Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:25

hhaha,mja ik begin nu toch wel wat nerveus te worden....

ik had zoiets van ,ach nog 6 weken,maar mijn twijfel is erg groot,ik ga denk ik even de veearts bellen,vragen of hij kan zien hoever ze is...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:35

Hier vanacht niets. Heb lekker geslapen omdat ze gewoon rustig was. Ik word haar nu een beetje zat Tong uitsteken. Mij steeds zo te foppen.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:46

elady: staart horizontaal, dat is toch niet ver genoeg? Ik dacht dat de staart minstens verticaal moest, en zoals bij de merrie van annetje die kon de staart plat op de rug leggen. De uier van lady moet ook nog goed doorgroeien dus ik denk niet dat ze het binnekort al zal krijgen! Maar dat kan snel veranderen natuurlijk Knipoog

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:54

Klopt, hij hoort bijna verticaal te kunnen, maar het viel me op dat ze het ook zomaar toeliet, normaal gesproken geeft ze echt niet mee met die staart, dan houdt ze hem gelijk heel stijf(voor hoever dat kan). Dus voor haar is dit echt heel ver al. D'r uiers moeten idd nog groeien. Ze heeft officieel ook nog maar 3,5 week te gaan...dus het kan nog alle kanten op. Hop niet dat ze volgende week bevalt, want dan is Annemarie op vakantie en heb ik de verantwoordelijkheid over de stal (met nog 4 anderen paarden, waarvan er nog een andere op ploffen staat...spannend)

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:01

Ik dacht bij vreya ook dat ze het echt niet ging redden, maar de veranderingen gaan maar langzaam kammergenoeg.. Nu draagt ze al een week over en staat ze er nog vrolijk bij Kwijl Haha! Maar wie weet heb ik straks een lief veulentje Lovers De staart kon wel verder dan verticaal en de uier was goed gevuld dus wie weet Haha!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:02

@ Elady/kimmie 261: een paar weken terug kon ik Fanja haar staart ook zomaar op haar rug leggen, totaal geen weerstand. Ik gelijk in de stress en gebeld met een meer ervaren fokker Haha! Zij vertelde me dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Momenteel krijg ik de staart niet eens horizontaal.

Heeft iemand Sjen al gesproken?
En wie stonden er nog meer op dat lijstje? Knipoog

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:15

Niks hier.....

Het onweert en bliksemt hier, da's niet normaal.
Alle paarden zijn onrustig, ook Toutie.
Misschien gaat ze nou expres bevallen omdat ik het toch niet kan horen! Rolleyes

Haar staart kan iets verder dan recht omhoog, maar nog niet over haar rug. Denk ik, ik zal het zo eens proberen en er een nieuwe foto van maken voor de vergelijking.

Het lijstje van nog te bevallen merries staat in mijn onderschrift, voor zover die nog klopt.......

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:35

wij dachten vannascht dat we ook iets kregen!
maar helaas het was niets!
ze was onrustig en ging sneller ademen en liep te zweten maar helaas helemaal niets!!

@Toutiemeis: mijn naam is wel imposant maar het paard heet Giovanna !
we hebben er nog 2 die drachtig zijn!

Indra (off. Ilse):in begin juli!
en Odessa: ook in begin juli!
ik dnek dat ik nog veel slapeloze nachten krijg !! Boos!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:59

Nope hier ook niets! Er is ook niets gebeurd vannacht. De uier is ook nog niet volgelopen, maar misschien doet ze dat ook wel tijdens de bevalling.
@Toutiemeis: Siena loopt al ongeveer een maand met die prutjes.
@ Mistral:ik hoop idd dat ze 'm extra mooi maakt!
@ Elady: ik snap wat je bedoeld dat het al best ver is, Siena houdt ook die staart helemaal omlaag als je eraan komt. Sinds twee weken ofzo heeft ze 'm zoals Lady. Maar Siena was toen al uitgerekend, dus misschien is het bij Lady idd wel vroeg. IK krijg 'm bij Siena nu maar iets verder dan als bij Lady...
@ Dennis: ik wordt het ook zat, ze kunnen je echt voor de gek houden he
@ Vrijalover: spannend, dat klinkt wel goed!
@ Myrdal: heb je nu al een bericht achtergelaten vandaag? hmm...zoniet dan zul je wel een veulentje hebben Haha!

Hier onweert het ook, normaal doe ik Siena dan naar binnen maar het is toch ochtend dus zo hard zal het niet gaan. Misschien helpt het als ze onrustig wordt van het onweer Knipoog

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:00

@ Imposant: Ik heb het bijgesteld in het lijstje.. heb jij toevallig foto's van je merrie?
Buik-uier-banden-vulva......?

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:13

Mensen, ik heb het nagekeken en Myrdal is idd nog niet geweest hier. Dusss.....??? IK denk dat ze een veulen heeft Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:31

hm..........myrdal????????????heb je een veulie dat je voor jezelf houdt?wij zijn nieuwsgierig hoor!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:32

ik heb wat foto's gemaakt van buik en uier van mijn merrie...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kan een uier al zo vol zijn als een merrie nog 6 weken moet dragen???

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:34

ja hoor, onze fries probeert soms al 2 maanden van tevoren of ze net zo'n groot uier als de koeien kan krijgen..................echt enorm..........nu nog trouwens, melk genoeg voor een compleet elftal......houd wel even in de gaten of het hard/warm word....vanwege een eventuele uierontsteking

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:36

myrdal.....daar ben je......en en en en en ??????????????

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:38

Nee hoor, ik was aan het bijslapen, moet ook gebeuren....
Ben er vannacht tot 3 uur geweest en mevrouw heeft niets anders gedaan dan hooitjes tussen het stro proberen te vinden en slapen.
Wel maakt ze een enorme troep van de stal ze gooit al het stro in de hoeken van de stal en houdt het midden vrij Verward
Op zich is dat bij ons niet zo heel erg erg (vreemde zin), want onze ondergrond bestaat uit zand. Dus ze staat nooit op beton.
Maar ja, we zullen wel zien hoe het er vandaag voor staat.
Trouwens een paard kan toch altijd de staart in een vlag dragen? Dus ze kunnen altijd verticaal, die van Myrdal iig wel. Of ze het toelaat als je eraan zit, dat is weer een ander verhaal Haha!
Nou je, Myrdal is niet zo moeilijk, die vindt alles best wat ik met haar doe.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:43

cheyenne01 schreef:
ja hoor, onze fries probeert soms al 2 maanden van tevoren of ze net zo'n groot uier als de koeien kan krijgen..................echt enorm..........nu nog trouwens, melk genoeg voor een compleet elftal......houd wel even in de gaten of het hard/warm word....vanwege een eventuele uierontsteking

oke dank je wel...

denk dat ze denkt dat ze ook een elftal krijgt, ze is zo dik....

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:46

jammer myrdal, ik had je wel een lekker knuffelig veulen gegund!!

kimmie.....onze fries zag er na 4 maanden al uit alsof ze op knappen stond, het veulen daarintegen is niet eens zo groot geboren......ze hield heel veel vocht vast denk ik.....en ze is te dik maar jah, daar word nu wat aan gedaan gelukkig

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:47

@ Kimmie: Ze glanst wel bijzonder mooi.

Trouwens Hannelore is hier ook nog niet geweest....

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 12:02

Helemaal niets vannacht? Vooral arme Sjen, ik heb met je te doen meis... Jij zit nu ook al een dikke maand in spanning. Dat zat ik ook, maar die van mij hield zich tenminste aan de uitgerekende dag!!! Ach gut

Ik heb ff een vraagje, het valt me op dat die gekke Assedo van mij heel regelmatig met zn tong uit zn mond loopt. Gewoon aan de zijkant van zn bekkie, heel apart! Zijn er meer veulens die dit doen en heeft dit een reden, of heb ik gewoon een heel gek veulen?

@ Esme27, Jeddah had een hele mooie foto van Simply waarop je goed kon zien dat de banden slap waren. Moet je haar anders even pb'en.

@ Elady, ik vond het niet echt schrikbarend, met 310 dagen kon ik Odessa's staart al vertikaal doen. Hoeft niets te zeggen dus, want het kwam pas in de nacht van 335-336.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:14

Abu deed dat als kleintje ook, met die tong zo... Is later helemaal bijgetrokken. Hij had gewoon moeite om hem binnen zijn mond te houden denk ik Clown Ik heb hem wel steeds terug geduwd of er zachtjes een tikje tegen gegeven. Daardoor ging hij hem steeds meer proberen gewoon binnen te houden.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 12:22

Ik kan zn tong dan ook gewoon aanraken en erin knijpen, interesseert hem niet. Gek dier Clown Ik zal een kijken of ik hem gewoon terug kan gaan duwen.

Hij eet af en toe ook zand, maar dat is normaal voor zon kleine toch? De mest eet fase is hij in ieder geval al aardig door Haha!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:29

vanmorgen belde de eigenaar van nicoline dat hij al een tepel kon zien en dat er een druppel melk aan hing.
toen ik daarnet ging kijken zag ik al 2 tepels en beide met een druppel melk.
zou het dan toch vanacht komen???
verder heefd ze nog geen uier.
ik denk misschien nog 2 a 3 dagen wachtten.
zou wel leuk zijn als het veulen op bevrijdingsdag geboren word.
ze is nu al 361 dagen drachtig.
over 4 dagen dus al een jaar.
maar hoop het evulen dan te hebben hoor.

de baas van mijn vader heefd ook een drachtige merrie maar die merrie draagt al bijna 13 maanden.
en is al echt een maand aan het kegelen maar steeds niets.
ik hoop dat het niet zover komt hier.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:31

@ Mydral: ahh jammer! Op hoeveel dagen zit ze nu?Siena doet dat trouwens ook, stro in de hoeken en midden vrij houden. Volgens mij komt dat vooral door het schrapen.
@ Odess: tja het blijft afwachten he. Bedankt voor je medeleven hoor Bloos
@ Inowa: aahhh hou op met je enge verhalen over 13 maanden! Knipoog
Hannelore was hier toch al geweest? Zoniet, dan zal zij wel een veulen hebben Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:35

Jullie praten zo snel Nagelbijten / Gniffelen

Goeiemiddag iedereen Doei!

Geen veulens heb ik zo snel even gelezen?