haar mond spuiten, baarmoeder samentrekkende vloeistof in de nek spuiten en dan de antibiotica. Neus en ogen even schoonvegen met een vochtige doek en dan hup het spul naar buiten en de stallen schoonmaken.
Ik geloof het graag dat je er een hoop werk aan hebt op die manier.. Maar jij kan straks als ze weer beter is ook weer genieten van een vrolijk stel ezels
aaah gelukkig gaat het weer wat beter met colette... mijn paard heeft vandaag voor het eerst ezels gezien.... was wel heel spannend hoor... ik kwam ze tegen met buitenrijden.... ik heb me kapot gelachen... volgens mij heeft hij nog nooit zo stom ergens naar staan kijken
Jaaaa, terug van vakantie en jawel, daar is ze!!! Wat een prachtig veulenmeisje zeg!!! En Lola past echt bij d'r. Van harte gefeliciteerd!!! En fijn dat het met Colette ook weer de goede kant op gaat
Ja met Colette gaat het gelukkig goed (geen koorts meer) maar nu is het minder met Lola. Vandaag voor de 4e keer deze week de DA gehad. Doordat Colette zo'n koorts heeft gehad is de melkproductie te weinig geworden. Beide dames weer van alles gespoten gekregen en even een paar uurtjes aankijken en anders flesvoeding erbij.
Kunnen we ook nog een keertje gewoon van ons mooie spul genieten of blijft dit zo doorgaan met alle zorgen... Niet leuk!
Goh das echt kei balen zeg! Hopelijk gaat de melkgift van Colette straks weer omhoog en kan Lola weer genoeg drinken, dan heb jij ook rust en kun je echt van die 2 gaan genieten. (kan t miss aan de medicijnen liggen dat Colette minder melk geeft? Sommige medicijnen hebben namelijk een remmende werking op de melkgift, miss dat je de DA even kunt navragen? Veel sterkte iig! Hopelijk is alles zo snel mogelijk weer normaal).