Parouscha, ik vindt ferius en fernando beide hele leuke namen! Wordt nog lastig kiezen haha, ik zou de naam nemen die het beste bij je veulen past. Je kijkt je veulen aan en dan denk je..JA dat wordt hem
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

pretty schreef:zo is het inderdaad,Roo. Ik kies dan ook maar nadat het veulen geboren is,maar ben er ook niet goed in,de naam van mn eerste veulen heeft mn vriendin gekozen,het tweede was lang naamloos en deze nu heeft mn schoonma maar genoemd![]()
(Fritz, Bram, Arie (alle drie katers), Kees Kikker, Henk de parkiet, Sidonia de poes, JanArie de hond....), dus ik moet altijd snel zijn
.
.Katharinaa schreef:Kan haar dit best eerst gewoon maken voor ik haar aan een koordje wil meenemen zeker?
Wie van jullie gaat er naar veulenkampioenschappen?

inge176 schreef:Katharinaa schreef:Kan haar dit best eerst gewoon maken voor ik haar aan een koordje wil meenemen zeker?
Wie van jullie gaat er naar veulenkampioenschappen?
Ik zou haar idd een halstertje omdoen en wat makkelijk is om een touw in de vorm van een 8 om haar heen te doen. Dus voor de borst langs kruisend over haar rug en langs haar billen. Daarmee kan je haar dan sturen, stoppen en voorwaarts laten gaan.
Dit werkte bij Fynn erg goed. Hij doet het nu (na drie weken) haast zonder het "8-touw". Alleen bij sommige stukjes waar hij niet langs durft gebruik ik hem nog. Op die manier trek je niet aan het hoofdje zelf, maar maak je wel duidelijk wat je wilt.
Wel had ik vanaf het begin ook een touw aan het halster hangen, maar dit was meer voor de vorm daar doe/deed ik nog niks mee.
En Fynn gaat 3 juli naar de veulenkeuring.
.
rowo schreef:@ katharina: ik ga ergens rond de 8e naar de Centrale Keuring in Luttenberg met Frits
inge176 schreef:En Fynn gaat 3 juli naar de veulenkeuring.