[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:26

Jammer amhorses. Maar kan gebeuren!! Spannend idd!

Laylah vergeleken dat uier en aantal dagen heeft zilver echt veel :=

Jullie vinden het dus geen zorgwekkend uier voor een maiden merrie en 267 dagen?

Desi_2409

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:58

Wat een leuk topic is dit toch, iedere keer zoveel bij te lezen. En al die knappe veulentjes.. Mijn merrie zit op 337 dagen, heb echt geen idee hoe lang het nog gaat duren. Banden zijn nog niet slap en spenen niet gevuld..
Afbeelding

Afbeelding

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:06

AM_Horses schreef:
Siptje en cp dat zijn sireuze uiers *\o/* kan toch niet lang meer duren!

Kabayo. Zilver ziet er goed uit!
Spanning van mij uit 8)7 Formidable heeft zich echt top gedragen, maar als de amazone zo aan het stuntelen is...

Vandaag is hij naar dekstation verhuisd. Spannende tijd weer :j

Dat denk ik ook maar ja 8-)

Ooh spannend :o

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:08

Waarom duurt een dracht van een paard zo lang :')

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:10

Siptje, suc6!! Flinke uier hoor

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:25

jobamara schreef:
Siptje, suc6!! Flinke uier hoor

Merci hoor :o

Cioccolato schreef:
Waarom duurt een dracht van een paard zo lang :')

Amai niet hè naar tis het wachten waard hè <3

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:28

Dit was het uier net nadat het veulen was geboren, daarvoor was het nog leger. Afbeelding
Veulen had het ook erg moeilijk de speen te vinden, want die had ze amper.
Bevalling zelf was ook best heftig trouwens, hij zat zo vast als een huis :=

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:36

Nu wel alles oké?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:38

baudyh schreef:
Eef_Bam schreef:
Vraagje voor de kwpn-fokkers. Onze merrie stond voorheen in het systeem van het KWPN met een dekking van haar veulen uit 2017 bij de vorige eigenaar. Die dekking is nu uit het systeem maar de dekking van 2018 zie ik nog steeds niet staan. Heb ook geen dekbon of iets gehad van de hengstenhouder. Met wie moet ik nu contact opnemen? Of moet ik pas iets doen als het veulen er is? Neem aan dat ik moet kunnen aantonen van welke hengst het veulen is, maar dacht dat de hengstenhouder de dekking naar het KWPN zou communiceren.

Dan heeft vaak de hengstenhouder het niet goed doorgegeven. Dus daar melding maken. Heb het ook een keer gehad maar toen ook de factuur nog niet gehad. Dus melding van gemaakt en toen kwam helaas ook de factuur ;-( ha ha

Factuur hebben we helaas wel al gehad :Y) . Maar thanks, zal de hengstenhouder even mailen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:54

voyou schreef:
Nu wel alles oké?

Ja gelukkig wel. We hebben wel flink moeten helpen, maar uiteindelijk beide vlot in de benen. Merrie 2x gemolken en fles gegeven, en daarna pakte ze gelukkig zelf de speen. (Ik wil echt beslist met 2uur er biest in hebben zitten) Nu een lekkere vlotte dame <3

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:01

Sammy en vulina en Sammyfloor gefeliciteerd met jullie gezonde veulenkinders *\o/* Fijn dat alles goed is gegaan!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:01

Gelukkig maar! Hier pakken we ooo snel de fles hoor, liever even de fles dan dat ze 't niet binnen krijgen. Dan komt de kracht er ook niet in

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:02

Gelukkig! Even wat moeite maar wel goede actie volgens mij

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:13

Precies. Wij melken eigenlijk ook altijd wel even voor een beginnetje. Is de druk er bij de merrie ook wat af.. En ze krijgen er duidelijk energie van. Deze pakte toen alleen de speen nog steeds niet, dus nog een keer gegeven. Wel ook moeilijk melken, die mini spenen :')

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:18

Sammy, Vulina en Sammyfloor van harte gefeliciteerd met de veulens vannacht. Zo te lezen goed dat je erbij was om te helpen Vulina!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:18

Ja geloof ik.. Wij hadden een hengsten veulen. Nou. Ja. Een echte man. Hebben we geloof ik ook 2 flessen gegeven voordat hij zelf kon pakken. Toen heeft de da ook gespoten dat de merrie nog meer uier kreeg, toen heeft hij echt even een boost gehad en hebben we niet meer hoeven helpen.

En nu. Nu is het een stoere bijna 1 jarige hengst _O-
Snel vergeven dat gestuntel

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:22

Tinkerbellz, wat een knap mannetje zeg! Hoe is het nu met hem?

Sammy gefeliciteerd!

Gefeliciteerd Vulina!

CL, wat een leukerd! Fijn dat hij straks in ieder geval weer wat mag stappen, daar zal hij wel blij mee zijn. Wel heerlijk dat hij zich niet druk maakt om het binnen staan, die van mij zouden echt flippen.

cp, ik hoop dat jouw merrie ook snel besluit te bevallen. Uier lijkt vrij vol nu, maar ik denk dat de spenen nog wat meer uit elkaar moeten, maar dat kan natuurlijk ook heel kort voor de bevalling vullen.

siptje, jeetje jouw merrie neemt er ook lekker de tijd voor zeg! Wel mooi gevuld uier nu.

SammyFloor, ook gefeliciteerd!

Skaay, uier ziet er al serieus uit. Ben benieuwd hoe lang ze je nog laat wachten.

Jeetje Penny, wat naar! Kan me voorstellen dat je haar daar niet wil laten staan. Als je snel een goede stal kan vinden, zou ik haar zeker nog verhuizen.

Apple, fijn dat jullie een mooi afscheid hebben gehad.
En nu dan snel een veulentje?

Kabayo, Zilver heeft ook al best flink uier voor het aantal dagen. Ik durf er verder weinig van te zeggen eigenlijk, snap dat je je zorgen maakt, maar er zijn zeker ook merries waarbij dit vrij normaal is.

Hier zit Aleeyah vandaag op 300 dagen.

Buikje begint iets te zakken, van opzij valt het wel mee hoe dik ze is, volgende keer ook weer een foto van voren :+
Afbeelding

Uier.
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:23

Mooie uier zeg

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:26

Met Neon nooit problemen gehad, die tilde haar achterburen een meter de lucht in en bonjourde het veulen met haar neus onder aan de uier. Sarona daarentegen begint te meppen, en sinds 2 jaar is het dus ook afmelken en flessen, en na een uur of 8 mag het veulen wel drinken met hulp.
Hoe melken jullie eigenlijk af? Hoor al iets over moeilijk door kleine spenen, melken jullie met de hand?
Wij gebruiken een grote injectiespuit waar we de kop afhalen. Die om de speen en zuigen maar. In 2 seconde 50 ml melk.
Nadeel is wel dat biest erg plakkerig is en na een paar keer afmelken het allemaal vast plakt. :))

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 23:00

Vulina en SammyFloor van harte gefeliciteerd met jullie veulens!!
En iedereen super bedankt voor alle felicitaties.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 23:00

Ik heb een vraagje vanaf wanneer kan je een birth alarm het beste om de singel of kan je hem beter aan eet halster doen?

En kan je hem in de weide om laten?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 23:19

Wij hebben een maiden gehad vorig jaar die reageerde eerst wel even van 'wat komt er daar uit mijn kont' en daarna 'waarom wil het onder mijn buik' op die manier. DIe pakte het gelukkig heel snel goed op, we moesten haar gewoon even vasthouden zodat ze niet steeds naar het veulen liep als die wou drinken, dat was rondjes lopen zeg maar.
De ander had al een veulen gehad, en was zoooo super geduldig. Bleef staan en ging ook zo staan dat het veulen zo kon pakken. Maar hij was gewoon niet zo snel, man he. Zoveel geduld als die merrie had, echt super.

Nu weer een maiden die ik al aan de uier mag zitten. Mijn vader melkt met de hand, net als een koe zegt hij. Na een poosje heb ik het dus vorig jaar ook geprobeerd, wou het toch ook even gedaan hebben voor geval van nood zeg maar. Ik heb ook nooit een koe gemolken dus geen idee. Maar het lukt mij vrij makkelijk met de hand.
Spuitje klinkt ook wel erg makkelijk..

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 23:22

CubaLibre knap van Gentle, 7 weken stalrust en dan zo braaf!

Siptje ik duim voor je!!! :j waak ze vannacht, hopelijk zet ze nu eindelijk door..
En CP ook succes met waken!

Kabayo dank je wel! Je ziet de buik van Zilver groeien nu!

AM, balen dat het tegenzat, maar kan gebeuren hoor. Op hoeveel dagen zit Esmeralda nu?

Laylah, ik heb het birthalarm opgedaan op dag 319, omdat Lenthe 2x eerder vroeg is bevallen en al een flinke uier had. Hij kan overdag ook om, maar dat heb ik nog niet gedaan. Ik heb gekozen voor de singel, omdat ik het niet prettig vind een halster om te laten buiten en op stal.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 23:29

Ik doe het birthalarm op als de uier echt gaat werken. Wisselt dus per hoeveel dagen dat is. Ik gebruik een halster omdat ik een singel niet prettig vind voor het paard. Laat dan ook als enige het halster om op stal. Op de paddock dragen ze bijna allemaal een halster en in het weiland niet. Als het weideseizoen is en ze zijn drachtig hebben ze daar dan ook hun geboortemelderhalster om :j

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 23:44

Oké ik weet niet goed wanneer ik moet beginnen er mee want ik kan er een gratis lenen heb geen idee of mijn merrie vroeg of laat normaal is? en of haar uier normaal in een keer vol schiet of niet? tot nu toe niet