[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:35

Bedankt voor de positieve reacties op mijn grote smurf!

Wauw, wat zijn ze al mooi bol, Inowa! :wow:

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:41

Wow Inowa, wat een buiken al :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:43

Die Pepper kun je al rollen :wow: :D Lekkere bijdehante koppies hebben ze.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:51

Leuk om te volgen, ik zet een stipje!

Kim is vandaag precies 7 maanden drachtig, zie ik net.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:54

Ik ga ook volgen! Tinkers zijn zo knap!

Marley zit op 127 dagen. Betekend nog minder als 200 dagen te gaan :D Als ze braaf is en rond de 320 dagen bevalt zoals het zou horen bij mini's haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:35

O CL, dat is minder, heel veel sterkte! :(:)

En als je drachtige muts knuffelen mist, dan kom je maar langs he! Je hebt mijn nummer (ik het jouwe volgens mij niet meer na een telefoonwissel zit ik me te bedenken, of alleen een nederlands nummer???).

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:44

ik volg hier ook even gezellig mee,
ik heb zelf sinds september een tinker merrie van 3,5, ze komt vanuit een kudde uit engeland en dat is ook de redene waarom ik haar op heb laten voelen door de DA.
nu is ze drachtig gevoeld en zei de DA dat we er vanuit moeten gaan dat het veulen zo maart/april geboren gaat worden.

uiteraard is de vader hierdoor onbekent, maar wel een tinker. ik ben erg benieuwd wat het gaat worden en hoe alles gaat verlopen.

dit is Misha:
Afbeelding

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:46

CL, prachtige knuffelfoto's met Jill! Maar heel veel sterkte :+:

Marouschka, mooie foto's hoor. Goede buiken zitten er ook aan!

Tandarts staat ook op de planning voor Lies, die zat al wel eens wat met haar tong te kloten na het eten van brood (plakken aan haar tanden), maar doet het nu steeds vaker. Dus toch eens naar laten kijken. Maar met scannen op 35 dagen heeft DA haar nog verdoofd, weet niet of dat nog steeds kan nu (op 7 maanden dracht nu).

Moest wel lachen om Roos vandaag. Stonden eerst even binnen met de pony's te knuffelen. Lies wou er ook bij, maar was nogal lomp en liep met haar schouder vol tegen Roos haar kont in. Roos moest daar even een paar seconden over nadenken en toen besloot ze toch nog even heel boos te worden op Lies. En Lies staat boven haar in rang en zo vaak zie ik Roos niet echt bóós kijken, dus wij stonden echt te kijken van; "Eehm."
Later moesten de arme beestjes even buiten wachten terwijl ik de stal ging mesten. Stond net even buiten, toen Roos erachter kwam dat snuffelen aan het stroomdraad toch niet zo'n goed idee was. Toen verschuilde ze zich toch weer achter dappere Lies en stond ze een paar minuten te flemen en met haar hoofd te schudden :+
Afbeelding
Knappe pony toch ^_^

Afbeelding
En zo zielig stonden ze te wachten buiten...

Volgend weekend is het weer buikfoto-tijd en morgen zit Roos ook op de 200 dagen!! *\o/* *\o/*

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:47

Ennasil, welkom! En wat een leuke merrie.
Nog nooit een schimmel Tinker gezien, maar wel stoer!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 01:00

Welkom Ennasil92
Volgens mij hadden we elkaar via fb gesproken, leuk dat je ook mee komt kletsen hier.

Wat een heerlijke buik foto's komen er weer voorbij <3
Moest wel lachen, want de tijd gaat sneller dan je denk.
Ik had eerder zoiets van 'jee er zitten er al best veel op of over de 200 dagen". Zitten we vandaag op visite vraagt er iemand hoever is ze.... Uhhh moment even mijn mobiel erbij pakken (toch handig zo'n app). Maar ondertussen zit Bo zelf ook alweer bijna op de 200 dagen, vandaag ook alweer op 195 dagen.

Hahaha Aniek, ze kijken wel zo van, stop met foto's maken we willen weer naar binnen.

KBK gaat snel he! Voor je het weet ben je aan het waken.

Inowa, wat een heerlijke bolle buik met heerlijke koppie's <3

Tjinta, ja stil he! Een van onze honden in juli laten inslapen maar mis die muts nog steeds. Ook haar kleine vriendje, sneu om hem soms te zien treuren. Hij is zo afhankelijk geworden nu ze er niet meer is.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 01:10

AniekR schreef:
Ennasil, welkom! En wat een leuke merrie.
Nog nooit een schimmel Tinker gezien, maar wel stoer!

dankje, Misha is pas 3,5 dus zal met enkele jaartjes zelfs helemaal wit zijn verwacht ik, al vind ik blauwschimmel stiekem wel goed bij haar staan. ;)

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 01:14

kiki1976 schreef:
Welkom Ennasil92
Volgens mij hadden we elkaar via fb gesproken, leuk dat je ook mee komt kletsen hier.

zou heel goed kunnen, maar ik heb de laatste tijd erg veel mensen gesproken op FB, dus kan je even niet voor me halen. had gister zelfs al iemand die interesse had in het veulen, maar ik wacht eerst af hoe alles loopt en wie weet hou ik het veulen mischien wel zelf :o

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 01:19

kiki1976 schreef:
Hahaha Aniek, ze kijken wel zo van, stop met foto's maken we willen weer naar binnen.

"He baas, schiet eens op met uitmesten!" ^_^

Ennasil, ze heeft nog aardig zwarte benen (ik hou ook iets meer van donkere/grijze schimmels), maar het zal de komende jaren wel hard gaan inderdaad. Al ken ik ze die op jongere leeftijd als witter zijn, je weet het nooit.
Zie zo op deze foto's ook geen tekenen dat ze bont is en daarnaast schimmel, of is dat gewoon niet te zien op de foto? Je weet natuurlijk ook niet of er een effen of een bonte hengst op heeft gezeten, spannend ook nog wat er überhaupt uit kan komen dus.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 01:22

AniekR schreef:
kiki1976 schreef:

Citaat:
"He baas, schiet eens op met uitmesten!" ^_^

Ennasil, ze heeft nog aardig zwarte benen (ik hou ook iets meer van donkere/grijze schimmels), maar het zal de komende jaren wel hard gaan inderdaad. Al ken ik ze die op jongere leeftijd als witter zijn, je weet het nooit.
Zie zo op deze foto's ook geen tekenen dat ze bont is en daarnaast schimmel, of is dat gewoon niet te zien op de foto? Je weet natuurlijk ook niet of er een effen of een bonte hengst op heeft gezeten, spannend ook nog wat er überhaupt uit kan komen dus.

ze is een schimmel met 4 wittebenen en een bles. :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 01:24

Schimmel kan ook bont zijn onder die kleur natuurlijk, maar dat lijkt er dus niet op bij haar?

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 01:32

foto van toen ik haar zag op MP
Afbeelding
maandje terug
Afbeelding
vorige week
Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 06:28

Welkom Ennasil, Misha is nog mooi donker zeg.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 08:19

Welkom, tinkertje erbij !

Aniek en marouschka, er zitten al flinke buikjes onder. Of zeg maar buiken. We zijn alweer bijna in de laatste maand van het jaar, gaat voor sommige nu al snel

Marije haha zie die bolletjes racen. Geweldig he. En Poeh jij zit ook al dicht bij een einddatum.

Sorry voor de gene die ik vergeten ben. Ik lees wel trouw bij maar elke dag reageren lukt me niet.

Hier is het echt ongelooflijk nat, mijn paddock is een drama. Gisteren ze toch even buiten gezet om te mesten. Daarna weer nette stalletjes. Hengst helemaal blij even met zn merrie buiten. Het is ook zo n klef stel haha. Haar veulen van 2013 begint bizar op haar te lijken . Gister een paar foto s gemaakt

Merrie wel rond en gezond maar nog niet veel buik. Bijna 4 maand ver.

Afbeelding

hengst even controleren, helaas deze is al gedaan

Afbeelding

Helemaal rechts eerste veulen van mn merrie.

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:43

Wat een leuk koppel zo, Ines!

Hier is het ook nat inderdaad. "Gelukkig" zijn onze pony's verliefd op hun nieuwe inloopstal en komen ze amper buiten. Dus alleen direct om de stal heen is behoorlijk sompig (stuk waar ze demonstratief gaan staan als de stal gesloten is ivm mestwerkzaamheden is ook het meest natte stuk). Rest van de paddock blijft nog redelijk netjes.
Kom inderdaad maar op met een droge, koude winter, dan kunnen ze ookop het land. als ze daar wel heen gaan dan :o

Feestje!!!
Afbeelding
Allebei de merrie's nu over de 200 dagen! *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:23

CubaLibre, ik weet niet waar in Nederland je heen gaat, maar in het Noorden ook nog een plekje om een drachtige merrie te knuffelen. :j

Wat een gaaf dier, Ennasil92!
Ben benieuwd wat voor mooi veulen daar uit gaat komen.
De eerste foto komt me erg bekend voor, dacht ik gister al toen ik hem in je topic zag staan.

AniekR, ah haha, dat is zielig. :(:)
Vind dat altijd zo sneu.
Die koppies op de tweede foto. <3

Kiki, ja, gaat heel erg snel!
Het rare is dat ik vanochtend naar Kim keek en dacht;"Zo dik is ze ook weleens geweest toen we het voerbeleid nog niet zelf in handen hadden" en ik vroeg me af of ze echt nog wel drachtig zou zijn.
Terwijl ik aan de andere kant eergisteren meende het veulen te zien schoppen.
Wat kun je hier onzeker van worden zeg!

Cemlys, zoals jouw merre eruit ziet, ziet die van mij er in verhouding nu ook ongeveer uit.
Misschien ietsje dikker.
Balen van de paddock zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:24

AniekR, waarom reken je precies 342 dagen?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:33

Tja, het was ook weer een gevalletje "eigen domme schuld, pony" O:)

En 342 dagen omdat ik die het eerste tegenkwam als uitgangspunt voor uitrekenen van datum. Maar zitten sterke verschillen in hoeveelheid dagen die mensen rekenen en die op informatieve websites staan.
Tja, het zijn 2 maidens dus ga het gewoon afwachten. Komen ze allebei eerder, gaan we volgend jaar van iets korter uit ;) Momenteel kijk ik toch nog met name naar hoeveel dagen we gehad hebben.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:46

Ik reken tussen de 320 en de 335 dagen bij marley. Minis zijn op 300 dagen veilig. Draagt ze zoals haar moeder dan mag ik een korte dracht rekenen. Maar met een maiden weet je nooit.

Mooie buikjes al aniek! Nu zie je het heel goed.

Welkom! Mooie tinker!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:49

Ja mini's dragen (bijna) standaard korter, heb ik hier al geleerd. Maar ja mijne zijn dan wel pony's, maar geen mini's ;)
Wil nog wel even rond gaan vragen hoelang beide moeders van Lies en Roos ongeveer droegen, kan soms een indicatie zijn.

En dankje, ze hebben inderdaad mooie buikjes. Volgend weekend is het weer eerste weekend van de maand, tijd voor de maandelijkse buikfoto's dus ;)