[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:31

Talida schreef:
Wat is 8 en 6?

Ook een leuke kaart neon!

8 en 6 slaat op de melktesten van vorig jaar. Als er in een keer een groot verschil is zou dat een teken zijn dat het veulen komt.

Ik ga vanmiddag even foto's van Casa maken *\o/* ze is vandaag 240 dagen drachtig.
Ook gelijk even kijken of ik nog foto's van de eerste dracht kan vinden rond die tijd....

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:33

guenivere: wat zonde zeg! Goed van je dat je de foto's hier hebt geplaatst, ook ik vind het wel intressant om te zien.
Gelukkig gaat het met Olga goed.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:54

Sterkte guenivere!Lijkt me enorm rot om zoiets mee te maken.
Heb je enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn dat hij eraf gekomen is?

Ik zal dit weekend eens melody's buikje op de foto zetten die is de afgelopen dagen zo aan het uitzakken.

Ze doet door het weer een stuk minder en dat zie je echt aan dr buik.Die zakt als een pudding naar onder...

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:58

Er konden meerdere oorzaken zijn. Al dacht de DA niet aan een virus want dan is de placenta meestal veel dikker. Er is waarschijnlijk een bacterie na binnen gegaan in de baarmoeder, maar het kan ook zijn dat het veulen niet goed ontwikkeld was bv het hart niet goed of darmen niet goed ofzo.... maarja ook gebeurt het gewoon wel eens dat het hart er mee stopt en is er geen verklaring voor. Als ik een sectie wou koste dat rond de 200 euro en was er ook kans dat er niks uit zou komen. I k heb nog een drachtige merrie die erbij loopt , en ze zeiden als het een virus is kunnen we voor die merrie nu toch al niks meer doen dan komt ook dat veulen er af. En als ook dat veulen eraf komt laat ik het zeker opsturen. M aar ik ga er gewoon van uit dat het met diesje goed komt, en dat ik met olga gewoon enorm veel pech gehad heb.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:00

Wat enorm jammer joh,hopen dat dat die ander erop blijft zitten.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:57

mooie kaart Neon

Hier is het ook zo mega glad voor de stallen dat ik zelfs Draco er niet uit durf te halen en die snapt niet dat hij niet naar zijn vriendin mag die in de paddock slaapt. Juwel staat ook een beetje druk te doen die krijgt ook al een voller uier maar kan geen foto maken omdat mijn fototoestel besloten heeft om er mee uit te scheiden grr. Nou ja ze word ook al woest tegewoordig als ik er naar durf te kijken maar ik mag wel voelen raar dier. Wil de haren aan de binnenkant van haar benen zitten er nog even af scheren zodat het veulen staks gewoon het uier kan vinden ipv dat ie door een oerwoud van haren van ruim 9cm moet aftasten of zou dat niet zo'n probleem zijn?
Als het een beetje mee zit komt er iemand na de kerstdagen kijken voor O'marisa hoop dat het weer goed gaat dooien zodat ik O'marisa vandaag weer kan longeren en morgen gewoon weer kan rijden. Nou ja ik ga gewoon mest voor de stallen gooien zodat ze daar overheen lopen verder kan ik overal wel komen. Dan maar een zooitje op het erf.

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:50

Wat vreselijk jammer van zo'n mooi veulentje guenivere. Sterkte.

Hier op het erf was het ook vreselijk glad, de wei is goed. Dus we hebben een poging gedaan om een pad te creëren zodat de paarden wel naar buiten kunnen.
Ze waren allemaal door het dolle heen (terwijl ze gewoon elke dag buiten zijn geweest), behalve mijn merrie die bleef rustig en joeg iedereen bij haar weg.
Daar ben ik eigenlijk wel blij mee, vooral goed voor mijn eigen gemoedsrust dat ze geen rare fratsen uithaalt en onderuit zou gaan ;-).
Mijn merrie zit op 6 maanden en ze begint nu een aardig mooi buikje te krijgen, helemaal voor een maiden vind ik haar goed groeien.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:54

Neon heeft ook heel even buiten gestaan. Was wel spekglad voor de stal, met de dooi drupt het van het dak af en vanmorgen was het dus lekker aangevroren. Eerste stukje wei was ook glad, daar was de trekker doorheen geweest om de bult sneeuw iets verder naar achteren te verplaatsen die ze eerder in de wei-ingang hadden gedumpd. En Neon loopt net iedere keer daar overheen want die sneeuwbult was wel erg interessant. 8)7 Maar ze had wel door dat het glad was en ze liep mooi voorzichtig.

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:18

Jammer zeg van zo'n mooi veulentje.
Vind die site met foto's interessant!

Even een overzicht van Frekja gemaakt, die vandaag 150 dgn is! :D
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:30

Ben niet zo goed in mooie kerstkaarten maken op de pc, maar bij deze wens ik iedereen heel fijne en gezellige Kerstdagen toe (:) !!!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:36

Saffier schreef:
Talida schreef:
Wat is 8 en 6?

Ook een leuke kaart neon!

8 en 6 slaat op de melktesten van vorig jaar. Als er in een keer een groot verschil is zou dat een teken zijn dat het veulen komt.

Ik ga vanmiddag even foto's van Casa maken *\o/* ze is vandaag 240 dagen drachtig.
Ook gelijk even kijken of ik nog foto's van de eerste dracht kan vinden rond die tijd....

Wat is een melktest :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:44

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:48

Aha! Thnks!!
Had vandaag de 32 weken foto gemaakt maar ze staat er echt zo debiel op dat ik morgen wel een nieuwe poging ga wagen...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:49

pfoe nou kyra is verhuisd.
De andere 2 zijn nog niet geheel happy met mijn kleine spruit en ze is vandaag dus flink achterna gezeten.
Nu staat ze op een groot apart stuk dat ze even tot rust kan komen.
Ik hoop wel dat het geen schadelijk gevolgen heeft voor het veulen.
Denken jullie dat het veel kwaad kan?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:56

Nee joh,als ze zich niet doodmoe gelopen heeft denk ik dat het wel mee valt...

Vandaag mn heerlijke nieuwe schoenen ontvangen...wat zijn die dingen ontzettend warm echt heerlijk.
Nooit meer koud voetjes met rijden als ik die aan doe!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:03

Jeetje Guenivere heel veel sterkte!! Wat een plaatje was het!!
Maar wat fijn om te lezen dat het met Olga goed gaat!! :(:)
Nu duimen dat Diesje haar beeb nog ff binnen houd en dan op de juiste tijd ook een prachtig veulen krijgt :j

Donna begint nu ook met de dag dikker te worden!!
Zal haar morgen eens op de foto zetten (ze is vandaag 216 dagen drachtig)

Bij ons is het op de weg nog steeds glad, dus de weg op word het niet.
Aangezien wij geen bak hebben op het erf, kunnen die van ons niet los in de bak.
Daarom gaan ze onder begeleiding de wei op (die is prima te doen)
Ze gaan onder begeleiding omdat Izzie denkt dat ze over de bevroren sloten kan lopen :+ (niet handig dus)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:43

Marije: dat gaat hard! Ik heb Isis erop staan. Net even je testen van vorig jaar bekeken, kan alle kanten op ;-)

Hier, net zoals bij de anderen, ook erg glad. gelukkig niet op het land, maar alles wat plat gelopen is wel...........ga even zand strooien denk ik.

Guenivere: wat een mooitje met zoveel stippels! Jammer dat het mis gegaan is. Wel fijn te horen dat mams het goed doet.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 23:51

Sterkte guenivere :(:)

Lijkt me verschrikkelijk om dit mee te maken.
Ik moet zeggen dat ik er heel bang voor ben het zelf mee te maken.
Wet Look heeft op dit moment ook een virusje, ze hoest ook, en vandaag keek ze zo suf uit haar oogjes, dan schiet de angst al in mijn keelgat.
Maar DA zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken, het is gewoon een hoest virusje, en ze is verder in een goede conditie.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:20

Tal heeft ook dr 1e virusje achter de rug, hoest snot dikke benen en koorts. Nu vond ik dr gister ook weer wat minder, dus straks maar even temperaturen weer.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:30

quintusgl schreef:
Marije: dat gaat hard! Ik heb Isis erop staan. Net even je testen van vorig jaar bekeken, kan alle kanten op ;-)

Vanmorgen zat ze weer op 8.
Ik moet maar met Isis af gaan spreken dat ze in de 1e helft van januari bevalt, daarna zal ik toch een tijd uit de running zijn...

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:05

Weet je al wat je gaat doen Marije? Weer 8...........heb gisteren even de testen van vorig jaar bekeken.......ben benieuwd hoe ze dit jaar zal testen....

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:14

Ik moet 4 januari nog voor 1 scan en dan gaan ze kijken of die nier sowieso nog iets doet, waarschijnlijk niet.
Het blijkt dat de steen een groot deel van de nier opvult en daardoor is al een groot deel (bovenkant) beschadigd. En het onderste deel van de nier is helemaal aangetast door ontstekingen.
Dus als de nier weinig meer doet, gaat ie er met steen en al uit en als hij nog voor 40% werkt, gaat de steen eruit en het onderste deel van de nier.
Ben er gek genoeg wel blij mee, dan ben ik er straks gewoon vanaf :)
Zal wel een zware operatie worden maar de uroloog zei ook dat dit echt niet meer kan zo...
Tot die tijd blijf ik wel aan de AB want die infectie moet eerst helemaal weg zijn en dat kan best nog even duren.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:17

Jeetje zeg, dat is heftig! Functioneerd alles gewoon door met 1 nier, of moet je dan ook gaan spoelen? Brrr, moet er niet aan denken.....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:20

Fikse ingreep is dat zeg, maar als je er dan vanaf bent is het wel de moeite waard. Enig idee waar die nierstenen vandaan komen?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:21

Aangezien je een nier kunt doneren, denk ik dat je met 1 nier toe kunt?
Heftig Marije. En idd Isis, doe het maar mooi bijtijds, je vrouwtje wil er wel bij zijn natuurlijk!