[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:12

Nee ben niet bang dat het fout gaat hoor. Dat niet, en bijten word door haar en mij absoluut niet geaccepteerd.
Je moet bij haar wel duidelijke leiding geven anders neemt ze idd een loopje met je. En heeft dan idd ook gerust het lef om je omver te lopen.
Niemand op stal kan haar dus ook stiekem voeren (wat ik ook niet wil) want verraad je direct, maar word ook stierlijk vervelend.

Maar ik vroeg me gewoon af of dat ik zelf wat miste. Want bij bv mijn dochter van 11 zal ze dat ook niet in haar hoofd halen.

Jitske25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:37

Kiki, is Bo altijd al zo tegenover haar of alleen wanneer ze drachtig is? Want dan zouden het gewoon hormonale schommelingen kunnen zijn, welke haar gedrag dus kunnen beïnvloeden. Mijn merrie is altijd een bitch tegenover andere paarden/mensen om mij te beschermen/voor zichzelf te hebben. XD Ze duld het niet dat andere paarden/mensen ook voor aandacht komen vragen terwijl ik met haar bezig ben haha! Maar nu ze drachtig is, is het de grootste knuffelkont ever met iedereen! Ik heb gelezen dat dit dus te maken heeft met de hormonen en dat het ook in tegengestelde vorm kan voorkomen. Een merrie die eerst altijd lief was, ineens teruggetrokken en bitchy kan worden. Ik weet niet of dit in jouw geval van toepassing is??

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:23

Ze is nu ze drachtig is best wel verandert.
Is een paardje dat normaal helemaal geen knuffelkont is en nu juist dus wel.
Maar het is de laatste paar weken best wel verandert naar haar toe. Maar misschien ook wel omdat zij er onzeker van werd/word.

In haar handelen is de namelijk best wel standvaster geworden door de tijd heen. Bo heeft altijd al een singeldwang gehad zolang als ik haar heb. Is wel een heel eind verbetert maar helemaal over gegaan is het nooit.
Bij het vastmaken van de singel moet ze haar hoofd dus altijd gewoon recht naar voren houden. Kijkt ze naar degene die ermee bezig is, hup hoofd weer naar voren. Gewoon met de korte boodschap "hoofd daar" en die duw je gewoon normaal en rustig weer naar voren. Vaak is het dan gewoon goed voor Bo.
Maar toch mag zij minder goed aan Bo dr buik komen, ook om te voelen.
Terwijl ik gisteren met scheren op m'n knieën half onder d'r zat met daar scheren. Dan staat ze letterlijk in de stand by stand.

Is trouwens toch een raar paard hahaha.
Stalgenote had van de week van die oortjes in, gekoppeld aan d'r mobiel met muziek aan. Bo zat te klieren aan die draadjes. Dus zij zegt "oh wil je ook ff luisteren"?
Houd die oortjes bij bij d'r oor.
Dat koppie..... Ze stond echt te luisteren, en daarna zag je haar oogjes helemaal suf worden. Werd er helemaal zen van :=
En was nou niet echt relax muziek (last ride, die ze voor Paul Walker gemaakt hadden)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:06

L_isanne schreef:
Heeft hier iemand ervaring met verdoven tijdens de dracht? Baida moet naar de tandarts maar lijkt me nog wel een dingetje... Ga morgen even de tandarts bellen maar dacht ik vraag het hier vast even. :)

Ik woon toevallig bij jou in de buurt en mijn DA van DAP Slingeland wilde mijn merrie na de 6 maanden niet meer verdoven. Ik ben toen naar Aalten geweest, daar staat op de praktijk een opvoelbox en toen is ze behandeld zonder verdoving, dat ging prima. Bovendien is het op de praktijk bij hen ook veel goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:11

Pretty, hoeveel Shetjes zijn er bij jou drachtig?

Wat schattig van Bo en de oordopjes. <3

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:32

Kelly vandaag 230 dagen drachtig.
Geprobeerd een foto te maken, maar is erg moeilijk.
Als ze me ziet kruipt ze bijna in me.
Als ik denk: jeetje je hebt toch ook een flinke buik. En als ik de camera halen en er een foto van maak denk ik via de foto: Nou valt tegen.
Of ik ze nou te dicht bij maak?

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:34

Lief bolletje. <3

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:36

Dank je Koudbloedkim

Ben benieuwd wat er uit komt rollen.
En namen....... pfffffffffff ik vind dat zo moeilijk.

Merrie dacht ik Amy of Bloem of Vlinder.
Hengstje dacht ik Boyke.

Venthe dat is een tegenvaller. :(:)
KoudbloedKim, je ziet het bij kim ook al goed hoor.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:49

Kim heeft een mooie buik, niet té, gewoon netjes :j

Pretty, twijfelen is niet nodig hoor :')
Mooie ruime paddock zo! Met ruimte om droog te staan, perfect toch?!

Hier is twijfel niet nodig. Vandaag DA komen enten en die zei bij Star "oh daar verwacht je een veulen van?!" En toen ik hem om de tuin probeerde te leiden met mijn andere merrie (die ook rond is, maar die is gewoon dik) zei die gelijk: "och die is leeg"
Handig :D

Ik ben streng maar rechtvaardig. als je maar concequent bent, weten ze al snel wat ze aan je hebben.
Ik ben de enige die met mijn pony's werkt/voert, dus geen problemen met verzorgsters enzo.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:16

Pfff ik kan jullie niet bijhouden hoor :o Op dit tempo is het eerste topic al vol voordat er een 2016 veulen is! :D

Qua namen heb ik nog geen inspiratie, eerst maar eens kijken hoe de veulens zijn.

Party Girl zit vandaag op de 200 dagen, loopt ze ruim 2 maanden achter op Snazzy. Qua buik is dat wel te zien, beter gezegd bij PG zie je nog weinig buik. Op de foto lijkt het meer dan je gewoon ziet.

Afbeelding

Vanmiddag hadden ze lol toen ik de paddock aan het mesten was:

Snazzy deed nog flink mee, nog 34 dagen tot ze in de veilige periode zit

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:34

Heerlijk Marije die droge paddock,ik ben echt jaloers!

Linda wat handig een Da met rontgenogen! Die het verschil ziet met dik en drachtig,die mag hier wel eens komen haha.
ja de paddock is groot zat maar het is toch geen zicht die modder. Ach wel beter zo dan constant binnenstaan.

Vrouwke op de laatste foto zie je toch dat ze aardig rond is!

Kbk als ze allemaal drachtig zijn vijf merries. Dit is voor het eerst hoor zo veel.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:47

Hier is dat ook hoor die modder, en wij zullen echt de enige niet zijn. Zo lang ze ook maar mogelijkheid hebben om droog te staan, is er niets aan de hand toch :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:51

Het is hier ook vreselijk nat geweest hoor. Maar het droogt hier wel erg snel gelukkig. 1 dag droog weer en dan zijn de meeste paddocks weer grotendeels droog.

Ik moet wat onderdelen vervangen van mijn halster alarmen en ben aan het kijken of het niet voordeliger is om een nieuw systeem aan te schaffen.
Ik heb al 8 jaar een equipage en neig nu naar hun nieuwe systeem, http://foalingalarm.com/equipage.htm
Maar ik vraag me af of er niet meerdere merken zijn met zo'n systeem.
Dus aan het halster, liefst met een pieper ipv naar een telefoon en makkelijk uit te breiden voor meerdere merries.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:58

Tjintja, hoe gaat het nu met je?

Bellarose, Azia loopt dan ook redelijk gelijk met Dais :) Zij zit vandaag op 176 dagen.

Pretty, wat een leuke foto's en Nikita is echt mooi bol hoor :j

_Patrick_ schreef:
Whis is vandaag echt niet zich zelf...vermoed door het weer van afgelopen week.
Maar ze heeft ook dagen dat enorme knuffelkont is, dat heeft ze normaal maar zelden.
Dus denk dat het door de dracht komt :D

Dais houdt normaal ook echt niet van knuffelen, maar nu vindt ze alles lekker. Vooral als ik haar tussen haar hals en schouder krab, gaat haar hoofd in de lucht en bovenlip vooruit :D

Wat een schattig schopfilmpje, Patrick :)

Zo Marije, die is écht heel wild! Die komt er bijna doorheen!

Zo Crines, dat is schrikken zeg! Gelukkig is het goed afgelopen..

Namen... tja... Ik heb een hele mooie, hele passende naam, maar een vriend van me heeft me aan het twijfelen gebracht, omdat hij met een zo mogelijk nóg mooiere bestemming kwam voor deze naam. Dus ben ik voorzichtig rond aan het luisteren voor andere namen, om te kijken of ik iets tegenkom wat ik minstens net zo mooi vind. Maar in principe heb ik een naam die past bij zowel een hengst als een merrie.

Origineel zeg, namen met letters erin, supergaaf, Arianne!

Bij mijn veulen komt de naam van de hengst ook terug. TiSento en Fiore heten officieel Sublime's TiSento CR (mijn initialen) en Sublime's Fiore CR, dus dit veulen wordt Sublime's Yolooo CR :D

Venthe, is vind Lays een leuke naam!
Jammer dat het nog niet helemaal goed gaat met Venthe :(:)

Lord of the Wings is ook supertof, Wings_love!

Ik laat dit jaar de tandarts ook niet komen. Is mij ook afgeraden ivm stress. Dan maar een halfjaartje later dan normaal.

Pretty, ik ben benieuwd waar je mee bezig bent! :)

We zitten nu op dag 176. Het verschil tussen dag 150 en 180 (1 maandje!!)

Dag 150: Het veulen heeft de grootte van een konijn, hij meet 30,50 cm en weegt 2 kg 239 gram.
Afbeelding

Dag 180: Het veulen heeft de grootte van een kleine hond (beagle). Hij meet 48,12 cm en weegt 9kg 331gram. Rond de helft van de dracht sluiten de baarmoederhoornen zich. Door de beperkte ruimte is het belangrijk dat het veulen op zijn rug komt te liggen. Het veulen kan steeds minder goed bewegen, maar het maakt nog steeds bewegingen met de benen en het hoofd. Dit kan men soms duidelijk zien aan de buik van de merrie.
Afbeelding
en hij krijgt maan-en staartharen nu <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:09

leuk he Cynthia, begint echt vorm te krijgen en haar, spannend
Yolo, kom dit eigenlijk van You only live once, soms reclame op de radio over Yolo en moet dan altijd aan jou denken ;)

rotweer, het is nu echt gedaan met op de weide te lopen -O- , dus kleiner stuk en paddock. Hoop dat het een koude droge winter wordt.

inderdaad Tjinta gaat het met je?

spannend Marijer, nog 34 dagen zeg en het kan, ongelooflijk, de tijd gaat snel.

oh en weet de rest niet meer wat ik wou zeggen -:(- het is vrijdag en ik ben duidelijk moe :P

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:09

Vandaag 223 en ik nog even flink geknuffeld met mn dametje.... Morgenochtend stap ik op t vliegtuig terug naar NL, ben dan 2,5e week daar en dan ga ik weer terug.

Helaas weer om n minder leuke reden naar Nederland (3e x) maar het is niet anders!

Maar jeetje, ik ga mn dame nu nog meer missen dan de vorige keer (was in Febr toen ik terug naar NL ging om de begrafenis van mn opa bij te wonen)! Nu ga ik terug omdat mn oma heel slecht ligt en met de dag slechter word |(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:54

Wat een lieve foto's! <3

En Pretty, dat is best veel! Leuk hoor. :j

Hier ook flinke blub, maar ze kunnen gelukkig droog staan en nog in de stal als ze willen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 00:04

Heel veel sterkte CL :(:)

Hier is ook alles best nat, ondanks er net allemaal nieuw zand in de paddocks is gegaan. Valt zoveel dat de drainage het ook minder aankan.
Zelfs de bak is nu bij ons best nat, die heb ik al die jaren dat ik hier sta nog niet zo slecht meegemaakt.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 00:40

Sterkte CL!! :(:)

Oeh met 180 maan- en staartharen? Dan word het al een hele echte baby <3
Star zit op dag 204... We zijn ver over de helft.... Nu gaat de tijd steeds trager...

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 00:49

Wow Crines, heftig avontuur zeg. Gelukkig met een sisser afgelopen en niemand gewond geraakt.

Fotsy, ze heeft inderdaad een beetje een punt buikje lijkt het. Maar zeer is overall bol zeg maar. Ik zal morgen in het daglicht een paar nieuwe foto's trekken, mogen jullie zeggen of het een punt buik is. Het is voor mij de eerste keer, dus geen evaring :o

Veulennamen.. Ik had een leuke maar die bestaat dus al :\ Bij de Aqha mag een naam maar 1x geregistreerd worden en dus op zoek naar een andere. Gelukkig kun je bij de ahqa Veulennamen researchen. Eigenlijk heb ik er nog niet echt over nagedacht, nog steeds een beetje bang dat het misschien misgaat en ik wil het niet jinxen. Sowieso wil ik wachten met definitief kiezen tot de beeb er is, als het een apart kleurtje heeft dan wil ik het in de naam verwerken als het kan.

Kiki, Joan heeft ook een behoorlijk sterk karakter en is absoluut niet gecharmeerd van vreemden. Een echte alfa dame. Ik kan me ook niet veroorloven om de boel te laten verslappen want ze neemt het gelijk over. Ik denk dat Bo aan je verzorgster merkt dat ze soms wat onzeker is en daarom boven haar gaat staan.

Venthe, balen en toch ook weer niet. Wellicht dat magneetveld therapie een idee is voor Venthe?

Marije, leuke rennende bolletjes heb je daar :)

Cynthia, onze dames zitten dicht bij elkaar. Joan zit nu op 167 dagen.

CL, veel sterkte de komende tijd Y;(

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:12

Zalig die bolletjes aan het rennen. Arme veulens vanbinnen haha!

Sterkte cl!

Modder is hier ook ontzettend veel. Heb nu op een paar plaatsen slowfeeders hangen maar ze staan liever aan het hooiruif in de modder. Ook kunnen ze nog een beetje op de weide. Vinden ze zalig

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:04

Geweldig om te zien die rennende mini's! :)) Die kunnen hard zeg :D

Hier ook alles blup...in de twee jaar dat ik nu op deze stal sta nog nooit z'o erg geweest. Bah. Je zou bijna gaan uitkijken naar de vorst :x

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:03

Oh CL heel veel sterkte. Goede vlucht gewenst.
Niet grappig om daarvoor ook nog langer van huis te gaan.

KBK ik vind Kim er super uit zien!! :j

MarijeR geweldig filmpje wat een lol hebben jouw mini's.

Pretty wat een blub he? Hier ook heftig hoor.
Maar joh ze hebben een perfecte droge plek om te staan en wat te eten dus dat is toch oké?

Kiki je weet ook niet precies waarop Bo reageert. Paarden merken ook veel aan mensen.
Misschien geeft ze iets aan.

Bijten, knabbelen enz. sta ik hier niet toe. Gewoon niet... is veiliger want ik ben vaak niet snel genoeg.
Vooral bij de hengsten ben ik streng. Bijten en kappen met de voorbenen zijn hier niet toegestaan vanaf dag 1.
Ook mijn eigen persoonlijke ruimte vind ik echt belangrijk.

Pretty twijfel hoef je idd niet meer te hebben... echt wel drachtig.

Verdoven doet de DA hier wel.
Bij de fokmerries moet ik ook wel.. of ze hebben een veulen aande voet en worden weer gedekt.
Tot nu toe altijd goed gegaan. Nu geven ze wel een lichte verdoving.

Weer mooie plaatjes Cynt gaaf om te vergelijken.

Vrouwke mijn eerste reaktie is ook aaah wat een lief bolletje.

Ik mis Kyra heel erg, tis stil in huis. (ondanks 3 andere honden hihi). Nu merken we hoe aanwezig ze was. Kamea heeft er ook veel moeite mee. Ze jankt veel komt veel bevestiging halen bij ons.
Maar ik kan weer met droge ogen over haar praten en de rauwe rand is er wel vanaf.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:54

Dank je !
marijeR ik lig een deuk om dat filmpje, die ene gaat de hele tijd binnen doorr

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:26

Ff ego,erg druk bezig dit weekend.

Ylona 216 dagen drachtig
Afbeelding

Pepper 221 dagen drachtig
Afbeelding