[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:53

Ach wie weet voorspeld het wel wat silly haha "its all in the name" zeggen ze toch?

Hier valt bar weinig te zien de hele dag al.

Afbeelding

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:51

Suffie wat een schatjes zo samen! <3 Het ziet er ook al heel netjes uit.

Leuk die Hayplay, maar wel alleen geschikt bij een houten omheining, met schrikdraad zou wel zielig zijn. :oo

Ik ben eigenlijk wel blij dat mijn merries voorlopig nog niet zo ver zijn. :brr:

Kan je het niet iets veranderen Silly? Iets er voor of achter ofzo?
Ik heb zelf een Sparkling Painted Power, toen hij geboren werd was Power and Paint veel in het nieuws, voor veel mensen was dat toen echt een tongbreker. _O-

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:59

Nee, ging nl om Call me handsome, en die hengst heet Call me Mr handsome, dus het is al niet hetzelfde, maar vind het nu niet speciaal meer,zit er heel wat jaargangen tussen dan is het wat anders, maar nu lijkt het dan alsof ik het jat.

Maar geeft niet vind de andere ook wel erg leuk. En die heeft wel een leukere roepnaam ;)
Dus ach wat Inowa zegt, wie weet zal het gewoon wel zo moeten zijn ;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:15

Prachtige foto inowa zo met de mist <3 hier de hele dag zon, pas om 4 uur dichte mist

Fiore ook al aftellen! Gaat snel zeg!! Ben zo ontzettend benieuwd wat ze er van bakt. Waar hoop je trouwens op? Weer een blonde dame?

Suffie wat ontzettend lief die pony met je dochter in de bixie. Mijn moeder was jurylid van de bixie en ik ging altijd mee te schrijven, genieten was dat :D

Geweldig die hayplay. Zou hier iets zijn voor in de box. In de wei rolt die de sloot in en in de paddock onder het hek door :+ zou wat sneu zijn haha

Als jij je pakkende naam hebt gevonden gewoon gebruiken. Bij de friezen hebben heeeel veeel paarden namen van goedgekeurde dekhengsten (of miss 1 letter verschil)

SparklingApp. Mee eens. Veelste koud om nu een kindje te krijgen :brr:

StalHD in volg je topic!

Chantal ze ziet er goed uit! Mooie merrie :)

Marije1502 dat is al snel! Heb je een foto van haar vorderingen? Of is het nog niet zo spannend?

Ice zoekt echt goede plekjes uit :+ lady deed dat vroeger ook altijd. Verstand komt met de jaren??

Hinte spannend!!

Laatste x springen voor lady, na de dracht maar weer een x. Was 1 klein sprongetje. Wil geen risico's nemen :)

Afbeelding
Nog 124 dagen te gaan

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:24

Call me Handsome heb ik al vaker voorbij zien komen, maar maakt toch niets uit? Hij staat ook op mijn lijstje.

Ook een variant van een naam die heel bekend is op bokt en helaas ook verdrietige achtergrond. Dat is dan wat lastiger maar als ik het bij mijn veulen vind passen geef ik hem gewoon. Ben daar heel makkelijk in.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:26

Wauw Suffie, wat een leuke pony ook!

Ice is lekker bol.

Cynthia aan het aftellen!

Kabayo, wel een mooie sprong.

Denk dat de meeste namen idd weleens voorkomen.

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:32

Kabayo schreef:
Prachtige foto inowa zo met de mist <3 hier de hele dag zon, pas om 4 uur dichte mist

Fiore ook al aftellen! Gaat snel zeg!! Ben zo ontzettend benieuwd wat ze er van bakt. Waar hoop je trouwens op? Weer een blonde dame?

Suffie wat ontzettend lief die pony met je dochter in de bixie. Mijn moeder was jurylid van de bixie en ik ging altijd mee te schrijven, genieten was dat :D

Geweldig die hayplay. Zou hier iets zijn voor in de box. In de wei rolt die de sloot in en in de paddock onder het hek door :+ zou wat sneu zijn haha

Als jij je pakkende naam hebt gevonden gewoon gebruiken. Bij de friezen hebben heeeel veeel paarden namen van goedgekeurde dekhengsten (of miss 1 letter verschil)

SparklingApp. Mee eens. Veelste koud om nu een kindje te krijgen :brr:

StalHD in volg je topic!

Chantal ze ziet er goed uit! Mooie merrie :)

Marije1502 dat is al snel! Heb je een foto van haar vorderingen? Of is het nog niet zo spannend?

Ice zoekt echt goede plekjes uit :+ lady deed dat vroeger ook altijd. Verstand komt met de jaren??

Hinte spannend!!

Laatste x springen voor lady, na de dracht maar weer een x. Was 1 klein sprongetje. Wil geen risico's nemen :)

[ [url=m/VR825Y.png]Afbeelding[/url] ]
Nog 124 dagen te gaan

Nou eigenlijk begint nu pas sinds een dag of 2 de buik wat ronder te worden en lijkt het alsof ze alles iets naar beneden laat hangen. Maken nu dagelijks foto's om het verschil goed te kunnen zien dus zal over een weekje de fotos op een rijtje zetten. Verder zie of merk ik nog helemaal niks aan haar!
Ze is rond dag 100 gescand en daaruit bleek dat ze een merrie krijgt. ( jaja pretecho voor paarden? zijn daar zo in meegedaan dat wij ook alleen maar een merrie naam hebben. Dus als het toch een hengst blijkt heb ik nog een uitdaging :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:49

Ik heb ook al namen maar die voor een hengst ben ik nog niet zeker van.

Dus als iemand sjieke (bij voorkeur engels,iers,keltisch,welsh,schots) namen met de E weet.

Merrie word hier RoughClouds Eliana (Eliyana,net wat ik mooier vind)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:51

inowa schreef:
Ik heb ook al namen maar die voor een hengst ben ik nog niet zeker van.

Dus als iemand sjieke (bij voorkeur engels,iers,keltisch,welsh,schots) namen met de E weet.

Merrie word hier RoughClouds Eliana (Eliyana,net wat ik mooier vind)

Ik heet Elina :D haha

Ik heb hengst sowieso al vast. Merrie heb ik ook al een naam, alleen nog lichte twijfel

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:36

Wat een buik, Esther! :wow:

Ik vind Spook toch zo'n leuke pony! <3

Aniek onder de 100! *\o/* *\o/*
Reken jij met 342 dagen?
Wat is Roos toch verschrikkelijk bol! :wow:
Shadylah is een beetje zoals Fi: Van de zijkant denk je: Nou.... Maar van voor zie je het dan weer wel goed :)

linda2008 schreef:
Crines, nou ja.. gerust? gerust? de DA was nog niet weg of ik begon me al zorgen te maken of ik nu wel goed had gedaan aan dat opvoelen... :') :o

_O- '

Hinte, kijk die kleintjes rennen :D

DL, wat heeft papa ene mooi kleurtje zeg! <3

Ach gos, Aniek, die twee bolletjes van jou naast elkaar, hoe schattig..
_O- Die laatste foto!

Juval, gefeliciteerd met je verjaardag!

Arany!!! <3

Linda, wat een toffe foto van Jupi!

Suffie, wat een schattig stel zo!

Silly, heen en weer is hengst inderdaad :j

Fiore zou die bal echt slopen, denk ik :')

Silly, wat was je nr 1 naam dan?
O, ik zie het al.. wel een leuke naam, ja!

Kabayo schreef:

Op een voshengst zonder aftekeningen :+
Het wordt voor mij veel te moeilijk als het een valkmerrie of palominomerrie wordt.
Dan kan ik echt niet kiezen! LaVie houden en dan met twee volle valkzussen verder gaan? Of valk/palomerrie van Fiore en dan met moeder en dochter verder gaan en drie generaties hebben?
Ach.. van de zomer staan ze alle vier bij elkaar op het land en dan voel ik vanzelf wel of mijn gevoel meer naar LaVie of Fiore dr baby trekt (hoop ik!).
Ik neig nu heel erg naar LaVie. Zij is natuurlijk geboren, omdat Ti er niet meer was, het is een valkmerrie (de gele die ik zo graag wilde) en ze heeft het coole, lieve, zenkarakter van Ti <3
En wat bedoel je met 'weer' een blonde dame? >;) Vie is valk, ja! Hartstikke zwart dus :+
Een klein sprongetje? Lady denkt daar anders over ;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:40

Cynthia82 schreef:
Kabayo schreef:

Op een voshengst zonder aftekeningen :+
Het wordt voor mij veel te moeilijk als het een valkmerrie of palominomerrie wordt.
Dan kan ik echt niet kiezen! LaVie houden en dan met twee volle valkzussen verder gaan? Of valk/palomerrie van Fiore en dan met moeder en dochter verder gaan en drie generaties hebben?
Ach.. van de zomer staan ze alle vier bij elkaar op het land en dan voel ik vanzelf wel of mijn gevoel meer naar LaVie of Fiore dr baby trekt (hoop ik!).
En wat bedoel je met 'weer' een blonde dame? >;) Vie is valk, ja! Hartstikke zwart dus :+
Een klein sprongetje? Lady denkt daar anders over ;)

Vachtkleur is blond haha

Oh een voshengst! Iets compleets anders zeg! Hoop het voor je :)
Ja lady denkt dat alles groot en eng is :=

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:07

Oh Cynth dat kiezen... hou op hou op!! Eerst maar eens zien wat er geboren word... ;) :j

Inowa, niks te zien, maar toch heel mooi zo :)

Aniek, aftellen... :):)
Ineens best veel onder de 100 lijkt wel.. SPANNEND!!!

Originele namen is heel moeilijk... er is altijd wel een paardje met een naam die er op lijkt, dat voorkom je toch niet helemaal denk ik. De naam die ik hier op nummer 1 voor een hengstje heb, dat paardje ken ik al jaren en ik vind het een leuke naam en een heel tof beest, dus beter goed gejat, dan slecht bedacht ;)

Edit; halstertje gekocht.. jemig wat klein!! Vraag me af of ik niet 1 maatje groter had moeten nemen := ach we zien het vanzelf...
maar zooooo cute <3

Afbeelding

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:12

Het gaat echt opschieten nu. Een hoop die al onder de 100 komen.

Wat namen betreft snap ik je opzich wel hoor silly haha
Ik heb nu een naam de ik eerst gewoon voor zowel merrie als hengst wilde maar begin het steeds meer een hengsten naam te vinden haha

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:20

Leuk halstertje Linda.

Hier ben ik nog niet echt bezig met namen. Heb wel wat opgeschreven maar nog niet de complete namen. Die bedenk ik vaak na de geboorte. of er vlak voor hihihi.

Gewoon de naam nemen die je mooi vind. Niet denken aaah maar die heet al zo en die. Want weet je er komen na jou ook veulens die zo gaan heten.

En verkopen.... Ja hengsten is meestal niet moeilijk hihi, met de merries is het meestal wat lastiger. Ik hoop zo op een merrie voor gaya dit jaar. Die houd ik dan voorlopig voor mezelf. Een hengstje zal vast te koop komen. Kan moeilijk alle leuke hengstjes aanhouden. :+

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:11

Ik denk dat KI en natuurlijk dekken allebei hun voor- en nadelen hebben. Hier is vorig jaar alles via KI gegaan en dat is mij goed bevallen. Vooraf heb ik nogal getwijfeld, vooral over de vraag waar het dan zou moeten gebeuren. Shadylah is een gevoelig typje en doordat ze ook nog blind is aan één oog is ze altijd erg op haar hoede. Om de kans op dracht te vergroten leek het mij bij haar het beste om de stress tot een minimum te beperken en daarom alles thuis te doen. Bijkomend voordeel vind ik dat je overal zelf bij bent en dus precies weet wat er gebeurt en op welke manier. Wel hebben we zelf een eenvoudige opvoelbox gemaakt zodat alles veilig en zonder verdoving kon plaatsvinden. Achteraf ben ik daar erg tevreden over. Toch weet ik nog niet of we het dit jaar weer zo doen. Een andere hengst die me aanspreekt dekt alleen natuurlijk en als ze een mooi merrieveulen krijgt laat ik haar misschien wel leeg. Het kan dus nog alle kanten op. Nu we zijn begonnen met aftellen zijn er eerst andere dingen die ons bezighouden, zoals de extra kraamstal die nog gemaakt moet worden. :+ Gelukkig hebben we nog even, maar de tijd vliegt.

In dit topic komen al prachtige buiken voorbij! Shadylah heeft een bescheiden buikje, zeker vergeleken met de merries van Aniek. Ik dreigde te gaan twijfelen, maar heb maar besloten om dat niet te doen. Het komt vanzelf, of niet. :Y)

Wat fijn om zo'n brave kinderpony te hebben suffie! <3

Ice is er zo te zien helemaal klaar voor. Wat een mooi hoofdkussen heeft ze uitgezocht. :')

Daira heeft ook een lekker buikje Chantal. Ze heeft dezelfde lieve uitstraling als Yazhi.

Het bedenken van een naam is zo te lezen niet alleen bij mij een drama. Ik wil een naam die begint met een S, zo ver ben ik al. :+

Kabayo schreef:

Zonder zadel en met plassen in de bak en dat noem je geen risico nemen? _O-

Wat geweldig dat mini-halstertje. :))

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:14

goeroe schreef:
Kabayo schreef:

Zonder zadel en met plassen in de bak en dat noem je geen risico nemen? _O-

Wat geweldig dat mini-halstertje. :))

Zonder zadel springen is alleen risico voor de ruiter he :+ en plassen liggen er elke winter, ze heeft gewoon grip dus snap t risico niet? En op de plek van af zetten en landen was het gewoon droog. Bedoelde risico voor het veulen

Super lief halstertje

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:19

Kabayo schreef:
Zonder zadel springen is alleen risico voor de ruiter he :+ en plassen liggen er elke winter, ze heeft gewoon grip dus snap t risico niet? En op de plek van af zetten en landen was het gewoon droog

Rustig, het was maar een grapje. :)) Ik rijd al heel lang niet meer, maar met mijn rijkunsten zou ik ongetwijfeld de bodem van de plas verkennen, vandaar. :+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:20

goeroe schreef:
Kabayo schreef:
Zonder zadel springen is alleen risico voor de ruiter he :+ en plassen liggen er elke winter, ze heeft gewoon grip dus snap t risico niet? En op de plek van af zetten en landen was het gewoon droog

Rustig, het was maar een grapje. :)) Ik rijd al heel lang niet meer, maar met mijn rijkunsten zou ik ongetwijfeld de bodem van de plas verkennen, vandaar. :+

Oo haha, ik denk al wat een aanval :')
Wat jammer dat je niet meer rijd! Je mag altijd met lady plassen verkennen hoor hihi

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:29

gefeli met de mijlpaal Cynthia
een kopietje van LaVietje zou toch mooi zijn, alleen ken ik je dilemma dan, heb hier net hetzelfde, laat het dus maar een vosse hengst zijn voor ons beiden :P

ice vond dat ze waarschijnlijk te weinig vlekken had ;)
nog geen vorderingen? voor een melktestje moet je soms eerst een klein beetje melkbeweging doen, zeker bij maiden.

daira aan het genieten van de zon, heerlijk, zo kan je honderd jaar worden, als er iemand op tijd je eten en drinken brengt :+

marije jouw merrie nog maand, das ook al kort bij

pretty al aan het bespieden van de meiden, leuk he, ben ook begonnen met zagen dat manlief de camera terug in gang moet steken, maar nog eentje bijkopen ook en dan schoonbroer eens poging laten doen om alles extern te krijgen.

lady wat een sprong

linda, ik smelt <3 krijg zo zin in die kleine veulentjes

goeroe, hoe gaat de wonde bij je merrie, al helemaal weg? had je nu dezelfde hengst genomen?

inowa wat een mist zeg, hier ganse dag helder weer alleen geven ze heel koud weer deze week. :brr:

de buikjes groeien hier ook ineens weer in snel tempo, amai, eerst dacht ik even te twijfelen maar nu zijn ze er terug en het is nog alle dagen party vanbinnen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:38

Kabayo schreef:
Wat jammer dat je niet meer rijd! Je mag altijd met lady plassen verkennen hoor hihi

En jij mij dan uitlachen zeker? }> Ik weet niet of Lady het om te lachen zou vinden eerlijk gezegd. Mijn probleem is dat ik te zwaar ben voor de types die ik leuk vind en het mij totaal niet trekt om te gaan rijden op een type paard waar ik niets aan vind. :o Dan dus maar niet rijden, gelukkig mis ik het niet erg.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:10

Ik geloof dat ik in de minderheid ben omdat ik een lichte voorkeur (ben overal happy mee hoor) heb voor een hengstje

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:11

Ik heb hier al een tijd geen foto geplaatst. Dolly hoeft nog maar 85 dagen, dus komt langzaam dichterbij

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:12

Ik doe met je mee hoor ;)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:14

Silly1972 schreef:
Ik doe met je mee hoor ;)

O mooi!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:16

Silly1972 schreef:
Nee, ging nl om Call me handsome, en die hengst heet Call me Mr handsome, dus het is al niet hetzelfde, maar vind het nu niet speciaal meer,zit er heel wat jaargangen tussen dan is het wat anders, maar nu lijkt het dan alsof ik het jat.

-O- -O- -O- Onze namen lijken op elkaar, dan zouden de namen van onze hengstveulens ook nog op elkaar gaan lijken -O- -O- -O- Deze naam staat ook bovenaan op mijn lijstje :D Maar mijn veulen wordt in Westfalen ingeschreven, dus geen angst.