tiwi1969 schreef:NSPS weet ik maar er zijn meer minipaarden stamboeken en de moeder heeft natuurlijk we papier.
NMPRS en NAS is ook niet mogelijk. Tegenwoordig zijn alle stamboeken behoorlijk gesloten voor mini's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Luna2006 schreef:tiwi1969 schreef:NSPS weet ik maar er zijn meer minipaarden stamboeken en de moeder heeft natuurlijk we papier.
NMPRS en NAS is ook niet mogelijk. Tegenwoordig zijn alle stamboeken behoorlijk gesloten voor mini's
ajesca123 schreef:Even een vraag aan de mensen hierMijn merries lopen op dit moment nog 24/7 buiten met grote inloopstal.
Vanaf welk moment voor de uitgerekende datum zouden jullie ze snachts apart op stal zetten onder de camera?
ajesca123 schreef:Even een vraag aan de mensen hierMijn merries lopen op dit moment nog 24/7 buiten met grote inloopstal.
Vanaf welk moment voor de uitgerekende datum zouden jullie ze snachts apart op stal zetten onder de camera?
Luna2006 schreef:tiwi1969 schreef:NSPS weet ik maar er zijn meer minipaarden stamboeken en de moeder heeft natuurlijk we papier.
tiwi1969 schreef:Zeker een maand van te voren naar de kraamstal verhuizen, zo kan de merrie antistoffen maken tegen de in die box aanwezige bacteriën en virussen, dat geeft ze dan via de biest weer door aan het veulen.
Deken afdoen ligt natuurlijk ook aan het weer en het paard, maar als de tijd bijna daar is kan je in ieder geval de bilriemen eraf halen.
Of ‘s nachts op stal af overdag buiten bij slecht weer op.
baudyh schreef:dank je wel kabayo. vandaag haar naambordje gewist en de nieuwe naam er op gezet. Raar idee. Vanavond voor het eerst het uier van mevr G gemasseerd/gestimuleerd. je merkt nog dat het uier na de pillen voller wordt en dan weer wat inzakt. Maar ze vond het bijna lekker, ook fijn om te ervaren. Ze heeft bij ons nog geen veulen gehad dus dat soort dingen nog nooit getest.
Geen ervarong met merries 24/7 buiten voor het veulenen maar ik zou zeker 3 weken voor de datum ze onder de camara willen hebben. en daarvoor het gewoon in de gaten houden.
We zijn bezig met een nieuwe kraamstal. de oude was 3m x 3,5m en de nieuwe word 3m x 6m. Bijna af.