[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:57

Gefeliciteerd Cynth!! Tof hoor!! En nu hopen dat hij snel komt zonder fouten ;) hihi

Skaay, leuk!! Maar jij hebt mini's en grote toch? Ik hou het niet meer bij :o haha sorry!

Hinte, oeii dat is zeker verdrietig nieuws!! Toch wel echt een hele bekende hengst die veel voor het stamboek heeft betekend ;(

Fotsy, oeh :):) duidelijk verschil in buiken nu zeg!

Tinniie, prachtig!!

Maar jeetje mensen combi's voor 2018?? Eerst moeten de 2017 veulens er nog uit, en moet ik zien wat het word, en dan kan ik pas keuzes gaan maken... :')

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:01

Fotsy, mooie dikke buikjes!

Linda, ja we hebben mini,s en maxies ;)

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:13

Mooie buikjes Frosty ! Ik vind jou 'druktemaker' juist heel rustig hahahaha vond het een ontspannend filmpje ! Die van mij doet sloopwerk vanbinnen ... Oke die van Halla :+

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:33

Silly1972 schreef:
Setteli, als ik kijk naar de afstamming heeft het genoeg bloed voor het NRPS alleen al op basis van de moeder, hoeft nl maar minimaal 12.5% OX/XX te hebben

Ja alleen moet het veulen later dan wel in de grote maat vallen. Voor pony's moeten ze nl wel 12,5% OX bloed hebben. XX bloed zit ik wel goed mee.
Maar ik ga er wel van uit dat deze ook in de grote maat gaat vallen

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:36

suffie schreef:
Setteli schreef:
Mijn veulen wil ik denk ik inschrijven bij het NRPS, anders moet ik naar Duitsland en dat is me toch te onbekend en te ver.
Maar ik heb geen idee hoeveel percentage ox bloed Dark Dornik heeft, dus ik ga er maar eens een mailtje aan wagen.
Heb overigens nog steeds geen dekpapieren ontvangen. Suffie heeft er al eens voor mij achteraan gebeld (haar deutsch is etwas besser :+ ), maar nog steeds niet ontvangen :(

Als je eind volgende week nog niets hebt ontvangen, dan zal ik Herr Schurf nog een keer voor je bellen. Beloofd is beloofd!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:37

Fotsy schreef:
goeroe, hoe gaat de wonde bij je merrie, al helemaal weg? had je nu dezelfde hengst genomen?

Ik denk dat je iemand anders bedoeld, ik heb een poos in de meeleesstand gestaan. :o

pretty schreef:
Goeroe het is ook moeilijk tegenop te botsen tegen die twee dikke bruine. _O- (sorry Aniek,je weet dat ik ze prachtig vind :+: )

Haha idd. Daarbij lijkt Shadylah ook gewoon steeds haar buik in te trekken als we foto's maken. Waarschijnlijk toch een stukje spanning. Vanmiddag toen ze rustig stond te eten heb ik nog een paar foto's gemaakt en daarop lijkt ze veel breder gelukkig.

pretty schreef:
Wel is die kleine flink druk,ik zie regelmatig heel haar buik bewegen op de camera en dan is ze ook echt even ongemakkelijk dat ze niet meer weet hoe ze moet staan.
Druk ding,belooft wat. :=

Goed teken dat het zo levendig is, maar wel sneu voor de mama. :(:)

Crines schreef:
Een hengstje zou normaal sowieso verkocht moeten worden... maar ah, als het nou een héle lieve is ... :+

Zo kom je er nooit vanaf. :')

daisyjazz schreef:
Ik heb net de hengsteneigenaar gemaild voor een dekking voor dit jaar :):))

Dat is mooi op tijd. Er komen al meer mooie combi's voorbij zie ik!

daisyjazz schreef:
Minder makkelijk drachtig Frosty? Ik hoor juist allemaal verhalen van mensen die zeggen dat merries (over het algemeen) makkelijk drachtig worden als ze net een veulen gehad hebben.

Tijdens de veulenhengstigheid schijnen ze over het algemeen goed vruchtbaar te zijn inderdaad, maar ik heb wel vaker gehoord van merries die met veulen aan de voet niet drachtig worden. Niet alleen tijdens de veulenhengstigheid, maar het hele seizoen niet.

Wat jammer van Zegmar hinte. Heeft hij wel een mooie leeftijd behaald?

Gefeliciteerd met je stalnaam Cynthia82! :D

linda2008 schreef:
Maar jeetje mensen combi's voor 2018?? Eerst moeten de 2017 veulens er nog uit, en moet ik zien wat het word, en dan kan ik pas keuzes gaan maken... :')

Precies dat, ik ben ook nog niet zover hoor. :))

Ik sta voor een dilemma. Vanavond kreeg ik ineens een e-mail met de vraag of ik mijn oude verzorgpony (en halfzus van één van mijn merries) wil kopen. Twee jaar geleden had ik daar naar geïnformeerd maar geen reactie gekregen en ik ging er eigenlijk vanuit dat ze niet meer leefde. Dat doet ze dus wel en ondertussen wordt ze dit jaar al 24. Zelf ben ik inmiddels een pony, een paard en een veulen in wording verder. Met haar erbij zou ik drie 'oudjes' hebben. Als ik het zou doen zou het voor haar zijn en niet voor mijzelf. Aan de andere kant is het lang mijn wens geweest om haar een goed pensioen te geven en nu heb ik wellicht die kans. Moeilijk!

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:40

Wow wat gaan jullie hard. 3 pagina's bijlezen voor 1 dag.

Crines, mijn kwpn merrie heeft wel een mooie spaanse naam :D

Mijnlieverd, Tinnie en Kabayo, mooie combinaties voor 2018!

Ik zag veel voorbij komen over hoe je het veulen moet inschrijven bij het stamboek. Daar heb ik mij ook nog niet in verdiept, maar bij het kwpn kan vrijwel alles digitaal.

Skaay, spannend hoor Lenthe en jij zo snel achter elkaar uitgerekend.

Heb ik het nou fout of hebben we ook veel zwangere dames in dit topic?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:42

daisyjazz schreef:
Mooie buikjes Frosty ! Ik vind jou 'druktemaker' juist heel rustig hahahaha vond het een ontspannend filmpje ! Die van mij doet sloopwerk vanbinnen ... Oke die van Halla :+

Oh dan is er hoop dat het toch een rustig ding wordt. _/-\o_ gelukkig
Maar die van jou kent een extra gang toch? :P

Sorry goeroe nu weet ik het weer, het zijn er ook zoveel om te onthouden :o

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:48

Bij het KWPN gaat het aangeven van het veulen best gemakkelijk, de combinatie is door team Nijhof (eigenaar van de hengst) al aangemeld en het enige wat ik dan nog hoef te doen is zodra ze geboren is op het knopje aanmelden te drukken, en de naam van het veulen in te vullen.

Vandaag nog een foto gemaakt met nog 29 dagen te gaan, maar op de een of andere manier lijkt ze op de foto minder rond dan in het echt.....

Afbeelding

Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:55

Bedankt voor de antwoorden en uitleg over de stamboeken. Het veulen wil ik verkopen dus voor mij zou dan de goedkoopste de beste oplossing zijn :D
Maar ik dacht dat het schetsen door iemand wordt gedaan? Ik kan dat niet hoor haha!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:02

Afbeelding

Als ik dit zie denk ik dat ik gewoon niet meer moet twijfelen, ook al zijn Lies en Roos twee keer zo breed (en Shiva ook en die is niet eens drachtig := .

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:10

Goeroe, haha dat is echt wel overduidelijk _O- , ook al heb ik ook een merrie staan hier die drachtig lijkt, maar t niet is :') .

Marije1502, spannend nog maar 29 dagen te gaan *\o/* .

Prachtige dames Skaaay!

Mooie buikjes Fotsy!

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 05:19

Oh Tinnie wat is Jade haar date voor 2018 een prachtig dier! :~

Wij gaan dit jaar naar de open dagen op Zangersheide.
Kijken of we daar eventueel een leuke hengst vinden voor Dooms haar 2de en laatste veulen.
Maar eerst maar eens zien hoe dit veulen gaat. :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 08:15

@Marije; ik vind je merrie voor 29 dagen absoluut niet topzwaar of zelfs drachtig ogen op deze foto. Draagt ze altijd zo weggestopt?

@Liaan; ik weet er 2 die zelf ook zwanger zijn. Ik en MaritB :D Ik ben zelfs in dezelfde maand als 2 van mijn merries uitgerekend. Oh en lees nu met het teruglezen dat Skaay ook zwanger is.

@Fotsy; je ponies zien er lekker uit hoor! Heerlijk in een dikke laag stro!

@Skaay; aparte kleur dames heb je daar! En lees nu ook voor het eerst dat jij ook in maart uitgerekend bent én dicht op je merrie. Kunnen we elkaar de hand geven. Gefeliciteerd in ieder geval!

@Trysteffy; beterschap met je merrie. Ondanks het vroege verlof hoop ik dat ze daar snel vanaf is.

@Kabayo; Leuk gedaan zo'n overzicht. Benieuwd wat ze ervan gaat maken. Is het overigens wel een representatieve combinatie voor het afstammelingenonderzoek?

@Daisyjazz; wat is het toch ook een schattig ding!! Ze staat er goed voor!

@Tinnie; wat heb jij ook weer prachtige combinaties! Ik vind je witkop ook het meest in het oog springen, wat een aparte.

@Mijnlieverd; jij hebt ook weer aardig wat op de planning staan qua dates. Actief in het DBT topic dus :D

Voor 2018 ben ik ook al heel hard aan het dubben voor een combinatie. Ik wil in ieder geval mijn oude merrie blijven dekken jaarlijks, los van houden of verkopen.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:06

Caesar schreef:
Diane, voorkeur voor een hengstje? Vertel!! Ik denk jij gaat een leuk exemplaar aan je kudde toevoegen maar een hengst zul je gaan verkopen, of zet je hem bij Revi?

Ik hoop op allemaal merries, dan heb ik wat te kiezen :D

Zit nog heel erg te dubben en te twijfelen. Vertel ik je wel een keer 'live' ipv internet.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:30

Tinie wat een gave die witkop! Die wil ik wel in mini :P

Goeroe zou inderdaad niet twijfelen haha

marije dat duurt nog wel even als je uier moet geloven, naja het is ook nog veelste koud dus lekker warm bij mama binnen :P

Hoe is het met Ice? Die is bijna uitgerekend toch?

Hier vandaag spook op 270 dagen dus nog 65 te gaan! En Amber komt er ook aan met 260 dagen :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:52

:D iedereen fan van de wittekop, ik hoop ook dat Jade me zo'n merrietje gaat geven in het grullo, die dan uiteraard blijft als opvolger.
De palomino merrie die erbij komt draagt hetzelfde bontpatroon trouwens, dus misschien wel 2 wittekoppen ;)
En merrie nummer 3 draagt net zoals Jade frame overo, het mooie patroon van de zwart-bonte hengst van Mijnlieverd haar combi's.
Ik hoop dus op veel bontjes volgend jaar :P

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:17

Ice vindt het nog te koud denk ik :brr: . Ze is over 5 dagen uitgerekend en haar uier is een beetje teleurstellend := .

Vrijdag;
Afbeelding

Gister avond;

Afbeelding

Hij lijkt wel minder gevuld :roll:

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:29

Dat is heel normaal hoor Ice, zucht maakt dan plaats voor vocht. Als het spleetje achter weg is, gaat het ineens heel snel. Je kunt nog niet testen?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:31

oh dat wordt spannend ja Tinniie en leuk overo is echt knap
ik denk dat het Magic on Ice wordt voor Flo ;)
ik vind die hengst voor Jade ook heel erg mooi en zijn staart :~ :~

toch al velen aan het dubben over 2018 :D

we zijn vroeg, ja Linda, al krijg je nu wel nog serieuze kortingen bij boeking voor eind januari dus dat is altijd mooi meegenomen ;)

oh spook begint ook al te naderen he Rowan, is je slaapplaats al klaar want ik hoop voor je dat het weer toch iets warmer wordt :brr:

marije die uier moet nog helemaal op gang komen, laat beebje nog maar lekker zitten dan, ze is op de foto inderdaad nog heel bescheiden maar foto's vertekenen heel vaak.

hoe gaat Ice? edit lees het net, das normaal dat uier beetje afneemt, zucht is allemaal weg en ik zie heel veel spanning staan. :j nog even geduld

En MarijeR? Party Girl maakte ook al vorderingen met haar uier

goeroe niet meer twijfelen

oh drie zwangere dames in het topic, jullie houden ons toch ook zeker op de hoogte he :o genieten hoor dames, ze zijn zo vlug groot :j

bedankt voor de reacties op mijn dikke buikjes, bij Flo zie ik het veulen soms precies liggen, beetje raar wel

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:33

suffie schreef:
Dat is heel normaal hoor Ice, zucht maakt dan plaats voor vocht. Als het spleetje achter weg is, gaat het ineens heel snel. Je kunt nog niet testen?

Nee er komt nog steeds niks uit helaas.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:37

al wat geprobeerd te melken? Ging twee jaar geleden ook hier heel moeilijk, uier is beenhard maar als ik wat melkbeweging deed zoals bij de koeien dan na drie keer spoot het er uit, de stopjes zullen er nog opzitten :P

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:40

Savonds is het meestal wat minder vol. Kan ook weer een periode zijn. Heb ik ook eens gehad bij een merrie. eerst best vol en zo ineens liep hij weer leeg. Zeer frustrerend want wanneer wordt hij weer voller.

Tinniie ik vind die zwarte frame overo wel erg aansprekend. Of haal ik nu iemand anders zijn hengst erbij?? :o De hengst met het witte hoofd is ook jammie.

Goeroe ik zou ook niet twijfelen. Als je de ruimte hebt, gewoon doen, je krijgt anders vast spijt.

Hier staat de hengstenkeuze ook wel al vast voor dit jaar.
Flirt gaat naar de gewonnen dekking. dat wordt dan een volledig amerikaans minipaardje. Chakira gaat voor de herkansing met kid. Dit jaar was ze drachtig van hem, maar heeft helaas na drie maand verloren en wilde die cyclus niet meer pakken. Helaas was het seizoen toen ook over. (wil geen augustus veulentje). En gaya is nog in twijfel. Als ze weer gedekt wordt, dan ook met mijn eigen hengst kid.
En dan gaan de dames waarschijnlijk volgend jaar na goedkeuring Indi gaya en chakira daarbij en flirt weer bij kid.

Afbeelding
Dit is indi.

Afbeelding
Dit is kid.

Afbeelding
En dit is de gewonnen dekking.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:46

Je gewonnen dekking is gaaf zeg stal_HD!!

Ik zal vanavond even wat harder mn best doen om te melken :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:48

4 zwangere dames hoor,jullie vergeten Cemlys nog.

Hier ijs en ijskoud,vind er niks aan.