Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Vanes_

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 00:26

het is er!!!een bay merrie!!!!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 00:29

Hee gefeliciteerd details Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 00:54

Jessiejanes: welgefeliciteerd! wat is het geworden?

haha iedereen helemaal in de ban van het waken. echt vreselijk he?

Esmee, is het nog vol te houden in die schuur? in ieder geval heb je het weer en de temperatuur mee. moet je eens indenken dat het half februari was geweest!

Lowara was daarnet ontzettend knuffelig, ze wilde eigenlijk niet dat ik wegging. zelfs haar hooi liet ze ervoor liggen. denk dat het haar allemaal even teveel van het goede wordt. morgen op 2 leerlingen na geen bezoek.
mamma en baby even lekker rustig in de wei, en Lowara morgen voor het eerst sinds de geboorte een uitgebreide poetsbeurt en toilleteer sessie. daar ontspant ze altijd lekker van.

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 01:05

GEFELI JESSIEJANES!!!

Wat een mooie tijd zeg.....

Vertel vertel.....

Wat voor kleur is ze? Hoe ging de bevalling? Heb je foto's???

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 01:23

baby slaapt ,ik zal de eerste foto's even uploaden..........

Komen ze !!!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is dus een lichtbruin/bay merrietje met twee witte achtervoetjes ,bijna een kopie van mamma!
Laatst bijgewerkt door _Vanes_ op 04-05-05 01:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 01:29

Toutiemeis schreef:
Esme_27 schreef:
Mijn merrie ziet er PRECIES hetzelfde uit op dit moment!
Kijken wie er eerder is Haha!

Ik denk dat jouw merrie het gaat winnen.... Haha!

Toutie geeft nog steeds geen pareltjes/kegeltjes en ik weet niet eens haar dekdatum..... Verdrietig

Maar die van mij kegelt ook niet hoor Haha! Dat doet ze nooit voor de bevalling. Dus dat zegt niks!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 01:30

lowara schreef:
Esmee, is het nog vol te houden in die schuur? in ieder geval heb je het weer en de temperatuur mee. moet je eens indenken dat het half februari was geweest!

Ja dat is waar. Maar het is alsnog wel koud! En eenzaam..

Gisteren lag ik naar het beeldscherm te staren met de slaapzak helemaal tot aan mijn neus getrokken toen er opeens recht voor mijn gezicht over de slaapzak heen een spin kwam aangelopen. Op mijn gezicht af!

AAAAAAAAHHHHHHHHHHH

Ik ontplofte zo wat! En dat paard... die doet niks, staat daar maar een beetje te staan.. Huilen

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 01:39

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:36

Effe gauw update ( ben nu op mijn werk dus effe snel)

Nog geen veranderingen. Bren is het helemaal zat en ligt heel veel. Soms gaat ze dan kreuen zodat we denken dat het eraan zit te komen. Maar 20 minuten later staat ze weer op en gaat weer eten.

Ik verwacht echt binnenkort nog niks! En volgende week ben ik vrij. Maar dat heeft weinig nut als veulen er niet is. En dan gaat mijn collega 3 wken weg en kan ik geen vrij krijgen. Wat ik dus erg jammer vind. Dus iedereen graag duimen dat veulen toch binnenkort gaat komen.

Voor iedereen: Succes!!!!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:16

jessiejanes gefeliciteerd!!!! Heel veel geluk met je meiden!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:21

Jessiejanes: GEFELICITEERd mooi veulen!
Sjen: zo die 1ste foto als ze zo plat ligt lijkt net of hij er dan echt uit gaat komen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:35

Jessiejanes: PROFICIAT!! Wat een plaatje! Idd precies mams!

Sjen: Lee heeft dat ook veel gedaan toen ze van Shane moest bevallen. Liggen, steunen en kreunen, naar haar buik kijken, stampen ... GEK werden we ervan! We hebben toen 5 weken op stal geslapen ... en als we dan ein-de-lijk een keer naar huis gingen om fatsoenlijk te slapen, dan werden we van stal gebeld "dat ze het nu toch echt ging doen". Als we dan aankwamen, hing er gewoon een vrolijk wit hoofd over de deur. "Hallo? Jullie kwamen mij nog wat wortels brengen? Wat aaaardig!!". Whaaaa ... zenuwslopend! Sterkte ermee dus!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:40

@ Jessiejanes: GEFELICITEERD!!! Wat een geweldige foto's, ga zo snel in je topic kijken! Haha!
@ Sjen: arme Sienna... Ach gut Ze heeft het zwaar Ach gut ...
@ Toutiemeis: wat verschrikkelijk lastig dat je geen datum weet...
@ Gitta: als Fanja op het land staat zakt de uier ook nog steeds terug, we halen haar 's nachts nog wel binnen. Gevolg is: Koe

Heeft iemand anders nog een verrassing in petto vanmorgen? Haha!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:48

Van harte JessieJanes!!! Zeker een kopie van mama, alleen haar hoofdje al! Ga nu in je topic kijken!

Succes alle aanstormende mamma's en pappa's!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:02

Wat een droppije zeg, dat koppiej, geweldig!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:10

Gefeliciteerd jessiejanes!! Zo moeder, zo dochter! Heel mooi veulen!

Quincylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:11

@ Jessiejanes: Ach wat een mooi veulen....lief koppie

Die van mij staat er nog steeds rustig bij...alleen loopt de uier nu een klein beetje vol..maar nog niet zoals het zou horen ...*helaas* Verdrietig

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:31

Hallo hier weer niets gebeurd. Wel heeft ze weer plat gelegen en liggen steunen. Gisteravond kon de staart ineens heel makkelijk omhoog. Vandaag nog steeds, verder is de uier nog steeds heel mooi.

@ Toutiemeis: ik denk toch dat jouw merrie al wel rond de 320 zit, minimaal.
@ Jessiejanes: wat een prachtige merrie, I'm in love!!!! Als het veulentje ook zo wordt, wow!
@ Hannelore: dus Bren ligt ook zo te kreunen? Ik dacht al dat Siena 'raar' was. Maar meer drachtige merries doen dit dus?
@ Mac: erg herkenbaar! Wij slapen er ook al meer dan een maand. En als we aankomen staat ze idd zo als een muts te kijken...

Ik wilde wel even de da bellen over dat kreunen. Ik lees nu wel dat meer merries het doen, maar m'n vader had het idee dat het misschien niet goed op gang komt? Zou dat kunnen of is dit gewoon normaal?

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:44

jessiejanes: gefeliciteerd echt een knapperdje!!!
Sjen: vorig jaar hadden we ook een merrie die veel plat ging liggen en kreunen,elke keer dachten we dat ze begonnen was, alleen ging ik er vorige week voor misty uit en lag deze merrie ook plat en te kreunen nu niet drachtig?? die kreunt dus blijkbaar altijd??
Bij Pistache begint het toch te vorderen, haar uiers beginnen toch echt helemaal strak te staan, haar staart kan plat op haar rug en haar vulva is dik en lang en strakker als gisteren, toen was het dik en gerimpeld?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:19

Hier nog niets... Ik heb van 22.00 tot 3.30 aan de box gestaan, lekker staan kijken. Wat kan die merrie snurken zeg! Ik wilde om 11 uur naar huis gaan, maar ze ging even liggen, en ik wilde even kijken Haha! Ze heeft tot half 2 op 1 kant gelegen, helemaal plat, dan weer iets rechtop, kijken naar de buik, weer helemaal plat met gestrekte benen, en zo ging het door... Hard kreunen, half wakker, half in slaap, snurkend... Daarna ging de andere merrie liggen, die kreunt net zo veel, en die hinnekt in haar slaap Clown Nou ja, we weten het nachtritme van deze dracht iig. Als Shanaya niet na haar ruim 2 uur liggen op haar zij slappe uiers had gehad, dan waren we voor de zekerheid wel gebleven gezien de drupjes aan 1 speen toen we er kwamen, maar ik verwachtte nog niets, daar is ze qua uiers nog niet helemaal klaar voor...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:24

Hier ook nog niets, alleen een slaperige Ciska Tong uitsteken.
Roos lag vanacht wel weer een keer helemaal plat te puffen en te steunen. Bij iedere andere merrie zou ik me er zorgen om maken, bij Roos inmiddels niet meer Tong uitsteken.

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:29

@Jessiejanes GEFELICITEERD met je VEULEN!!!

wij wachten nog gewoon hoor Lachen

@ ShamalArabs wacht jij bij de stal? dan gaat de merrie toch juist niet bevallen ?? of heb ik dat verkeerd;)
want een merrie hoort toch in alle rust te bevallen? wij houden haar in de gaten met een cam.
maar ik kan het fout hebben hoor!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:31

Jessiejanes: Gefeliciteerd... wat een wolk van een meisje, precies haar moeder. Ik ben jaloers!!!

Hier dus ook niets, ben tot half 3 gebleven, maar mevrouw was veel te relaxed. Ik zou wel willen dat ze me echt een duidelijk teken ging geven.... dat is veel makkelijker....
Maar ja, een bevrijdingsveulentje is altijd welkom Haha! Dus vannacht......

Iedereen houdt hier op stal Myrdal goed in de gaten, zodra ze gaat liggen houdt iedereen de adem in..... Haha! Er niet aan denkend dat eerst het vruchtwater moet komen Clown
Nee hoor, ik denk dat ze het 's nachts doet.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:32

Jessiejanes: Gefeliciteerd!!!!!!!!!!

(was ik net vergeten)

Sjen: Nee hoor je merrie doet niet raar. Die van mij doet niet anders dan kreunen en steunen. Wels neu gezicht vind ikdat altijd.
Morgen is het zover Haha! (hopelijk)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:51

imposant schreef:
@ ShamalArabs wacht jij bij de stal? dan gaat de merrie toch juist niet bevallen ?? of heb ik dat verkeerd;)
want een merrie hoort toch in alle rust te bevallen? wij houden haar in de gaten met een cam.
maar ik kan het fout hebben hoor!

Wij hebben geen cam hier, we wonen er zelf een half uur vandaan, en ze hebben geen kabel hier, dus ik kan ook geen ip-cam aansluiten. Wij zijn gedoemd tot ouderwets kijken bij de box om de zoveel tijd... We zitten aan een tafeltje tegenover de boxen, en als we heel stil zijn en niet te veel rare bewegingen maken dan gaan ze een kwartier na onze aankomst weer hun eigen weg. Dan merken ze alleen nog dat we er zijn als we een lachstuip krijgen of als we buiten een sigaretje gaan roken en we niet gebukt, of niet gebukt genoeg, langs de boxen sluipen Haha! Shanaya is heel makkelijk, als die eenmaal ligt dan kan ik er zowat bij gaan liggen, die maalt er niet om... Vorig jaar besloot ze 's morgens met de 10-dagen draai mee te persen, toen dacht ze dat het veulen op dat moment kwam, Toen stonden we door het tralies heen haar aan te moedigen (achteraf bleek het pas de 10-dagen draai te zijn, door het persen kwam de boel op gang en werd die nacht het veulen toch geboren, ze ging in een paar uur van theezakjes naar overvolle uiers met biest). Ik heb gewoon een supermerrie daarvoor! Alleen als ze eenmaal weer staat, dan moet je even gaan zitten en stil zijn, anders wil ze steeds knufjes en kriebeltjes Clown

*edit* we hebben alleen moeite met njadien, die om lekkers staat te bedelen als we even superzachtjes een broodje proberen weg te werken.... Ze ruikt het gewoon, al ligt ze nog zo diep te slapen...