[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jacky84

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 17:57

Kabayo heerlijk zo lekker door de sneeuw! Wat voor soort bit is dat wat je gebruikt? Nog nooit eerder gezien....
En wow, wat slinkt haar uiertje dan idd na zo'n stapritje!

Fleuribelle wauw, ook mooi in de sneeuw, de palamino lijkt idd al veel voller, grappig dat het per dier zo scheelt. lijkt hier op het forum dat de pony's sowieso een stuk eerder al rond worden op de buik heb ik het idee.....

Kyrkelover wauw, mooie foto's! De hengst die mijn merrie heeft gedekt is ook roan, zo benieuwd wat het veulen dan wordt..... kan wua kleur zoals jouw merrie worden! Prachtig dier!

Florie ideaal dat je haar zo kunt checken incl. geluid!

AlZawraa welkom, wauw mooi bollies al!

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:25

Tijd voor een bijleespost :j

Paardenmelk is echt veel smakelijker dan koeienmelk vind ik!

Ben benieuwd of de kleine zich snel laat zien nu de temperaturen weer snel naar de 15 graden gaan. Ik snap dat het nogal een eindeloze wacht is zoals het nu is Corina... Zolang dat ze al aan het druppen is... Heb met je te doen! :(:) Zeker met die PH waarden....

Ual, jeetje ik snap dat je je zorgen maakt als ze al aan het harsen is met 308 dagen. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar blijkbaar is dat dus nog niet zo vreemd.

Ynekes, wat een heeeeeerlijke oren heeft Pientje toch! Kan niet anders dan dat ze goed gaat luisteren toch. :') Echt zo fijn dat ze het nu goed doet, ben benieuwd als ze straks buiten haar benen mag gaan strekken!

Geen ervaring met de veulenprik, maar bij die van mij gaat er niks in wat niet nodig is. En zeker niet als er sprake zou zijn van ab in de veulenprik. :n Ik heb nog eens met de stal erover gehad waar die van staat. Die gaat straks gewoon met de andere merries mee met enten.

Riv, ik snap dat je wel genezen bent van de opfok als je zoiets overkomt.... En als je de mogelijkheid om ze thuis aan te houden, waarom niet he. En Lotus nu kreupel zie ik. Hopelijk valt de schade mee.

Ben benieuwd Laurentii wat ze ervan bakken. Ze zien er in ieder geval goed gevuld uit!

AM, jij gaat ook rustig richting de veilig streep. Hopelijk bakt Sammie het nu op de juiste manier af :j

Knolselder, waaaaah wat is Suus een heerlijke bol! <3

Tinniie, beginnen ook al goed aan de uiers. Knappe papa!

Florie, ach wat schattig hoe ze aan het hinniken is...

Kabayo, ik begrijp dat je het even warm kreeg van die uier, maar gelukkig nam die toch nog even wat af.... Lekker hoor dat je dit zo makkelijk met Zilver allemaal kan!

Welkom (terug) Al Zwaraa. Knappe dames heb je. Aleeya wil dat je haar graag gaat rollen straks. :j

Poh, als ik een binnenbak voor mezelf had zou ik dit weer echt nog lang graag willen hebben. Heerlijk dat zonnetje met die sneeuw. Beter dan de regen die we nu aankomende week weer voor de boeg hebben. Mijn hond is ook echt helemaal dol op sneeuw, die mag voorlopig weer wachten op dit plezier.

Mijn tonnetje komt ook nog even kijken hier :')
Dag 232 vandaag. Mag nog wel even t.o.v. velen hier! Werken rustig naar het lammetje toe.

Afbeelding

Afbeelding

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:38

Wat weer een mooie sneeuwfoto's!!

Pientje heeft vandaag voor het eerst haar halster om gehad en even uit de box geweest. Ze is voor niks bang dus mama had de controle niet meer over haar kind.

Afbeelding

Daarna heerlijk slapen...

Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk deze week een beter begaanbaar erf en lekker naar buiten.
Pien kon de warmte goed vasthouden maar naar buiten lukte even niet. Teveel harde hobbels en gaten in de wei en de bak.

Het wordt voorjaarsachtig volgend weekend dus op naar meer veulentjes!!!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:42

Dat is een fijn vooruitzicht voor Pien, lekker naar buiten volgende week. Ik ben wel blij dat het gaat dooien.

Blijft leuk om al die verschillende buiken te zien. Die van mij is bijna 100 dagen verder Selente en ziet er vergelijkbaar uit.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:49

Lekker naar buiten die Pientje als het stomme ijs weer weg is :D daar zal ze blij mee zijn en moeders vast ook.

CD, jeetje ze houd je wel in spanning.

Hoop mooie sneeuw foto's voorbij zien komen. Zilver voor de slee, wat gaaf!

Het "veilig" lijstje wordt steeds langer :D
Nog 19 dagen dan kan ons schimpje er ook bij

1 van de andere dames was vandaag de pineut. De meiden wilde een unicorn/my little pony van Styles maken :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mn kleine powerhouse <3

Afbeelding
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:51

Jacky, geen idee nog... ligt denk ik ook aan of het karakter en uiterlijk me heel erg aanspreekt. Maar een merrie hoeft sowieso niet meteen weg dus kan ik iig langer aanhouden <3. Jouw merrie bijna veilig zie ik!

Haha lief dikzakje die eerste Fleuribelle

Kabayo, zooo zilver maakt er al werk van! Op hoeveel dagen ging ze vorige keer?

Al Zawraa, leuk dat je terug bent. Ik weet jouw heftige verhaal nog wel inderdaad, je mooie Aziza Y;( Hopen op voorspoedige drachten en bevallingen. Knappe paarden blijven het!

Selente, klopt. Heb niks tegen opfok maar door mijn ervaring gewoon nooit meer. Plus dat ik ze aan huis kan houden dus keuze snel gemaakt.....
Mooie foto's van jouw merrie!

Ahhh pientje!!!

Cp _O-

Jaaaa voorjaar *\o/* hoor je dat merrie van Corina?! Komt u maar met dat veulentje :D

Ja hier het rechter achterbeen ingepakt met groene leem, geef haar nu ook MSM bij, baad het niet schaad het niet... is echt een klein warm zwellinkje dus hoop gewoon verzwikt op de harde paddock. Eventjes 2 weken rust en dan verder kijken. Misschien gewoon maar met vervroegd verlof tot na de bevalling :j

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:53

CP wat heerlijk jouw kinderen hebben levensgrote my little pony’s <3

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:57

Ahwww wat mooi CP112

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:01

Superleuk CP, goed gelukt ook met de kleurtjes!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:08

Wow CP, goed gelukt haha

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:08

Geweldig cp112 <3 Hoelang blijft die verf? :P

RivQ dit was als maiden nog 37 dagen tot veilig
Afbeelding
Ze is toen uiteindelijk op dag 317 bevallen.
Klinkt enigszins positief. Hopelijk knapt ze op van de rust!

Ynekes geweldig! En lees ik voorjaar *D Ik lees op buienradar vooral de hele week regen... Hopelijk heb je gelijk!

Selente Jaa even zo van , oh oliebol. Maar viel mee. Ze is heel veelzijdig :D
Wat een prachtige foto's van je tonnetje op pootjes <3

Az ja klopt inderdaad. Jammer dat je sneeuw voorbij gewaaid is. Gelukkig zie je nog wat wits op de foto's :D aleeyah is echt heel bol :wow: wat zijn Arabieren toch mooi <3

Jacky het is een fra leerbit :)
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 14-02-21 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:17

Wat een heerlijke foto's CP!
Olivia is ook al eens als unicorn voor de dag moeten komen voor mijn nichtje. :))
Afbeelding
Maar ik krijg de manen niet zo mooi fel als jij hebt.

Vandaag beide dames weer even geborsteld. Ze beginnen al lekker te verharen. :brr:
Hopelijk is het volgend weekend idd beter weer, kunnen ze beide even gewassen worden. Want de staarten zijn meer zwart dan wit.

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:20

Prachtig Cp <3

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:44

CP WAUW, wat leuk!

Kabayo ik ga met er eens in verdiepen zo'n bit,vindik altijd interessant!

RivQ hopelijk knapt Lotus snel weer op!

Corina hoe was het vandaag met je druppende dame?

Ynekes wat een heerlijke foto's weer van Pientje :wow:

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:46

Kabayo schreef:
Geweldig cp112 <3 Hoelang blijft die verf? :P

Euhm nou... Zonder wassen blijft het een paar weken zitten :)) :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:46

Renske_W schreef:
Olivia is ook al eens als unicorn voor de dag moeten komen voor mijn nichtje. :))
[ [url=m/Q0IJSC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag beide dames weer even geborsteld. Ze beginnen al lekker te verharen. :brr:
Hopelijk is het volgend weekend idd beter weer, kunnen ze beide even gewassen worden. Want de staarten zijn meer zwart dan wit.

Hoe had jij het gedaan? Ik heb haarkrijt gebruikt en de manen even een beetje vochtig gemaakt. We stonden er van te kijken hoe fel het werd! :oo

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:12

cp112 schreef:
Renske_W schreef:
[ [url=m/Q0IJSC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe had jij het gedaan? Ik heb haarkrijt gebruikt en de manen even een beetje vochtig gemaakt. We stonden er van te kijken hoe fel het werd! :oo

Ook met haarkrijt. :j

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:26

Haha iedereen kijkt hier hun veulen er uit en ik maar hopen dat hij nog even binnen blijft bij ons. :')

Vandaag leek er een druppel al te hangen. Uier voelde al best hard. Dag 309.
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:27

Wat zijn ze allemaal vroeg met harsen dit jaar :=

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:46

Oh god, moeders gaat nog haar handen vol krijgen aan Pien :')

MizzMontana, oh haha... Ik vind die van mij sowieso al aardig aan de maat voor een maiden. Hoop dat het heeeeel veel vruchtwater betreft voor haar... :(:)

Wat enorm genieten CP. Kan me voorstellen hoe geweldig dit is voor de kinderen!

Oh Kabayo, ik hoop toch dat die van mij niet zo vroeg begint met de uier... Dat is niet goed voor m'n rust. :=

Renske, oh ja daar wacht ik ook op! Haar staart is een grote dreadlock momenteel... En zeker nu ze begint te ruien wil ik haar zooooo graag wassen. :):)

Ual ik snap dat goed dat je hoopt dat het nog even blijft zitten.... Ik zou nog net m'n arm er niet insteken om het terug te duwen. :')

smeetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:04

Ynekes gefeliciteerd met je mooie veulentje! <3

En wat een grote uiers hebben sommige merrie's al zeg!
Ik wou dat April al zo ver was, maar helaas moeten we nog een beste tijd.
Vandaag ook even wat foto's in de sneeuw gemaakt van de paarden, wel lekker met hun warme dekens op. Maar April dr buik(je) is wel vrij goed te zien met de dekens op nu.
Haar zucht is gelukkig volledig weggetrokken, maar ze houdt wel nog een beetje een dikke uier waar af en toe wat vocht uit komt. (Dit heeft ze sinds 1/2 maand van de dracht al).

April 220 dagen:
Afbeelding

Afbeelding

Eindelijk alle 3 op 1 foto zonder gekke bekken of oren in de nek *\o/*
Van links naar rechts: Phoebe (Power & Paint X Jazz), Jazzy (Jazz X Belisar) en April (Mon Dieu X Uddel)
Afbeelding

En natuurlijk moest de koning van de kudde ook even op de foto:
Afbeelding
Afbeelding

Tanja84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:09

Corina,ik word nerveus in jou plaats, slaap je nog iets?

Spannend al die uiers... hier doet de uier nog helemaal niks. Dierenarts schatte dat het voor maart zou zijn
Afbeelding

Afbeelding

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:32

Oef wat gaat t hard hihi, kan t amper bij houden

Spannend allemaal

De uier van mijn merrie blijft slap haha.
Vandaag zag dr buik aan de linkerkant er anders uit dan aan de rechter kant, veulen was flink druk en aan t schoppen, zo mooi om te voelen
Zo spannend!!!word soms gek van mezelf omdat de uitgerekende datum niet bekend is
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:15

Inderdaad zoveel vroeg harsende en druppende uiers dit jaar 8)7

Leuke foto's allemaal!

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:25

Wat beginnen ze allemaal al vroeg met kegelen! Hoop beginnende uiers ook al.

En wat een sneeuwpret.
Komen prachtige foto’s voorbij!

Kabayo, wat leuk dat dat allemaal kan met je merrie: sleeën en zo op buitenrit.

Welkom terug Alzawraa.
Ze zijn alweer mooi rond! Dit jaar voor jou alleen maar geluk en genieten! Wat heb jij al veel meegemaakt en pech gehad.

Ik geef wel altijd de veulenprik. Hij is niet zo duur en de veearts laat ik toch altijd na de geboorte even komen kijken en checken. Dus dan is een spuitje geven zo gebeurd.

Yneskes, pittige tante zo te horen. Arme mams staat nog wat te wachten als Pien buiten komt en op ontdekking gaat. Heerlijk zo’n ondernemend brutaal veulen.

Wauw!!!! Goed gelukt CP.
En wat een mooie plaatjes zijn het geworden. Te lief zo samen met de kleine kids. :+:

Fijn dat de zucht weg getrokken is Smeetje.