[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:22

Michelle, wat is het toch een gaaf veulen! Echt superknap.
Ik lijk juist heel veel hengstjes te zien :')

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:03

Bij mij in de omgeving ook alleen maar hengstjes, zat iets in de lucht blijkbaar haha

Oyyo, ja hij heeft een behoorlijk behaarde neus haha. Blijft ook alles aan plakken aangezien hij steeds een melkdouche krijgt zodra hij naar het uier van de merrie kijkt. :+

Brigitte_D

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:49

Zo prachtig veulen michelle

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:54

Wat een plaatje Michelle <3

Hier ook nog steeds niets.. Wel flinke wallen inmiddels :')

Wat bijzonder zo'n uitstellende merrie. Hier blijft ze melk lekken, ph op 6 en harsen..

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 18:48

Icecrystal schreef:
Wat een plaatje Michelle <3

Hier ook nog steeds niets.. Wel flinke wallen inmiddels :')

Wat bijzonder zo'n uitstellende merrie. Hier blijft ze melk lekken, ph op 6 en harsen..

Ik voel met je mee. Mijn wallen zijn aan het slinken.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 20:43

Hier ben ik weer even!
Proficiat aan alle nieuwe veulens maar ook heel veel sterkte aan iedereen die wat naars hebben meegemaakt!

Nog een aantal merrie’s die het spannend maken. Spannend!!

Ik geef julie ook nog even een miracle spam. Wij wachten geduldig op de foto’s van de shoot van een maand geleden en van vorig weekend. Miracle is ondertussen 2maand oud en gemeten op +- 1.15. (Twee dagen voor hij 2maand was).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier lekker beide los tijdens de foto shoot ;)
Afbeelding

Miracle krijgt binnenkort nog een (half) broertje of zusje nog 2 weken tot veilig van die merrie dus ben benieuwd

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 21:31

Gecondoleerd Cynthia
Cp sterkte

Angelpam gefeliciteerd.

RoseSonny wat een leukerd zeg!!!!

Anso Wat een heerlijke foto's weer!

Ik ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die met 2 maanden hebben gemeten Revi was bij (iets voor) de 2 maanden 1.25cm en nu bij 2 en halve maand denk ik dat hij de 1.30 wel al haalt zal hem morgen nog is meten. Ik hoopte eigenlijk dat hij niet zo gek groot zou worden.....

Revi heeft eigenlijk sinds de wormenkuur rond 2 maanden wat dunnere mest en een paar dagen terug leek het wel water wat er uit kwam nu heeft het wel weer iets dikker maar nog verre van mooie mestballen heeft iemand een tip?
Rivella heeft ook wat dunnere mest, en eigenlijk is het ontstaan na dat had de 14 dagen diarree bij reus eindelijk over was.....

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 22:11

Arabier in pocketformaat :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Op 2 maand opgemeten met 49cm _O-
Om maar mee te doen met de crowd :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 22:15

Geweldig knolselder wanne be an Arabian with short legs :') 49 cm omg _/-\o_

Das wel groot hoor dddara

Het gras zit nu ook boordevol die daar kunnen ze ook even aan de dunne van zijn.

Ansodm leuke fotoshoot

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 22:39

OYYO schreef:
Michelle Ik vind ook dat er veel merrieveulens zijn geboren. Behalve bij mij dan. Toen waren de merries op. Mooi veulenhalster trouwens. En wat lijkt ze op haar moeder.

Bij mij zijn de merries altijd al op geweest. _O-

Knolselder.... :')

Ik pin me niet zo op grootte van de veulens, zegt me niet zoveel. Heb er eentje gehad die met nog geen 3 maanden 1.30m mat, hier naast moeder op de keuring (merrie was 1.49m, hengst 1.45m):

Afbeelding

Zo ook een hackney die met 11 maanden 1.35m was. Op 5 jarige leeftijd verkocht en hij meette 1.36m. :') Is verkocht ook als hengst, kwam uit een moeder van 1.28m en een vader van 1.38m.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 23:46

Mag ik jullie expertise nog eens inschakelen?

Ik heb een beetje het idee dat Replay misschien wat last heeft van een verstopping.
Hij gaat steeds bokken bij het melk drinken, en hij gaat vaak met het staartje omhoog staan en dan wat wiebelen van het ene op het andere achterbeen.

Nu heb ik gistermiddag nog wel een dikke drol van hem in de stal gevonden (het gedrag begon al voor deze vondst haha). Maar vanochtend en vavaond heb ik niets gevonden.

Hij eet/drinkt goed, heeft ook niet een mega opgezette buik. Ik zie hem niet persen, maar ik sta er ook niet 24 uur per dag bovenop. Hij plast heel veel, dit zijn wel goede straaltjes voor zo ver ik dat kan beoordelen.

Nu weet ik dat de drollen klein zijn voor zo'n kleintje. Hij heeft uiteraard de darmpek al uitgepoept. Ook is hij keurig overgeschakeld op melkmest.

Is er een kans dat hij na een dag of 2/3 alsnog een verstopping krijgt? Hoe vaak poept zo'n kleintje per dag ongeveer en is het normaal dat je de mest amper terug vindt?

Ik twijfel een beetje om de dierenarts te bellen morgen voor de zekerheid, of dat ik me, hypochonder als ik ben, misschien onterecht zorgen maak.

Ik snap dat het lastig te beoordelen is vanaf een verhaal, en vanaf je mobiel/computer, maar ik dacht ik kan eens aan jullie vragen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 23:55

Ik heb de afgelopen 4 weken nog geen enkele drol van mijn veulen gevonden, eigenlijk vond ik ze nooit terug bij mijn veulens de eerste weken. Dat bokken bij het drinken hebben ook al mijn veulens nog gedaan, dan gaat het ze niet snel genoeg.
Ook dat wiebelen zie ik vaak de eerste dagen, dan zijn ze nog niet zo bedreven in het gewoon gaan liggen.
Zolang ze fit zijn en niet staan te persen zie ik geen vreemd zorgwekkend gedrag.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 23:55

@Rose_Sonny, misschien anders voor de zekerheid een klisma geven. Microlax, gewoon te koop bij het Kruidvat

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 00:06

Bedankt Neonlight, ik hou het wel in de gaten, maar met dit antwoord ben ik iets geruster. Ik was al een beetje bang dat ik me zorgen maak om niks.

Bedankt voor de tip Setteli, ik ga daar morgen gelijk naar kijken. Dit kan geen kwaad als het toch wel gewoon goed werkt?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 07:28

Het lijstje van vandaag

Klopt er iets niet aan de lijst of is je merrie veilig (mini’s vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen) en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe!

Laleentje: Lalena 351 dagen
Vulina: World Star 350 dagen
Vulina: Tanita 349 dagen
LaDonna75: Ashley 342 dagen
Mer1980: Daliska 342 dagen
Setteli/Smeetje_x - April - 334 dagen
Vulina: Rivanna 332 dagen
MarryAnneR: Phoebe 327 dagen
Nicky1963: Hanna-Amanda 324 dagen
Cp112: SD Charisma / Cherry 323 dagen
manuela_j: Luna 322 dagen
Moner: Gisa 315 dagen
Ennasil92: Femme 311 dagen
Ennasil92: Liedewij 311 dagen

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 07:49

Rose_Sonny schreef:
Bedankt Neonlight, ik hou het wel in de gaten, maar met dit antwoord ben ik iets geruster. Ik was al een beetje bang dat ik me zorgen maak om niks.

Bedankt voor de tip Setteli, ik ga daar morgen gelijk naar kijken. Dit kan geen kwaad als het toch wel gewoon goed werkt?

Melk is gewoon erg goed afgesteld op de behoefte van het veulen, dus geeft weinig afvalstoffen en dus weinig poep. Ik zou niet gaan laxeren als er geen reden toe is, dat kan juist buikkramp opwekken.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:34

Geen veulentjes geboren van de merries die het spannend maken?

Wel een lekker kort lijstje zo. :):)

Rose_Sonny, zoals LaDonna zegt zou ik ook niet zomaar een klysma geven. Het kan geen kwaad, maar ze kunnen er wel flink buikkrampen van krijgen. De eerste dagen/weken mesten ze ook niet veel, maar plassen vooral veel.

Zolang de darmpek er af is en je melkmest gezien hebt en hij staat verder niet te persen of iets en hij is lekker fit en actief, zou ik het even zo laten.
Zodra ze echt hooi en zo mee gaan eten, gaan ze ook wat meer mesten. Die van mij is nu 3 weken (eet wel al best veel gras, hooi en brok van zijn moeder mee) vind ik ook maar het af en toe een drol van hem in de stal. Dat is ook vrij normaal, omdat het nog vrij klein is en lastig terug te vinden is.

Die is na 11 maanden vergeten te groeien Neonlight. _O-

Knolselder, die is klein en schattig! <3
Kan je echt in je broekzak stoppen. :))

Dddara, dat is geen kleintje inderdaad. Groeicurve zegt dan dat ie ongeveer rond de 170/175 uit komt, maar dat zijn gemiddelde, dus het hoeft niet altijd wat te zeggen. :))
Die van mij was met 2 weken 94cm, maar dat is een D pony (moeder 148, vader 144). :+

Leuke foto's Anso, lekker op het strand ook! <3

Hopelijk laat ze niet nog meer je wallen groeien Icecrystal. :=

Michelle wat een knappe River, inderdaad geen baby meer! Zit een mooie hals op. <3

Die van mij is nu 3 weken en hij doet het echt heel goed. <3
Liefste en makkelijkste veulentje die ik ooit tegen gekomen ben. :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De andere merrie wordt morgen voor de eerste keer geinsemineerd. Ben benieuwd. :D

En langzaam aan het kijken naar een pony hengst veulen erbij om samen op te groeien en op te fokken voor de hengsten keuring. Dus als iemand hier een heel knap, lief en zeer goed bewegend D pony hengst veulentje (dressuur) te koop weet met goed papier (liefst Duits gefokt)? :):)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 09:05

Ik kom weer een beetje onder mijn steen vandaan nu er weer een merrie van mij veilig zit en de volgende bijna. Ik weet dat er best een aantal benieuwd zijn naar het veulen van de shire. De grote dame zit op 317 dagen nu. Het veulen is ook al verkocht inmiddels.

Afbeelding

Dit bleke uier is van Cherry, vandaag 323 dagen. Dit wordt het laatste veulen van onze hengst dit jaar.

Afbeelding

Als ik in de wei loop heb ik last van stalkers >;)

Afbeelding

Afbeelding

Eleanor <3
Afbeelding

Bobby
Afbeelding

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 09:14

Knolselder wat een heerlijk veulentje en zo inimini

Het is nu even stil op het veulenfront, het lijstje is ook niet meer zo lang.

Hier duurt het ook nog even ook al zijn mijn merries enorm dik

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 09:38

Zo snel als het eerst ging hier merk je toch dat het meeste nu wel geboren is en dat al velen (incl ik zelf) al kijken richting volgend jaar.

Cp sterkte.

Cynthia gecondoleerd en heel veel sterkte.

Mooie veulen foto’s. Sommige zijn al ware “paarden”.

Mijn hengstje doet het super, maar helaas gaan we hem wel verkopen. Zo jammer maar volgend jaar krijgen we er zoals het lijkt iig 2 en hopelijk 3 veulens bij en we kunnen niet alles aanhouden. Zijn volle broer hebben we nog wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:13

Cp die eerste foto van je stalkers is geweldig!

Wat een mooie veulenspam <3

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:20

Ik bedoelde ook meer klysma geven als je echt ziet dat het vast zit, dus acuut. Maar anders even een belletje naar je dierenarts.

Wat een mooie kudde CP als stalkers. Fijn dat je er weer 2 (bijna) veilig hebt. Heel benieuwd naar je Shire

April gaat goed, uier was de laatste dagen niet veel soeps, maar vanmorgen vond ik hem toch echt een stuk gevulder. Banden zijn slap , ze krijgt echt deuken in haar kont en vulva lijkt ook wat uit te zakken.
Foto van uier vanmorgen
Afbeelding

En met de camera op de paddock kan ik haar goed in de gaten houden .
Phoebe en Jazzy staan lekker te eten maar April zondert zich nu wat vaker af. Ze heeft het best zwaar. Laat de beeb maar gauw komen *\o/*

Afbeelding

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:35

Knolselder wat een heerlijk klein beestje, lijkt wel een knuffel beer.

Setteli dit begint ergens op te lijken.
Succes nog even.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:51

Wat een prachtige foto's Quir.
en ik zie een heerlijk ventje van MDW voorbij komen.

Dream begint zich echt prachtig te ontwikkelen en wordt steeds mooier.
Helaas niet echt mooie recente foto's die hem ook recht doen.
Ik wacht nog op de foto's van toen hij 2 weken oud was.

Lotte_Bee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:11

Hallo allemaal! Kan ik me ook nog melden?

Mijn merrie is vandaag 333 dagen ver! Het is voor het eerst in lange tijd dat we nog eens een veulentje fokken dus het is allemaal weer erg spannend. Als ik al die knappe veulentjes hier zie langskomen kan ik niet meer wachten om die van ons te ontmoeten :)

Dit is mijn merrie

Afbeelding

Wat denken jullie van haar uier? Gaat ze me nog lang laten wachten? O:) Het is haar eerste veulen trouwens.

Afbeelding