[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 07:44

Klopt Pretty, maar het was me al opgevallen dat er in mei maar weinig op de lijst stond dit jaar. Hoewel ik toch al wel een paar veulens had verwacht.

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 07:57

...hars bij de tinkermerrie... Ze lijkt er iets vaart achter te zetten ineens. Banden worden ook aanzienlijk slapper.

Verder is het hier inderdaad stil zeg ;) Als ik bij wil lezen soms maar 1,5 pagina ipv 8 ofzo ;) Stilte voor de storm?!

PearlAzra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:07

suffie schreef:
Neonlight schreef:
Ja, die camera's zijn echt goed, en dat voor weinig geld. Zijn er meer in dit topic die ze hebben. Ook fijn dat er een app bij is en je overal je camera ook kunt bedienen.

Ik ben ook echt zo blij met m'n Aldi camera, dankzij jou Neon!!

Ik wilde ervoor 1 kopen, helaas allemaal uitverkocht.
Hebben jullie de in of outdoor?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:12

Wij hebben de indoor camera.
Ik heb mijn moeder woensdag op pad gestuurd. Was nog een heel gedoe, want de kassa gaf 45 euro aan ipv 35 euro. Bleek dat de scan een andere code gaf dan erop stond. Handmatig invoeren gaf wel het goede bedrag.
Maar wellicht bij een andere Aldi? Het wil nog wel eens wisselen, sommige Aldi's verkopen dat amper.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:35

*\o/* *\o/* *\o/* Hengstenveulen geboren bij gastmerrie vorig jaar! Meteen ook laatste veulen van deze hengst. Alles is goed gegaan!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:40

Spannend Manda, die eerste scans weer. Hopelijk snel goede berichten. Hier is het megadruk met de fokkerij; voor een kleine maats vos moet hij hard aan de bak. Buiten onze eigen merries al 13 van buitenaf. Nu is zijn balboekje wel volgeboekt hoor!! :P Top ook dat het zo goed met jezelf gaat; dat is nog veel belangrijker hè? Weet je wat het gaat worden?
Whaha Pretty, wat een heerlijke foto die laatste :P
Oef Murosch, dat wordt nog vangen :D Op de laatste foto is het wel een knapperdje hoor!
Wow Suus-elviera, dat is bijzonder zeg! Ga het straks nog eens uitgebreid lezen.
Oh Caesar, waaauuuwww! Wat een plaatje is het toch, en dat hoef je dat veulen niet te vertellen als je het zo ziet draven! Knapperd....
Inderdaad, best rustig momenteel. Ach, zo kun je nog eens rustig een dagje bokt-loos zijn ;-) Hier hopelijk nog maar een week of 2 voor nieuw veulennieuws. Zo maar even paar fotootjes plaatsen dan...

Stal_Wiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:55

Hier alles rustig. Nog steeds hars. Volgens mij is het wachten op de volgende babyboom!! Volgens mij is Rox er helemaal klaar voor en klaar mee. Het is alleen nog wachten tot het tevoorschijn gaat komen.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:02

rooslover spannend

jobamara dankjewel. mooi balen zeg. helpt een keer stekker er uit en er in doen niet?

smooi spannend,

Luna2006 gefeliciteerd

Stal_Wiza jou merrie houd het wel spannend.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:12

Ik lees hier trouw mee maar sta niet op de lijst want ik heb niet gependeld maar mijn merrie laat me lekker wachten, vandaag 2 weken over tijd... pffff....
Vind wel dat je erg geduldig moet zijn voor zo'n veulen, haha! En dan zie ik hier al die lieve veulentjes voorbij komen, dan kan ik helemaal niet meer wachten...

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:17

Onze kleine muitertjes, haha. Meet Ieme en Ikz11. Ieme is de lichtste van de 2 en ik denk de knapste die we nu in de wei hebben staan. Helaas geen mooie foto van hem alleen, maar dat komt nog wel een keer.
Afbeelding
Afbeelding

Ikz11 vond ik in het begin niet zo mooi, maar die groeit nog best mee. Haar moeder is de beste merrie hier in de wei en gaf ons nu 3 merrieveulens achter elkaar, allemaal met onze Chester als vader. Toch lief van haar :D
Afbeelding
Afbeelding

Jagger is ook een hengstje die voor de opfok mag blijven. Zit ook een mooi papiertje achter met een zwarte moeder ervoor; bij de shetten is dat nog wel interessant... Zijn volle broer van vorig jaar hebben we ook nog, maar ik denk dat deze beter is.
Afbeelding

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:29

Die camera van de Aldi lijkt super op die ik heb. Alleen ander merk. Maar krijg em zonder kabel niet werkend. Is een watch bot. Iemand tips?

Welke app hoort er bij de Aldi camera?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:37

Arianne ik zie niks lelijks in jouw weide lopen hoor?? _-:(
Volgens mij best goed gelukt dit jaar.
En wat heeft jouw hengst het dan druk! Drukke bedoening bij jullie fokkerijtje. :D

Afwasborstel :(:) dat is al best lang dat ze jou laat wachten!

Stal WIZA komop nou Roxy,het wordt echt tijd dat je je kleintje laat zien nu.

Luna gefeliciteerd! Foto? Wat voor kleur is het geworden?

Smooi spannend ineens dan bij jullie!

Kikkie houdt het ook nog wel een week of 3 binnen schat ik. Is eigenlijk enkel zucht in het uiertje,maar het is toch een begin. O:)

Afbeelding

En de" veulenkudde" nog eens. Joey zit verstopt achter Vera,hij woont zo ongeveer bij die merrie sinds ze hengstig is.

Afbeelding

Klein meets groot. :D

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:47

Is een heel leuke kudde heb je pretty!

Is een zwart snowcap mannetje. Een typisch Casper veulentje, ben benieuwd wanneer de stipjes gaan doorkomen
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:50

Gefeliciteerd Luna, heb je ook foto's

Stal Wiza en afwasborstel, ik hoop dat het voor jullie gauw gaat beginnen.

Arianne en Pretty, wat een scheetjes die kleintjes <3

Bij Jazzy nog alles rustig. Ik heb het idee dat ze er langer over gaat doen dan ik eerst dacht. Officieel moet ze ook nog 14 dagen, dus heb nog niks te klagen. Maar ik wil zo graag een veulie!!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:52

och wat een schatjes komen er voorbij! vind dat toch wel heel lief die kleintjes hoor!! <3

nou hier hebben we nog niks.

gisteren avond zijn we uit eten geweest, ik keek af en toe op de camera en vond haar toch wel erg druk met haar staart... dus op de terug weg toch even op stal gestopt en toen stond ze echt gigantisch te schuren, met heel haar lijf. ook hingen er weer druppels aan en voelde ze super klam aan, vooral bij haar buik en tussen haar voorbenen. dus ik had even hele stiekeme hoop. al wil ik na afgelopen 3 weken niet gelijk teveel verwachten, en gelukkig maar, want we hadden vanmorgen weer niks -O- dus mevrouw staat weer lekker op de wei en vanmiddag maar weer even bekijken hoe ze er bij staat.

succes voor diegene die ook bijna moeten!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:57

Gefeliciteerd Luna! Stipjes komen daar niet op, want het is een homozygote, few spot dus. :)

Arianne, leuke kudde heb je zo!

Pretty ook al zo'n leuke kudde!

Bonny_CT schreef:
Die camera van de Aldi lijkt super op die ik heb. Alleen ander merk. Maar krijg em zonder kabel niet werkend. Is een watch bot. Iemand tips?

Welke app hoort er bij de Aldi camera?

Wij kregen hem zonder kabel ook niet werkend, maar is geen issue voor ons, aangezien we toch al via een homeplug moeten werken. Bovendien is bekabeld veel stabieler als wifi. Op stal hebben ze echt bagger-wifi, knalt er constant uit (10 keer per dag of zo), bekabeld is dat in 1,5 maand tijd maar 1 keer gebeurd.
App die bij deze camera hoort is IPC viewer, https://play.google.com/store/apps/deta ... ewer&hl=nl.

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:04

"ff" 10 pagina's bij gelezen, jammer genoeg weinig nieuwe veulentjes. Er zal binnenkort wel weer een babyboom komen.

- Stal_wiza: Hoe gaat het met de merrie? Ondertussen nog steeds niks?
- Jobamara: Ze hebben ondertussen allemaal een naam. Het veulen van Dolly heet White Humphery van 't Gotten. Het veulen van Tinka heet Shelby's Olivia van 't Gotten en het veulen van Amalia heet Charlotte van 't Gotten. Ik ben zelf ook weg van Humphery, maar helaas kan ik niet alles zelf houden en zal hij naar een nieuw huisje moeten.
Weet je ondertussen al meer over welke hengst je gaat kiezen voor je merrie?
- Inowa: Hoe gaat het nu met Aagje? Zie je alweer meer vordering?
- Arianne: Wat een knappe merries! Erg mooi al dat behang! Wat een leuke foto's van je knappe veulentjes!
- Tinniie: Dat is ook al een mooi begin van een uier zeg!
- Suus_elviera: Ik denk idd ook dat de hoefsmid nog wel even kan wachten tot na haar veulen. Ze heeft nog geen extreem lange hoeve, dus waarom haar pesten.
- Rockey: Hoe gaat het met de merrie? Is ze er al zo klaar mee dat ze het er bijna uit gooit?
- Pretty: Dat is al een behoorlijk uier! Hopelijk laat ze je niet te lang wachten. En wat een knappe hengst heb jij zeg!
- Bonny_ct: Ik vind het uier inderdaad ook iets veranderd, wel weinig voor zo'n lange periode zeg! Dan ben ik toch blij dat die van mij pas kort voor de tijd uier hebben gemaakt. Daar zou je toch ongeduldig van worden.
- __Lauraa: Wat een leuke nieuwe aanwinst heb je zeg!
- Sultan15: Spannend zeg dat de melktest zo gedaald is! Hopelijk duurt het niet lang meer.
- Jolandje: Bij jou schieten de uiers ook al goed op zeg! Wat jammer dat het uier van Joanna minder lijkt te worden, maar het is dan ook nog vroeg. Het heeft de tijd moet je maar denken ;)
- Myrthee_: Hoe gaat het nu met Liberty? Nog steeds harsje?
- gblover: Wat fijn dat merrie en veulen weer thuis zijn! Hoe gaat het nu met de melkproductie?
- Tanjaatjuhh: Ik had al opgeschreven hoe is het met de fries, maar verder in de het topic zie ik dat ze al geboren is. Gefeliciteerd!
- Hannepan: wondjes heb ik nog nooit meegemaakt. Misschien de komende tijd het halster aflaten bij het veulen.
- Tries_en_Faf: Bij jou word het ook al spannend zeg! Hoe is het nu met de merrie? begint ze al haast te maken?
- Carika: Zeker interessant hoe ze uitgroeien. Al meet ik mijn kleintjes niet en hou ik de schofthoogte ook niet echt bij. Ik zie het altijd vanzelf wel hoe groot ze worden.
- Keresa: Wat fijn dat het zicht beter is geworden! Wat een nare klap is dat geweest zeg! Hopelijk gaat het herstel snel.
- Suffie: Dat schiet ook al mooi op zeg! Hoe lang moet ze nog?
- Luna: Gefeliciteerd! mooi veulentje!

Wat betreft de boterbloempjes, bij ons stikt het ook van de dingen, het worden er ook ieder jaar meer. Bij ons eten ze die inderdaad ook niet op en maaien we ze steeds af. PearlAzra bedankt voor de tip, ik zal hier ook eens overleggen.

Hier verder weinig nieuws, lucky loopt nog steeds met een behoorlijk vol uier. Maar ik verwacht de komende dagen nog niks. We zullen zien wanneer het komt.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:06

Neonlight schreef:
Gefeliciteerd Luna! Stipjes komen daar niet op, want het is een homozygote, few spot dus. :)

toch een fewspot? Want kan ook een snowcap zijn, zoals de papa

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:11

Volgens mij ook een fewspot Luna. :)

Loesje21 mooie bijleespost. _/-\o_ Krijgt je merrie normaal harsjes of is het de eerste keer?

Zwijg mij van die IP cams,ik wil er niks meer over horen. :+

Rockey als je praat over fopmerries maar jij hebt er toch één hoor. :(:)
Hoeveel dagen is ze nu?

Setteli dat is maar normaal als ze ineens goed beginnen te vorderen dat de spanning stijgt en het dan wel voorbij mag zijn. Ik had het ook met de kleintjes en ze hebben me nochtans goed verwend door ook maar kort te dragen. Word ik vast voor gestraft bij de laatste :P

Dank je voor de complimenten. Ik geniet telkens weer van mijn leuke kudde! <3 Ook al staan ze nu verspreid over de weides,de hele bende samen,dat zou pas mooi zijn,die zou ik erg graag eens vergroot boven mijn bank hangen hebben thuis.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:22

Wat een knappies weer op de foto's <3

rockey schreef:
och wat een schatjes komen er voorbij! vind dat toch wel heel lief die kleintjes hoor!! <3

nou hier hebben we nog niks.

gisteren avond zijn we uit eten geweest, ik keek af en toe op de camera en vond haar toch wel erg druk met haar staart... dus op de terug weg toch even op stal gestopt en toen stond ze echt gigantisch te schuren, met heel haar lijf. ook hingen er weer druppels aan en voelde ze super klam aan, vooral bij haar buik en tussen haar voorbenen. dus ik had even hele stiekeme hoop. al wil ik na afgelopen 3 weken niet gelijk teveel verwachten, en gelukkig maar, want we hadden vanmorgen weer niks -O- dus mevrouw staat weer lekker op de wei en vanmiddag maar weer even bekijken hoe ze er bij staat.

succes voor diegene die ook bijna moeten!

Mijnes doet ook veel schuren en druk met haar staart... maar daar is ook alles mee gezegd :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:28

Luna, snowcap is homozygoot en een few spot. ;) De heterozygote vorm van snow cap is blanket of in het nederlands sjabrakbont. :)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:30

hier moest ik hem eerst instaleren met kabel en daarna via wifi,
bekabeld kon ik hem op afstand niet bekijken alleen op locatie zelf,
heb dus nu home plug en dan wifi versterker aangesloten op de home plug.

rockey zal vast niet lang meer duren.

Setteli snap dat je graag je veulentje wil zien/voelen.

Luna2006 mooie kleur.

pretty wat leuk dat dat zo goed gaat de kleintjes met de grote

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:30

van heel die kleuren weet ik niks af haha

ja inderdaad een fopmerrie, vind het nog steeds zo frappant dat ze bij haar eerste veulen, een halve dag melk liet lopen en het toen gewoon geboren werd....

ze is nu pas 5 dagen over tijd. maar is echt al 3 weken aan het kwakkelen met melk, hars, druppelen etc.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:34

naja ik herinner me nog dat je zei dat je gek werd als ze overtijd zou gaan met deze symtomen. :(:)
Begrijpelijk ook. jeetje :o

Polleman heb je dat zelf kunnen fixen of iemand nodig gehad?

Ja gaat altijd goed hier de grote met de kleintjes. 1 keer ging het mis,toen de grote merrie zelf met een veulen stond en erg gepikeerd was. Kikkie was toen nog maar een veulentje en ging steeds rond haazr drentelen terwijl ze al meerdere keren had duidelijk gemaakt dat ze met rust wou gelaten worden.
Ik stond erop te kijken. Neemt ze ineens Kikkie vast in haar nek,en zwiert ze zo een meter verder! :oo
Ik dacht,nu is het over...maar Kikkie stond op,schudde zich en ging verder. :+
En nu is Kikkie 5 jaar en zijn het goeie vriendjes. :D
Maar de grote blijft de baas en ze moeten dus respect ervoor opbrengen.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:37

Geen veulentjes meer geboren -O-