[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myrth97

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:29

Peetjjuh ik zie ook verschil hoor!

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:31

Haha Pretty, stiekem vaker, maar daar maak ik mezelf gek mee denk ik!

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:02

Hahah peetjjuh ik dacht al, ik hing er al 5 keer per dag onder torn ze 9 maanden drachtig was :+

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:09

pretty schreef:
Het stomme is dat ik het zo niet meer zie,ik ben het gewoon en ze is elke dracht zo zwaar,maar als ik een foto aan iemand toon van Vera dan schrikken ze zich rot van die buik. :')

Ze geeft wel precies elk jaar grotere veulens met langere benen (ondanks haar eigen euh niet zo luxueus figuurtje :P ) , dus ik ga echt blij zijn als deze bevalling weer achter de rug is.

Azara duurt lang :(:) Heeft ze echt niks van uier nog? Heb je een foto?

Evelyne ja hoor. Gekocht als lief klein schattig veulentje van 4 maanden oud. De hangbuikzwijnlooks kwamen later pas. :')

Zo is haar uier al een poosje, alhoewel ze wel meer uitgerekt vel heeft en ook wat zucht op haar buik

Afbeelding

En haar kling is ook al een aantal weeken zo

Afbeelding

Maar verder helemaal niks aan te merken, banden zijn ook nog helemaal niet slap

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:20

Wat een gek uiertje heeft ze azara71

Uiertje is weer wat terug gelopen tegenover gister avond.
Afbeelding
"melk" wel wat kleur tegenover doorzichtig

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:24

dat duurt nog wel een paar weken Luna!

azara, minimaal uier, maar wel een uitgerekte doos

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:32

peetjuh echt wel verschil hoor... de spenen zakken.
:j

Azara pffft tja... dat wachten duurt ook echt lang. Als je van het uier uitgaat bevalt ze ook niet morgen helaas.

Pretty tjonge ja... hangbuikzwijntje is inderdaad passend... hihi..
Hier wil je dus echt bij zijn om te kunnen helpen bij de bevalling nietwaar? Ik ben heel benieuwd hoe groot dit veulen is.
Maar voor een prachtig merrietje... 8-) doe je alles toch :j

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:32

zie ook wat verandering peetjuhh, ken dat onder pony hangen, doe ik nu nog steeds hoor alleen 1maal per dag om te zien of Tori toch beide speentjes gebruikt

azara mmm uier stelt nog niet zoveel voor, nog even geduld dus

pol1 ja alles hangt ook af van je merrie, vind ik, heb eentje waar we veel geoefend hebben en waar dochterlief al 2weken op kliniek heeft gestaan en toch steeds wordt ze zenuwachtig als je dochterlief even meeneemt, nu 1jaar verder, de andere nooit mee geoefend en daar ging en gaat het als niets, geen hinnikje niks.

luna hoeveel dagen is ze nu?

pretty oh ja hoeveelste veulen is dit voor haar?

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:33

Jaaaaa Tinnie het einde is in zicht *\%/*

Bij mijn merrie zeggen ze ook altijd dat het een groot vruchtje is en op de 6 weken scan ook, terwijl de eisprong sowieso op 1 dag geweten is. Hoop alleen niet dat veulen nog door blijft groeien. Dat ze dat maar doet als ze eruit is.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:45

Er vanuit gaande dat ze 21juni (toen is ze te koop gezet heb ik gevonden) 18 dagen was, zou ze nu 335 dagen moeten zitten, klopt dat?

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:45

Fijn dat jullie verschil zien, stelt me gerust! O:) Het zal toch wel voor 353 dagen geboren worden haha, dan moet ik weer aan het werk. <<)

Bijzondere uier azara!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:47

Ik zag helemaal geen verschil in uier, pas vannacht toen ze al bezig was. Heeft niet geharst of niks...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:48

Nou het is prachtig weer dus hop met die veulentjes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:48

Gefeliciteerd met de prachtige veulentjes! <3
Het mooie weer komt er aan en daar hebben ze natuurlijk op gewacht. :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:50

De eerst merrie van de buren staat op knappen, gisteren zielig en vandaag chagrijning. Bomvolle uier en gezakt veulen. Ik ben zo benieuwd. O:)

Ondertussen geniet ik hier van alles wat geboren word, prachtig <3

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:07

Vulina en was dit een maiden merrie? Op hars wacht ik nooit hier.

Peetjuhh doe ik ook hoor,steeds naar die uier staren,ach maken we onszelf maar gek toch. ;)
Maar als je dan naar Cheyenne kijkt,niet rekening houdende met die ellendig lange draagtijd maar ze heeft wel maar mooi die uier in nog geen week tijd gevuld en 5.5. Dan moet je hoop houden. :j
Geldt voor het baasje van Azara ook. :(:)

C2012 voor jou mag het nu ook snel passeren,begrijpelijk. :(:)

Tjinta ja we moeten er absoluut bijzijn,vorig jaar was het geen gemakkelijke bevalling en was er wat mankracht nodig. En het is het sowiezo waard als alles goedgaat. :j

Fotsy euh ongeveer het 6e veulen denk ik. We zijn bij alle bevallingen geweest en toch telkens een handje moeten helpen.

Het alarm ging dus af net voor mijn lunchpauze. Schoonma gebeld maar ze stond alweer. Ze zei nog dat ze al de hele tijd apatisch was,nu en dan al gerold had. Dit deed ze vorig jaar de dag voor bevalling ook. Dus ik toch ernaartoe en ze terwijl bij haar vriendin Clio in de wei gezet. Inderdaad staat ze te suffen en staat ze soms te twijfelen over liggen of grazen.
Maar de uier vertelt mij niet dat het al komt. -O-
Fopmerrie's pfft.

Oh nog een foto van de nog naamloze man van gisteren. Lekkere melk. :+

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:32

Pretty, nee dit is haar derde veulen.. Wel een erg goed gelukte O:)

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:47

Fotsy schreef:
*\o/* tinniie eindelijk, die komt vandaag nog

knappe meid vulina, en alleen hengstjes aanhouden, heeft dit een speciale reden?

azara pfff wachten duurt echt lang he

pretty ben je zeker dat je destijds een gewone pony gekocht had, ze lijkt me meer een hangbuikpony :+

pol1 kan je ook niet helpen, hier blijven ze heeeeel lang samen lopen (tot jaarlingen lopen nog bij moeders, drinken wel niet meer) maar even een vraagje uit nieuwsgierigheid :o waarom wil je nu al gaan werken met je merrie, dat wist je toch al toen je aan fokken begon dat je dan paar maand niet kon rijden, toch niks mis mee met de merrie wat tijd met haar veulen te geven?

@Fotsy, ik ben van plan om Mickey ook gewoon bij zn mams te laten lopen. Ging bij jouw het afspenen vanzelf? Lijkt me toch zo dat de natuur zn werk wel doet en dat het op een gegeven moment klaar is.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:51

Mopjemop, in de natuur zou de merrie weer drachtig worden dus dan laten de hormonen na zoveel maanden de productie stoppen om de energie in het nieuwe veulen te stoppen. Dit gebeurt heel geleidelijk.

Sommige merries/veulens die het jaar erna geen veulen krijgen regelen dit ook zo maar andere laten het veulen rustig doordrinken en stopt het nooit helemaal.

Ik zou dus aankijken wat je merrie aan kan. Zelf heb ik meestal het veulen met 5 maanden of naar nieuwe eigenaren gebracht of voor 3 maanden naar een opfokplekje gebracht. Daarna weer bij elkaar en dat ging altijd goed.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:55

Mijn idee is om na een maand weer een beetje te beginnen met Joan. Tegen de tijd dat de kleine gespeend wordt, na een half jaar mits Joan het goed kan hebben, kan ik dan weer gewoon volop rijden. Dat is het plan in ieder geval.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:00

Wat ik vooral raar vind aan haar uiers is dat haar tepels wel bol staan maar de rest dus niet, alleen maar vel ..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:22

mopjemop helemaal wat butengewun zegt, in de natuur zijn ze terug drachtig dus nu zal je ze een handje moeten helpen en ik deed dit al afbouwend, eerst nachts gescheiden in stal dan twee dagen gescheiden, dan weekje of twee en melk productie was gestopt, merrie's waren er dan klaar mee. euh ik spreek nu wel over maanden he, op zes maand heeft Lily 2 weekjes apart gestaan in kliniek en begon gelijk opnieuw te drinken dus afbouwen niet abrupt doen en is klaar op 1maand.
Ik vind dat moeders er anders van afzien omdat uier teveel onder spanning komt en kinders zien er ook vanaf; Spreek uit persoonlijke ervaring, heb ook zo afgebouwd en daardoor valt de melkproductie op gegeven moment toch stil.

inderdaad zoals bij tinniie die uier vult vast nog wel azara

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:11

Arianne, gblover en vulina: Gefeliciteerd!!!

Bij een vriendin van me is vanmorgen een super leuk merrietje geboren (ICS). 2/3 geboren bij haar en al 2 merries. Je moet het maar kunnen mikken :+

pretty: Vera is gewoon nog heel druk bezig met het afwerken van je kleine merrietje :D :Y) Hengst nummer 3 is leuk getekend hoor. Wat denken hengst 1 en 2 ervan?

Caesar schreef:
En Crines succes nog met wachten, ze houdt het goed in spanning. Je nieuwe merrie liep toch vrijwel gelijk met deze merrie?

Ja, Imperiosa houdt het inderdaad goed spannend.

Sierra was uitgerekend 1 april (door vorige eigenaar 28 maart, maar zij telde geen 342 dagen).
Imperiosa op 23 april -O-

Ik zie voor dit weekend in ieder geval nog niets geboren hier. Ik hoop wel echt dit weekend, anders ga ik heel hard stressen.

Want zoals Cythia vroeg:
Cynthia82 schreef:
Crines, wanneer ging je ook alweer naar Spanje? En voor hoelang?

Ik vertrek 18 mei al .... := Voor 11 dagen... :\

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:37

Daar is hij dan ein-de-lijk!
Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:39

Yeah! Eindelijk!!!