[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 00:13

Pff Corina erg benieuwd wanneer ze door zet.
Verder merries die al richting het einde lopen en merries die steeds een beetje ronder worden.

Nou vandaag een fotoshoot gehad en wow wat valt dan in een keer op hoe rond ze geworden is. Dag 261

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 14-02-21 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 00:28

Wat een mooi dier kyrkelover!

Vreemd die wisselende ph waardes. Hopelijk alles ok daarbinnen.

Had vandaag ook foto's gemaakt. Suus moet het nog het langst, maar haar buik is het dikst :')
Afbeelding
Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 00:49

Mooie fotos allemaal

@corinadrenth: wat verwarrend hoop dat het veulen spoedig en gezond geboren word

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 01:39

Prachtige foto's.

Wat een mooie ronde buiken allemaal! knolselder en kyrkelover; prachtige foto's!

Kabayo... Ik zag ergens je filmpje met het sleeën. Zo braaf is jouw merrie!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 08:32

Wat een mooie foto’s Kyrkelover en Knolselder!

Oh Corinadrenth, vreselijk zo’n fopmerrie hè :j ph kan inderdaad wel heel snel zakken.. of gewoon niet zakken en toch bevallen :P

Hier zitten de dames op 311 dagen en hebben ze zich ineens toch bezig gehouden met hun uier. Ze kwamen maar heel traag op gang dit jaar, nu zitten ze ineens een week voor op schema
Afbeelding
Afbeelding

De dames in de sneeuw:
Afbeelding
Afbeelding

De daddy in de sneeuw:
Afbeelding
Afbeelding

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 08:34

Mooie foto's komen er voorbij.

Corina en?

Ik zal blij zijn als het vanmiddag is en de kou weg is. Kom dan maar door met de veulens. Volgend weekeind 15 graden.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 08:40

Corina wat vreemd dat die waardes zo schommelen. Hoe gaat het inmiddels bij jou, merrie nog altijd aan het wachten tot de kou voorbij is?

Prachtige plaatjes in de sneeuw komen er voorbij zeg.

Chiocolato dat is echt super snel, handig om te weten inderdaad wat je kan verwachten.

RivQ wat een verdrietige gebeurtenis :(:)

Wat kijkt Pientje lekker wakker om zich heen.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 09:02

Prachtige buikjes. Zelfs de niet drachtigen ijken rond, maar dan van hun dikke teddyberenvacht.

Hier zijn er twee al druk aan het verharen. Degene die half juli pas bevalt houd haar haar nog goed vast.

Corinnadrenth ik verwacht nog geen veulentje bij jou, al hoop ik het wel. Hoe gaat het nu met de ph en het druppen? Zenuwslopend dat wachten he.
Ik ken het gevoel, een week lang hars en toen twee weken niet. En zo ineens een veulen. Nu was die merrie ook een ster om stiekem te bevallen. Ze was ook nog eens een super beschermende moeder.

Hier is het momenteel nog minus 11 graden. En het blijft vandaag ook nog onder nul. Ik ga straks ook maar een wat foto's maken. De hele week niet echt aan toegekomen. Druk met de post rondbrengen in de sneeuw ploeteren en glijden, hihihi. Maar het is mij gelukt. Alle mensen weer blij.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 09:02

RivQ Wat vreselijk.. ben je van plan om dit veulen ook naar de opfok te doen of hou je hem thuis?

Corina nog niks?

Angelpam de kou zal vanmiddag wel niet direct weg zijn. Daarbij vind ik waterkou rond de 5 graden veel kouder dan dit eigenlijk :o

Tinniie prachtige sneeuwfotos. Begint ook al spannend te worden :) ik vind mo zo leuk he <3

Ynekes lief is ze he :D ze denkt goed om mij :j

Knolselder wow :') Hoelang moet ze nog?

Kyrkelover wat steekt die kleur prachtig af op de sneeuw <3 Heel mooi!

Amhorses dat schiet ook al op zeg. Hun uiers hebben er al zin in

Dennenboom er is 2x met haar gemend die ervaring heeft. Daarna heb ik het overgenomen. De slee heb ik zelf geleerd maar het beleren dus niet. Maar ze heeft nooit raar gedaan.

Laurentii ze kijkt zo onschuldig haha. Zo van , wacht maar lekker *D Laura is ook huge zeg

Essieblue ze vind het vast koud hihi

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 09:59

Jeetje corinadrenthe wat vervelend. Ook nog nooit gehad dat de ph zo schommelde ineens en vooral omdat ze al melk lekt.
Hopelijk snel een veulen.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:16

Corina, bizar die PH in combinatie met zolang melk druppen

Lekker rond inderdaad kyrkelover

Ahh knolselder, Suusje <3

Tinniee wat een mooie aftekening heeft de papa op zijn hoofd...

Hier ook gevoelstemp nog erg koud...

Kabayo, opfok doe ik niet meer. Ik heb nu al 3 paarden dus als het een hengstje wordt met afspenen verkocht denk ik. Merrie kan wat langer blijven. Moet het nog even zien maar als ik iets aanhou blijft het thuis. :)

Ga ik net voeren, loopt Lotus kreupel rechtsachter |( we wilden net een stapritje gaan maken. Gaat al de hele week goed en dan in het staartje van de kou toch verstapt oid. Voel wat zwelling in haar onderbeen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:25

Kabayo, ze moet nog tot juni :=
In mijn topic staan nog meer foto's voor degenen die dat leuk vinden :D

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:53

Wauw wat een mooie foto's komen er voorbij van alle bolle pluizige wollies :o

RivQ wat een verdrietig verhaal..... als het nu een merrie is wil je die wel houden, of uiteindelijk ook verkopen?

Ynekes leuk hoofdje heeft Pien, ze kijkt lekker brutaal de wereld al in. <3 Is ze de stal al uit geweest?

Corina al nieuws?

Hier jammer dat de dooi inzet, ik vind dit heerlijk weer.
Uier van Cass ontwikkeld zich heel gestaag, ze is vandaag 300 dagen, dus nog 20 dagen tot ze veilig is.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:28

Mooi dier Kyrke!

Knolselder, zo die is dik zeg! en dan nog tot juni, jeetje die ploft straks :D

Wat een leuke foto's weer van Pien!

AM, die hebben al flinke uiers! Duurt voor jouw Sammie ook niet lang meer nu gelukkig.

Corina, vervelend dat die PH ineens zo hoog is, ook echt wel apart. Ben toch wel heel benieuwd hoelang het nog op zich laat wachten.

Vind het ook wel jammer dat het gaat dooien, had van mij best nog een weekje zo mogen blijven als dit weekend. Gister heerlijk geschaatst, topdag gehad! :)

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:40

Kabayo en Cynthia, bedankt voor jullie super snelle reacties. Stelt me toch wat gerust. Fotsy zo sta ik er ook een beetje in. Bovendien is mijn merrie geen groot paard (e-pony), dus wellicht maakt dat het verschil nog wel. Ik ga vanmiddag het birth alarm ophalen (per toeval bij een andere bokker, haha!).

Bij mij geen veulenprik als het niet nodig is.

Corina dat is inderdaad gek. Hoe gaat het nu bij jullie? Laat ze verder nog iets zien?

AM_horses wat zien ze er goed uit! Ze zijn mooi rond.

Kyrkelover prachtige foto's! In de sneeuw komt haar mooie vacht nog meer tot zijn recht.

Knolselder die is ook rond zeg, haha! Het lijkt sowieso of de kleinere pony's veel ronder zijn dan paarden.

Tinnie dat gaat zich inderdaad ontwikkelen! Toch altijd leuk om te zien.

Hè balen Riv_q, hopelijk is het iets kleins en is het binnen een paar dagen weer beter.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:56

Het lijstje van vandaag

Klopt er iets niet aan de lijst of is je merrie veilig (mini’s vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen) en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe!

Corinadrenth: Diva 330 dagen
Laurentii: Olly 327 dagen
Mizzmontana: Easy 324 dagen
Vulina: Uriante 324 dagen

CharmFaith: Bailey februari/maart verrassing

Langzaam aan groeit het lijstje steeds meer. :D

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 13:29

Spannend! Wat meer merries op het lijstje :D.

Tinniie; Paps is toch wel echt geweldig :~

Riv; Wat een pech :(:) . Hopelijk is het inderdaad iets kleins..

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 13:39

Mijn dames beginnen ook al op te schieten. Maike de fries moet nog 41 dagen. Kaela moet nog 62 dagen.
Het lijstje wordt steeds iets langer.
Afbeelding
Afbeelding

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:07

Corina, omdat Laura ook zo bleef druppen en veel te vroeg, dachten wij hier ook even placentitis. Maar was zeker niet. De ene merrie durft gewoon al wat vroeger druppen.
Ik zou het nog even aanzien. In principe heeft ze nog tijd, toch?

Fleuribelle, de kleinste lijkt dikker. Maar dat lijkt misschien zo door de grootte :')

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:11

Laurentii schreef:
Corina, omdat Laura ook zo bleef druppen en veel te vroeg, dachten wij hier ook even placentitis. Maar was zeker niet. De ene merrie durft gewoon al wat vroeger druppen.
Ik zou het nog even aanzien. In principe heeft ze nog tijd, toch?

Fleuribelle, de kleinste lijkt dikker. Maar dat lijkt misschien zo door de grootte :')

in principe is diva niet te vroeg. ze was de 320 dagen voorbij toen ze begon te druppen . nu drupt ze niet continu.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:16

[quote="Laurentii"

Fleuribelle, de kleinste lijkt dikker. Maar dat lijkt misschien zo door de grootte :')[/quote]

Dat klopt, ik denk dat de Fries iets meer ruimte heeft. Hier nog een standfoto. Daar lijkt ze wel wat dikker.
Afbeelding

florie71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:08

Wat een heerlijk koppie van Pien.

Corina..ik ben al zenuwachtig zonder kegelen..laat staan hoe jij je voelt

https://youtu.be/indjMNt8Thc

Hier ook aan het aftellen.
Zitten nu op 323 dagen.
Morgen het geboorte alarm ophalen.
Nu zetten we de wekker 3x s nacht.
Veulen maakt het moeders wel lastig met zn geschop....

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 16:31

Spannend Florie! *\o/*

Fleuribelle wat een mooie fries. Vind de palomino ook gaaf maar dat is heel logisch haha. Groot fan van die kleur <3

Renske lijstje word steeds groter ! Hoe is het met je eigen merrie?

Ual wat leuk een alarm bij een bokker. Heb ik mijn alarm ook weg :D

Knolselder juni :wow: grapje zeker? Die gaat ontploffen dan :+

RivQ begrijpelijk. Hier gaan ze ook niet van huis. Heb er nu 6. Balen van de kreupelheid...

Hier een heerlijke sneeuwrit gemaakt. Dat moest gewoon even nu het er nog ligt. Schrok even van haar uier maar na het stapritje was het al aardig afgezakt. Ze was de vorige keer ook al zo vroeg. Mocht ze melk lekker bel ik uiteraard de dierenarts.
Afbeelding
En nog wat sneeuwkiekjes. Kan nu nog :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nog 35 dagen tot veilig..

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 17:10

Hallo dames, ik ga hier nog maar eens aan proberen te haken.. Ik ga in ieder geval de laatste pagina's bij lezen. Helaas schiet Bokt er nogal bij in naast druk werk, paarden, etc. Maar nu de dames redelijk aan het eind van de dracht beginnen te komen, moet het toch eens lukken hier meer updates te geven en bij te lezen. Ik heb ook even een volgtopic gemaakt, dat is makkelijker bij te houden :o ([KS-MK] Na regen komt zonneschijn? Arabische veulentjes verwacht)

Ik zie dat er zelfs al een lijstje is met merries boven de 320 dagen! Spannend!

Laurentii, mooie bonte buikjes! Ben benieuwd hoe lang Olly je nog laat wachten!

AM, Sammie heeft een flinke buik zeg!

Cio, dat is wel een flink verschil inderdaad, als ze zo snel vol kunnen schieten zou ik ze heel goed in de gaten houden!

Corinadrenth, wat vervelend dat ze je zo voor de gek aan het houden is. Ben benieuwd hoe lang ze je nog laat wachten.

kyrkelover, wat ziet ze er goed uit, ze heeft zo'n gave, aparte kleur.

Knolselder, lekker rond :D

Tinniie, ze zien er goed uit, mooie uiertjes al. Goed te lezen dat ze bij jou ook langzaam op gang kwamen qua uier, bij Aleeyah gebeurt er ook nog niks. Een flink verschil met 2 jaar geleden.

Riv, vervelend dat ze zich nu net nog verstapt heeft, hopelijk snel weer beter..

Fleuribelle, wat een knappie die Kaela <3

Kabayo, ze is weer vroeg met uier, kan me nog herinneren dat dat de vorige keer ook zo was.

Aleeyah zit inmiddels op 294 dagen en Nadjarah op 275 dagen. Ik heb net mijn topic van de laatste dracht van Aleeyah even doorgekeken en dan loopt ze qua uier toch wel flink achter, al kan dat natuurlijk straks ineens snel gaan.

Een paar foto's van afgelopen dinsdag in de sneeuw, helaas hadden we niet zoveel sneeuw :( Of nou ja, alles was met dik windkracht 8 op een hoop geblazen en op het weiland lag bijna niks :')

Aleeyah

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadjarah

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 17:43

Ik ben wel blij met al deze prachtige skippyballen op stokjes :D heerlijk.

Corina nog steeds geen veulen arghhhh :=