Ik heb bericht van mijn stiefvader. Temperatuur is 37.4 en ze heeft geen uier. Dus in principe niks geks toch? Misschien is het veulen inderdaad gewoon wat vervelend aan het doen in haar buik waardoor ze wat onrustig is en niet meteen eet en zo vroeg ligt..
polleman, ze is dit keer flink ronder, maar ik zou me niet direct zorgen maken hoor. Bij een tweede veulen worden ze vaak toch wat ronder dan bij een eerste.
Stal_Wiza, ik hoop dat ze zich snel weer beter voelt.
Murosch, zo begint het uier meestal te vullen naar mijn idee.
Euforie, het lijken mij meer vuiltjes dan harsjes hoor.
Cheytjuh, je dames zien er goed uit.
Laura, kan goed zijn hoor dat ze wat last heeft van het veulen, had Aziza ook een paar weken voordat ze bevallen is een keer.
Vandaag weer wat nieuwe foto's gemaakt van mijn kleine binkie Amir Ik zal hier niet teveel spammen, dus hier 1 foto, de rest staat in zijn topic.
Diane, nog heel veel sterkte met het verlies van je mooie hond! Wennie wat glanst die van jou zeg! Ze ziet er goed uit!
Dit is die van mij op 245 dagen Zoals te zien is een lekkere viespeuk. Iemand enig idee hoe ik haar uiers schoon kan houden? Ben nu om de dag bezig met alles schoon pulken, maar elke keer is het weer een vieze zooi daar. Dus als iemand een tip heeft, graag!
Rivendell
Geplaatst: 01-03-15 23:32
Uierzalf ertussen? Dan veegt het makkelijker weg denk ik.
hannekebosch
Geplaatst: 02-03-15 00:33
mensen help!!!!!
ik word toch een beetje bang als ik danita haar uier zie ontwikkelen. ik kon er zelfs al vocht uit halen en even snel getest en die gaf aan 7.3
zie ik spoken (zelfs mijn man heeft het nu over een tweeling)
uier ontwikkeling 250 dagen
267 dagen
269 dagen
al is de laatste foto in een andere hoek genomen. ik voel duidelijk verschil als ik aan het uier zit......
Hanneke bosch, onze merrie is drachtig van haar eerste veulen en begon al erg vroeg met ontwikkelingen rond haar uier. Ondertussen zit ze iets over de 280 dgn en zit er al een best uier. Je kan er toch niets aan doen behalve afwachten. En ook ik vind het reuze spannend hoor en kijk iedere ochtend eerst in de stal of er niets verworpen is, dus ik weet hoe je je voelt. Helaas kunnen we er niet inkijken.
Ik krijg slaapontwijkend gedrag van Vanille... en dan moet mijn eigen merrie nog Vanille is weer aardig onrustig geweest vannacht, maar de beeb zit nog steeds in de buik.
Uier van hierboven zou ik mij ook niet druk over maken ziet er voor mij uit als een normale ontwikkeling.
Lieve Belle!
Mooie buikfoto's gezien!
AZ hij is echt knap!
hannekebosch
Geplaatst: 02-03-15 08:51
Dank jullie wel.... zit zo in mijn hoofd nu met een tweeling maar Door jullie weer een beetje gerust gesteld haha ik hoop idd dat er nog een hele hoop merries voor die van mij mogen bevallen haha
Hebben jullie ook merries die zijn dicht gezet?
De dierenarts komt een maand van te voren de merries enten en ik wou zonie dan weer gelijk open laten zetten... dat is niet te vroeg toch? Aangezien ze vorig jaar op 321 dagen heeft geveulend.
Mijn merrie is ook dichtgezet. De dierenarts zei tegen mij ca 3 weken van te voren open laten knippen. Ik zou het gewoon even overleggen. Ze hebben er zoveel ervaring mee. Voor mij is het de eerste keer dus ik ga ook af op wat de dierenarts zegt.
pretty
Geplaatst: 02-03-15 10:49
Jee heb heel wat bij te lezen na een weekend!
Rowan wat is vetje veranderd!! Ze is nu inderdaad bijna eerder schraal dan te vet!
Murosch welke camera is dat als ik vragen mag? je merrie ziet er super uit!
Balou wat is ze toch schattig met haar dekentje...Wat bijna alweer te klein is
Keresa nogmaals heel veel sterkte,wat een aandoenlijke foto.. Het pakt je enorm hé,ooit ook 4 dagen gevochten voor een klein veulentje en wat dat met je doet dat het ondanks alles het toch niet haalt.. dat voelde voor mij persoonlijk nog veel erger dan een doodgeboren veulen.
Diane_Basje ook al zo een slecht nieuws voor jou...wat is het dan toch snel gegaan,heel veel sterkte met het verlies van je trouwe vriend Het mag nu ook wel eens stoppen voor jou..
Linda2008 ja...die is goed vertrokken met uieren,wat spannend ook alweer!
Fotsy wat is ze nu ineens weer donker! En ja,buik nog aanwezig hoor!
Fokfanaat dat schiet niet op. Goed dat je toch alert bent,ik kreeg al de rillingen toen ik las dat je haar binnenhaalde met een verfrommeld uier wat dan toch verdacht leek. Zo ging het net bij mijn merrie en ik wou dat ik de tijd kon terugdraaien.
Arme Maaike die al zolang wacht op Vanille haar veulen
Welkom Stal WIZA,hoe gaat het nu met de merrie?
Polleman ik snap jouw zorgen maar je moet van het beste uitgaan hoor. En de merrie scherp in de gaten houden doe je gelukkig toch zo al.
Laura fijn dat alles weer goed lijkt. Ik snap dat je je gelijk zorgen maakte ook. Dat zal ook niet eerder weggaan dan dat het veulen er gezond naast staat hé..
Ah AZ wat heeft ie toch een zelfhouding!
Wennie wat een knappe glimmerrie heb je!
Myrthe is ook lekker rond zeg!
Hanneke die uier ziet er mij ook nog aardig leeg uit hoor. Ze heeft wel grote spenen enzo waardoor het al gauw meer lijkt dan het is,denk ik.
Hier nog geen veranderingen,Lisa heeft nog niks van uier en staat gewoon lekker bol te zijn.
jolandje
Geplaatst: 02-03-15 11:14
heb even de dikke dames op de foto gezet maar is nog niet veel verandering hoor
Mijn merrie is vandaag 237 dagen drachtig en heeft al een paar weken meer uier. Haar tepels zijn echter nog behoorlijk ingetrokken, en volgens staleigenaresse is het grotendeels zucht waardoor de uier opgezet is. Ze is overigens ook dichtgezet, maar met een speciale techniek, waardoor ze voor de bevalling niet opengezet hoeft te worden, het springt vanzelf los.
Nicole
Geplaatst: 02-03-15 12:39
Dustinlover die is idd flink afgevallen zeg! Ben erg benieuwd naar de combinatie!
Neonlight gefeliciteerd met je fok product
polleman ik blijf hopen voor je dat er 1 in zit, als het echter wel 2 zullen zijn hoop ik echt dat alles goed gaat voor je. Hier op stal is ook eens een 2ling geboren dat ging niet geheel zonder slag of stoot. Maar leven beide en zijn goed aan de maat geworden en doen super in de sport.
kleinvosje pfff heeft ze er niks van overgehouden, gek dier!
fokfanaat al een prachtige totilas baby of dat nog niet? Heb het hengstje gezien op de foto's wat een plaaaatjeeee van een koppie zit daar op zeg
Luna2006 ik ben benieuwd wat het bloedprikken zegt
Diane wat vreselijk van je hond
maaike1994 tja daar gaan we maar niet meer over hebben ik denk dat vanille een jaar wil voldragen en daar schiet ze al behoorlijk mee op Wel kak voor jou maar super dat je nog naar de EXPO bent gegaan! Vandaag toch 356 dagen? Dat zijn nog maar 9 daagjes tot ze jaar heeft gedragen
astridklomp Hahah lekker zo muur als ondersteuning
polleman ze is echt behoorlijk!
Stal_Wiza komt vaker voor dat drachtige merries wat koliekeriger zijn omdat veulen op hun darmen ofzo liggen heb ik me eens laten vertellen.
Murosch mijn merrie heeft dat ook maar heeft achterin nog wat gevulder ga zo even foto opzoeken.
__Lauraa komen bij shetjes/mini's veulentjes vaak niet wat eerder dan 11 maanden?
Al_Zawraa heb gereageerd wat een knapperd en wat een geweldige eigenwijze kop zit daar op wauw
Myrthee_ hahaha dat is echt een vies peuk
Rivendell mooi dat ga ik ook dus even kopen want vind het er maar smerig uitzien en maak toch bijna om de dag schoon, waar dient het voor die viezigheid ze staat altijd schoon en droog in de paddock of stal modder kan dus absoluut niet zijn.
Urielle nou idd!! Gaat snel hoor!!
Balou_k ik blijf der zooo schattig vinden
Robynn herkenbaar, nu kijk ik dan geen nille-TV maar Miertje-TV en kan der uren naar staren, vriend zei gisteren nog je kan echt uren naar dat scherm kijken he en dan slaapt ze maar een beetje saai
Jet4You waarom laten ze een merrie ook alweer dichtzetten en hoe gaat dit in zijn werk als ik vragen mag?
jolandje duurt nog wel even vind de buikjes ook nog wel meevallen
Zo 4 pagina's gereageerd
Nicole
Geplaatst: 02-03-15 12:50
Onverwachts zitten wij ALWEER op 311 dagen Ik schrok zelfs van ik dacht dat ze nog rond de 306 ofzo zat..