[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:17

Ik heb geen idee wie nou wie is haha, sorry dat onthou ik echt niet, maar vind die Pinto geweldig!
Maar ja ik heb een zwak voor bontjes.

En sorry als ik een verkeerde term ergens voor gebruik, maar ben niet zo thuis in de kleurnamen ;), maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel

Chantalll

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:29

MaritB: Wat Inowa zegt ... ze was me voor haha

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:39

Wauw dat bont patroon van die hengst mijnlieverd <3 I'm in Love :~

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:40

Minder makkelijk drachtig Frosty? Ik hoor juist allemaal verhalen van mensen die zeggen dat merries (over het algemeen) makkelijk drachtig worden als ze net een veulen gehad hebben.

De 2e date voor volgend jaar voor Halla heb ik ook al in mijn hoofd, alleen is dat een dure hengst dus ik moet gewoon nog even afwachten of mijn porthomonee dat toelaat O:) En daarna krijg ze lekker veulenverlof :j Hopelijk dat ik er tegen die tijd een 3e merrie bij heb :o A girl can dream :+

En mooie combi's al heb ik totaal verstand van het ras ! Heb je ook een volgtopic? Ik ben altijd heel benieuwd wat iedereens reden is om met een bepaalde hengst te dekken, gewoon puur uit interesse waar iedereen naar kijkt en op geselecteerd om van te leren :j

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:50

Jep daisyjazz, mijn merrie is zoooo verliefd op haar veulen dat ze blijkbaar geen wil volgend jaar zodat ze wat langer kan genieten :P ik steek het daarop maar ze raakt moeilijk hengstig, niet sychroom enz

Oh speciale keuze mijnlieverd, eerste is een champagne hengst? Klopt?
Wie is de andere?

Of Magic On Ice of Ij rocky Steeldust uiteraard <3 , wil alleen mijn Duits niet echt meewerken :P ben nog heel hard aan het twijfelen natuurlijk wel :')

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:55

daisyjazz schreef:
Minder makkelijk drachtig Frosty? Ik hoor juist allemaal verhalen van mensen die zeggen dat merries (over het algemeen) makkelijk drachtig worden als ze net een veulen gehad hebben.

Hier ook een merrie die geen hengstigheid toont wanneer ze nog een veulen aan de voet heeft.
Of het effectief haar vruchtbaarheid beïnvloedt, weet ik niet.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:56

Als alles goed gaat en volgens plan verloopt, zijn dit mijn 3 combi's voor volgend jaar :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:27

Ohhh Tinniee die Witkop in het midden ... wow !

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:49

Ik lees net dat de vader van Hinte en Gipsy geheel onverwacht gisteren is overleden.
Ben natuurlijk een 1ste klas muts maar het maakt mij toch een beetje verdrietig.
3 jaar lang in het dek seizoen kwam hij 2 x in de week buurten...

Afbeelding
Zegmar van de Zandkamp

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:59

Setteli schreef:
Mijn veulen wil ik denk ik inschrijven bij het NRPS, anders moet ik naar Duitsland en dat is me toch te onbekend en te ver.
Maar ik heb geen idee hoeveel percentage ox bloed Dark Dornik heeft, dus ik ga er maar eens een mailtje aan wagen.
Heb overigens nog steeds geen dekpapieren ontvangen. Suffie heeft er al eens voor mij achteraan gebeld (haar deutsch is etwas besser :+ ), maar nog steeds niet ontvangen :(

Als je eind volgende week nog niets hebt ontvangen, dan zal ik Herr Schurf nog een keer voor je bellen. Beloofd is beloofd!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:00

Sterkte Hinte, ik snap wel dat het toch verdrietig nieuws is :(:)

Tinniie wat een mooie combi's weer voor volgend jaar ! Ondanks dat de veulens van dit jaar nog bijna allemaal moeten komen kijk ik ook al weer uit naar alle combi's en veulens van het volgende jaar ! Hopelijk kunnen we dan weer gezellig met ze'n alle meevolgen :j

Frosty, oei ! Ik hoop dat mijn dame aankomend jaar gewoon nog een baby wil want ik wilde haar eigenlijk 2 keer achter elkaar laten dekken en daarna een tijdje nietmeer....

Crines, mmm ookal... Ik begin me een beetje zorgen te maken, hopelijk valt het mee want ik had eigenlijk wel een gave hengst op het oog, maar wil ook geen geld weggooien natuurlijk. Maarja dat weet je toch nooit zeker !

Dan even een ego update O:)
Halla is vandaag 230 dagen dus nog 110 te gaan :):)
Vanmiddag kwam ik in de paddock en mijn prinses deed daar een dutje met haar bolle buik ! En ik mocht er gewoon bij gaan zitten (dit geeft mij moed voor de bevalling) <3
Afbeelding

Daarna toen ze uitgeslapen was heb ik haar geprobeerd te fatsoeneren om weer buikjes foto's te maken, maar mevrouw had er natuurlijk weer geen zin in dus het lijkt nergens op :')
In het echt is ze mooier hoor :+
De stiekeme foto's zijn uiteraard de beste, dan kan ze ze niet opzettelijk verpesten }>
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:07

Wat is ze toch knap Daisyjazz. <3
Ik heb al een paar keer gehad dat een merrie met veulen niet drachtig wou worden maar deze keer zijn ze allemaal succesvol herdekt en drachtig dus moge jou dat hoop geven. :j

Hinte oei dat is echt een verlies voor de fokkerij ook. Knappe papa. Snap dat je er even van van de leg bent hoor. :(:)

Knappe quartercombi's hierboven. Je hebt ook wel heel gave patronen binnen hun ras. <3

Fotsy heb je een fotootje van die hengst voor de leken? Elsa laten beleren zou wel leuk zijn!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:18

Ohja Fotsy, leuke hengsten, maar dekt Rocky wel zonder papier?
Paint Em All Dun is ook een leuke ;) is van dezelfde eigenaresse als Magic geloof ik

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:20

Thanks y'all :* Ik ben er ook van overtuigd dat het deze keer gewoon goed gaat.

ML, gave overo!! Shine n mistery ken ik ook.

Heb jij de merrie van Sanne gekocht Tinnie? Welke is die middelste?

Ik ben er nog niet uit of ik Joan weer laat dekken komend seizoen. Aan de ene kant wel maar aan de andere kant zou ik ook graag nog een paar wedstrijden met haar rijden. Of ik moet toevallig een dekking winnen van een knappe hengst, hè Tinne? Hint, hint <<) :D

Vanmiddag na het longeren nog een paar mooie plaatjes kunnen schieten
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:21

Knappe combi's zeg :~ :~
Mijn combiAfbeelding
ASE Marajo. In overleg met eigenaar mijn merrie aangeboden om mee te dekken zodat de hengst naar het nakomelingen onderzoek kan. Dr hengst past perfect bij lady. Is zeer mooi gebouwd wat Lady echt nodig heeft. En een betere draf. Ben zo benieuwd wat ze er van maken! En mijn droom was stiekem om eens met een volbloed arabier te fokken :D

Hinte wat zuur zeg.. Sterkte

Lieve fotos daisyjazz

Lady laat nooit hengstigheid zien. Al 9 jaar lang niet :')

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:28

Noisy schreef:
Thanks y'all :* Ik ben er ook van overtuigd dat het deze keer gewoon goed gaat.

ML, gave overo!! Shine n mistery ken ik ook.

Heb jij de merrie van Sanne gekocht Tinnie? Welke is die middelste?

Ik ben er nog niet uit of ik Joan weer laat dekken komend seizoen. Aan de ene kant wel maar aan de andere kant zou ik ook graag nog een paar wedstrijden met haar rijden. Of ik moet toevallig een dekking winnen van een knappe hengst, hè Tinne? Hint, hint <<) :D

Vanmiddag na het longeren nog een paar mooie plaatjes kunnen schieten
[ [url=m/DgSv05.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HFq768.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja idd :) maar ze is nu drachtig en moet nog bevallen van een gezond levend veulen en komt dan na de zomer naar ons toe, daarom áls alles goed gaat is dat onze derde combi :)
De middelste hengst, waar Jade van gedekt wordt is DG Hollywood Topgun, zal dit jaar voor het eerst dekken, nadat hij in maart de futurities gelopen heeft. Ook heel spannend dus
En ja ik duim ook voor je mee hoor! Wie weet :D dochter Mona is de onschuldige hand die er eentje mag gaan loten ;)

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:42

Silly, haha geeft niets, snap welke je bedoeld, het is een Frame overo.

Daisyjazz, heb wel een volgtopic voor de veulens die dit jaar geboren worden :).

Fotsy, is Shine N Mystery een gold champagne cream hengst, heterozygoot voor champagne en cream, maar wel homozygoot voor agouti.
De andere is Maximum Blues Master uit Tsjechiė :).

Awh wat sneu Hinte, hoe oud was hij?

Mooi buikje Daisyjazz! En wat fijn dat je er zo bij kon zitten!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:04

Wat een gave combi allemaal!

Hier gaat het goed met de merrie alleen nu een dik been maar dat gaat langzaam beter.
Ze is dus al vroegtijdig met zwangerschap verlof. Ze is nu 210 dagen drachtig.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:12

Wat een leuk halstertje, Linda :)
Maar wedden dat hij niet te klein is? :D

Fotsy schreef:
gefeli met de mijlpaal Cynthia
een kopietje van LaVietje zou toch mooi zijn, alleen ken ik je dilemma dan, heb hier net hetzelfde, laat het dus maar een vosse hengst zijn voor ons beiden :P

Laten we het hopen! :D
Wedden dat die voshengst van mij ineens een crèmegen te veel heeft en een piemel te weinig :+

Caesar schreef:
Cynthia82 schreef:
Daarom zei ik ook een vos hengst zonder aftekeningen :+
Er moet er sowieso één weg, of LaVie of Fi dr baby. Ik wil uiteindelijk met twee jonge merries verder gaan. Dus als Fi een hengst krijgt, is het makkelijk :)

Arme jij. Ik weet zeker dat er wederom een mooi merrie uit komt rollen ;) :+

Ik ook :')

pretty schreef:
Haha Cynthia vos hengst zonder wit,als ik die krijg en jij een mooie merrie,dan ruilen we,is jouw probleem ook meteen opgelost. O:)
Fotsy voor jou geldt hetzelfde aanbod. :))

Wij hebben een deal!

Noisy schreef:
Fi onder de 100 :):) Het gaat echt opschieten nu, Lijkt me inderdaad een erg lastige keuze als er eentje weg moet. Draagt de vader ook vos?

Yep, vandaar ook 12,50% kans op palomino en vos :)

Crines schreef:
Hebben jullie dat ook dat jullie bij bepaalde namen zo echt een beeld voor ogen hebben van welk veulen erbij zou passen? Of ben ik de enige met een mentale afwijking? :o 8)7

Dat heb ik ook hoor ;) Zeker nu mijn namen onbedoeld bijna allemaal op kleur zijn ;)
Vorig jaar had ik voor LaVie een hele andere naam in gedachten, maar zodra ze geboren was, dacht ik: Nee, dat past echt niet!

Marit, zowel bij het WPCV als bij het NWPCS stuur je het (ingevulde :) ) geboortebericht op, zodra het veulen geboren is. Hierop heb je naam, geslacht, kleur en geboortedatum ingevuld.
Als het veulen een paar maanden is, bel je een chipper (nummers van de dichtstbijzijnde staan op de site), hij komt chippen, jij hebt de schets al ingekleurd ;) en ook op dat formulier (staat op de site, kan je zelf uitprinten) alle gegevens in gevuld. Chipper plakt wat stickers op het formulier en stuurt het op en dan krijg je je paspoort opgestuurd (en mag je betalen ;) )
En anders wil ik je wel helpen :j
En nee, zowel voor het NWPCS als het WPCV hoeft de merrie daar niet ingeschreven te staan.
Ik had TiSento destijds bij het WPCV ingeschreven, Fiore bij het NWPCS, omdat me dat 'echter' aanvoelde en Fiore een merrie was waar ik mee wilde gaan fokken en misschien ook wel naar keuringen wilde gaan (wat ik nooit heb gedaan, het is toch 'maar' een partbred en die tellen niet zo mee). Dus bij LaVie weer voor het WPCV gekozen, is een stuk goedkoper.

Fotsy, ik heb bij Dais wel drie keer dezelfde hengst gekozen :)
Rocky Steeldust!!! Doen!! <3

Ik ben zo benieuwd wat er uit jouw prachtige combi's gaat komen, ML! Die zwarte Overo! <3 :~

Kijk eens wat ik in de brievenbus vond vandaag! :D

Afbeelding
*\o/* *\o/*

Beetje jammer dat er twee (TWEE!) fouten staan in mijn adres, dus ik heb een nieuwe aangevraagd, maar zo ziet het certificaat er dus uit! :D

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:20

Ah kei gaaf Cynthia!!! :)

Fotsy, die Magic on Ice is ook gaaf! Perlino :~

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:24

O, wat gaaf al die combi's! Die witkop bleef mij ook bij.
Mooie foto's van Halla!
En Hinte, wat zonde, leuk diertje om te zien.
Cynthia, nu echt officieel! Hier alleen twijfels om bij het WPCS in te schrijven, moet dat nog eens uitzoeken.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:24

Waarom twijfel je?

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:27

Linda, wat een schattig halstertje!

Tinnie, wat een mooie combies voor volgend jaar!

Daisy, mooie foto,s!
Wat is ze tog knap!

Hier nog wat dikke buike foto,s van lenthe en jolyn.
Lenthe is 4 maart uitgerekend en ik zelf dus 13 maart.
Dus ben benieuwd wie eerder is :')

Lenthe is vandaag 296 dagen en jolyn 251.

Jolyn en lenthe.
Afbeelding
Jolyn
Afbeelding

Afbeelding

En nog een mini buikje van sterre.
Zij staat helemaal links op de foto ;)

Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:30

Met export etc. wel handig. En eenmaal NWPCS/WPCV is het lastiger om terug naar WPCS een papier te krijgen. Gezien beiden WPCS papier hebben zou het nu gewoon moeten kunnen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:33

weet het niet Tinniie, ik heb er nog niet naar gevraagd maar bij de meeste hengsten zijn andere rassen wel toegelaten. Alleen vind Rocky meer passen bij Lily dan Flo :P
Die Magic on ice dekt wel andere rassen en is dan zelfs veel goedkoper. ik kijk eens naar die hengst. edit, wat een knapperd al ben ik niet zo voor de withoofdjes :o maar hij is wel gaaf en homo dun, alleen beetje prijziger :P hij is zelfs duurder dan Rocky

oh ik dacht het al een champagne en gezien hij zo licht is, dacht ik ook al creme, mijnlieverd, champagne is voor mij nog net een brug te ver :D

daisy knappe foto's, mooi rond buikje

skaay die staan ook nog fijn in hun haar en lekker aan het genieten van de winterzon
passen wel goed samen die twee qua kleur
Sterre is inderdaad nog mini

leuke combi kabayo al ben ik niet zo voor schimmel :o maar wel knappe hengst

sterkte hinte, komt als een slag dan, weet je waaraan hij overleden is?

oh joan in de avondzon, knap, ah ik had het gezien dat je haar hebt opgegeven voor de dekking te winnen, jammer dat het geen stemming is, had al geliked

nu maakt het het helemaal echt he Cynthia

hier even druktemaker en dan viel het nog best mee buiten andere dagen
https://youtu.be/swH1FC1uxjo

en ze ook nog eens op foto gezet, buikjes krijgen ineens een groeispurt

Afbeelding

Afbeelding