[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 10:34

HH, ook hier heel veel sterkte gewenst :knuffel:

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 10:34

Happy hippie wat een verdriet, heel veel sterkte gewenst met het verlies van Knoxx, hopelijk kan Jade als pleegmoeder.

Iersas wat schrikken van je ruin, sterkte!

Quir gefeliciteerd met je mooie hengstveulen! Dat is er eentje met een kop erop zo te zien, prachtig!

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 10:49

Heel veel sterkte happy! Heel verdrietig dat hij het ondanks het knokken niet heeft mogen halen.

Jij ook sterkte iersas

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 10:49

HH nogmaals heel veel sterkte

Bo was vannacht best onrustig en had voor de zekerheid toch maar mijn mobiel mee naar bed genomen zodat ik vannacht tot wat kon kijken.
Staart schuren, liggen, staan, buik kijken. Kon niet helemaal dr ei kwijt.

Uier vanmorgen wel wat voller, al mag die nog veel voller

Afbeelding
Afbeelding

Vorm van dr buik vond ik wel wat verandert
Afbeelding

Van voren af bijna geen buik meer te zien
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 07-04-23 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 11:09

WatchNow schreef:
Gefeliciteerd met alle nieuwe veulentjes! <3

Happyhippie, mijn duimen blijven draaien voor knappe Knoxx!

Ik dacht echt dat een veulenprik overal standaard gedaan werd :+
Nooit over nagedacht, bij ons komt de dierenarts altijd langs bij een pasgeboren veulen voor veulenprik, navel en nageboorte te controleren.

krijg de indruk dat dit enkel nog voor België geldt en niet voor Nederland.
Hier ook standaard de dierenarts erbij voor controle van merrie, veulen en nageboorte.

Nadia2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 11:17

HH Ooh meen je heel veel sterkte, hoe is je merrie er onder?

Nieky1993 Nadia houdt me gewoon in spanning, haar spenen zijn puntig nu.

Afbeelding

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 11:18

Gefeliciteerd quir! <3

Iersas, wat heftig. Wat een nare manier om afscheid te moeten nemen. Heel veel sterkte.

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 11:21

Hoi allemaal,

Ik kom me weer melden. :wave: Ik heb me voorgesteld in het begin en daarna altijd mee gelezen. Mijn merrie is inmiddels 304 dagen drachtig en tot nu toe ging het gelukkig allemaal goed en zonder complicaties. _/-\o_ Daar ben ik heel erg dankbaar voor.
Ze begint het wel zat te worden. Ze heeft last van vocht onder buik, en ook haar achterbenen zijn opgelopen :=
Haar uier begint nu langzaam op gang te komen dus we gaan de goede kant op.
Afbeelding
Deze foto is niet helemaal recent. Hier was ze 285 dagen drachtig. Het is een Hessel 480 ster merrie en drachtig van Tjebbe 500.

Vanaf nu wil ik activer mee doen in dit topic.

Iedereen in dit topic gefeliciteerd met de geboren veulens. <3

En iedereen die een kleine is verloren heel veel sterkte.Y;(

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 11:23

HH heel veel sterkte, wat ontzettend jammer dat hij het niet heeft gered |(

iersas, wat ook naar zeg, dat je oudje op zijn oude dag zo'n raar gedrag gaat vertonen door ziekte, een naar afscheid en heel veel sterkte :(

ook nog goed nieuws gelukkig Quir gefeliciteerd met je veulentje :D

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 11:38

Iersas, veel sterkte. Altijd vervelend om een paardje te moeten afgeven maar 30 is wel een hele mooie leeftijd.

Happie, wat ontzettend triest! Had zo gehoopt dat hij het zou halen gezien zijn stijgende waardes. Jullie hebben er in ieder geval echt alles aan gedaan. Hoe gaat het met Jade?

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:25

HH, wat vreselijk. Heb zo meegeleefd dat ik gewoon wel kan janken.
Heel veel sterkte voor jullie en de merrie. Arme meid...

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:09

Heel veel sterkte happy hippie

WatchNow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:21

Gefeliciteerd Quir!

Iersas, heel heftig, veel sterkte!

Happy_hippie, zo jammer :( jullie hebben er echt alles voor gedaan.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:27

Happy_Hippie wat vreselijk heel veel sterkte! Aan jullie heeft het in ieder geval niet gelegen je hebt gedaan wat je kon (zelfs meer dan dat)!

Iersas, wow dat is wel heel heftig vooral om op die manier afscheid van hem te moeten nemen in plaats van met een dikke knuffel en een goede herinnering. Sterkte

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:30

Sterkte happy

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 15:52

kabayo: nee ik was niet alleen, 1 begeleide het veulen door een arm achterlangs te houden en 1 de merrie. Alleen snapte het veulen er niets van en ging alleen maar achteruit. Morgen proberen we het opnieuw

De dierenarts is weer geweest voor Picture, placenta was niet verandert van dikte, zucht is wel weg. We starten nu met AB 2x dgs, regumate blijft gelijk en ontstekingsremmer naar 1x dgs. Ze gaf Picture 90% kans dat ze de dracht succesvol volbrengt. Dat geeft mij weer wat meer hoop. Natuurlijk 10% kans dat het niet goed gaat....

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 16:09

Hoe het precies met Jade gaat weten we nog niet we gaan zo bellen (zodra mijn moeder terug is).
Wat ik weet is dat Knoxx bij jade in der box ligt nu zodat ze hem kan "begraven" / afscheid kan nemen van hem, ze noemde dit het rauwprocess. Vandaar dat we haar pas morgen op mogen halen.

Edit:
Net gebeld, ze hebben Knoxx net weggehaald want Jade had hem begraven (zoals het hoort).
We twijfelen mede omdat ze nu al zo ver in het verwerkingsproces zit of het wel slim is om een veulen te gaan koppelen. -O-

Ze was wat nerveus maar is nu weer redelijk rustig.
We zijn nu alles aan het regelen om haar morgen op te kunnen halen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 16:48

Ik heb vorig jaar 2 merries aangeboden als pleegmerrie. De eerste uiteindelijk niet gekoppeld. Het enige veulen dat beschikbaar was, wou dat de merrie naar hen kwam en dat zag ik niet zitten. Ze had net veel meegemaakt. Om dan te verhuizen en een veulen te koppelen in een nieuwe omgeving na een hele reis en nieuwe mensen wat al veel stress geeft leek mij ook kleinere slagingskans geven. Uiteindelijk terug inde kudde deed haar goed.

De andere merrie had haar veulen net gespeend toen de vraag van mijn DA kwam of ik een merrie had voor een veulen wiens moeder net overleden was. Desi heeft dat veulen geaccepteerd. Maar ze heeft maanden bij de DA gestaan omdat het een zwak veulen was. Eerst een paar dagen hier, maar ik zag dat het veulen het niet goed deed. Eerlijk gezegd vond ik die stress en verantwoordelijkheid over een ander zijn veulentje best stressvol. Maar dat was dus vooral omdat het veulen zwak was.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 17:20

Last minute kom ik hier mee praten.

Betreft een merrie van een stalgenoot. Uitgerekende datum 10 april.

We zijn allemaal samen aan de waak.
De eerste aan de beurt is Eira Rapunzel, stamboek tinker merrie. Drachtig van Tinkerhengst Moonlight. Dit wordt haar 1e veulen.

Afbeelding
Afbeelding

Uier woensdag avond:
Afbeelding

Uier donderdag avond:
Afbeelding

Uier vrijdag morgen:
Afbeelding

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 17:42

Welkom balou_k , wat een prachtig getekende merrie. Uier is al veelbelovend!

Knolselder ik deel je mening wbt stress over andermans veulen. Ik zou het niet weer doen als bij mij die situatie zich voordoet

HappyHippie hopelijk gaat het goed met je merrie :knuffel:
Persoonlijk zou ik niet beginnen aan een pleegveulen. Mijn merrie had haar veulen verloren aan waterhoofd op 9 maanden dracht. Daarna aangeboden als pleegmerrue. Helaas werd mijn merrie ziek en uiteindelijk overleden na 2 dagen. (Dus pleegveulen was weer alleen, na het verlies van moeder en pleegmerrie 1 ). Maar wat een stress heb je dan van een veulen die niet van jou is. Je moet er rekening mee houden dat de eigenaar van het veulen ook wensen heeft. Wellicht wil die dingen anders doen en zien dan wat jij wil. Wat doe je als het veulen van hun gewond raakt of zelfs komt te overlijden? Wil je die verantwoordelijkheid nemen, zeker na deze zeer heftige ervaring? Ik zou jezelf en de merrie lekker rustig gunnen en herstellen van deze vreselijke nare ervaring... :knuffel:

Jennyk lekker eigenwijs veulen zo te horen :P Klinkt fijn wbt picture! Hopen op een positieve dracht en bevalling

Welkom mdh. Heb je ook een foto van de merrie van een andere hoek? :P Ze ziet er erg sportief uit!

Nadia lijkt alsof het snel komt... maar ja. Wanneer :D

Kiki ze maakt het spannend :j Buik lijkt idd anders!

Uier loopt veel minder terug dan gisteren :j Nu dag 303
Afbeelding

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 18:44

Happy hippie heel veel sterkte Y;(

Nadia2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 18:52

kabayo ja ik zei al heb nu lang weekend zul je zien bevalt ze straks halverwege de werkweek :P

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 19:05

Ik twijfel tussen 7 en 8. :+

Vannacht wel op stal slapen of durven we het nog een nachtje af te wachten?

Afbeelding

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 19:30

Kabayo Zilver heeft idd nog energie zat :D Ben benieuwd wat voor een knap kind ze nu krijgt. Wel handig dat ze ze tot nu toe altijd vrij vroeg afbakt zeg maar haha.

Kiki1976 de buik lijkt idd Veranderd. Handig he zo een camera systeem. Vind het een hele geruststelling. Tot wanneer moest je de medicatie nog doorgeven ?

Nadia2008 Mooie volle spenen,
Kan niet meer lang duren zou je zeggen :D

Mdh Welkom terug :D op de foto valt de buik nog mee maar lees idd dat dat geen recente foto is.

JennyK Dat is opzich goed nieuws. 90% is best veel idd. Dus duimen dat je bij die 90% hoort gewoon.

Happy_hippie persoonlijk zou ik ook niet aan een pleegveulen beginnen. Wat de rest hier al zegt de verantwoordelijkheid over andermans veulen is een heel ding.

Balou_K Welkom en leuk nog een Tinker. Mooie combi <3 en lijkt ook al meteen wat spannend haha. Dan is het 7.5 zeg ik als het tss 7 en 8 ligt haha. Hoe is ze voor de rest kwa gedrag en banden?

Hier is Amber al een beetje aan het bijdraaien. Ik mocht vandaag iniedergeval een beetje mest weghalen. Tot Blossom wel heel nieuwsgierig werd en mij achtervolgde, toen moest ik terug de stal uit :+ Amber zelf kan ik nog niet vastpakken. En we moeten ong door 40 meter stalgang dus ik kan haar niet los laten lopen tot buiten. Ik gok dat ze tegen zondag wel ong bijgedraaid is en ik dr dan kan pakken. Het is wel echt een ontzettend leuk veulen. Komt geregeld kijken bij mij en is al heel sociaal <3
Afbeelding

Ondertussen was Tina gisteren 320 dagen en dus veilig. Zij is heel bescheiden kwa buik maar dat is ze altijd wel. Vorig jaar kwam er nochtans 1 van de grootste veulens uit :D
Afbeelding
Afbeelding

En Mirthe ( kruising tinker) is sinds vandaag veilig. Haar uier is al goed vol en haar ph test al 7.5. Vorig jaar ging ze op 331 en denk dat ze dit jaar weer rond dat aantal dagen zal gaan *D beide dames zijn drachtig van tiesto
Afbeelding
Afbeelding

En Blue heeft geen haast :+
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 19:49

kabayo: uier van zilver groeit best snel nu. Ja blij met picture's update. Camera hangt nu in haar stal al duurt het nog wel even.

nieky: fijn dat je amber al beter kunt benaderen. Andere 2 dames schieten ook al lekker op. Picture moet vandaag nog precies 60 dagen tot veilig, dus laat ze het naar maar even binnen houden. Beebje was vandaag weer lekker actief zei de dierenarts