[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ajesca123

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 18:33

Onee wat vreselijk sneu Goldenarrow |(
Hoop dat de merrie er verder geen last van gaat ondervinden.
Vandaag mijn merrie laten checken op baarmoederontsteking.
Nu al 2 dagen flink wat plakzooi in haar staart en op haar billen.
Daarnaast ook zwaar ademen en gewoon niet in haar normale doen.
Gelukkig niks geks te zien op de echo en veulen liet duidelijk merken nog vol leven te zitten.
Nog bedankt voor alle berichtjes omtrent het ongeluk.
Gelukkig waren de paarden de volgende dag weer rustig.
Stomme is dat we helemaal niet op een punt zitten waar je dit verwacht.
Ons hele erf is met heras omheind vanwege de honden. Niet om auto’s buiten te houden :')
Bestuurder heeft er niets aan over gehouden. Die heeft echt 100 engels op zijn schouder gehad

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 19:32

Toushie: Indian maakt het ook spannend! Dat kan toch niet heel lang meer duren?
En dat denk ik ook dat Maria een deze dagen gaat bevallen. Zie de laatste dagen steeds meer dingen dat ik denk: "Hm.... Zou mij niets verbazen dat we bijna een veulen in de wei hebben staan."

ajesca123: De bestuurder heeft zeker engeltjes op zijn schouders gehad! was het nog bekend of die uit de bocht is gevlogen of de macht over het stuur is verloren?
Dat is al fijn dat het met de paarden goed gaat en merrie en veulen verder in orde zijn!

Even de uitgebreidere update van Maria.

Toen ik vanmiddag bij de wei aan kwam stonden Frodo, Arwen en Asfaloth rustig te grazen, maar Maria niet. Die stond vooraan, bij het hek, stil te staan. Op een plek waar ze nooit stil staat of op rust staat. Was voor haar een heel random plek.
Reageerde bijna nergens op. Keek af en toe op als ik bij haar in de buurt kwam, maar verder geen contact mee te krijgen tot ik dus even ging knuffelen en kroelen op de hals. Dat vond ze heerlijk, maar zodra ik daar mee stopte was ze weer in zichzelf gekeerd.
Heb ze even in de gaten gehouden tijdens het water geven en opgegeven moment begon ze weer tot zichzelf te komen (om het maar zo te zeggen).
Dan liep ze even, stil staan, weer lopen. Uiteindelijk ging ze grazen en de rest van de middag heeft ze ook gegraasd. Banden zijn wel echt wat slapper aan het worden. Uier is daar en tegen zelfs weer terug gelopen zag ik -O- .
Sinds eergisteren zie ik ze ook wat meer mesten en plassen. Dus alles bij elkaar zou ik toch zeggen dat we een deze dagen een veulen hebben :j . Kijk er zelfs niet van op als ik bij wijze van morgenochtend word gebeld dat er een veulen naast staat.
Ben echt zo benieuwd naar het veulen van Maria en Frodo :D .

Afbeelding

Afbeelding

Jessicazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 19:37

Mijn merrie had ook een birthalarm om tijdens de bevalling maar die is niet eens afgegaan dus zo’n alarm zegt ook niet alles. Hij ging pas af toen het veulen al geboren was :=

Vandaag heb ik mijn merrie en veulen eventje apart van elkaar gehad, ik had het er zelf moeilijker mee dan hun 2. 2 rondjes binnenbak stappen en weer terug, mijn veulen vermaakte zich prima met haar buurman in de stal ernaast :roll: :roll:

Daarna gezellig weer samen met mama mee in de buitenbak rondjes racen! *\%/*

Afbeelding
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 19:53

Desi begint ook echt te veranderen. Regelmatig onrust, en haar kont is echt een drilpudding.
Uier maakt ook veranderingen door. Zal straks nog eens een foto maken en plaatsen.

Ondertussen is Winnie formaat Uitzonderlijk Vervoer geworden. Zij moet nog tot eind april/mei. Maar ik hoop voor haar dat ze een beetje op tijd bevalt. Ze is wel alvast aan een uiertje begonnen.

Afbeelding
Afbeelding

Baby van Quinn lag lekker te zonnen. Ik verdenk hem van later eventueel
Doorkleuren. Ik lijk soms wat witte haren te zien rond zijn oren en een grijze schijn in zijn ondervacht. Of het is stof :')

Afbeelding
Afbeelding

BunnyBum

Afbeelding

Mona is vandaag naar de boerderij verhuisd met haar veulen. Mijn kudde is toch geweldig. Ze gaan er zo goed en zo lief mee om met die kleine jonkies erbij. Meteen onder de hoede genomen en beschermd. En ook als de moedertjes voordien misschien een lagere rang hadden, worden ze ontzien.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 20:25

Allereerst heel veel sterkte met het verlies van jullie veulentje goldenarrow. Wat een schrik.. en je kan er niks aan doen, wat een domme pech. Zelfs met birth alarm kan die niet af gaan, kan het te laat zijn en wie weet als je er met de neus bovenop had gezeten was het alsnog wel mis. Ik ken het gevoel had ik maar, maar we kunnen niet alles regelen, hoe verdrietig ook. Ik hoop dat je merrie zich verder goed voelt.

Wij werken hier nooit met birth alarm, maar altijd met online camera. Doordat de hele wereld mee kijkt, hebben we het nooit gemist. In de nacht slaap ik gewoon en ik word door Amerikanen oid wel wakker gebeld als ze beginnen :)). Altijd zoveel kijkers aanwezig.

@xYaartje
Haha ik noem mijn IJslander ook wel grote shetlander, net zo wollig in de winter en net zulke enorme streken :)) Ze is maiden dus ik verwacht er nog wel wat van.
Schwarzwalder Fuchs zijn ook ontzettend gaaf trouwens.
Ik ben benieuwd wat Maria de komende tijd gaat beddenken :D
@MukiwaCobs
Aaah zo fijn als de eerste blubs erin zit wanneer het mag :))
@Olga89
Kalfjes zijn ook leuk! Heerlijk dat jonge grut allemaal.
@Luna2006
Pff ze houdt je wel echt bezig he!
@Bamorka
Ook al lang aan het wachten...
@Cemlys
Knapperd, eigenwijs koppie!
@Sanet
Wat een mooie foto van onder zo met de buik en uier en die blauwe lucht!
@SimoneDDesteny
Wat grappig zo'n kopietje ervoor!
@Melissa1996
Oef dat is heftig van pleegveulen toen. Ik weet ook niet doen als het mij overkomt, bij Misty denk ik wel, omdat ze geen maiden is, maar bij een maiden zoals Belle weet ik niet.
Mooi rond is Zaira :D Hier nog geen schopjes gezien van de veulens, maar het is nog vroeg hier.
@ZwarteHeks
Wat een prachtig smoeltje!
@Cynthia82
Heb ik ook overwogen een Welsh Cob de volgende keer, wellicht toch eens serieus naar kijken als ik haar nog eens laat dekken.
@Toushie
Spannend!!
@ajesca123
Gelukkig alles goed in de buik, dat geeft wel wat rust.
En wat fijn dat de bestuurder ook in orde is, die zal ook wel heel erg geschrokken zijn.
@Jessicazz
Wat fijn dat het even uit zicht zijn zo relaxt ging, je hebt ook zo'n knap veulentje!
@Knolselder
Wat een tonnetje zo van achteren :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 20:52

Hele vieze lege uier... ik vertrouw het niet. Vind geen platte mest op de weide en zie niet direct of t van mestwater is of uit der vulva dus heb DA gevraagd voor een check-up te komen doen.
Afbeelding

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 20:57

Ah nee Goldenarrow. Wat ontzettend naar. Sterkte :(:)
Fijn dat je haar nog hebt kunnen melken, mocht je het een keer nodig hebben.

Jessicazz fijn dat het zo makkelijk ging om ze even apart van elkaar te hebben.

Knolselder wat een heerlijke foto van je mannetje. <3
En wat fijn dat je kudde zijn lief is voor BunnyBum.

Luna zou het dan eindelijk? :D

Yaartje je zou denken als ze zo veranderd in gedrag dat het toch niet lang meer zou duren..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 20:58

Faniek wow helemaal uit Amerika. Das ook wel heel vet! En makkelijk hihi

Xyaartje spannend hoor! Ze ziet er moe uit. Waakt er ook iemand snachts?

Zwarteheks ze is zo knap <3

Ajesca wat een spanning. Ik snap dat je de dierenarts hebt laten komen. Gelukkig lijkt het goed.

Jessicazz heerlijk! Ze is heel erg gaaf hoor <3

Knolselder wow wat is Winnie breed zeg :wow: Dat veulentje is vreselijk lief. Die wil je toch zo meenemen?
Hoe oud is Bunnybum nu?
Geweldig dat kudde gedrag. Heel mooi om te zien

Toushie indian gaat ook los :D Uier ziet er vol uit. Test kan nog wel veel lager
Tis Zilver geraden dat er een mooie uit komt ~~}>

Luna zet ze nu dan eindelijk door? Ik gun het jou ( en mijzelf :+ )

Verder veel manieren over waken. Ik denk dat er veel manieren goed werken. Ik zelf heb zo'n 8 wekkers op een nacht, camera aan, birth alarm om en gebruik melkstrips. Niet waken zou ik niet durven. Ben als de dood dat het veulen verkeerd ligt of na de bevalling stikt in het vlies...

Zilver even lekker gepoetst. Ze verhaard behoorlijk. Ze heeft ook een lekkere puntkont
Afbeelding
Afbeelding
Uier is precies even vol als vorig jaar dezelfde dag van de bevalling.
Afbeelding
Afbeelding
Ze maakt het zelfs zo bont ( :+ ) dat ze een uier tussen haar voorbenen maakt :')
Afbeelding
Zo perfect <3
Afbeelding

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 21:04

Kabayo hahaha maakt het bont
Ja daar is ze mee bezig en dat hoefde eerder niet, dat is natuurlijk het verschil _/-\o_

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 21:15

BunnyBum is nu 3 maanden alweer Kabayo :D
Nog even en ze mag verhuizen!

Glimworm Zilver, ik ben nu alleen nog maar zelf een vreselijke haarbal als ik van bij de pony’s kom.
Met die uier tussen haar voorbenen waant ze zich vast een olifant. Ze maakt er dan ook een olifantendracht van voor haar doen _O-

Faniek hoe werkt dat online camera? Wat moet je er dan precies voor hebben?

Sara ik hoop dat de DA wat kan verklaren.

Moosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 21:31

Hier snelle post van Mae,
Nog steeds geen veulen en heb het gevoel dat ze wacht tot ik nachtdiensten heb…. Ik wil een babyyyy

Afbeelding

Afbeelding

P.S. Haar PH is al een week (of langer) 5,5

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 21:39

Hier ook ouder/nieuwerwets waken met camera's. Ik heb wel ph testen maar ben in principe praktisch de hele nacht op.

@knolselder, wat een schattige bolletjes <3

@xYaartje, ik vraag me nu al een tijdje af. Staat je pony nu op een pas bemesten weide?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 21:55

Symke schreef:
Kabayo hahaha maakt het bont
Ja daar is ze mee bezig en dat hoefde eerder niet, dat is natuurlijk het verschil _/-\o_

:+ _O-
Ik heb het mijzelf aangedaan := Enkel zwarte verf is makkelijker denk ik dan twee kleuren mengen...

Moosss dat zou wat zijn... gaat ze bevallen als je weg bent... Zeg het maar niet te hard := Frusterend die volle uier en lage PH!

Knolselder goh 3 maanden alweer.. wat vliegt de tijd. Waar gaat ze naartoe verhuizen?
Hahaha ja dat heb ik met mijn shetjes ook. Wat een haar :+ Haha ja een olifantendracht. Alsof het zo had moeten zijn..

Ietsje enthousiast *\o/*
Afbeelding
Dit was half 9. Over een kwartier ofzo ga ik laatste voerronde doen. Heel erg benieuwd wat de nacht brengt dit keer...

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 21:58

Ik vroegme hetzelfde af CP, of ze op een pas bemeste weide staan.

Ik probeer gewoon alles wat er is als ze aan tijd zijn :') Al wil mijn alarm momenteel niet mee wegens een pre paid en provider die niet mee willen werken. En als ik echt denk dat er wat komt blijf ik dan ook wakker.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:12

Fopmerries hebben jullie :D

Een aantal zien er al een poosje veelbelovend uit maar gewoon nog steeds niks -O-

Luna: ben benieuwd wat de DA er van zegt

xYaartje: afzonderen en in zichzelf zijn, kan toch niet lang meer duren :7

Kabayo: harsjes *\o/* spannend :):)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:21

Al het vieze is gelukkig gewoon mestwater! Veulentje is nog springlevend en niet te groot. Hij had het hoofdje kunnen voelen dus vermoedelijk niet voor vannacht

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:23

Luna2006 schreef:
Al het vieze is gelukkig gewoon mestwater! Veulentje is nog springlevend en niet te groot. Hij had het hoofdje kunnen voelen dus vermoedelijk niet voor vannacht

Oh heb je bericht even helemaal gemist! Excuses. Snap je zorgen!! Gelukkig valt het mee

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:31

Gelukkig is alles goed Luna!

Kabayo zou het dan eeeiiindelijk?! :wow:

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:35

Jessica: Ze is toch ook zo leuk <3 . Altijd spannend zo de eerste keer eventjes apart, maar zo te lezen helemaal goed gegaan!

Knolselder: Heb je de pony's op 2 plekken staan? Aan huis en op een boerderij of hoe moet ik dat zien? Wel fijn dat het zo gelijk goed gaat in de kudde! Mooi om te zien he hoe ze de kleine gelijk onder hun hoede nemen en beschermen.
Je veulentjes zijn toch oh zo leuk <3 . Winnie is wel heel breed ja zeg! Hoop het ook voor haar dat ze iets eerder bevalt dan eind april/begin mei. Is ze al veilig? Nu word het wachten op Desi!

Faniek: Oh ja IJslanders kunnen volgens mij ook zo heerlijk eigenwijs zijn :D . Dat word nog spannend dus met hoe ze het gaat doen qua voor tekenen voor de bevalling. Door welke hengst heb je haar laten dekken?
En daar ben ik ook benieuwd naar! Zal opgelucht zijn als de kleine er straks gezond en wel naast staat :j .

Luna2006: Gelukkig maar dat het ook echt van het mestwater is en niets ernstigs! Sun laat je wel wachten.

Yvk: Inderdaad! Dat moet nu echt niet lang meer duren, maar ja. Met merries weet je het uiteindelijk nooit. Die kunnen je ook nog foppen, maar toch heb ik zo'n voor gevoel dat zegt dat het niet heel lang meer duurt.

Kabayo: Eigenaar woont tegenover het weiland en houd haar goed in de gaten, maar Maria weet het elke keer weer te flikken om te bevallen wanneer er net niemand kijkt. Hij is ook op de hoogte gesteld vandaag van alles wat ik zie tot nu toe bij haar :j .
Ze is ook moe. Maria is er klaar mee :knuffel: . Maar ja, daar zit maar een ding op he en dat is bevallen :D . Merkte aan de kudde hun energie vandaag ook dat ze wat rustiger zijn dan anders. Al wist Frodo het eind van de middag het even niet waar die het moest zoeken :') . Jenny en Zoë stonden gezellig bij het hek en er stond van een stal waar de weide ook aan onze weide grenst een merrie buiten en tsja. Zo'n grote knappe merrie zag die ook wel zitten. Heb hem maar moeten vertellen dat die ene merrie toch net iets te groot is voor hem en hij dan toch echt een ladder nodig heeft :') _O- .
Ga morgenochtend voor ik naar mijn vrijwilligerswerk ga nog even bij ze langs. Kijken hoe het er voor staat.
Zilver vind het nog wel best zo met baby in de buik -O- . Okay, we zeggen het al een tijdje: Nu zou het toch voor vannacht moeten zijn, maar aan haar uier te zien moet het nu toch wel echt echt echt voor vannacht zijn toch :D ? Kom op Zilver, je kan het *\o/* .

Moosss: Mae houd je nog even in spanning zo te zien! Zul je inderdaad zien. Dan ga je in de avond diensten werken en dan bevalt ze. Zo sneaky zijn die merries ook wel weer :D .

cp en knolselder: Jep. Inderdaad. De 4 Weides worden allemaal elk jaar altijd helaas tegelijk bemest waardoor er geen goede weide zonder mest over blijft voor de kudde. Ze verplaatsen/op stal zetten is hier ook geen optie. Zie het liever ook anders, maar daar ga ik helaas niet over. Is niet mijn weide. We voeren ze hooi bij en ik houd ze scherp in de gaten qua gezondheid :j (al doe ik dat laatste sowieso wel. Check ze elke dag met hoe ze zich voelen etc en trek direct aan de bel als ik ook maar iets zie wat anders is qua gezondheid) .
Weides zijn afgelopen maandag bemest. Zie je in deze omgeving wel meer gebeuren dat ze gewoon op de bemeste wei blijven lopen.

Caresse07: Nope! Echt heel lang kan het zeker niet meer duren! Maar pfft. Ik zal blij zijn als de kleine er veilig en wel naast staat hoor! Dan kunnen we echt genieten. Doe ik nu ook al, maar bevalling blijft toch het spannendst. Al is Maria gelukkig een ervaren moeder/merrie die precies weet hoe of wat.

Hier werken we zonder alarm, maar zowel eigenaar van Jenny/Zoë en eigenaar van Maria waken veelal en houden ze goed in de gaten wanneer ik er 's avonds/'s nachts niet ben. Ik slaap 's nachts gewoon thuis waardoor het extra spannend is voor mij omdat ik er niet bovenop zit.
Moest ik ooit zelf de mogelijkheid hebben om te gaan fokken komt er sowieso een camera en word het waken :j .

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:51

Gelukkig Luna!

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:00

Ik ga vannacht ook waken *\%/*
Gisteravond had cyra al hars, maar toen vond ik het niet helemaal gepast om een update te maken.
Vandaag heb ik haar nog maar even door de wasstraat gehaald. Dus we zijn er helemaal klaar voor. Kom maar op met dit heerlijke weer!

Ik wil een foto uploaden, maar kan het kloppen dat je op een gegeven moment niks nieuws meer kan uploaden?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:19

Spannend kabayo!!

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:25

Oke, het is op een andere manier gelukt! Als iemand toevallig wel het antwoord weet, hoor ik het graag!

Klaar voor!! :D
(al staat ze nu nog rustig te slapen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:44

Hier ook onder de camera in de nacht als het erop gaat lijken dat het eraan zit te komen. Anders blijft ze gewoon buiten staan, voor het huis van de pensioneigenaar, dus wel zicht.
Birth alarm heb ik gehuurd en haal ik 12 april op. Geen idee of die gebruikt gaat worden, maar dan heb ik m iig alvast. Twijfel ook aan een singel of aan het halster. Ik vind de singel vrij zwaar voor een welsh A. Andere mensen ervaring mee met een kleintje..?
Daarnaast wilde ik de ph strips gaan gebruiken, maar daar kan je blijkbaar ook niet helemaal van uit gaan... Toch, Kabayo...? Moosss...? :D

Trouwens vandaag de magische 300 dagen grens bereikt! *\o/*
Het komt nu toch echt steeds dichterbij... :)

Fijn dat alles in orde was Luna!
Succes voor de wakers vannacht!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:59

Ik zou halster doen als pony een halster om kan zonder te slopen of zonder teveel gevaarlijke plekken in de stal of weiland.