[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:11

Wat een schatje is Red.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:12

Wat is Red ook al knap zeg! Gaat het al wat beter met het weghalen bij de merrie? En is de merrie zowel fel wanneer ze zelf weg moet als wanneer jij de Red mee neemt?
En hoe is Red er zelf onder is hij onder de indruk als zijn moeder uit haar dak gaat?
Is je merrie ook niet om te kopen met eten (zij een bak voer en jij ff met red alleen wandelen?)

Rosareina is ook al echt groot zeg, ook echt een knapperd met haar grote kol!

Revi Reus en Rivella gaan alle 3 super. Ik heb Revi een paar dagen terug een vitamine spuit gegeven omdat ik hem niet fit vond ik kreeg er ook geen eten meer in en had ook al een tijdje diarree en heb hem 3 dagen achter elkaar wat van die vitamine spuit gegeven en sinds gister is die ineens weer echt goed aan het eten en hij lijkt weer fitter! Ze lopen ook alle 3 braaf en netjes mee aan het halster. Revi neem ik al alleen mee naar de longeercirkel daar doen we wat oefeningen met tussen tuinstoelen door lopen en langs groot kinderspeelgoed (soort schriktraining parcoursje) dat doet hij echt super.

Wat doen jullie met jullie veulens om ze iets te leren?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:13

Euh die van mij staan in de wei en op stal. :')

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:25

Heerlijk die veulentjes!

Ashley gaat laaaaaangzaam verder, haar spenen vullen inmiddels ook. 343 dagen…

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:33

Mijn veulens staan op de wei met vriendjes lekker veulen te wezen. School komt later wel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:00

Mijne heeft alleen het halster van Sarona nog maar van dichtbij gezien, zelf nog geen halster om gehad. Willen we binnenkort wel gaan doen. Verder niets mee gedaan als op stal zetten en in de wei zetten. Funky was ook wat schuw, gaat nu beter. Hij is gek op worteltjes dus we nemen iedere avond een in schijfjes gesneden wortel voor hem mee, en daar komt ie graag voor bij je.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:31

mirjamalvaro schreef:
Wat een schatje is Red.

Bedankt <3

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:37

DDDara schreef:
Wat is Red ook al knap zeg! Gaat het al wat beter met het weghalen bij de merrie? En is de merrie zowel fel wanneer ze zelf weg moet als wanneer jij de Red mee neemt?
En hoe is Red er zelf onder is hij onder de indruk als zijn moeder uit haar dak gaat?
Is je merrie ook niet om te kopen met eten (zij een bak voer en jij ff met red alleen wandelen?)

Rosareina is ook al echt groot zeg, ook echt een knapperd met haar grote kol!

Revi Reus en Rivella gaan alle 3 super. Ik heb Revi een paar dagen terug een vitamine spuit gegeven omdat ik hem niet fit vond ik kreeg er ook geen eten meer in en had ook al een tijdje diarree en heb hem 3 dagen achter elkaar wat van die vitamine spuit gegeven en sinds gister is die ineens weer echt goed aan het eten en hij lijkt weer fitter! Ze lopen ook alle 3 braaf en netjes mee aan het halster. Revi neem ik al alleen mee naar de longeercirkel daar doen we wat oefeningen met tussen tuinstoelen door lopen en langs groot kinderspeelgoed (soort schriktraining parcoursje) dat doet hij echt super.

Wat doen jullie met jullie veulens om ze iets te leren?

Nou ik kan Red al wel zonder al teveel gedoe uit de stal halen en merrie in de stal laten mits ik met het veulen stukje voor de stal blijf en in het zicht blijf.
Dat gaat redelijk..merrie vind het niet leuk maar is goed te doen. En na 10/15 min zet ik er red terug bij in want dan word ze steeds paniekeriger.
Maar de merrie uit de stal halen zonder veulen gaat echt niet. Merrie raakt dan gestressed en paniekt.
Dus ik haal ze er nu beide tegelijkertijd uit en loop rondje voor de stal en doe het veulen dan vlug terug in de stal.
Dat heb ik nu 2 dagen achter elkaar gedaan en dan voor de stal gaan staan voor zo n 10/15 minuten en dat gaat redelijk...
Paniek nog wel beetje sommige momenten bij beide..maar weglopen of uit zicht kan echt nog niet.
Maar ik vind wel dat het de laatste week langzaam aan wat beter gaat..ik wil dit zo deze week en volgende week nog gaan doen en dan daarna als dat lukt uitbouwen en zodra er meer rust is dan pas rondje weglopen en uit zicht.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:43

@dddara: red word elke dag sochtendsvroeg aan de hand naar de wei gebracht door mijzelf en elke avond vd wei weer terug op stal gezet aan de hand door staleigenaar.
Daarnaast ga ik elke avond ff kroelen, ooit keer borsteltje erover heen of afsponzen op stal bij warm weer en elke avond til ik ff kort alle beentjes op.
Daarna nog ff 2 rondjes links/rechts door de bak aan de hand stappen en daarna mag hij nog ff lekker spelen in de bak.
Red is nu een heel fijn speels veulen, niet bang en leert snel..is ook niet meer zo brutaal en dominant als hij in begin was.
Soms wel ondeugend en speels maar dat is normaal :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:45

Afbeelding
Nieuwsgierig aagje terwijl Zorro medicatie kreeg en bloed geprikt werd. :=

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:53

Hier staat alles volledig op de wei. Geen halsters niks.
Ik kom er iedere dag, knuffel en kroel ze dagelijks.
Laatst moesten ze de vrachtwagen op en 3 van de 4 hadden nog geen halster om gehad (leeftijd van 5 weken tot 7 dagen) en bij allemaal was het geen probleem. Nr 4 heeft in het begin wat meer aandacht gehad want die was war schuwer.

Maar nu in de leeftijd vanaf een maandje tot afspenen moeten ze lekker ravotten en spelen met hun vriendjes. Dat stukje opvoeding kunnen wij niet doen, dat leren ze zelf in de groep.

Zolang ik ze kan benaderen en aaien etc in de wei vind ik het prima :j wormspuitje etc is dan ook geen probleem, wat op de vinger en hop 't is zo weg.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 23:03

On top ging eerst in het veulen tasje mee naar de wei, nu alleen nog met het touw voor de borst langs. Straks zal ze een halster krijgen met van en naar de wei brengen.
Op de wei heeft ze niks om. Olivia en Ariel ook niet.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 23:08

Solana was de 1e 3 weken ook schuw, dus lekker met rust gelaten totdat ze t kroelen fijn vond
Daarna met t halster geoefend en nu dat goed gaat leer ik haar mee lopen.
Gisteren avond even met kira en solana een klein stukje gewandeld, ze liep goed mee.
Verder doe ik op wat poetsen en voetjes optillen na niks met dr.
Ze is nu 6 weken oud en t is echt een dotje <3
Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 23:21

Och wat gaan de veulens hard. Ze worden zo snel groot.

Hier zijn de twee broertjes erg nieuwsgierig. Ik heb er nu een die lijkt mij. Hihihi.
Ze hebben zulke leuke snoetjes. Hopelijk kan ik dat eens goed vast leggen.
Ook nog geen halster om gedaan. Ze hebben daar nog een veel te klein hoofdje voor.

Sommige merries dragen echt lang zeg.
Aankomend weekend is mijn laatste merrie ook veilig. Hopelijk gaat zij niet zo lang dragen.

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 01:45

Even een ego post,
Om 21 u geboren !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Enkel de darmpek is een issue, klisma gegeven en nu eerst zelf wat slapen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 05:55

Gefeliciteerd! Prachtig zo in de wei :)

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 06:04

Gefeliciteerd Fauvetje *\o/* *\o/* *\o/*

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 07:12

Gefeliciteerd :D

Laleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 07:16

Even ego bericht. Gisterochtend is mijn merrie bevallen van jawel 2 merrieveulens... ondanks alle scans en onderzoeken was dit een grote verrassing. We zijn nu 24 uur verder en ze leven allebei nog, ze hebben het wel zwaar. Ik geef ze veel de fles, heb ook extra biest en melk gehaald. Gelukkig krijg ik erg veel hulp. We zijn constant met 2 mensen bezig. Met de merrie gaat het gelukkig goed. Hopelijk vandaag weer een stapje in de goede richting. Duimen jullie mee?
Afbeelding
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 07:28

Jeetje laleentje wat een verrassing!

Fijn dat het goed gaat met zowel moeder als veulens.
Hier duimen we mee dat alles goed blijft gaan.

Fauvetje ook gefeliciteerd!

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 07:30

Gefeliciteerd Fauvetje en Laleentje.

Wat bijzonder dat er nooit 2 zijn opgemerkt op de scan. Ik heb dat dit jaar een keer eerder gelezen, dat stond toen op Facebook. Ik ben ze gaan volgen op insta en dat zijn 2 gezonde veulens nu. Hopelijk is dat bij jou ook het geval. Hoe gaat het met je merrie?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 07:30

Het lijstje van vandaag

Klopt er iets niet aan de lijst of is je merrie veilig (mini’s vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen) en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe!

Vulina: World Star 352 dagen
Vulina: Tanita 351 dagen
LaDonna75: Ashley 344 dagen
Mer1980: Daliska 344 dagen
Setteli/Smeetje_x - April - 336 dagen
Vulina: Rivanna 334 dagen
MarryAnneR: Phoebe 329 dagen
Nicky1963: Hanna-Amanda 326 dagen
Cp112: SD Charisma / Cherry 325 dagen
manuela_j: Luna 324 dagen
Moner: Gisa 317 dagen
Ennasil92: Femme 313 dagen
Ennasil92: Liedewij 313 dagen

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 07:35

Laleentje, gefeliciteerd. Wat bijzonder dat het er twee zijn. Hoop dat het goed komt met ze

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 07:36

Gefeliciteerd Fauvetje en Laleentje! Wat een schrik en wat een geluk dat er tot nu toe nog geen problemen zijn. Ik duim op een goede afloop!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 07:40

Gefeliciteerd Fauvetje! Mooi uur! Ziet er een hengstje uit?

Wow Laleentje! Je merrie dacht met alle pech dat je er vast wel 2 wou... Zo bijzonder! Nooit gezien en allebei levend. Mijn duimen gaan overuren draaien dat ze beide goed sterk worden!