[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:19

Haha Suffie je bent van harte welkom om hem te gebruiken, ik heb nl al een andere naam nu boven aan staan. ;)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:25

+:)+ maar ik heb ook nog meer mooie namen hoor :+. Eerst het veulen zien, dan gaan we pas een neem kiezen :j

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:27

Nou precies!

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:30

Diane_Basje schreef:
Silly1972 schreef:
Ik doe met je mee hoor ;)

O mooi!
t

Hier nog een +1 voor een hengst _/-\o_

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 07:40

Hindo2 schreef:
Silly1972 schreef:
Ik doe met je mee hoor ;)

Hier nog een +1 voor een hengst _/-\o_

Hier ook!
We hebben nu al 4 merries gefokt, wil wel graag eens een hengstje!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:23

Diane, voorkeur voor een hengstje? Vertel!! Ik denk jij gaat een leuk exemplaar aan je kudde toevoegen maar een hengst zul je gaan verkopen, of zet je hem bij Revi?

Ik hoop op allemaal merries, dan heb ik wat te kiezen :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:49

Veel handsome veulentjes straks hier :P

Nou Cynt een vos hengst kan ook prachtig zijn met grote witte bles en stoer voorkomen :P

Linda, weet niet welke maat je hebt, maar falabella foal is de kleinste en past in het begin en daarna krijg je shetland foal dat is die only om had :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:19

Daarom zei ik ook een vos hengst zonder aftekeningen :+
Er moet er sowieso één weg, of LaVie of Fi dr baby. Ik wil uiteindelijk met twee jonge merries verder gaan. Dus als Fi een hengst krijgt, is het makkelijk :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:27

Cynthia82 schreef:
Daarom zei ik ook een vos hengst zonder aftekeningen :+
Er moet er sowieso één weg, of LaVie of Fi dr baby. Ik wil uiteindelijk met twee jonge merries verder gaan. Dus als Fi een hengst krijgt, is het makkelijk :)

Arme jij. Ik weet zeker dat er wederom een mooi merrie uit komt rollen ;) :+

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:08

Same here, als het champagnes worden heb ik nog wat lastige keuzes te maken... homozygoot champagne blijft sowieso of het nou merrie is of hengst maakt niet uit.
Voor de rest is het maar net wat er uit komt..
Geen champagne wordt sowieso verkocht.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:20

Haha Cynthia vos hengst zonder wit,als ik die krijg en jij een mooie merrie,dan ruilen we,is jouw probleem ook meteen opgelost. O:)
Fotsy voor jou geldt hetzelfde aanbod. :))

Fotsy ha is het ook manlief die die werkend moet krijgen? :P
Als hij nog extern moet ook,misschien toch maar beter op tijd beginnen. Het kunnen ondingen zijn die camera's. _-:(

Inowa bah mist! Hier was het mooi helder.

Kabayo ze lijkt het nog graag genoeg te doen! Maar inderdaad dat springen is niet handig meer naarmate de dracht vordert.

Goeroe het is ook moeilijk tegenop te botsen tegen die twee dikke bruine. _O- (sorry Aniek,je weet dat ik ze prachtig vind :+: )

Leuk halstertje Linda,ik heb ook zo een paars,is mijn lievelingskleur.

Wel Karin is de 270 dagen voorbij,de uiervorming blijft zowat gelijk en hier zal ze ook een eind op blijven steken denk ik. Wel is die kleine flink druk,ik zie regelmatig heel haar buik bewegen op de camera en dan is ze ook echt even ongemakkelijk dat ze niet meer weet hoe ze moet staan.
Druk ding,belooft wat. :=

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:28

Pretty, oeh 270 is al een eind op weg zeg... beloofd wat inderdaad haha! Pippa was ook heel druk in de buik en dat is een brutale aap ;) succes dus hihi

Paars is echt de enige kleur die ik heel mooi vind op Jupiter, dus vond het leuk om voor haar baby ook paars te nemen :D

Rowan, MHS heeft maat baby, veulen, jaarling enzovoort.
Die halsters vallen voor mijn paardjes best klein (ik heb natuurlijk geen mini-mini's) want Pippa draagt al een hele tijd maat jaarling. Ik heb nu maat baby genomen, de kleinste, maar die is wel heel erg klein hihi. Misschien wel goed voor de eerste paar dagen/weken, maar ik denk dat ik ook maat "veulen" mag gaan aanschaffen :o :D
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 17-01-17 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:30

Mijn mini naarlingen dragen nu ook maat jaarling.

Alle veulens uit Karin tot nu toe zijn best zelfstandig en brutale apen. :+ Maar ze moeten ook want Karin is niet de typische merriemoeder en ze moeten vooral hun eigen ding doen. Ach,ik hou er wel van. *D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:23

De namen heb ik al wel. Ik moet er 3 opgeven bij het stamboek dus ik heb aardig zitten puzzelen, maar het is gelukt en ik heb er 3 voor een hengstje en zelfs 4 voor een merrietje. Vorig jaar had ik dus geen namen bedacht voordat het veulen geboren was. Ik heb steeds geroepen: "Eerst maar eens zien dat het allemaal goed gaat." Gek hè? Onbewust heb ik het schijnbaar al geweten dat het fout zou gaan. Ik sta er dit jaar ook heel anders in, veel positiever.

Inowa, Eragon misschien? Hier was het ook mistig, rond de middag trok dat een beetje op.

Suffie, wat een heerlijke foto's van je dochter. Jij hebt vast staan stralen van trots {:}

Überschattig halstertje Linda <3 Ik moet ook nog een kleintje kopen voor het spruitje van Joan. Ik heb een heel mooi leren halstertje maar dat is voor rijpaardveulens. Daar moet het eerst in groeien. Lavendel pastte dat perfect vanaf dag 1 maar dit kleintje zal een kleiner koppie hebben in het begin.

Fi onder de 100 :):) Het gaat echt opschieten nu, Lijkt me inderdaad een erg lastige keuze als er eentje weg moet. Draagt de vader ook vos?

Dat ziet er nog soepel zat uit Kabayo en volgens mij heeft ze er nog steeds schik in.

Ice heeft een lekker warm hoofdkussen ontdekt :)) Het valt mij op dat alle schimmels en paarden met veel wit graag onder de vlekken zitten. Volgens mij proberen ze zich minder opvallend te maken -:) Hoe gaat het nu met Ice? Kun je al melk testen?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:26

begint ook al spannend te worden met Karin, oh jee dat beloofd inderdaad pretty ~~}>
ik hoop dat dit hier bij Flo echt niet opgaat, ocharme die is wel een echte mama, streng maar rechtvaardig en stekezot van haar veulen. Maar Lily was ook best hevig in de buik en is nu de rust zelve, wel echt merrie merrie, dus 'iedereen uit de weg, ik kom er door'- mentaliteit :+
ook bij Elsa is het veulen drukker dan Tori, pfff als ik zo twee draakjes krijg :=

vind MHS ook wel een leuke shop, ik heb daar eentje gekocht en heel handig met twee gespen verstelbaar. Tori heeft al een minishetlandhalster ondertussen.
paars is ook een heel mooie kleur. <3

oh Faline ook al dat probleem

Het is vaak moeilijk kiezen welke je wil aanhouden en welke weg moeten. Maar keuzes moeten nu eenmaal gemaakt worden.

en dit jaar komt het ook helemaal goed noisy :(:)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:33

Komt inderdaad goed Noisy dit jaar! :(:)
Gevoel zegt ook al heel veel.

Haha Fotsy jij kan dat toch wel de baas twee zo een draakjes. Zweep erop. }>
En dat van Karin is natuurlijk een shetlanderveulen,het enige "echte" hier dit jaar,dus die moet zich even extra laten gelden toch. :+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:34

Faline schreef:
Same here, als het champagnes worden heb ik nog wat lastige keuzes te maken... homozygoot champagne blijft sowieso of het nou merrie is of hengst maakt niet uit.

En wat nou als het allemaal champagne wordt?

Harmony zit op de 284 dagen, maar die heeft nog helemaal geen uiervorming

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:38

Ben bijgelezen, maar wegens de grote drukte helaas echt geen tijd om te reageren op iedereen. -O-

Ik heb niet echt een voorkeur merrie of hengst. En ik heb ook nog geen idee wat er met het veulen gaat gebeuren: verkopen of houden. Dat zien we dan wel weer.

Een hengstje zou normaal sowieso verkocht moeten worden... maar ah, als het nou een héle lieve is ... :+
Eigenlijk heb ik geen tijd en plaats voor nog een paard erbij (zowel hengst als merrie), maar wie weet hoe ik er over een half jaar voor sta :)

Voor een merrie heb ik een heleboel leuke namen (op de lijst van vorig jaar), maar de naam die ik eigenlijk aan Espero wilde geven (maar dan niet vond passen bij hem), kan mss wel iets leuks zijn voor komend veulen. Toch zeker als hij bruin wordt (zoals verwacht).

Ik heb wel het geluk dat ik sowieso Spaans klinkende namen wil, die worden voor de gemiddelde KWPN'er, BWP'er of Fries nu niet zo vaak gebruikt :+

Hebben jullie dat ook dat jullie bij bepaalde namen zo echt een beeld voor ogen hebben van welk veulen erbij zou passen? Of ben ik de enige met een mentale afwijking? :o 8)7

Vandaag 223 dagen . Ik begin er echt ontzettend naar uit te kijken :):)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:06

Ik heb wel dat ik sommige namen weer meer bij een elegant veulen vindt passen dan bij een stevig gebouwde, en/of andersom

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:43

Silly1972 schreef:
Faline schreef:

En wat nou als het allemaal champagne wordt?

Harmony zit op de 284 dagen, maar die heeft nog helemaal geen uiervorming

284 alweer! Hier straks blij als we op 200 zitten :+

Als het allemaal champies worden dan wil ik alles houden, maar dat kan helaas niet. Hengstjes hebben sowieso minder kans om te blijven, tenzij die uit Rose een homozygoot champagne hengstje zou worden. Bij Rose is het ook even afwachten of ze haar creme door gaat geven, een heterozygoot champagne + creme verkoop ik waarschijnlijk ook. Maar het hangt er ook vanaf wat er uit Nina komt, als dat geen champie wordt is de kans groter dat ik een champie uit Rose wel weer aan ga houden. Dus eigenlijk 1000 en 1 mogelijkheden :))

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:02

Wat leuk die hooibal Faline! Is misschien ook wel wat voor mijn hengst :). Die zal dat geweldig vinden denk ik.

Wat heb je toch een knappe merrie Linda!

Haha ik hoop ook echt niet dat er bij alle 4 uit gaat komen wat ik hoop, want dan wordt t nog moeilijk kiezen welke er blijven en welke niet :P .

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:17

Jullie blijven als een speer hier posten.

Ik heb nog steeds geen namen, misschien toch maar eens mee bezig. Ik maak me wel druk over hoe en wat qua inschrijven omdat ik daar totaal geen verstand van heb, haha.

Gwen zit nu op de 224 dagen, gaat prima tot nu toe :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:50

inschrijven?

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:52

Ik heb net de hengsteneigenaar gemaild voor een dekking voor dit jaar :):) Ben 99% zeker dat het deze hengst gaat worden... Nu nog de andere mailen :D

Namen zijn bij de IJslanders niet zo origineel, er zijn er altijd nog een hele berg meer met dezelfde naam. Wij hebben in feite een (giga) lijst waar we er 1 uit mogen kiezen. :')

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:53

Silly1972 schreef:
inschrijven?

Ja, bij het stamboek enzo.