[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:50

Ah op de manier. :j

Dragen Maidens over het algemeen korter of langer?

Luna2006

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:52

Ben benieuwd naar die foto's ze lijken nu ineenkeer heel dik geworden haha.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:28

Oh Knolselder, hoe kóm je toch op al die namen?! Geweldig. Hoewel er meer creatievelingen zijn.
Crines: Querida (geliefde), Moreno, Navarro? Volgens mij niet al te origineel :')
Pretty, klinkt leuk. Veelbelovende dingen voor 2016?
He bah CubaLibre, wat een narigheid. Veel sterkte de aankomende tijd. Hopelijk kun je nog wat mooie herinneringen maken.
Als ik het hier allemaal zo hoor mogen wij in onze handjes knijpen met de nog redelijk droge weilanden. Maar goed, als het zo doorregent als vandaag zijn wij binnenkort ook de pineut. Bah! En dat terwijl ik van dit topic juist zo'n zin in het voorjaar krijg :+
Pfff wat is Pepper al rond! Zeker die foto van voor... Herinner ik me goed dat ze dit jaar op het eind ook zo mega was?
Tjinta, wat is dat toch altijd wennen hè? Hoeveel andere dieren er ook nog rondlopen, het lijkt toch stil. Bah.
Ennasil92, wat een leuke tinker!!
Hier eergister de pony's weer wat verhuisd; alles staat weer fijn op z'n plek. De jonge hengsten staan hier normaal een paar km vandaan, maar staan nu aan de overkant van de weg. Kunnen we even wat meer van hun gestoei genieten. Blijft een prachtgezicht. Wat de merries betreft kunnen we bij allemaal wel baby-buikjes ontdekken, op Lonneke na. Die is wat later in het seizoen aan de beurt. Ze is wel gescand, dus ik ga er maar vanuit dat het er nog netjes in zit....

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:42

Luna2006 schreef:
Ben benieuwd naar die foto's ze lijken nu ineenkeer heel dik geworden haha.

Ik vond ze in september/oktober in één keer zo uitdijen. Sindsdien nog niet heel extreme groei gezien. Maar misschien dat ik bij nieuwe foto's ook wel weer denk; tjeeee :wow:
Binnenkort ook alles maar eens op een rijtje zetten voor een overzicht.

KBK, geen idee. Maar ik zeg het meer zo; geen idee of deze merrie's "standaard" dus korter of langer dragen. Daarom wil ik ook eens gaan informeren wat hun moeders deden. Als die bijv. standaard langer of korter droegen is dat wel een indicatie. Maar hoeft ook niets te zeggen.
Als ik het me goed herinner was Roos haar volle zus dit jaar wel een paar weken eerder. Maar wat hun moeder altijd deed, moet ik even navragen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:50

AniekR schreef:
Ja mini's dragen (bijna) standaard korter, heb ik hier al geleerd. Maar ja mijne zijn dan wel pony's, maar geen mini's ;)

Ahum....een uitzondering daargelaten die een maand overtijd gaat....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:53

Toch ook maar weer eens gekeken, vandaag 193 en 177 dagen drachtig. Roos is volgende week dus 200 dagen. Die ziet er ook aardig drachtig uit, ze is niet gescanned op opgevoeld namelijk en is een maiden.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:56

inowa schreef:
AniekR schreef:
Ja mini's dragen (bijna) standaard korter, heb ik hier al geleerd. Maar ja mijne zijn dan wel pony's, maar geen mini's ;)

Ahum....een uitzondering daargelaten die een maand overtijd gaat....

Goed ingedekt dus O:)

Neon, nu moet je het niet ingewikkelder maken dan het is. Roos zit vandaag op de 200 dagen... :D
Maar wel even spannend met jullie Roos dus, tja als ik mijn merrie's zie, dat ik zeggen; dan zal je wel iets kunnen zien op (bijna) 200 dagen. Maar zie hier ook merrie's richting de 200 waar je nog bijna niets aan ziet, die nog wel gescand zijn.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:01

Marley zie ik ook duidelijk een buik bij, niet gewoon van dik te zijn maar echt van dracht.
Mijn veulen van dit jaar begint ook eindelijk er terug aantoonbaar uit te zien haha!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:10

Hai Ennasil welkom, leuke Tinker is Misha.
Ik heb ook nog nooit een schimmeltinker gezien, gaaf, ik hoop dat dit zo nog een lange tijd blijft. Vind ik prachtig.
Is wel spannend toch? Wat komt er strakjes uit.
Heb je bij de merrie wel papieren?

KBK ik geloof dat je over de drachtduur van een maidenmerrie echt niks kunt zeggen.
Vorig jaar had ik van een maiden een veulen op dag 317 maar ook al eens eentje op 348 gehad.
Tja...

Anniek haha geweldig die twee... kun je echt van genieten.

Cemlys haha lekker even buiten rondjes racen nice. Leuk zo met zijn allen.
Hengst blij....

Kiki foto? spelende hengsten.... whow ja dat is echt leuk. Gaaf dat je daar nu vaak van kunt genieten.

Ik heb ook de app maar even geopend... mijn dames zitten vandaag op 177 , 162 en 125 dagen.
Moet dus nog lang genoeg wachten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:42

Is het normaal om 4 maanden voor tijd al zo in spanning te zitten? _O-

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:50

Ja hoor :+

Ik moet nog heeeeel lang wachten, marley is amper 4maanden en een beetje ver haha :(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:54

Voor sommige wel KBK, anderen zijn er wat nuchterder onder. Ik denk dat bij mij de spanning half april begint, een week voordat de eerste is uitgeteld. :+

Aniek, ik ben niet degene die het verwarrend maakt, dat is jouw Roos. :P Onze Roos was er namelijk eerder, die is van 30-03-2003 namelijk. :))

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:21

Blijft altijd spannend al sta ik er nog niet zoveel bij stil en trouwens ik mag pas stuiteren als pretty het zegt ;) dat was vorig jaar 1 week voor de bevalling. Ik zit meer ook al te denken en te plannen voor volgend jaar, beetje dubbel of ik laat Elsa beleren of nog eens dekken. Ik twijfel want als ze beleerd is, moet je er mee verder werken en dochter zal nog iets te jong zijn dus weet ik het nog niet en dan wil zij Olaf niet wegdoen dus als het aantal te groot wordt ja keuzes maken in het leven zeker -O- en alles valt ook te zien wat er uit mijn combi komt en of mijn andere merrie drachtig raakt en en en :D

Wat is het toch heel nat bij jullie zeg en al modder, hier valt het gelukkig nog mee maar als het zo een weer blijft zal dit niet lang meer duren vrees ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:23

Haha, ik heb het eerst heel lang niet echt beseft omdat je amper iets aan haar zag.
Toen maar een klein beetje, maar het volle besef was er nog niet.

Ik weet ook dat de bevalling bij Trekpaarden vaak zwaarder is dan bij andere rassen en dat baart me toch wel wat zorgen.
Er moet vaak geholpen worden.
Het liefst laat ik de DA hier overnachten. :')

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:26

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:55

KoudbloedKim schreef:
Het liefst laat ik de DA hier overnachten. :')

:')

De eerste keer vond ik het ook heel spannend. Nu zo n tijd vooraf ben ik er minder druk mee maar als er straks een aanstalten maakt dan wordt het weer spannend.

Vandaag ook mn andere merrie gezien, die is verre van dik, veel minder dik als vorige dracht. Ben stiekem wel benieuwd of er nog wat inzit. Je weet nooit natuurlijk. Maar we zien het vanzelf. Verder deed ze het super.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:41

Thanks Tjinta, ja het is echt een prachtig stel samen. Al sinds de dag dat ze samen kwamen. En ze zijn nog ruim 1,5 jaar uit elkaar geweest en daarna gewoon weer op precies dezelfde manier verder gegaan :+:

KBK volkomen normaal volgens mij hoor. Vanaf het moment dat ze naar de hengst zijn gegaan is het hier al zo! ;)
Wat Ines aangeeft, naarmate er meer veulens zijn geweest, zal het ook wel weer minder spannend worden in de aanloop.

Haha, goeie discussie Neon. Maar ja, kan er weinig aan doen. De naam had ze al...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:46

Ja, denk dat dat het is inderdaad.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:10

Haha ja hoor KBK, heeeel normaal, heb ik ook ;)
En nu ben ik nog een soort van "laat" want vorig jaar met mijn allereerste veulentje, was ik al ongeduldig in augustus :')
Maar het is wel een soort gezonde spanning/ongeduld. De échte zenuwen komen vanaf 300 dagen ongeveer :)

Ego; vandaag heeft de kleine "eindelijk" laten merken dat ie binnen aan het rondzwemmen is <3
Ze zit vandaag op dag 206 en bleef maar naar haar buik kijken tijdens het poetsen, ik begon het zelfs wat irritant te vinden maar ineens gaf de baby haar een paar flinke trappen, arme ding had gewoon even last van haar onrustige beeb :(:) hihi

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:39

AniekR schreef:
Haha, goeie discussie Neon. Maar ja, kan er weinig aan doen. De naam had ze al...

Hmmm, ik kon er wel wat aan, want ik heb haar zelf die naam in 2003 gegeven. :+
Maar zal ik haar maar Rose noemen dan? Want zo heet ze eigenlijk, het is Reedhill's Special Rose namelijk.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:42

KBK logisch joh spanning bij eerste veulen.

Hier komt de spanning pas als de uier wat begint te doen.
En van die spanning geniet ik met volle teugen. Vind ik echt het leukste moment van het hele jaar.

De allereerste bevalling voor 11 jaar stonden we in stal met het grote boek van Paul de Vries in de hand.
Elke stap werd nauwkeurig gecontroleerd en beoordeeld op juistheid. Stopwatch in de hand om te kijken of de intervallen niet te lang duurden. :j _/-\o_ }:0
Zo onzeker en bang waren we dat er wat mis zou gaan. Telkens als ik riep nu moeten we echt een DA erbij roepen ging de merrie weer een stapje verder. De bevalling is top, zonder complicaties en zonder DA verlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:44

Ik hoop dat het bij ons ook volgens het boekje gaat, bij iedereen trouwens!
Volgens mij zijn er dit jaar ook erg veel bokt-merries drachtig, als ik de lijst zo zie. <3
Of het is me eerder niet opgevallen.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:55

dankjulliewel :D ik ben ook erg trots met haar.

@KoudbloedKim, ik heb haar via Tinkerfarm Gentle uit heumen en deze foto stond in hun advertentie op MP. misschien dat je hem daar ben tegen gekomen.

@Tjinta, nee ik heb enkel een paspoort, geen papieren.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:06

Ik ben ook wel heeeeel benieuwd en vind het heel spannend! Vooral omdat het van een 'vreemde' hengst is en het dus normaal blijvertjes zullen zijn ivm nieuwe bloedvoering. Sta ook een beetje te stuiteren van ongeduld :D

Charlie wordt elke dag dikker. En nu lijk ik bij Fre toch ook echt een buikje te zien!

Voor Ster haar veulentje hoor ik hier en daar rond voor een goede thuis, ik vind het heel belangrijk (nuja, altijd belangrijk maar in dit geval nog meer) dat dat diertje erg goed terecht komt :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:17

Hier is het normaal ook een blijvertje als het een merrietje is.