[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:28

tiwi1969 schreef:
NSPS weet ik maar er zijn meer minipaarden stamboeken en de moeder heeft natuurlijk we papier.

NMPRS en NAS is ook niet mogelijk. Tegenwoordig zijn alle stamboeken behoorlijk gesloten voor mini's :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:48

Luna2006 schreef:
tiwi1969 schreef:
NSPS weet ik maar er zijn meer minipaarden stamboeken en de moeder heeft natuurlijk we papier.

NMPRS en NAS is ook niet mogelijk. Tegenwoordig zijn alle stamboeken behoorlijk gesloten voor mini's :)

Klopt! Vroeger was het bij Nmprs wel anders als merrie een shet was.

Ik heb ook paar super mooie (vind ik) Shetlanders zonder papier maar daar kan ik ook niks mee.

ajesca123

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:51

Even een vraag aan de mensen hier :D Mijn merries lopen op dit moment nog 24/7 buiten met grote inloopstal.
Vanaf welk moment voor de uitgerekende datum zouden jullie ze snachts apart op stal zetten onder de camera?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:57

ajesca123 schreef:
Even een vraag aan de mensen hier :D Mijn merries lopen op dit moment nog 24/7 buiten met grote inloopstal.
Vanaf welk moment voor de uitgerekende datum zouden jullie ze snachts apart op stal zetten onder de camera?

Ik zou toch een paar dagen voordat ze safe zijn dus met 310 dagen ong ... mijne beviel met 316 dus was net op tijd met het alarm om doen

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:04

Wat een leuke pony's Ennasil! Benieuwd wat eruit komt! Hoe groot is ze?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:08

mooi merrietje ennasil :j

ik zet drachtige merries vanaf 300( mini's zijn veilig vanaf 300 dagen) dagen ongeveer 's nachts apart en onder camera, zodra ik denk dat ze al snel gaan bevallen, gaat het halsteralarm om

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:15

Kato staat al sinds januari snachts op stal, puur om het voor haar te doen wennen, maar ze vind het wel erg prettig!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:19

hier staat suzie en haar maatje sinds begin febr op stal.
Zodat ze gewend is en ik haar ritme kwa liggen kan peilen op camera.

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:26

Mijn merrie (nu 312 dagen drachtig) staat sinds vier weken snachts in de grote stal. Ze ligt snachts een aantal keer plat. Ik heb een goed werkende camera en het licht via m’n telefoon te bedienen.

Ik heb een birth alarm gereserveerd, maar ik vraag me af hoe nuttig dat is. Wat zouden jullie doen?

En ze heeft nu nog een regendeken op. Vanaf wanneer zouden jullie deze af doen? Haar uier is echt nog niks. Haar banden worden nu wel slapper.
Ze is een maiden

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:33

ajesca123 schreef:

Dit heb ik ook met mijn merries. Ik doe ze een maand van te voren naar binnen. Kunnen ze weer wennen aan de stal en aan het ritme.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:55

Luna2006 schreef:
tiwi1969 schreef:

Laatst een shet gekocht en die heb ik laten chippen en paspoort. Kwam iemand van het NAS doen en daar is ze ook ingeschreven.

Afbeelding
Deze

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:59

Zeker een maand van te voren naar de kraamstal verhuizen, zo kan de merrie antistoffen maken tegen de in die box aanwezige bacteriën en virussen, dat geeft ze dan via de biest weer door aan het veulen.

Deken afdoen ligt natuurlijk ook aan het weer en het paard, maar als de tijd bijna daar is kan je in ieder geval de bilriemen eraf halen.
Of ‘s nachts op stal af overdag buiten bij slecht weer op.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:00

Hier met vieze billen gesopt, houden niet van vieze billen Peertje }:)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:02

Ik ben altijd aan het poetsen met babybillendoekjes, werkt ook prima voor paardenbabybillen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:24

tiwi1969 schreef:
Ik ben altijd aan het poetsen met babybillendoekjes, werkt ook prima voor paardenbabybillen

ook eerst geprobeerd, maar moesten te hard poetsen daarmee.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:34

Wat betreft het hb verhaal.
Ik heb heel erg goede ervaring met het geven van magnesium en gluco balance. Mocht je meer willen weten, mag je mij altijd pb doen.

Nog geen veulens?

Hier mag ik nog wel een poosje wachten.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:16

Ik wil mij langzaamaan melden in dit topic. Fayola is nu iets van 314 dagen, zal ik even moeten berekenen.

Ik wil baudyh sterkte wensen met het verlies en hoop dat de pleegmerrie haar kan overnemen.

Gefeliciteerd met wiseguy. Fijn dat olivia opknapt <3

Zilver heb ik zojuist naar de kliniek gebracht. We beginnen nu al met dekken aangezien we diepvries doen :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:20

Camille staat al in dezelfde stal :+ alleen nu staan ze met z'n drieeen en straks zet ik er een schotje tussen 's nachts, dan gaan ze 's morgens gewoon weer samen , het is puur om haar in de gaten te kunnen houden met de camera, camera's staan er altijd al op

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:24

Beter laat melden dan nooit _O-

Ik zou ook een ruime maand van te voren verhuizen, laten wennen aan nieuwe situatie. Ik zou de veilige datum daarin aanhouden.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:24

tiwi1969 schreef:
Zeker een maand van te voren naar de kraamstal verhuizen, zo kan de merrie antistoffen maken tegen de in die box aanwezige bacteriën en virussen, dat geeft ze dan via de biest weer door aan het veulen.

Deken afdoen ligt natuurlijk ook aan het weer en het paard, maar als de tijd bijna daar is kan je in ieder geval de bilriemen eraf halen.
Of ‘s nachts op stal af overdag buiten bij slecht weer op.

De kraamstal is vandaag door de stallenbouwer gemaakt in een deel van de bestaande inloopstal *\o/*
Het is dus niet zo dat mijn merries naar een andere plek moeten verhuizen.
Dus qua antistoffen zit het gelukkig wel goed verwacht ik.
Heb nu beide merries vanaf vandaag voor de nacht ieder in hun eigen kraamstal van 3,75 x 7,50.
Zaterdag de camera even verplaatsen en dan is alles klaar voor de komst van de veulens <3

Hier de dekens ook af gedaan op stal. Merk ook dat het niet fijn ligt voor ze met die singels over de buik :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:52

dank je wel kabayo. vandaag haar naambordje gewist en de nieuwe naam er op gezet. Raar idee. Vanavond voor het eerst het uier van mevr G gemasseerd/gestimuleerd. je merkt nog dat het uier na de pillen voller wordt en dan weer wat inzakt. Maar ze vond het bijna lekker, ook fijn om te ervaren. Ze heeft bij ons nog geen veulen gehad dus dat soort dingen nog nooit getest.

Geen ervarong met merries 24/7 buiten voor het veulenen maar ik zou zeker 3 weken voor de datum ze onder de camara willen hebben. en daarvoor het gewoon in de gaten houden.

We zijn bezig met een nieuwe kraamstal. de oude was 3m x 3,5m en de nieuwe word 3m x 6m. Bijna af.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:56

baudyh schreef:
dank je wel kabayo. vandaag haar naambordje gewist en de nieuwe naam er op gezet. Raar idee. Vanavond voor het eerst het uier van mevr G gemasseerd/gestimuleerd. je merkt nog dat het uier na de pillen voller wordt en dan weer wat inzakt. Maar ze vond het bijna lekker, ook fijn om te ervaren. Ze heeft bij ons nog geen veulen gehad dus dat soort dingen nog nooit getest.

Geen ervarong met merries 24/7 buiten voor het veulenen maar ik zou zeker 3 weken voor de datum ze onder de camara willen hebben. en daarvoor het gewoon in de gaten houden.

We zijn bezig met een nieuwe kraamstal. de oude was 3m x 3,5m en de nieuwe word 3m x 6m. Bijna af.

Wat fijn dat het op gang lijkt te komen. Zal een hoop rust geven als het koppelen gelukt is.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:25

Ik ben benieuwd hoe het gaat werken baudyh!

Hier gaat Wiske nu ook 's nachts binnen en ik merk echt wel dat ze het fijn vindt om haar eigen plekje te hebben (wel half open stal, vriendinnen binnen bereik).
De is wel heel slijmerig naar een andere pony :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:40

Mooi dat het op gang komt bij mevrouw G, ik ben heel benieuwd hoe het vanaf zaterdag gaat met beide.

Ik heb de paarden in het winterseizoen sowieso in de nacht op stal dus dat hoeft niet te veranderen, maar ik zou er inderdaad wel op tijd mee beginnen zodat de merrie er rustig aan kan wennen.

Ik heb bij die van mij nog wel de winterdeken erop liggen en die moet eigenlijk wel af zijn als het veulen komt, dus ik hoop dat de temperaturen een beetje willen gaan stijgen de komende weken.

Wainonia heeft me toch een pesthumeur de laatste dagen! :oo niet zo zeer tegen ons, maar wel tegen de andere paarden. Boos peerd _O- . Ze plast trouwens ook vaker nu, zelfs buiten in de paddock terwijl ze dat liever ophoudt totdat ze weer op stal staat.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:52

Hier de hele winter geen deken opgehad, dus dat was lekker makkelijk. :=

Klein sukkel Peertje had zich vastgerold tegen de stalwand en bleef toen maar op rug liggen. "Er zal vast wel iemand komen om mij terug te rollen" :roll: