Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Dwyne schreef:Thnq!Het is echt alles wat ik kon wensen
Mooi hoogbenig, bruin van kleur, kolletje, wit beentje mooi sierlijk hoofd...
En snelle vlotte bevalling, staleigenaar dacht dat het niet meer kwam vanavond...dus licht uit ging toch uur later nog maar even kijken en hoppa madam lag er al naastkwartier later was nageboorte er ook al af.

Magic_Ice schreef:Vanacht rond 1.20 geboren, een pikzwart hengstveulen met een klein wit vlekje aan zijn rechtervoorbeen!
Zijn naam is Ekaro en hij heeft hele lange benen.
Bevalling verliep goed, al heeft de merrie ruim 1,5 uur rondjes gelopen door haar stal voordat het water brak.
Ekaro is een echte hengst, kwam wat traag op gang en kon lange tijd de melkbar niet vinden.
Ik heb geholpen met de bevalling omdat het een groot veulen was, daarna Ekaro geholpen met opstaan wat niet in 1 keer ging ondanks mijn hulp, het leek net zo'n megaspin met die lange zwarte benen die overal heen gingen.
Ook wilde hij al bokken als ik mijn hand op zijn kont legde, maar dat ebte later weg.
Moeders hielp eerst niet echt mee om haar kind dingen te leren, was wat in zichzelf gekeerd.
Het drinken was erg frustrerend want na 1,5 uur had hij nog niets binnen omdat hij ongeduldig en klungelig was, hij nam niet de tijd om echt te verkennen en zat regelmatig op de goede plek maar bleek zoeken ipv de speen vasthouden.
Geprobeerd te helpen en dat hielp niet echt behalve dat hij op de juiste plek bleef zoeken.
Mam's staan nog aan de nageboorte dus de dierenarts komt zo.
Foto's komen straks, mijn camera haperde helaas wat dus de kwaliteit is niet denderend.
Hij is nog niet uit de kreukelzone maar lijkt op een giraf, opwaartse bouw, haha!

Of nouja..Allemaal dikke grasbuikjes, maar 1 met nog een baby.