[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 23:47

Laylah2002 schreef:
Oké ik weet niet goed wanneer ik moet beginnen er mee want ik kan er een gratis lenen heb geen idee of mijn merrie vroeg of laat normaal is? en of haar uier normaal in een keer vol schiet of niet? tot nu toe niet

Even aankijken wanneer de spenen zich beginnen te vullen en/of er mini harsjes op de spenen komen.
Na de hars, volgen de melkdruppels en dan gaat het vlug.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 23:50

xPenny schreef:
Laylah2002 schreef:
Oké ik weet niet goed wanneer ik moet beginnen er mee want ik kan er een gratis lenen heb geen idee of mijn merrie vroeg of laat normaal is? en of haar uier normaal in een keer vol schiet of niet? tot nu toe niet

Even aankijken wanneer de spenen zich beginnen te vullen en/of er mini harsjes op de spenen komen.
Na de hars, volgen de melkdruppels en dan gaat het vlug.

Ja ben aan het twijfelen wel of niet doen, en of zij nou een is waar de uier onder de bevalling of vlak voor de bevalling vol schieten... 8)7

Cioccolato

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 23:52

Ik zou hier een foto plaatsen, dan kunnen ew makkelijk meepraten! Of heb ik die gemist?

Ik ben dan wel van mening; liever te vroeg dan te laat. Maar een maand slapeloze nachten, terwijl het uier er nog uitzien als theezakjes is een beetje zonde natuurlijk.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 00:00

Cioccolato schreef:
Ik zou hier een foto plaatsen, dan kunnen ew makkelijk meepraten! Of heb ik die gemist?

Ik ben dan wel van mening; liever te vroeg dan te laat. Maar een maand slapeloze nachten, terwijl het uier er nog uitzien als theezakjes is een beetje zonde natuurlijk.

Ja ze is nu pas 297 dagen hihi maar raad vragen is wel fijn, had idd wel een foto geplaatst van vandaag waarschijnlijk gemist hihi.

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 00:02

AppleSter schreef:
CubaLibre knap van Gentle, 7 weken stalrust en dan zo braaf!

Siptje ik duim voor je!!! :j waak ze vannacht, hopelijk zet ze nu eindelijk door..
En CP ook succes met waken!

Kabayo dank je wel! Je ziet de buik van Zilver groeien nu!

AM, balen dat het tegenzat, maar kan gebeuren hoor. Op hoeveel dagen zit Esmeralda nu?

Laylah, ik heb het birthalarm opgedaan op dag 319, omdat Lenthe 2x eerder vroeg is bevallen en al een flinke uier had. Hij kan overdag ook om, maar dat heb ik nog niet gedaan. Ik heb gekozen voor de singel, omdat ik het niet prettig vind een halster om te laten buiten en op stal.

Dankjewel hoor ik hoop het ook maarjaaaaa :P

@zawra je weet het _/-\o_

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 00:03

Laylah2002 schreef:
Cioccolato schreef:

Ja ze is nu pas 297 dagen hihi maar raad vragen is wel fijn, had idd wel een foto geplaatst van vandaag waarschijnlijk gemist hihi.

Is nog beetje vroeg zou aan 310 hem beginnen om doen :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 00:06

Laylah2002 schreef:
Cioccolato schreef:

Heb m even opgezocht! Ik zou nog geen geboortemelder om doen. Mijn merrie was gister 300 dagen, daar heb ik ook een foto van geplaatst. Kun je evne vergelijken. Sws veel vergelijken met wat hier wordt geplaatst!

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 00:18

Ja dat deed ik inderdaad al :) was altijd bang dat ik hem te vroeg of te laat om zou doen, Want vind het ook zielig als ze een maand met iets om moet lopen..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 00:56

Zo even wat bijgelezen. Vulina en sammy gefeliciteerd!!

Er zijn toch wel een aantal merries serieus bezig zeg! Succes met waken allemaal!

Kleine Isa doet het goed gelukkig. Hopelijk snel beter weer dat ze wat langer naar buiten kan.
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 01:29

Zo schattig!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 01:48

Poeh 6 pagina's bijlezen en reageren op m'n gsm...doe m'n best.

Gefeliciteerd sammy, sammy en vulina!!

knolselder: wat een joekel zeg!

tinkerbellz, hij is zo knap. Fijn dat hij beter loopt ook weer. Hoe heet hij voluit?

baudy:Oscar krijgt een vol broertje of zusje toch?

roma, vind Aleeyah het nog een beetje leuk?

penny: hoe is het gesprek met de stalhouder afgelopen?

Met Bay gaat alles top. Ontwormen van de week was al heel pittig...vandaag voor het eerst halster om gedaan...wat een wilde panter is het. Steigeren, liggen en wegrennen. Maar het is gelukt uiteindelijk

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 02:55

Dl <3 <3 <3

Nou Carrera heeft weer de héle avond gelegen. Van 21.00 tot 1.00 ongeveer. Heel af en toe even gestaan om na 3 tellen weer een stukje verderop te gaan liggen.
Echt kk heb dit nog nooit meegemaakt dat een paard zoveel ligt... soms kijk ik op de camera en dan is het gewoon "Wow! Carrera staat!" Ipv ooeee ze ligt misschien komt t :Y)

Ze staat nu en eet rustig dus ik duik mn bedje even in. Hars is ook weer weg overigens.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 03:02

Ze ligt alweer :+ krap een half uur in de benen geweest.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 03:35

Carrera houdt het spannend voor je!
Net de camera gecheckt voor en nadat ik bij de pups ben geweest; Lenthe nog niets aan de hand zo te zien, dus nog even een paar uurtjes slapen... Sterkte met waken!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 09:17

Kabayo even de da laten komen. Ik zie niet zo graag zoveel uier al en bij een maiden al helemaal niet want das teken van verandering inhomonenhuishouding. Kan best normaal zijn ook bij sommige maar het iswel heel vroeg.

Ik ga het birth alarm binnen paar dagen opzetten dan is ze 300 dagen, is ook halster en alarm moet even wennen aan het gedrag van de merrie. Bovendien is ze al goed aan haar uier begonnen. Iemand vroeg me ook eens welk ik had. Ik heb deze, Allez heb er twee ontvangers op.

Afbeelding

Is zelfde als Marijn de mini fokker. Komt uit Amerika. En was niet zo duur. Kan op gsm maar dat heb ik niet. Enkel ontvanger en 2 melders voor als er 2 tegelijk moeten.

Cp eigenaardig he heb ook zo eens eentje gehad en uren plat ging die en echt plat.

Aleeyah ziet er heel goed uit. Mooi uier al

Dl knap knap veulen

Penny al iets beslist?

Woogy sommige zijn halsteralarm geboren maar andere niet :')

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 09:44

Nou Cp! Je hebt het maar zwaar zo met je merrie! Lukt het wakker blijven/worden nog wel een beetje? Ik had daar op het laatst echt last van, sliep soms gewoon 1 of 2 keer door het birth alarm heen, zo moe was ik! Gelukkig kondigde Power zich uiteindelijk heel duidelijk aan, waardoor ik achteraf niet eens een birth alarm nodig heb gehad, haha!

Woogy, zijn volledige naam is Cee My Power :)

Gister heb ik die kleine maar even een dagje binnen gehouden na zijn valpartij, hij leek nog wat stijfjes na het slapen. Maar nu is hij weer helemaal goed, rent als een malle door de stal, dus vandaag maar weer even in de bak! Maar nu zonder valpartijen alsjeblieft _/-\o_

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 10:20

fotsy: pris babies zijn sowieso dikke paniekkippen de eerste weken, maar Bay is ook nog eens zo belachelijk sterk. Wilde panterponie

Tinkerbellz, komt vast goed met de kleine beer. Hij heeft een toffe naam!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 10:58

Cp die houd je lekker bezig dus :P

Woogy hier ging het ontwormen goed maar ook gisteren 1e keer halster om doen had ze zoiets van ehhh rot op! Maar dat leren ze wel.

Fotsy equipage heb ik ook goede dingen over gehoord maar ik woon er helaas niet bij.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 11:09

Hoe snel doen jullie een halster om? Ik hoor en lees zoveel verschil tussen na 1 dag of een x aantal dagen.
Wat is jullie motivatie voor wanneer jullie hem om doen?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 11:15

Ik heb er bij die pas na enkele maanden een halster om krijgen als ze lekker buiten in de wei staan, maar deze is nu 2.5 week oud en gaat veel van binnen naar buiten dus doe ik af en toe een halstertje om. Ze kan het maar vast kennen :)

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 11:18

Mijn stalbaas adviseerde om er direct mee te beginnen. Gister heeft ze dan ook twee keer voor 10 min een halster om gehad. Zolang je het rustig aan doet kan het denk geen kwaad, verder hebben we moeder en dochter ook veel met rust gelaten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 11:19

Ik doe ze redelijk snel halster om. En neem ze ook snel mee aan 't touwtje. Had vorig jaar 't merrieveulen de erste of tweede dag al halster om, om even te passen. De hengst pas na enkele dagen.

Zodra ze beginnen met ruimte nemen van de merrie met naar buiten en naar binnen lopen neem ik ze al mee aan het touwtje. Heb k beide dieren aan touw. Werkt prima. Halster dan wel af op het land en de eerste paar keer krijg ik ze dan savonds op 't land halster niet om, so be it. Wisselt ook per veulen

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 11:30

Kleine had het koud <3

Afbeelding

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 11:59

Gefeliciteerd met alle veulentjes!! *\o/* een ware babyboom ineens!

Wat een dotje is Isa Dustinlover!! Echt een plaatje!

Wij doen altijd het geboorte alarm om vanaf het moment dat ze gaat kegelen. Gemiddeld heeft ze dan 2 a 3 dagen een geboortealarm om.

Penny Wat naar dat je er achter moet komen dat de boer stro uit stal haalt. Ik heb het zelfde meegemaakt maar dan met hooi en stro! Binnen 3 maanden was ze zo ontzettend mager geworden dat we toen met gierende banden weg zijn gegaan. Zo blij op de stal waar we nu staan! Heb ik gemist wat je nu hebt besloten of besproken?

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 12:07

Beslist om eigen stro aan te schaffen. En dan kijken we het verder aan.
Voor derest staat ze fijn op haar plekje daar aangezien ze een weiland hebben van 5/6 hac, in een kudde van 9 paarden.
In de Zomermaanden staan ze 24/7 buiten.

Het gaat zich mij er vooral om het stiekeme gedoe en dat is het jammere eraan want ik heb voor derest heel goed contact met de pensionhouder.
Maar ik ga niet betalen voor iets, wat er daarna stiekem eruit wordt gehaald. :n